Stallenbouwers - krap budget mogelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katisa
Berichten: 160
Geregistreerd: 06-03-13

Stallenbouwers - krap budget mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 19:54

Hallo!

Wat zijn jullie ervaringen met stallenbouwers in Nederland? Ik wil een stal laten plaatsen met daarin 1 inloop stal van 3x4 en een dichte stal van 3x3 voor hooi/stro opslag (dit is mijn voorkeursontwerp). De offertes die ik tot nu toe voorbij heb zien komen, variƫren van zo'n 4500 tot over de 10.000 euro voor een vergelijkbaar ontwerp. Nu heb ik mij wel aan een budget te houden, dus helaas the sky is not the limit. De beste offerte leek die van Horsestables, maar ik hoor graag wat jullie ervaringen hiermee zijn. Mijn paard zal zo min mogelijk op stal komen te staan trouwens, het is puur als inloopstal bedoeld en bij extreem weer gaat ze wel 's nachts binnen. De nadruk ligt op functioneel, niet mooi - wat mij betreft!

Zelf bouwen gaat hem niet worden vrees ik, kan zelf nog nauwelijks een boor vasthouden :P

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Stallenbouwers - krap budget mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:26

Ik zou goed kijken wat je voor welk geld krijgt, je wilt natuurlijk niet dat je goedkope stal onstabiel is en snel kapot gaat. Onze stallen komen bij Prubo uit Eindhoven vandaan en zien er inmiddels 10 jaar later nog steeds keurig uit.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Stallenbouwers - krap budget mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:56

Waarom ga je niet opzoek naar een zeecontainer of kijk je op MP naar buitenboxen die weg moeten?

RDuijn

Berichten: 360
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Stallenbouwers - krap budget mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:02

Nieuw en iemand laten bouwen kost snel veel zou ook voor iets van een container kijke

Katisa
Berichten: 160
Geregistreerd: 06-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 22:13

Het probleem met zeecontainers vind ik dat ze maar 2,5m breed zijn, dat vind ik te smal voor mijn paard. Tweedehands stal moet je zelf afbreken en weer opbouwen... Vrees dat dat een vijfjarenplan wordt met mijn bouwtechnisch inzicht... ;)

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Stallenbouwers - krap budget mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:31


Anoniem

Re: Stallenbouwers - krap budget mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:35

Di is volgens mij binnen 3 jaar weggerot

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:38

Ik heb die van mij in een kapschuur staan....lage zijde is opslag stro en de hoge zijde is in 2en gedeeld.Links loopstal,rechts hooiopslag :)

Afbeelding

Deze heeft een houten skelet en golfplaten dak/wanden,wellicht kun je eens informeren wat zoiets zou kosten....

Deze vond ik even snel met google ;)
http://www.blokhutwinkel.nl/kapschuren- ... 3godtGYAhQ

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:41

Sommige praktijkopleidingen maken gebruik van opdrachten die extern worden aangeleverd. je zou een bouwkundige praktijkopleiding kunnen vragen of ze die opdracht willen aannemen. Dan betaal je de materiaalkosten uiteraard en nog een vergoeding, maar je zal wel wat goedkoper uit zijn dan bij een prof.stallenbouwer.

Katisa
Berichten: 160
Geregistreerd: 06-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 00:12

Er komen leuke tips voorbij! dat van een bouwopleiding is wel een goed idee, is allicht het proberen waard!

Die open schuur van Tinky ziet er goed uit, zoiets wil ik ook. Zijn dat damwandprofielen? Hoeveel heeft dat gebouw gekost en door wie heb je het laten plaatsen?

@Shamalarabs: de stal komt in Lelystad, zo'n opleiding zal wel geen ROC zijn bijvoorbeeld? Heb je misschien een naam?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 14-11-13 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Stallenbouwers - krap budget mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:21

Ik heb een schuilstal van horsestables en er komen hier waarschijnlijk nog 6 echte stallen van horsestables. Ik ben niet ontevreden erover. Ze waren een paar kleine dingetjes vergeten, maar die kwamen ze kosteloos alsnog veranderen.

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 08:08

Niksie schreef:
Er komen leuke tips voorbij! dat van een bouwopleiding is wel een goed idee, is allicht het proberen waard!

Die open schuur van Tinky ziet er goed uit, zoiets wil ik ook. Zijn dat damwandprofielen? Hoeveel heeft dat gebouw gekost en door wie heb je het laten plaatsen?


Ik zal het even na moeten vragen,hij stond er namelijk al toen wij hier kwamen.
Fijne is dat hij onderhoudsarm is en met een beetje handig inrichten kun je er veel in kwijt.

Ik zal de exacte maten nog even opmeten,de lengte is iig 6 meter.Aan de voorzijde staan mijn 3 IJslanders in een ruimte van ongeveer 3 x 3.2 m daarnaast kunnen we 12 grote balenhooi kwijt (rechthoekig,rond de 200kg p/st) als ik volgend jaar klaar ben dan kunnen er 15 in O:) .Aande achterzijde kunnen rond de 90 kleine baaltjes.
Zo'n opslag is erg fijn omdat je minder tijd kwijt bent aan steeds heen-en weer rijden

Het voeren is ook ideaal...je hoeft niet door de regen/sneeuw om hooi te pakken :D

Die van mij zijn niet van die tijgers dus de afscheiding is eenvoudig maar je kunt natuurlijk van die losse stalwanden nemen voor een iets robustere afscheiding.

Ik vond nog een foto van voor dat het een stal was,dan heb je een beter idee ;)

http://i296.photobucket.com/albums/mm17 ... a9fbb8.jpg

kevje06

Berichten: 4108
Geregistreerd: 12-02-09

Re: Stallenbouwers - krap budget mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:20

Onze stal lijkt op die van tinky
Prijzen weet ik niet meer maar niet duur
Binnenzijde betimmert met simpele houten platen