Beeb eerste keer koeienclinic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 19:55

Hallo lieve mensen,

Afgelopen zaterdag (9november) ben ik voor het aller eerst met mijn jonkie afgereisd naar Brabant
voor een koeienclinic! Ik wilde dit al zo graag doen (eerst met mijn vorige paard) maar nu kwam het
zo uit, dat het met Beeb ging :)

Het was dus ook de eerste keer na een trailer reis, op vreemd terrein. En eigenlijk liep ze alsof er niets
anders was. Houden zo! _/-\o_

Ik heb foto's en een filmpje voor jullie,
Wij hebben het héél erg naar ons zin gehad :)

Het was bij Wendy van Osch.

Naam: Shine Like A Star (aka Baby, aka Beeb)
Ras: Quarter Horse
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 3 jaar.

Rijden met cap was op eigen verantwoordelijkheid. Maar na 2,5 uur was ik hem zat. Sorry.

Koeien waren in het begin erg spannend, maar als ze er eenmaal door heen prikte ging het prima. :)

Afbeelding
Met teamgenootje Hutch84

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fotocamera's, haar passie <3



Filmpje is kwa bewerking niet helemaal denderend, ik moest met Sony Vegas werken en dat was even heel anders.
Ik drijf inderdaad een hoop aan, heb het gezien, weet ook dat ik het deed - en op dat moment was het nodig.

Al met al heb ik heel goed op Beeb gelet, ivm haar leeftijd. Maar ze genoot er elke seconde van, en werd ook heel
fanatiek tegenover de koeien. Pluspunt!
En volgend jaar gaan we weer! :D

Houdoe :evaw:

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping


cbuuron
Berichten: 10
Geregistreerd: 27-01-13
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:04

Ziet er erg gaaf uit! Ze pakt het zo te zien erg goed op.
Ik heb zelf al 3 keer meegedaan met de koeienclinics bij Wendy...helemaal verslaafd!
24 november weer, maar dan gaat mijn eigen quartermerrie voor het eerst mee....ben heel erg benieuwd hoe ze gaat reageren...

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:28

Leuk paardje die Beeb! :j

Maarre ... 3 jaar oud en dan zit je er 2,5 uur op (aangezien je zegt dat je je cap zat was na de tijd ...) of begrijp ik dat verkeerd?
Duurt zo'n clinic zo lang?
Laatst bijgewerkt door simodi op 13-11-13 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Love - language - leadership

_Balou
Berichten: 2976
Geregistreerd: 04-05-12
Woonplaats: Rheeze (Hardenberg)

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:29

Wat gaaf zeg! :D

Balou & Amber

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 20:45

simodi schreef:
Leuk paardje die Beeb! :j

Maarre ... 3 jaar oud en dan zit je er 2,5 uur op (aangezien je zegt dat je je cap zat was na de tijd ...) of begrijp ik dat verkeerd?
Duurt zo'n clinic zo lang?


Grootste gedeelte was stappen en/of stil staan. De clinic duurder 3 uur, en dat kon ze prima aan ;) Zoals ik al zei, ik heb elke seconde
op haar gelet, en als het niet meer ging - had ik gewoon gestopt :)
Verder als we aan het wachten waren stond ik er ook gewoon naast.

Edit: In het filmpje heb ik de 'actie' momenten er uit gepikt. Ik heb bijna een uur aan stapmateriaal ..

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:56

xDenies schreef:
simodi schreef:
Leuk paardje die Beeb! :j

Maarre ... 3 jaar oud en dan zit je er 2,5 uur op (aangezien je zegt dat je je cap zat was na de tijd ...) of begrijp ik dat verkeerd?
Duurt zo'n clinic zo lang?


Grootste gedeelte was stappen en/of stil staan. De clinic duurder 3 uur, en dat kon ze prima aan ;) Zoals ik al zei, ik heb elke seconde
op haar gelet, en als het niet meer ging - had ik gewoon gestopt :)
Verder als we aan het wachten waren stond ik er ook gewoon naast.

Edit: In het filmpje heb ik de 'actie' momenten er uit gepikt. Ik heb bijna een uur aan stapmateriaal ..


