Ik was nooit ziek, tot afgelopen jaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Ik was nooit ziek, tot afgelopen jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 12:16

Hoi bokkers,

Het afgelopen jaar ben ik heel wat dagen ziek geweest, vaak misselijk en vaak de griep.
Daarnaast ook keelonsteking gehad.

Voorheen was ik echt nooit ziek, ik had nooit ergens last van.
Ik heb dit jaar ook verschillende onderzoeken gehad, bloed geprikt maar hier kwam niks uit.

Nu vroeg ik me af zijn er misschien bepaalde tabletten die ik hier tegen kan slikken om mijn weerstand te verbeteren?
Bijvoorbeeld vitamine c, zink, ijzer?
Of misschien bestaat er een dagelijks tabletje die al deze middelen bevat?

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)


xRowina

Berichten: 1119
Geregistreerd: 28-07-09

Re: Ik was nooit ziek, tot afgelopen jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:17

Wat vervelend dat je de laatste tijd zo vaak ziek bent! Je kunt een Multivitamine slikken, daar zit eigenlijk alles in. Maar je kunt misschien ook kijken/laten onderzoeken of er specifieke dingen zijn waar jij bijv. te kort aan hebt, zodat je die kunt slikken.

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:18

Tabletten en middeltjes alleen is niet voldoende, het heet niet voor niets een aanvulling. Je weerstand verhogen doe je ook door stress te voorkomen en lekker veel naar buiten te gaan om je lichaam te laten wennen aan alle soorten weersomstandigheden.

En natuurlijk voldoende slaap.

Een omgeving waar iedereen lekker warm en dicht op elkaar zit is 1 groot feest voor een virus.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!


jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:22

eet je wel genoeg groente en fruit ?

www.Best4Paws.nl

kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Ik was nooit ziek, tot afgelopen jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:24

Naast gezond eten en voldoende fruit, voldoende slaap, zo min mogelijk stress en lekker buiten en bewegen kan je eventueel een Echinaforce gebruiken om je weerstand te verhogen.
Maar dat heeft in mijn ogen ook alleen een voldoende aanvulling als je ook aan bovenstaande voldoet

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Janneke2

Berichten: 22726
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:28

...en soms word je "kwakkelig", omdat je darmflora om wat voor reden dan ook een dreun heeft gehad, die (om wat voor reden dan ok) niet spontaan herstelt.

(Dat is op te sporen met een ontlastingsonderzoek: de stof die je slijmvliezen van weerstand moet voorzien heeft (s) IgA en wordt door je darmflora gemaakt. En hoort dus in ruime mate in je darm aanwezig te zijn. Weet je, dat m daar de schoen wringt, dan is het herstel ook niet moeilijk: probiotica, gericht op sIgA.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Ik was nooit ziek, tot afgelopen jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 12:29

Ik eet zeker 5x per week groente als avondeten, en eet iedere dag 2 stuks fruit.
Sporten doe ik ook regelmatig(hardlopen,bootcamps,paardrijden)

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Ik was nooit ziek, tot afgelopen jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:43

wat Janneke2 zegt is ook een hele goede.
Persoonlijk zou ik dan kiezen voor bv ActiBalance. Dit is een uitgebreide probiotica met wat extra's

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Janneke2

Berichten: 22726
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:41

kiki1976 schreef:
wat Janneke2 zegt is ook een hele goede.
Persoonlijk zou ik dan kiezen voor bv ActiBalance. Dit is een uitgebreide probiotica met wat extra's

....het valt te proberen, maar ik heb 5 minuten zitten google.n.
Het was wat zoeken, maar de bacterieen die er in zitten
Lactobacillus rhamnosus
Lactobacillus acidophilus
Bifidobacterium breve
accharomyces boulardii (SB)
zijn niet de bacterieen die ik gekregen heb om sIgA aan te gaan maken - en op de site http://www.pharmafoodsprofessional.com. ... ive_health
wordt ook niet vermeld, dat deze bacterieen het doen.

(Uiteraard: goede darmbacterieen helpen elkaar. Slik je iets, wat iets voorstelt, terwijl je darmflora niet goed meer werkt - dan wordt de pH weer goed door wat je slikt en begint de bacterie, die sIgA prdiceert hopelijk vanzelf weer te groeien. Dus soms is "gewoon iets proberen" genoeg.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Anoniem

Re: Ik was nooit ziek, tot afgelopen jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:47

heb je ook anti-biotica gehad? Want daar krijgt je darmflora inderdaad een flinke opdonder van met een slechte weerstand tot gevolg. In dat geval zou je probiotica kunnen nemen om het weer te laten herstellen. Is ook gewoon in tabletten te koop bij gezondheidswinkels ed :) .

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:54

Ik slik zelf kwa vitamines en supplementen:

Vitamine c 3000 mg , wat je teveel binnenkrijgt plas je uit.
Vitamine d , krijgen veel mensen nu te kort aan ( te weinig zon )
Omega 3 ,6 ,9 extra strong
q10 capsules en soms vitamine b12

Tis rot zeg dat je zo ziek bent dit jaar. Keelontsteking , heb je je amandelen nog? Zorg dat je even wat extra drinkt , maak het aan met bijvoorbeeld citroensap.

Gebruik zeezout ipv keukenzout. Waarom? Keukenzout is zo gefilterd zit zowat alleen nog maar natrium in. Zeezout bevat 80 mineralen waar het lichaam nog wat mee kan. Kun je zo kopen in de supermarkt van Jozo pas over je eten doen na het koken anders kook je veel mineralen er al uit.

Kerstmuts

Zeer mooie pony hengst ter dekking!
http://www.bokt.nl/markt/ad/123200/kleu ... et-monello


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: arjaaaaa, Damon26, Ginny135, IASCrawler, limagirl, Scarremans, Tvko, Vetra en 139 bezoekers