niet ongesteld geworden, niet zwanger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Limitless

Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

niet ongesteld geworden, niet zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 14:25

Ja verdorie, ik maak me zorgen, wil vooral mijn verhaal kwijt en ik wilde eigenlijk weten wie dit soort klachten herkennen en daarna niks bleken te hebben.

Ik heb al zo'n goede 3 tot 4 weken echt goed last van buikpijn klachten, vermoeidheid en pijn tijdens het vrijen. Eigenlijk al 2/3 maanden, maar het is nu steeds vaker aanwezig dan niet aanwezig. Getest of ik klachten kreeg van eten door zelf voedsel te schrappen tijdelijk en zo om en om, maar er veranderde niks.
Ik dacht daarna dat ik misschien de pil te lang had doorgeslikt dus besloot ik 2 weken geleden een stopweek in te lassen en tevens met een nieuwe pil begonnen op aanraden van de huisarts. Nou goed, ik ben welgeteld 3/4 dagen ongesteld geworden (na 5 dagen, dus kon 3 dagen later weer met de pil beginnen) maar ik ben het zegmaar bijna niet geworden. Een beetje oud bloed, en dat was het. Omdat ik het niet vertrouwde 2 maal een zwangerschaptest gedaan van het kruidvat maar beiden waren negatief. Wilde eerst nog een maand afwachten en nog een keer een stopweek inlassen over 3 weken, maar ik heb nu weer zoveel buikpijn dat ik toch maar even heb gebeld.

Ik heb geen flauw idee wat het kan zijn en ik hoopte heel erg dat er mensen met dezelfde klachten zijn geweest die achteraf niks (ernstigs) hadden. Als ik alleen al aan onderzoek denk breekt het zweet me uit -O-


opisop_shop

Berichten: 15058
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: niet ongesteld geworden, niet zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:27

geen ervaring mee, maar ik neem aan dat je straks naar de HA gaat?
Geen blindedarm ofzo, dat voel je elders denk ik he?

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:27

Klinkt eerder als een soa. Even HA bellen :) niet ongesteld worden is geen goed teken.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:28

Kan van alles zijn, sowieso als je de pil slikt heb je geen gewone menstruatie maar een onttrekkingsbloeding. Dus dat kleine beetje verlies van oud bloed hoeft niet vreemd te zijn.

Wat wel vreemd is zijn je andere klachten.. Doet mij klinken als een mogelijke SOA, buitenbaarmoederlijke zwangerschap, etc ? Dus ik zou daarvoor contact opnemen met de HA.

Aranel
Berichten: 20196
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:29

Dit kan heel veel zijn natuurlijk. Van blaasontsteking tot soa bij wijze van. Maar bij die klachten in combinatie met elkaar die je noemt, zou ik misschien toch even naar de dokter gaan..
Dat je maar een paar dagen ongesteld bent hoeft niets te betekenen trouwens, dat heb ik ook al een hele tijd en ik ben ook niet zwanger en heb niets onder de leden :D

sloffiee

Berichten: 2305
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:29

stress is ook een probleem dat je niet ongesteld word... ik zou toch inderdaad even naar je huisarts gaan want er zit iets niet goed... een menstruatie laat zien dat alles nog goed werkt bij je baarmoeder etc..


StalNollie

Berichten: 9100
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:30

maar je hebt dus wel wat bloed verloren. of dat nu oud of niet oud is dat maakt volgens mijn niks uit hoor.

en die krampen zou kunnen door de pil en doorslikken. ik zou alleen de pijn bij het vrijen niet kunnen verklaren hierin. misschien te droog door de pil?

Limitless

Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 14:30

Ik heb net gebeld voor een afspraak en kan morgenvroeg om 8:00 gelijk terecht. Blindedarm heb ik al eens gehad, dus dat is het /helaas/ niet.

Maar een SOA loop je toch alleen op bij wisselend seksueel contact? Ik heb al 2.5 jaar dezelfde vriend..

En als ik zeg 'wat bloed' heb ik het echt over 4/5 druppels.. normaal ben ik ontzettend erg ongesteld inclusief een halve week ziek op bed :=

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: niet ongesteld geworden, niet zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:32

Het kan ook van langer geleden nu pas zich openbaren.
En je weet nooit 100% zeker of je vriend monogaam is.

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:34

Het kan van alles zijn maar hopelijk blijkt morgen alles mee te vallen. Succes morgen!

    dare to dream
        Willem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:34

Als je in die 2,5 jaar geen SOA test hebt gedaan en zonder Condoom sex hebt zou het best kunnen dat je vriend nog een SOA van eerder mee draagt..
Ik zou inderdaad ook sowieso even naar de huisarts gaan en ook dus even een SOA test doen.

Je zegt dat je de pil eigenlijk al een flinke tijd door geslikt hebt, dat kan ook heel goed mee spelen, ze zeggen bij de dokter niet voor niks dat je hem eigenlijk maar 1 keer door mag slikken en dan weer een stopweek moet inlassen..

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:36

Annett1990 schreef:
Je zegt dat je de pil eigenlijk al een flinke tijd door geslikt hebt, dat kan ook heel goed mee spelen, ze zeggen bij de dokter niet voor niks dat je hem eigenlijk maar 1 keer door mag slikken en dan weer een stopweek moet inlassen..


Dit verschilt heel sterk per dokter. Ik mocht het gerust 3 maanden tot een jaar doorslikken.

Limitless

Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 14:36

Mijn vriend en ik hebben ons toen allebei laten testen, en waren soa vrij. Tevens heeft mijn huisarts gezegd dat ik tot max een half jaar kon doorslikken, wat ik dus heb gedaan. Het idee alleen al van een soa.. :r Dat geloof ik gewoon niet :n

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: niet ongesteld geworden, niet zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:37

Natuurlijk wil je dat niet geloven :(:) Maar het is wel verstandig om het uit te sluiten :)

Cheytjuh

Berichten: 4021
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:41

Misschien laten kijken naar cystes op de eierstokken ?

Bij mij is Polycystic ovary syndrome (PCOS) geconstanteerd vorig jaar. Was niet aan de pil, wel beschermde seks, dacht eerst ook aan zwangerschap maar na een aantal negatieve testen een inwendig onderzoek bij de gynaecoloog gehad, die dus stuitte op een hoog aantal cystes op de eierstokken.

Over het algemeen hebben forsere mensen er meer aanleg toe, maar ook 'normale' mensen kunnen het hebben.

Ik hoop dat je de oorzaak gaat vinden en er wat aan kunt doen :j !!

FundMe voor onze gelderse strijder Ukkie : https://gofund.me/1f759036
Marktplaats veiling voor Ukkie : https://link.marktplaats.nl/m2094003143

StalNollie

Berichten: 9100
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:41

stopweek hoef je helemaal niet in te lassen hoor.
en een soa zou kunnen als je vriend een andere bedpartner heeft gehad :o

Schimpje

Berichten: 2015
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Tweede Exloermond

Re: niet ongesteld geworden, niet zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:50

Ik herken je klachten, sinds ik een keer met de prikpil ben gestopt, wegens gewichtstoename, en een half jaar later weer met andere anticonceptie wilde beginnen. Ik kan momenteel geen enkele pil/prikpil/implanon verdragen zonder de bewuste klachten. Buikkrampen, steken, pijn bij het vrijen (vooral na een orgasme lag ik te huilen van de pijn/kramp). Soa e.d. is allemaal getest en daar kwam niks uit, dus dat was uitgesloten, evenals zwangerschap.
Nu dus maar even helemaal niks, om de boel weer op natuurlijke wijze op orde te krijgen.. Heb laatst weer een andere pil geprobeerd, met lichaamseigen hormoon, maar dat was ook geen succes.. Ben er nog niet uit wat ik moet nu, huisarts weet ook niet welke opties er nog zijn en eventueel gaan werken.

Eindstand: Tristan-T Z1+3 Reviresco's Giulia Soxx L2+12 Benson ZZ-L+2
Darina van de Mirzahoeve L2+2 ~*~ Dr. Snuggles L1+15
Trainingsstal Jalobri / Hengstenhouderij met ggk hengst Benson *klik*

StalNollie

Berichten: 9100
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: niet ongesteld geworden, niet zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:57

nuvaring?

kiki1976

Berichten: 16845
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:03

Ik ben ook heel lang aan het modderen geweest met de pil.
Steeds weer doorbraak bloedingen als ik de pil een keer wat later in nam (bv met het weekende met stappen).
In de stopweek was ik er altijd al binnen 3 dgn weer vanaf.

Uiteindelijk werd ik helemaal niet meer ongesteld, en ja de schrik zat er best goed in (was net 18). Langs de ha geweest. Na een gesprek en onderzoeken geen aanwijsbare reden. Moest het aankijken. uiteindelijk werd ik 3 mnd later weer gewoon ongesteld.

Later overgestapt op de mirena. De eerste ging goed, behalve dat m'n lijf hem te eigen had gemaakt door hem in te kapselen.
Toen een kindje mogen krijgen.
Daarna weer de mirena.
Met de mirena werd ik nooit ongesteld, ideaal vond ik het. Wel voelde in precies wanneer ik normaal gesproken ongesteld had moeten wezen.
Toen begon het onverklaarbare afvallen, 9 kilo in 3 maanden. Heel vaak misselijk, buikklachten etc.
Heel veel onderzoeken gehad waar niets uit kwam.
Gevraagd of het van de mirena kon komen maar dat kon niet volgens de arts in het ziekenhuis. Aankomen wel maar afvallen niet.
Mijn gevoel zei, als je er van kan aankomen kan je er ook van afvallen. Arts wilde eerst verdere maag en darm onderzoeken doen. Hij wist eigenlijk op voorhand dat daar niets uit zou komen. Maar uit voorzorg, daarna wilde hij wel de mirena verwijderen.
Ben toen voor overleg terug gegaan naar de ha. Deze gaf aan dat het in theorie moet kunnen maar dat het eigenlijk nooit voorkwam.
De ha heeft de mirena eruit gehaald (zonder overleg met het ziekenhuis).
Ik mocht toen voor 3 mnd geen pil, spiraal etc gebruiken, maar ook absoluut niet zwanger raken.
Het afvallen stopte net als alle vagen klachten.

Ik kan gewoon niet meer tegen hormonen, terwijl ik die daarvoor toch al wel een jaar of 10 slikte/gebruikte.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Tuedelue
Berichten: 459
Geregistreerd: 11-11-07

Re: niet ongesteld geworden, niet zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:11

Wil je zeker weten dat je niet zwanger bent en geen buiten baarmoederlijke zwangerschap hebt, zou ik gewoon even bloed laten prikken. Kan je de rest meteen mee laten controleren. Zou dat morgen gewoon even aandragen bij de HA.

Het kan ook gewoon stress zijn.

Hope for the best, prepare for the worst!

Limitless

Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 15:34

Jeetje dat verhaal van die cystes en pil en hormonen, lekker dan :oo

Chey kan je met pcos wel nog kinderen krijgen?

silvana84
Berichten: 748
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:34

Hoeft niet een SOA te zijn(maar een testje kan nooit kwaad). Heb je alleen buik of ook rug pijn? Misschien nierbekkenontsteking(geeft extreem buikpijn en kramp) of je eileiders? Je darmen? Het kan van alles zijn gewoon even naar de huisarts.

Limitless

Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 15:38

Ik heb momenteel ook wat last van mijn onderrug, maar vermoed dat dat gewoon spierpijn is. Buikpijn echter niet , die zit onder mijn navel constant. Tijd geleden lag ik ook na het avondeten plat op bed met ontzettende pijn in mijn buik, vandaar dat ik voeding ben gaan uitsluiten. Maar ik blijf het houden, dus dat is dan ook de reden dat ik me zorgen maak in combinatie met het pijnlijke deel tijdens het vrijen en niet ongesteld worden.

Overigens, om terug te komen op een soa. Ik weet 100% zeker dat mijn vriend nooit is vreemd gegaan. We zagen elkaar elk weekend en bovendien gaat hij nooit uit en heeft verder alleen maar mannelijke vrienden :) Mijn vriend is typetje ''nerd'' wat zich, als het ooit uitgaat (hij is ietsje ouder dan mij) zich wil inschrijven op een datingsite :+

Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Re: niet ongesteld geworden, niet zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:51

Even een stipje. Wil graag weten wat er uit komt.

Ik heb 5 week geleden een spiraaltje laten plaatsen en ook 3 week lang klachten gehad en nu niks meer.

Vind dit een super oplossing

~

Shenavallie
Berichten: 11548
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:20

Er zijn best veel oorzaken te noemen waardoor een menstruatie kan uitblijven. Oorzaken die veel voorkomen zijn zwangerschap, ziekte en stress. Andere mogelijke oorzaken zijn:
Infectie
Ondergewicht en/of vermagering
Overgang
Problemen met de schildklier
Het PCO-syndroom
Diabetes
Geen eisprong
Teveel aan een bepaald hormoon
Een persisterende follikel
Afbouw/stoppen van de pil of ander voorbehoedsmiddel
Verklevingen in de baarmoeder(holte)

Bron: Mens&Gezondheid

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, SentiBot en 135 bezoekers