Dan hoef je in elk geval geen cap op! _O-

Love - language - leadership

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 06:43

wat leuk om te doen en een goede ervaring voor je paardje, Beeb is toch echt heel braaf :).

JJane
Berichten: 1885
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 06:48

Beetje stomme vraag misschien hoor. Maar die koeien zien er ook nog jong uit. Vind je dat dan niet zielig om dan drie uur met die beesten te gaan hannesen van de ene naar de andere hoek?

Waarom hebben de meeste manege's en pensionstallen een grote kantine?
..Dan is er voor alle "beste stuurlui" en "technische jury" plek!

CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 07:06

Leuk hoor, leukk paardje ook. Kan wel zien dat ze nog jong is.

Ik heb er geen verstand van hoor, maar ik vind t er druk uit zien. Paard lijkt daardoor wat overdonderd.

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

DPTomboy

Berichten: 814
Geregistreerd: 13-01-13
Woonplaats: Heerenveen

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 07:32

Super leuk Denise!
en nog in uitgelicht ook :)

Manon_vdv

Berichten: 3170
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Amstelveen - Maastricht

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 07:33

Wauw gaaf zeg! :)

tones

Berichten: 5273
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 07:51

Geweldig, dat fanatieke hoofd. :D

Letje01

Berichten: 283
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: Op de manege

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 08:37

Super Denise!! Je zei al met de fotomeeting dat je zoiets wou doen, tof om te zien dat het dan ook nog goed meeviel!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 08:45

Eigenlijk ben ik hier niet zo enthousiast over.
Je paard is nog geen 3,5 en onbekend terrein met veel indrukken is best inspannend voor een jong paard,ook al is het voornamelijk stappen. Daarbij vind ik dat het op het filmpje lijkt alsof je paard redelijk overdonderd is en het te snel voor hem gaat.
Word er voor zoiets 3 uur lang dezelfde koeien gebruikt? Deze koeien zijn volgens mij nog jong en het lijkt mij wat sneu als ze 3 uur lang door de bak worden gejaagd.
Ik kan het helemaal mis hebben, want ik heb geen kaas gegeten van de westernsport, maar dit is was mij opviel :).


Wel een super leuk dier en een hele lieve uitstraling.

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 09:29

Dankjulliewel allemaal :) Ook voor uitgelicht!

Ik weet zelf heel prima hoe mijn merrie heeft gereageerd en of het teveel voor haar was of niet. Maar bedankt dat jullie zo zorgen om haar maken.
Dan zal ik er maar ook even gelijk bij zeggen dat zij nu gewoon aan het genieten is van het buiten staan en lang leven de lol. Geen werk, gewoon vrijheid. ;)

Oh betreft de koeien. Ik weet niet wat zij er van vonden, ik heb ze niets horen zeggen helaas.

En helemaal vergeten. Ik weet hoe mijn merrie er overdonderd uit ziet. En dat is ze hier écht niet hoor. :')
Laatst bijgewerkt door xDenies op 14-11-13 09:37, in het totaal 3 keer bewerkt

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Rachelle_DL
Berichten: 1890
Geregistreerd: 18-08-12

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:32

Heeeuj! Je staat in uitgelicht! *\o/*

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:41

Leuk Denise, het is een leuk paard en je bent er zo te zien heel wijs mee. Ga zo door!

Onderschrift

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:44

"Oh betreft de koeien. Ik weet niet wat zij er van vonden, ik heb ze niets horen zeggen helaas."

oliebol, had je je koeienfluisteraarcap thuisgelaten? :')

Denies, vind het er heel tof uit zien en vind het echt stom dat ik zo lang doorgeslapen heb die dag anders was ik komen juichen voor jou en beeb!

Edit: Ook weet ik hoe zuinig Denise is op d'r paard, en ik vind baby d'r training minder zorgwekkend dan al die 3jarige puppies die na het zadelmak maken gelijk zwaar in de training moeten omdat ze dan voor een of andere cup moeten winnen en daar dus zo volwassen mogelijk en zo goed mogelijk in de bespiering moeten zijn. Die daarna echt geen week vrij krijgen, want ach, ze kunnen nu net zo goed doortrainen voor de volgende cup, wordt ie meer van waard!

