euro-horse info gevraagt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureenppc
Berichten: 59
Geregistreerd: 29-07-12
Woonplaats: scherpenzeel

euro-horse info gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 19:30

Hallo,
Ik ga western rijden met mijn 3 kwart Arabier en een kwart Welsh, nou wouw ik voor haar een westernzadel kopen. Ik heb veel gehoord over Evelien en wouw eigenlijk meer te weten komen over euro-horse. Raden jullie mij aan om een westernzadel bij Evelien te kopen? Ik vraag eigenlijk naar mensen die al een zadel bij Evelien hebben gekocht, en hoe die bevalt en hoeveel die gekost heeft? kan er ook eventueel een foto bij? :o Alle andere info over een westernzadel of Evelien is graag welkom.

Groetjes,
Maureen

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: euro-horse info gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:05

Ik denk dat er over Evelien zat te vinden is op Bokt als je even zoekt ;)

alvarado
Berichten: 77
Geregistreerd: 01-07-05
Woonplaats: bovensmilde

Re: euro-horse info gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:13

Evelien is een zeer betrouwbaar adres voor een zadel. Wij hebben 2 maanden geleden een gebruikt zadel bij haar gekocht. Ze neemt alle tijd om goed te passen. Kijk even op haar site www.euro-horse.nl daar staan ook gebruikte en nieuwe zadels op. Succes!

JackyBono
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-09-11
Woonplaats: Beek gem montferland

Re: euro-horse info gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:17

wat leuk om dat te lezen!
toevallig woont ze naast me in beek!
evelien is een leuke vrouw! en kijkt goed of het allemaal goed past!
ze heeft echt hele goede zadels! en ook erg mooi spul!
ik vind dat ze echt super is!

Maureenppc
Berichten: 59
Geregistreerd: 29-07-12
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 21:33

Ik wil heel graag contact gaan leggen met Evelien. Maar ik heb een probleem: Mijn ouders. Hoe kan ik ze overhalen? Mijn ouders zeggen dat Evelien duurder is terwijl ze op de manage ook er verstand van hebben (op de manage verkopen ze ook binnen kost zadels) het spijt me dat ik jullie erbij haal maar misschien weten jullie hoe ik mijn ouders kan overhalen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: euro-horse info gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:41

Je hebt verstand en verstand ;) en goedkoop kan duurkoop blijken te zijn.

JackyBono
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-09-11
Woonplaats: Beek gem montferland

Re: euro-horse info gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:44

Evelien weet precies waar ze na kijkt bij het passen van een zadel.
Op manega kan wel goedkoper zijn maar als hetniet goed ligt heb je een probleem.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:47

Pin je niet teveel vast op de tweedehandsmarkt die binnenkort bij WSS wordt gehouden. De kans dat je daar een goed passend westernzadel kunt kopen is heel klein. Ga ook vooral niet af op welwillende stalgenoten maar laat je voorlichten door iemand met verstand van zaken, zoals Evelien. Zij neemt de tijd om zadels te passen, geeft goede uitleg en vraagt niet de hoofdprijs zodat jij en je paard nog lang en gelukkig, wat het juiste zadel betreft dan, kunnen rondrijden.

Maureenppc
Berichten: 59
Geregistreerd: 29-07-12
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 21:51

Ik weet allemaal wat de gevolgen kunnen zijn. Maar mijn ouders zeggen dat ze daar op de manage er ook heel veel verstand van hebben. En ze zijden dat ik geen 1000 mag betalen voor een zadel. Wat ik op de site zie is ook wel duur maar er zitten ook wat goedkopere zadels bij, is dit alles wat ze heeft? Of als ze met de vrachtwagen komt zal ze dan meer zadels hebben?

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: euro-horse info gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:55

In de vrachtwagen heeft ze meer. Het handigst is als je vantevoren met haar belt en vast wat dingen doorgeeft, zoals wat voor paard je hebt, of die groot of klein is (breed/smal, ruglengte), zodat ze de selectie zadels die ze meeneemt daar een beetje op kan afstemmen. Een goed tweedehandszadel hoeft geen 1000 euro te kosten maar als je een goed zadel koopt kan je er jaren plezier van hebben en dan vallen de kosten wel weer mee. Je kan beter wat meer aan een zadel uitgeven dan aan de dierenarts...

