Preparaten/voedingssuplementen, merk jij ECHt verschil?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chezshir77
Berichten: 2607
Geregistreerd: 22-06-10

Preparaten/voedingssuplementen, merk jij ECHt verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 12:53

Ik wil eigenlijk wel graag iets aan mijn paard geven ter ondersteuning van zijn gewrichten; hij heeft wat balansproblemen, en is wat stijfjes.
Ik heb al veel producten gezien bij bijv. de paardendrogist, maar ik betwijfel of het ook écht werkt. Ik gebruik bijvoorbeeld voor mezelf glucosamine ivm slechte rug, en ik merk 0,0 verschil.
Wie heeft ervaring met productne, welk product was dit, en waar gebruik je het voor?
Ben benieuwd!


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:31

Voor mij bestaat er maar 1 goed en bewezen voedingssupplement en dat is Soulmate Nutrition 2G, zie wat er allemaal in zit: http://www.soulmate-nutrition.nl/producten/vademecum/ . Dan heb je geen losse poedertjes meer nodig.
Verder heb ik in het verleden oa Max-H, Equipecutrine en Megabase geprobeerd maar zag geen verschil. 2G heb ik vanaf dat het bestond al gevoerd, met name in de winter en soms s zomers als het even nodig was omdat het paard door tekorten vervelend werd. In het verleden had ik een oud paard met meest wazige klachten als pollenallergie, mok ed. Het ging over zodra ze een paar weken op de 2G stond. Het heeft mijn huidige paard ook op de been gehouden toen hij door een virus 42 (!) graden koorts had gedurende 4 dagen. Voor mij dus een bewezen middel. De rest van de supplementen van andere merken mogen ze houden. :)

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Preparaten/voedingssuplementen, merk jij ECHt verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:18

Ik voer mijn paard Marstall Glissando ter ondersteuning van haar gewrichten. Of het echt werkt weet ik (nog) niet, daarvoor voer ik het nog te kort.
Maar onlangs met de DA gesproken en die gaf aan dat de middeltjes die worden verkocht als zijnde gewrichtssmeermiddelen wel degelijk positief bijdragen aan soepele gewrichten.

Waar komt de stijfheid bij jouw paard vandaan? Uit de spieren of de gewrichten? Dat is namelijk wel belangrijk om te weten voor je iets gaat bijvoeren. Je kunt namelijk ook veel schade aanrichten met supplementen gebruik.

..•|| I am mine. Before I am ever anyone else's. ||•..


Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:44

Ik merkte bij de Musclebuild van Pavo snel resultaat. De eerste kuur is er nu doorheen en je merkt dat hij het allemaal wat beter aankan. Nu schakel ik over op vit. E en Selenium om de soepelheid vast te houden.

ElCid

Berichten: 9218
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:51

Ik laat mijn paarden regelmatig doormeten en op die manier kom ik er achter wat ze wel/ niet nodig hebben, "zomaar" iets bijvoeren doe ik eigenlijk nooit, hooguit een simpel vitamine preparaat.
Een paard met de problemen als TS beschrijft zou beter af zijn met een gedegen onderzoek om er achter te komen wat de oorzaak van de problemen is. Glucosamine is een prima product maar als je niet weet waarom het paard een slechte rug heeft is het waarschijnlijk zinloos, daar kunnen zoveel oorzaken voor zijn en de Glucosamine werkt toch hoofdzakelijk als ondersteuning van kraakbeen.
Ik heb zelf hele goed ervaringen met http://horsebodybalance.com/

Chezshir77
Berichten: 2607
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 17:22

ElCid schreef:
Ik laat mijn paarden regelmatig doormeten en op die manier kom ik er achter wat ze wel/ niet nodig hebben, "zomaar" iets bijvoeren doe ik eigenlijk nooit, hooguit een simpel vitamine preparaat.
Een paard met de problemen als TS beschrijft zou beter af zijn met een gedegen onderzoek om er achter te komen wat de oorzaak van de problemen is. Glucosamine is een prima product maar als je niet weet waarom het paard een slechte rug heeft is het waarschijnlijk zinloos, daar kunnen zoveel oorzaken voor zijn en de Glucosamine werkt toch hoofdzakelijk als ondersteuning van kraakbeen.
Ik heb zelf hele goed ervaringen met http://horsebodybalance.com/


Ik zelf heb een slechte rug, mijn paard niet:-) Voor zover ik weet tenminste

ElCid

Berichten: 9218
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:37

Oeps, leesfoutje.
Maar ook in het geval van balans en stijfheid bij je paard zou ik eerst het dier na laten kijken en dan pas zien wat je evt. bij gaat voeren. Ik heb zelf ook een slechte rug en Glucosamine helpt daar niet voor.
Ook bij balans en stijfheid van je paard zal Glucosamine niks doen, in sommige gevallen willen magnesium en Vit. E dan een oplossing zijn, maar zolang je niet weet wat de oorzaak is blijft het een gok of dat ook het juiste middel is.

Ik geef zelf wel eens de Vit. ESL bij http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 1018/55076. Dat lijkt wel wat te doen, in het begin dat ik dit voerde werden ze wat meer voorwaarts en de vacht lijkt wat meer te glanzen.

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Preparaten/voedingssuplementen, merk jij ECHt verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:44

Schijnt dat bij equilin ook het een en ander getest is met bloedonderzoeken.

Ik merk bij glucosamine ook weinig verschil, dit komt denk ik mede omdat het grootste deel verloren gaat door de hoge zuurgraad in de maag en het pas verder op het stelsel opgenomen zou moeten worden. Zou je het niet kunnen inspuiten?

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Preparaten/voedingssuplementen, merk jij ECHt verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:55

Ik voer vitamine E/ selenium bij van Equistro (Excell E) en daardoor wordt mijn paard tenminste niet elke maand hengstig :+ Het begon als spieropbouw maar gaf ook erg goed resultaat op de hormonen! Hou er niet van om hormoon preparaten te moeten geven dus vind dit een hele goede tussenvorm :D Geef ook niet de aanbevolen hoeveelheid, geef nog geen half schepje per dag :Y)

Schoentje(s) are red, apples are fruity. Don't eat lasagne, it might be Black Beauty!

Konijn@kussengevecht
Pk vest nieuw!

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: Preparaten/voedingssuplementen, merk jij ECHt verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:34

Ik geef mijn paard Ekyflex mobility van Audevard voor zijn gewrichten.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Linnie050

Berichten: 11792
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Preparaten/voedingssuplementen, merk jij ECHt verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:46

Voor de artrose geef ik joint comp van psytonics.
merkt binnen 3 weken al duidelijk verschil.
Wat bij de 1 werkt hoeft bij een ander paard niet te werken. Je zal dit ook per paard moeten bekijken.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: Preparaten/voedingssuplementen, merk jij ECHt verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:55

Ik merkte echt verschil bij Flexijoint van Equimins. Bij horseflex glucosamine merk ik niks.

Ik ga nu ook weer terug naar de Soulmate nutrion 2g, die heb ik aan mijn huidige paard nooit gevoerd, aan mijn vorige paard wel en daar was ik heel tevreden over.

    S p o t.

Jaimylover13

Berichten: 221
Geregistreerd: 11-03-10
Woonplaats: Nunspeet

Re: Preparaten/voedingssuplementen, merk jij ECHt verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:30

ik geef mijn pony de glucosamine mix(voorheen de gewrichten mix) van subli ,, vond het fijn om hem wat extra te geven omdat ie moest opbouwen na blessure. en hij blijft heel fijn soepel naar mijn idee en hij heeft nog nooit zo fijn gelopen. alsof die alles in een keer op zijn gemakkie kan uitvoeren.

:¨·.·¨:
`·.Sogno dressuur B+16 springen B+3

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:52

_Ananas_ schreef:
Ik voer vitamine E/ selenium bij van Equistro (Excell E) en daardoor wordt mijn paard tenminste niet elke maand hengstig :+ Het begon als spieropbouw maar gaf ook erg goed resultaat op de hormonen! Hou er niet van om hormoon preparaten te moeten geven dus vind dit een hele goede tussenvorm :D Geef ook niet de aanbevolen hoeveelheid, geef nog geen half schepje per dag :Y)


Hoelang voor je dit al, en hoe was je merrie als ze hengstig was?
Mijn merrie is als ze hengstig is niet te genieten naar zowel baas als mijn andere pony.
Hormonen troep wil ik ook niet aan beginnen..

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Preparaten/voedingssuplementen, merk jij ECHt verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 07:42

Voer nu de tweede emmer, was tussendoor gestopt maar bleek erg goed te werken. Merrie drujt zoch tegen de wanden van de stal aan, gilt, vind het dan wel ineens geel lekker om gezadeld en gesingeld te worden en pist constant. Drijven is dan een reden om stil te staan en te plassen. Kan haar er wel doorheen rijden dan uiteindelijk maar irritant is het. Dit was ze elke drie a vier weken als ik dit poeder er niet bij geef. Zomer en winter. Nu wordt ze het af en toe en vooral als ze weinig beweegt, bijvoorbeeld als ik op vakantie ben en ze twee keer gelongeerd wordt.

Schoentje(s) are red, apples are fruity. Don't eat lasagne, it might be Black Beauty!

Konijn@kussengevecht
Pk vest nieuw!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 08:29

mijn paard heeft artrose en heeft eerst na zijn operatie Eqyflex repair gehad 3 flessen na 3x in spuiten

daarna JointComp daar ben ik na ruim 1 jr mee gestopt en overgegaan op MSM en toen merkte ik echt verschil
hij loopt nu beter dan ooit
hij krijgt ook magnesium bij elke dag omdat hij tekort blijft houden zodra ik daar mee stop

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers