Verzekeringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Verzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 21:13

Heey

voor een onderzoek ben ik nu bezig met paardenverzekeringen. Het gaat vooral om het kopen van een paard en de korte periode daarna. Heb eigenlijk alle informatie al maar ben opzoek naar een voorbeeld waarom het nou belangrijk is om je paard te verzekeren en welke verzekering je daarom hebt.

Graag zoek ik ook een voorbeeld die ik mag gebruiken waarbij de verzekering dus van pas is gekomen. Mischien foto`s van verborgen gebreken waarvoor je verzekering had om het te laten vergoeden?

laat het maar weten. Het is voor een presentatie voor een kleine groep mensen waaronder mensen die graag voor het eerst een eigen paard willen kopen en dus graag willen weten wat voor verzekering daar handig voor is.


ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:18

Iloveiswan schreef:
Heey

voor een onderzoek ben ik nu bezig met paardenverzekeringen. Het gaat vooral om het kopen van een paard en de korte periode daarna. Heb eigenlijk alle informatie al maar ben opzoek naar een voorbeeld waarom het nou belangrijk is om je paard te verzekeren en welke verzekering je daarom hebt.

Graag zoek ik ook een voorbeeld die ik mag gebruiken waarbij de verzekering dus van pas is gekomen. Mischien foto`s van verborgen gebreken waarvoor je verzekering had om het te laten vergoeden?

laat het maar weten. Het is voor een presentatie voor een kleine groep mensen waaronder mensen die graag voor het eerst een eigen paard willen kopen en dus graag willen weten wat voor verzekering daar handig voor is.

Correctie: het is helemaal niet belangrijk om je paard te verzekeren, dat is een persoonlijke keuze, op basis van persoonlijke afwegingen.

Je verzekerd datgene waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of betalen. Wat iemand kan overzien en/of betalen, is een volstrekt individuele keuze!

Vriendelijk verzoek om je eigen angsten niet te projecteren op anderen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Verzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 18:22

Ehm ok zo'n antwoord had ik niet verwacht. Het is totaal niet voor mezelf, heb geen eigen paard en kan het ook niet betalen. Ben gewoon opzoek naar iemand die een verzekering heeft voor zijn of haar paard. En het nodig gehad heeft om bijvoorbeeld na het kopen van een paard een bepaald bedrag niet helemaal hoeft te betalen. Het is maar voor een presentatie en helaas voor mij verplicht onderwerp waar ik dus een voorbeeld voor nodig heb.


Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Verzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:35

Ik verzeker altijd wel mijn paard. Voornamelijk omdat DA kosten (zeker in de Randstad waar ik woon) erg hoog zijn.
Kosten zijn ongeveer 450,-- per jaar en dan is mijn paard uitgebreid verzekerd voor ziektekosten tot een maximum van 2500 per jaar. Met een flinke koliekoperatie zit je daar al boven, maar je hebt in ieder geval al wel een deel gedekt. Ik zou niet willen om de kosten mijn paard bepaalde behandeling moeten onthouden.
Er zijn zeker gevallen geweest waarbij ik blij was verzekerd te zijn:
1 x ziektekosten en uiteindelijk uitkeren van het paard als gevolg van een ongeluk.
1 x uitkeren van het paard als gevolg van (bleek later) miskoop (verborgen gebrek).

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Verzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 18:48

Dankjewel voor je antwoord zal je vanavond even Pben ben nu nog aan het reizen.

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:06

Iloveiswan schreef:
Ehm ok zo'n antwoord had ik niet verwacht. Het is totaal niet voor mezelf, heb geen eigen paard en kan het ook niet betalen. Ben gewoon opzoek naar iemand die een verzekering heeft voor zijn of haar paard. En het nodig gehad heeft om bijvoorbeeld na het kopen van een paard een bepaald bedrag niet helemaal hoeft te betalen. Het is maar voor een presentatie en helaas voor mij verplicht onderwerp waar ik dus een voorbeeld voor nodig heb.

Het punt is dat er tegenwoordig nogal graag een beeld wordt opgehangen dat je erg onverstandig bezig bent als je je paard niet verzekerd.

Om het voorbeeld van Babootje even heel klinisch te bekijken; bij 450 euro premie en een gedekt bedrag van 2500 euro (dat is dus 18% premie!!) heb je binnen zes jaar je verzekerde bedrag zelf betaald.

DE adder onder het gras is dat medische kosten boven het verzekerde bedrag (per geval) niet worden betaald EN dat veel maatschappijen ook paal en perk stellen aan het jaarlijks uit te keren bedrag.

Als je dan een presentatie over verzekeren houdt, vermeldt dan ook even de keerzijde........

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 20:33

ikke schreef:
Iloveiswan schreef:
Ehm ok zo'n antwoord had ik niet verwacht. Het is totaal niet voor mezelf, heb geen eigen paard en kan het ook niet betalen. Ben gewoon opzoek naar iemand die een verzekering heeft voor zijn of haar paard. En het nodig gehad heeft om bijvoorbeeld na het kopen van een paard een bepaald bedrag niet helemaal hoeft te betalen. Het is maar voor een presentatie en helaas voor mij verplicht onderwerp waar ik dus een voorbeeld voor nodig heb.

Het punt is dat er tegenwoordig nogal graag een beeld wordt opgehangen dat je erg onverstandig bezig bent als je je paard niet verzekerd.

Om het voorbeeld van Babootje even heel klinisch te bekijken; bij 450 euro premie en een gedekt bedrag van 2500 euro (dat is dus 18% premie!!) heb je binnen zes jaar je verzekerde bedrag zelf betaald.

DE adder onder het gras is dat medische kosten boven het verzekerde bedrag (per geval) niet worden betaald EN dat veel maatschappijen ook paal en perk stellen aan het jaarlijks uit te keren bedrag.

Als je dan een presentatie over verzekeren houdt, vermeldt dan ook even de keerzijde........


Ok is goed dat zal ik doen. Heb maar 15 min praattijd dus moet het nog even goed indelen. Zal je reactie meenemen in het verhaal.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, YandexBot en 84 bezoekers