Maureenppc
Berichten: 59
Geregistreerd: 29-07-12
Woonplaats: scherpenzeel

Re: euro-horse info gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 22:14

Daar hebben jullie zoo gelijk in!!! ik wil ook heel graag mijn zadel bij Evelien halen, ik heb er een goed gevoel in! alleen nu nog hindernis 2....het mogen!

P.S hoe duur zijn die 2e hands zadels dan ongeveer:)

JackyBono
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-09-11
Woonplaats: Beek gem montferland

Re: euro-horse info gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:19

Ik zou gewoon bellen!
Vragen staat vrij.
En wat ook al aangegeven is.
Vertel wat je zoek dan kan ze een kleine schatting maken wat zeheeft liggen!

Suzannah

Berichten: 96
Geregistreerd: 14-09-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:34

Wij hebben kort geleden een mooi tweedehands zadel gekocht bij Evelien voor 550 euro, exclusief singel en pad (deze heb je in vele prijsklassen). Dit zadel was wel een van de goedkopere die ze had, maar dat is een momentopname.

Ik sluit me aan bij de positieve ervaringen die hierboven zijn beschreven.

Succes met het overhalen van je ouders! :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: euro-horse info gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:17

Laat dit en het andere topic ( is toch ook van jou? ) leze door je ouders.

Snap heel goed dat ouders het heel veel geld vinden, dus alle begrip.

Maar zadels passen is echt een vak een geen dure onzin. Evelien heeft zeer veel ervaring en past op de juiste manier zadels.

Nadeel van niet passen in; je pony krijgt problemen en dit kost veel geld!!!!; veearts, osteopaat, fysio. Je zadel moet je inruilen of verkopen met verlies en weer bijleggen voor een WEL passend zadel als tegen die tijd jullie wel zien dat het heel belangrijk is.

Meeste trainers willen ook wel wat verkopen of beweren dat een zadel wel past, maar dat is gewoon niet zo. Je kan niet alles zien door alleen een zadel erop te leggen en je hand er onderdoor te halen. Ook is een truc zoals een witte handdoek eronder en in het zweet rijden niet betrouwbaar.

Een goed 2e hands zadel is waardevast en goed in te ruilen of te verkopen.

Rotzooi en niet passend wordt vaa verkocht aan beginnende mensen omdat die nog weinig ervaring hebben en die andere mensen van hun spul af moeten.

Laat je niet wijsmaken dat een bekend merk altijd past bijvoorbeeld. Of dat iemand al 20/30jr etc western rijdt en nooit problemen heeft etc etc.

Als je nu 500 tot 800 euro uit zou geven en je krijgt spijt of het zadel past niet meer, krijg je het bij een nette 2e hands zo weer terug. Is ook belangrijk voor je ouders om te weten. Goede kwaliteit is wat waard.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:28

Ik heb al meerdere zadels van Evelien. Mijn paarden blijken allemaal een nogal lastige rug te hebben :+ 2 hebben een nieuwe Triple Horn gekregen, maar nr 3 mocht van Evelien nog geen nieuw zadel omdat zij nog teveel van rug zou veranderen. Zo eerlijk is dus Evelien :D Daar heeft ze echt een hele zoekpartij voor moeten doen, maar die heeft ze wel een gebruikte voor gevonden.

Ik had dus wel zelf overal kunnen gaan passen ed, en heel misschien had ik wel een zadel gevonden. Maar de kans daarop was wel heel klein geweest. Ze had zelfs voor de ene nog wel een 2e hands zadel liggen, maar daar kon ik met geen mogelijkheid op zitten (veel te breed).
Het passen van zadels is gewoon een vak apart. En zonder mallen ed gewoon iets onmogelijks, kunnen ze er nog zoveel verstand van hebben. Niemand heeft röntgenogen en kan door zon zadel heen kijken of het goed ligt.

jessie201

Berichten: 36
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: wiewaai in de Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:29

Meid ik zou zeggen, Bel Evelien.

In juli is ze bij mij en mijn paard geweest. Ze neemt de tijd voor je en je kunt alles met haar bespreken. Ze is eerlijk en als een zadel niet goed past dan zegt ze dat ook gewoon. Eerste instantie wilde ik een nieuw zadel aanschaffen alleen helaas degene die ik wilde paste mn paard niet dus ben ik toch bij een tweede hands zadel uitgekomen. Kortom ik ben er helemaal blij mee.

Voor mij is Evelien Top!

Happiness

Berichten: 4356
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: euro-horse info gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:10

Ik heb ook een jaar geleden een zadel gekocht bij Evelien.
Ze had hem helemaal opgemeten en heeft een passend zadel uitgekozen, ook al moest ze hiervoor een 2e keer langskomen, omdat er de eerste keer niets bij zat.
Toevallig komt ze zaterdag weer omdat dit zadel nu te krap is geworden (Paard is met de juiste training een stuk breder geworden). Ze neemt goed de tijd voor je en zoekt een goed zadel voor je uit!

Miss_Fancy

Berichten: 307
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Stompwijk

Re: euro-horse info gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:12

Gewoon Evelien bellen. Heb jaren lopen tobben met zadels. Heeft me echt een kapitaal gekost. Via Evelien een super passend zadel gekocht en heb daar dagelijks heel veel plezier van!

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: euro-horse info gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:52

Bel Evelien en vraag of er iets binnen jouw budget is? :)

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: euro-horse info gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:53

Ik heb geen zadel bij haar gekocht, maar ze heeft wel mijn toenmalige zadel gecontroleerd. Ze gaf eerlijk advies en ik vond haar ook erg vriendelijk. De planning was wel om eens een zadel bij haar te kopen, maar toen kwam mijn huidige vaquerozadel op mijn pad (dat ik nu verkoop aangezien het niet meer 100% lekker ligt en er geen western meer met mijn pony gereden wordt).

annetjee19

Berichten: 313
Geregistreerd: 14-12-11
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:46

Ik heb ook pas een zadel gekocht, wel een nieuwe. Ze hebben nu een kortingsactie voor hun 15 jarig bestaan. 15 % korting op nieuwe zadels! Super advies en wat een kennis heeft ze! Heel fijn!

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: euro-horse info gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:13

Evelien heeft mij gisteren ook weer heel erg goed geholpen met een zadel voor mijn Arabier. Er werd over de telefoon al "gewaarschuwd" dat het wel eens maatwerk kon worden. Gisteren bleek dat ze gewoon een 2de hands Billy Cook voor ons had en hij ligt als een huis op mijn paard. Dat heeft mij zo ontzettend veel geld gescheeld! Een betere verkoper met hart voor mens en dier vindt je gewoon niet.

Maureenppc
Berichten: 59
Geregistreerd: 29-07-12
Woonplaats: scherpenzeel

Re: euro-horse info gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 15:06

Ik heb ook een Arabier en daarom is het lastig om een goed passend zadel voor haar te vinden:( Ik heb volgende week vrijdag kerstvakantie en ik denk dat ik vandaag eens een mailtje ga sturen wanneer ze een keer eens kan komen. Bedankt voor jullie reacties! @Tammie, mag ik vragen hoeveel dat gekost heeft? Ik ga namelijk ook voor een 2e hands zadel.

jasmien1008

Berichten: 84
Geregistreerd: 12-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:26

zeer tevreden :)
Ik heb een 2de hands zadel gekocht van €1300 gekocht. Het wordt gebruikt op een struizere arabische hengst. (85% arabier, 15% palomino) Ik zou dit nooit zelf kunnen betalen maar had het geluk dat mijn nonkel dit wou betalen (aangezien het voor zijn paard bedoeld was).
Het is ook heel leuk om haar te laten komen, al die zadel bekijken én testen!

Afbeelding

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: euro-horse info gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:49

@ Maureenppc; je hebt een pb'tje