Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 21:29

http://www.dvhn.nl / ingezonden door bokker tiwi1969


Het Hippisch Centrum Blijham is failliet. Het faillissement werd dinsdag uitgesproken. Het werd door de beide eigenaren aangevraagd. Zij zijn sinds juni 2011 de eigenaar van het bedrijf dat voorheen ook al een manege was. Daarvoor runden ze vijf jaar een paardenstalling in Boven Pekela.

In het Hippisch Centrum krijgen veel mensen les in paardrijden en mennen. De curator was dinsdag nog niet voor commentaar bereikbaar.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"


Thorn2006

Berichten: 874
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:35

Erg jammer.

Hopelijk kunnen alles ruiters een andere fijne manege vinden en komen de paarden goed terecht.

Blijf met veel liefde denken aan de tijd van de Familie Bergman, manege de Volharding.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:57

Wat zonde! het lijkt wel alsof er bijna geen maneges in de regio overblijven.. Ik hoop dat er toch wat anders voor komt.

DestinyJoy

Berichten: 633
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:54

wat zonde zeg! lijkt inderdaad net alsof de hippische kant in die regio een beetje lijkt weg te zakken..

melody2
Berichten: 891
Geregistreerd: 26-08-04

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:20

Jammer dat het ze niet gelukt is, ze hebben er zoveel voor overgehad. Ik denk ook, dat het heel moeilijk is om een manege in het Noorden rendabel te laten draaien.
Als het goed is staat er nog een pony, die vroeger van mij is geweest. Hopelijk krijgen de manegepaarden en pony's een mooie nieuwe plek.

purny

Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:22

En dan vind men het gek dat er bijna geen paardenopleidingen meer aangeboden worden.... Vind het heel erg, ook voor de paarden. Wat gaat er met deze dieren gebeuren?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Muronia

Berichten: 19405
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:28

Ik had het al gelezen, erg jammer. Ik heb er in de tijd van Bergman een nog tijdje les gegeven en ken de huidige eigenaren ook van eerder.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

blingpiggy

Berichten: 664
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: Hoogezand

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:54

Inderdaad jammer, ik pakte er nog wel eens een onderlinge mee.
De uitbreiding van de Ponyclub iets verderop lijkt me ook lastig concurreren....

Anoniem

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:22

Ik hoop dat de paarden en pony's goed terechtkomen, zeker de pony's van de fam. Bergman.


Tamtaartje
Berichten: 25
Geregistreerd: 24-05-12
Woonplaats: groningen

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:57

Wat jammer! Hopelijk krijgen de paarden en pony's een goed nieuw thuis.

www.tammiestaart.jimbo.com

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:59

jammer hopelijk komen de paarden goed terecht

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 08:35

Wat jammer zeg... :(
Heb er altijd (toen fam Bergman nog eigenaar was) met plezier de onderlinge wedstrijdjes gereden en af en toe een lesje meegepikt.
Hopelijk krijgen de paarden allemaal een goed huisje.

Quote Stedman Graham ; "Freedom is always coming from The inside ,It's in your Passion!"

Didtje

Berichten: 507
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: Ergens op de aardkloot

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:30

Heel sneu voor de nieuwe eigenaren.
En dan duimen dat de paarden nog een fijn huisje gegund is :j .
En dat ze de tijd krijgen om een baasje te zoeken :j .

Anders word het niet zo mooi ben ik bang.

-----------------Gek op mijn 3 kinderen en op mijn 2 Bonte Toppers-------------------
28-05-1999* Splendidartwork Z1+1
01-04-2000* The One Biby L2+5 RIP 07-11-2013 mis you
En onze Splendid'Landosll 24-06-2015 hengst zwart.

rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:21

Ik kan vertellen dat alle ponys/paarden hebben een nieuw goed huisje gekregen :o ! Sommige zijn naar andere maneges/stallen en andere zijn gekocht door klanten :)

Thunder is the sound of hoofbeats in heaven ♥
never give up the fight♡

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:40

Super! Komt er eigenlijk een nieuwe manege op deze locatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:20

rekalo schreef:
Ik kan vertellen dat alle ponys/paarden hebben een nieuw goed huisje gekregen :o ! Sommige zijn naar andere maneges/stallen en andere zijn gekocht door klanten :)

Wat fijn zeg!

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:32

Dat is snel gegaan. Heb gehoord dat Sipko Sipkens er weer een paar heeft meegenomen. Of dat onder goed huisje valt...
Gelukkig waren van de paarden van Bergman alleen Sunny, Dolce, Gerdien, Helma en Nora nog over.

rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:16

Sipko heeft sowieso 2 meegenomen die bij hem weg kwamen en nog niet waren afbetaald.
En olga blondie en sissi zijn ook naar hem toe gegaan.
wij hebben hele goede ervaringen met sipko, dus ja voor ons is dat een goed huis :)

Thunder is the sound of hoofbeats in heaven ♥
never give up the fight♡

rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:17

troi schreef:
Super! Komt er eigenlijk een nieuwe manege op deze locatie?


Ik zou het niet durven zeggen, ga er maar niet vanuit...

Thunder is the sound of hoofbeats in heaven ♥
never give up the fight♡

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:18

Ah. :( Daar reedd ik altijd op Gerdien als ik bij opa en oma was, als iemand weet waar Gerdien heen gaat wil diegene dan een berichtje sturen?

Als onze stallen al klaar waren... ;(

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:33

Die 2 die Sipko meegenomen heeft, dat was al voordat het faillissement officieel was uitgesproken, maandag of dinsdag is Sipko geweest met trailer om die 2 op te halen, dinsdag was het afscheid voor klanten en woensdag de uitspraak, hoop voor ze dat dat geen staartje gaat krijgen en onder fraude valt... En goed tehuis, tja, bij Sipko hebben ze het niet slecht, maar die gaat ze echt niet houden, en die gaat ook echt niet checken of ze het goed krijgen bij de volgende. Dus om dan de mededeling te doen dat ze allemaal een goed huis hebben, maar in feite gewoon bij een handelaar staan, tja...

Ik had interesse in Dolce, maar er nog geen werk van gemaakt omdat ik niet had verwacht dat het zo snel zou gaan (Alle paarden binnen een week weg en rood wit lint om het terrein is niet de gebruikelijke gang van zaken) en er nog niet veel duidelijk was bij de curator. Helaas te laat dus.

Ik hoorde trouwens gisteren dat er 2 kandidaten bezig zijn met de curator (beide afzonderlijk van elkaar) om het bedrijf over te nemen en het manege te houden. (1 van de 2 is geen onbekende in de regio trouwens) Maar er zijn hiervoor al 4 personen geweest, die ook hebben onderhandeld met de curator en er niet met hem uit konden komen. Interesse is er dus zeker wel voor! En ook voor een manegebedrijf op die locatie, maar er lijken nogal wat haken en ogen aan te zitten. Rustig afwachten dus...

Waar ik wél benieuwd naar ben, is wat er met hun privepaarden (Champ etc) is gebeurd. Zijn zij in zoverre failliet dat die ook worden meegenomen in het faillissement? Of mag ze die houden?
Laatst bijgewerkt door Cerera op 26-11-13 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:44

Is Sipko eigenlijk die handelaar tussen winschoten en Beerta? Vlakbij 'in den stallen'?

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:53

Nee, dat is Ebo Buiter denk ik :)

Sipko zit in de stad, Aduarderdiepsterweg.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:25

rekalo schreef:
Sipko heeft sowieso 2 meegenomen die bij hem weg kwamen en nog niet waren afbetaald.
En olga blondie en sissi zijn ook naar hem toe gegaan.
wij hebben hele goede ervaringen met sipko, dus ja voor ons is dat een goed huis :)

Blondie was vroeger Edna toch? Dat dat oude beestje nog ergens anders heen moet :n

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:25

troi schreef:
Is Sipko eigenlijk die handelaar tussen winschoten en Beerta? Vlakbij 'in den stallen'?

Nee, Sipko zit in Niekerk geloof ik.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Denise_, Bielsje, Char_elle, daliance, ellen05 en 21 bezoekers