Kirrr

Berichten: 6185
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:50

Wat een drukte en onrust.
Zat er ook nog over te denken van daar zo'n clinic te volgen, maar op basis van dit moet ik oordelen dat ik blij ben dat ik het niet gedaan heb.
Met koeien werken moet juist vanuit rust en je paard de koe leren volgen.
Niet er achter crossen en weer hem voorbij lopen en je paard weer omtrekken.

Misschien geeft de manier waarop je filmpje in elkaar zit een fout beeld, maar ik vind het er niet fijn uitzien.
Heb al goede dingen gehoord over degene die de clinic geeft, maar dan vind ik het heel vreemd dat ze je zulke dingen laat doen..

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 09:57

Prima :) Als het filmpje zo'n slecht beeld geeft, dan is hij bij deze offline. Dan kunnen er ook geen verkeerde dingen meer getrokken worden.

De clinic was prima, de hulp was uitstekend en het vertrouwen geven aan het paard ook. Ik wil niemand in slecht daglicht zetten, dus dan maar het filmpje er vanaf heh :)

Alles ging ook in rust, maar het spijt me dat ik de 'actie-momenten' het leukst vond om in een filmpje te plaatsen. Goh, ik ben ook eens enthousiast.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:00

Er wordt een mening gegeven op wat wat wij zien.
Zeker omdat t een jong dier is, willen we juist voor ellende behoeden
Ik snap dat t rot voelt en overkomt. Maar dat is van mij uit niet se bedoeling.

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:01

Maar als het een bekende bokker is die d'r paard met 3 jaar een of andere rare 'talentencup' inrijdt helemaal opgericht dan is het zo mooi en behoed niemand d'r jonge paard voor ellende, want ach die weet toch wel wat ze doet.. Beetje krom is het wel.

En dat zeg ik echt niet omdat ik Denise ken, want ik ben ook, welke tak van de sport dan ook, echt geen voorstander van (te) vroeg inrijden en je paard continu overdonderen. Maar gezien het feit dat Baby ook al mee is geweest op een fotomeeting, denk ik dat 't paard iets meer aankan dan die neurotische huppelaars.

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 10:03

Het filmpje is puur offline omdat er aangehaald wordt dat het degene die de clinic geeft, in slecht dag licht zet. Dat is het allerlaatste wat ik óóit zou willen doen.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:05

chelle_dora schreef:
Maar als het een bekende bokker is die d'r paard met 3 jaar een of andere rare 'talentencup' inrijdt helemaal opgericht dan is het zo mooi en behoed niemand d'r jonge paard voor ellende, want ach die weet toch wel wat ze doet.. Beetje krom is het wel.


Ik begrijp je punt en ben het ook zeker met je eens dat bekende bokkers veel minder snel kritiek horen, maar het is niet helemaal waar, zo kan ik me bijvoorbeeld nog herinneren dat een bekende bokker haar paard inreed door middel van een clicker en dat daar ook genoeg over gezegd werd.

Ook van mijn kant absoluut niet aanvallend bedoeld. Het paard lijkt overdonderd en ts weet waarschijnlijk zelf wel of hij dat ook was.

Wat betreft de reactie op de koeien, 'ik heb de koeien er niet over gehoord', dat vind ik een beetje kinderachtig en daar ga ik verder maar niet op in.

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:05

Denise, het is niet raar dat mensen dit denken. Ik als dressuur muts snapte er ook niets van. (Maar ik heb het gevraagd aan je én ik heb zelfs nog gegoogled om je beter te begrijpen! Maar dat doet niet iedereen.) Je hoeft het filmpje echt niet offline te zetten, want voor mensen die wel in dit wereldje zitten zullen je wel begrijpen. Daarnaast, jij weet hoe je dag gegaan is en jij kent Baby het beste toch?
Trek het je niet aan meid, er zullen altijd mensen zijn die een andere trein hadden genomen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers