Hoeveel en wat drink jij ongeveer op een dag?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Hoeveel en wat drink jij ongeveer op een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 17:30

Ik vroeg me af... Hoeveel drinken bokkers ongeveer op een dag? Minimaal 1,5 liter per dag is gezond, zeggen ze.
Ik drink zelf op een doordeweekse dag bij het ontbijt een glas water en soms een glas yoghi, 2 á 3 flesjes water (500ml), verder thuis nog ongeveer drie glazen en een flinke kop thee (met suiker). In het weekend drink ik 's avonds vaak nog 1 of 2 glazen Sisi No Bubbles of aanmaaklimonade.
Ik kom dus algauw op 2-2,5 liter vocht per dag.

En jullie?

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]


prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Hoeveel en wat drink jij ongeveer op een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:31

Niet veel.

Sochtends 1 kopje thee, half tot heel flesje (500 ml) en s avonds een kopje thee

I am because you were

Coony

Berichten: 968
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:32

Ik drink eigenlijk veelste weinig, smorgens een glaasje yoghi of Jus d'orange.
Overdag op school een half flesje met aanmaaklimonade, bij het avondeten vaak een glas frisdrank en dan in de avond ongeveer 1 a 2 glazen..

Marleenloveu
Berichten: 833
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren die in Friesland wonen!

Re: Hoeveel en wat drink jij ongeveer op een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:35

Ik drink ook te weinig. :=
's Ochtends voor school niks, op school ook niet en na school verschilt het heel erg. Ik heb vandaag nog maar 1 glaasje sinas gehad, ik denk dat ik met de avond erbij 2 á 3 kopjes gemiddeld drink?

Famke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:35

Een glas water 's ochtends, bij het ontbijt.
0,5 liter water op school.
Een of twee glazen cola thuis.
0,5 liter water bij het eten en 's avonds.
0,5 liter 's nachts, dus voor ik naar bed ga een paar slokken, als ik 's nachts wakker word, en de rest drink ik dan op als ik wakker word.

Als ik na school naar de paarden ga worden die glazen cola ook 0,5 liter water, voor op de fiets en na het rijden.

Ik denk dat ik aardig kom aan wat ik moet hebben.

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:36

Aan de hand van mij lengte en gewicht wordt geadviseerd om 2.8 liter water te drinken. Daar doe ik dan ook. En als ik gesport hebt, nog een halve liter erbij *en ja, ik weet het: te veel is niet goed, maar ik zit nog niet aan te veel*

Normal is an illusion. What is normal for the spider is chaos for the fly.
Morticia Addams

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:37

Ontbijt: klein glaasje water en beker melk of sap
Lunch: 1,5 glas sap of glas melk
Avondeten: 2 glazen sap
's avonds beker melk

Tussendoor heb ik altijd een water flesje bij me en die vul in altijd nog wel een keer dus tussen de halve en hele liter water

Daarbij cola of wijn als ik ergens heen ben.

I dare you to not think about penguins - Tandheelkunde 2013 ROZE! 2014 BLAUW!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Hoeveel en wat drink jij ongeveer op een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:39

2-3 liter, helft water, de rest vooral thee en voor de afwisseling sapje of limonade.

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:39

Ik ook veel te weinig, soms alleen bij het ontbijt een glas melk en dan pas in de middag weer een glas water. In de avond bij het eten een glaasje wijn en voor het slapen gaan dan nog wat, ik vergeet het gewoon :o

Ik heb nu een flesje mee naar het werk genomen en moet het van mezelf in de ochtend vullen en in de middag vullen dan heb ik toch 2x 75cl op.

anne182

Berichten: 339
Geregistreerd: 04-05-12
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:39

Ik drink op school 1 a 2 pakjes caprisunne dus 0,2 of 0,4 l.
Thuis een half glas ranja dus 0,1 liter.
Tijdens het avondeten nog 2 glazen prik dus 0,4 liter.
En net voor het naar bed gaan nog een klein glaasje van 0,15 l.

Komt uit op ongeveer 1 liter. Veels te weinig dus. Ik heb geprobeerd over te stappen naar water, maar dat vind ik zo smaakloos en vies.


DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:41

Sochtends, rond een uur of 6/7; 600 ml thee.
T/m 12 uur; 500 ml water.
T/m 4 uur; 600 tot 1000 ml thee.
Savonds; 400/500 ml water.
Tussendoor nog af en toe een glas sap; 200 ml of bouillon; 400 ml.

Samen dus ongeveer 2500 ml per dag, maar meestal wel meer :)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:41

Ik drink ook veel te weinig.. Soms is dat maar één glas per dag, meestal zijn het er 3 ofzo. Melk, cola of limonade. Ik krijg gewoon geen dorst en daarom 'vergeet' ik het. Totdat iemand mij eraan herinnert en dan drink ik weer een glas.

Marleenloveu
Berichten: 833
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren die in Friesland wonen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:42

Geryon schreef:
Ik drink ook veel te weinig.. Soms is dat maar één glas per dag, meestal zijn het er 3 ofzo. Melk, cola of limonade. Ik krijg gewoon geen dorst en daarom 'vergeet' ik het. Totdat iemand mij eraan herinnert en dan drink ik weer een glas.


Ik herken mezelf hier 100% in!

Famke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:46

Geryon schreef:
Ik drink ook veel te weinig.. Soms is dat maar één glas per dag, meestal zijn het er 3 ofzo. Melk, cola of limonade. Ik krijg gewoon geen dorst en daarom 'vergeet' ik het. Totdat iemand mij eraan herinnert en dan drink ik weer een glas.

Heb ik ook, gelukkig heb ik een jongen in mijn klas die heel erg bezig is met zijn gezondheid en dus standaard om de zo veel tijd een slokje drinken neemt. Hij zit bijna altijd voor mij dus dan zie ik het en denk ik er aan. Best handig _O-

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:47

Ik dronk eerst ook veel te weinig! Maar ben er echt op gaan letten, en nu drink ik al meer. Verschil van dag tot dag maar meestal krijg ik wel 1 of 2 liter water binnen. Ik drink dan ook alleen water en héél af en toe een beetje cola.

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:48

Doanique schreef:
Geryon schreef:
Ik drink ook veel te weinig.. Soms is dat maar één glas per dag, meestal zijn het er 3 ofzo. Melk, cola of limonade. Ik krijg gewoon geen dorst en daarom 'vergeet' ik het. Totdat iemand mij eraan herinnert en dan drink ik weer een glas.

Heb ik ook, gelukkig heb ik een jongen in mijn klas die heel erg bezig is met zijn gezondheid en dus standaard om de zo veel tijd een slokje drinken neemt. Hij zit bijna altijd voor mij dus dan zie ik het en denk ik er aan. Best handig _O-


Haha _O- Inderdaad handig :D

Jindai

Berichten: 1877
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:49

Ik drink ongeveer 3-3.5 liter per dag, als het niet meer is. S'ochtends begin ik met 4 grote koppen thee (= 1 liter) en daarna drink ik alleen nog siroop, van die aanmaaklimonade.

Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:53

Geryon schreef:
Ik drink ook veel te weinig.. Soms is dat maar één glas per dag, meestal zijn het er 3 ofzo. Melk, cola of limonade. Ik krijg gewoon geen dorst en daarom 'vergeet' ik het. Totdat iemand mij eraan herinnert en dan drink ik weer een glas.


Dat herken ik.
Ik heb ook zelden dorst, dus ik kan gerust 'savonds ineens bedenken dat ik de hele dag nog niet gedronken heb.
Inmiddels ben ik me daar wel van bewust en probeer ik erop te letten. Op werk gaat dat wel goed, daar pak ik regelmatig wat, thuis drink ik nog steeds te weinig.
Resultaat: hoofdpijn aan het eind van de dag.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 17:55

Goof schreef:
Geryon schreef:
Ik drink ook veel te weinig.. Soms is dat maar één glas per dag, meestal zijn het er 3 ofzo. Melk, cola of limonade. Ik krijg gewoon geen dorst en daarom 'vergeet' ik het. Totdat iemand mij eraan herinnert en dan drink ik weer een glas.


Dat herken ik.
Ik heb ook zelden dorst, dus ik kan gerust 'savonds ineens bedenken dat ik de hele dag nog niet gedronken heb.
Inmiddels ben ik me daar wel van bewust en probeer ik erop te letten. Op werk gaat dat wel goed, daar pak ik regelmatig wat, thuis drink ik nog steeds te weinig.
Resultaat: hoofdpijn aan het eind van de dag.


Misschien helpt het om een flesje water op je bureau te zetten (geen idee welk werk je doet...) en jezelf als regel te stellen die voor de lunch op te hebben, en hem daarna weer hervullen?

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:56

Dat van in de avond herken ik. Vaak heb ik dat nog niet eens zelf door, maar vraagt vriendje of ik al iets gedronken heb. Of ik neem 's ochtends een glas en dan vergeet ik het gewoon de rest van de dag :=
Maar hoofdpijn krijg ik er niet van, lastig dat jij dat wel hebt!

Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:56

Nou dat is idd een goed idee, ware het niet dat ik in het onderwijs werk en werkelijk ieder uur in een ander lokaal moet lesgeven.
Het is dus helemaal niet handig om, met alle spullen die ik toch al meesleep, ook een flesje water mee te slepen. Wel probeer ik in de leswisseling vaak naar de docentenkamer te sneaken om even snel koffie of thee te halen.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Hoeveel en wat drink jij ongeveer op een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 17:58

Dat is dan lastig ja :j.
Ik zie leraren ook niet zo vaak drinken eigenlijk, alleen vaak 's ochtends een kop koffie/thee het eerste uur. Wel lastig!

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Paardje_2009

Berichten: 430
Geregistreerd: 16-09-13
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:59

Ontbijt: 1 glas sap
School: 1 pakje 100/200ml
Lunch: 2 â 3 glazen melk
Na school of manege: 2 galzen water
Avond: kop thee en glas ranja

In the cookie of life, friends are the chocolate chips♥

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:01

Meestal tussen de 3 en 4 liter, standaard ongeveer 2,5 liter water, daarnaast nog wisselend, thee (veel meestal 1 a 2 potten a 1 liter), cranberrysap, koffie, cola light.

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:02

Ik drink echt veel te weinig, vaak een glas cola en een 0,5literfles fris... -O-

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, evelien1000 en 141 bezoekers