Business formal kleding?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Business formal kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 04:32

Hallo allemaal!

Op zaterdag heb ik een event waarbij de dresscode business formal is.
Nu ben ik echt totaal niet van de vrouwen pakken, en wil liever iets "fashionables".

Het liefst draag ik een broek, en een mooie top, blouse, of trui-achtigs.
Een rok kan ook, maar deze vallen vaak wat kort omdat ik nogal lange benen heb. Ik zelf denk dat bij business formal te kort echt not done is. (tja, wat is te kort?!)

Goed, ik vroeg me af of jullie leuke ideetjes hebben? En zou het gepast zijn om een jasje aan te trekken?

Alvast bedankt!!


friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Business formal kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 07:33

Een rok moet minimaal tot de knie vallen of eroverheen. Verder kan ik je niet echt helpen helaas..

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

JJane
Berichten: 1885
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 07:55

Black dress kan altijd. Als je super goeie benen hebt en je draagt er een dikke panty onder dan mag hij wat korter zijn.

Waarom hebben de meeste manege's en pensionstallen een grote kantine?
..Dan is er voor alle "beste stuurlui" en "technische jury" plek!

susannevdv

Berichten: 455
Geregistreerd: 09-03-09

Re: Business formal kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 08:03

Ik ben ook lang waardoor rokken die bij andere tot op de knie vallen bij mij er 10 cm boven vallen. Nu draag ik zeer regelmatig pakken (ook met rok) en dat kan best mits niet in combi met (hele) hoge hakken en diep uitgesneden tops. Bij een dergelijke dresscode zou ik wel iig een jasje dragen. Als je niet zeker weet jun je voor een mixed suit gaan waarbij boven en onder wel bij elkaar kleuren en qua stof passen maar niet perse bij elkaar horen. Bijvoorbeeld jasje met streepje en in die kleur broek/rok. Succes!

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:01

friendly schreef:
Een rok moet minimaal tot de knie vallen of eroverheen. Verder kan ik je niet echt helpen helaas..


Hand boven de knie volgens mij... Daar houd ik me iig aan. Op of over ziet er al snel gereformeerd uit.

TS: heb je geen net jurkje (Mexx of Vanilia heeft vaak wel simpele basisdingen) en daar dan een jasje overheen?

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Elsemieke
Berichten: 6198
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Business formal kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:06

Zolang je er niet hoerig uitziet in een rok, mag het best een beetje kort zijn hoor. Ik werk op een groot kantoor (big four) voor zakelijke dienstverlening, en daar komen zat rokken voorbij die boven de knie vallen.

Zelf zou ik gaan voor een leuke chique en simpele jurk. Of een kokerrok met een mooie blouse?

Anoniem

Re: Business formal kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:09

Meer dan 1 handbreedte boven de knie is absoluut not done in business formal. En altijd een panty eronder.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Business formal kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:42

Een mooi zakelijk jurkje of een modern pak met een leuk vlot bloesje of koltuitje.

Hanbreedte boven de knie...anders is het veel te tuttig.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers