Zadelbontje van de Decathlon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Zadelbontje van de Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 15:57

Hallo allemaal,

Vandaag zag ik dit bontje op de website van de decathlon!
http://www.decathlon.nl/beige-rugschokd ... ctFeatures

Afbeelding

Op de foto ziet hij erg fluffy en zacht uit :D Maar hoe is hij in werkelijkheid?
Blijft het bont lang mooi en zacht?
En heeft hij ruggengraat vrijheid want dat vind ik wel belangrijk!

Alvast bedankt :)

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel


kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Zadelbontje van de Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:09

Ik heb ze zien liggen in de winkel en ze zijn super zacht!
Maar heb er geen in gebruik....ben ook wel benieuwd eigenlijk

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Zadelbontje van de Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:19

Van een vriendin heb ik geleerd dat als er een bontje onder het zadel moet het zadel niet goed ligt. Dus, waarom wil je hem gebruiken?


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

cursebreaker

Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Zadelbontje van de Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:27

Ja ik weet ook niet beter als dat een bontje eigenlijk helemaal niet goed is?
Dat een zadel geen bontje nodig heeft als het zadel goed past op je paard..

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

LiannePuthzy

Berichten: 6943
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Zadelbontje van de Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:32

gewoon geen bontje als het zadel goed licht, en koop het niet omdat het mooi staat

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Zadelbontje van de Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:33

Met het stiksel van het merkje zou ik al niet blij zijn, want dat kan zorgen voor drukkingen. Verder een bontje kan ervoor zorgen dat een goed liggend zadel te krap wordt.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Zadelbontje van de Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 20:00

Ik wist dat jullie dit soort reacties gingen geven, had gehoopt van niet maar dat is weer typisch bokt... Ik zal het dan maar uitleggen :)

Paard en ik hebben veel pech gehad. Erg veel zadels gekocht, waaronder 1tje bij een zadelmaker en 10 maanden mee rond gereden en uiteindelijk bleek deze 4 cm te lang te zijn (schandalig!)

Ik heb na dit zadel veel problemen gehad met de rug van mijn paard. Op aanraden van osteopaat EN zadelmaker zeiden ze dat een bontje niet verkeerd zou zijn voor de rug van mijn paard aangezien ze al veel last er van had en zelfs na meerdere behandelingen nog steeds last ervan heeft.

Mijn huidig zadel past goed maar word na aankoop van een bontje zodanig aangepast dat hij MET bontje ook goed past.

Ik ben me er bewust van dat een bontje een zadel niet passend maakt en dat een correct passend zadel van belang is ;)

Dus nu zou ik graag alleen reacties ontvangen met meningen over het bontje zelf en geen reacties meer over het feit dat ik niet met een bontje moet rijden omdat ik een correct passend zadel moet hebben!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:03

M_hartje_M schreef:
Ik wist dat jullie dit soort reacties gingen geven, had gehoopt van niet maar dat is weer typisch bokt... Ik zal het dan maar uitleggen :)

Paard en ik hebben veel pech gehad. Erg veel zadels gekocht, waaronder 1tje bij een zadelmaker en 10 maanden mee rond gereden en uiteindelijk bleek deze 4 cm te lang te zijn (schandalig!)

Ik heb na dit zadel veel problemen gehad met de rug van mijn paard. Op aanraden van osteopaat EN zadelmaker zeiden ze dat een bontje niet verkeerd zou zijn voor de rug van mijn paard aangezien ze al veel last er van had en zelfs na meerdere behandelingen nog steeds last ervan heeft.

Mijn huidig zadel past goed maar word na aankoop van een bontje zodanig aangepast dat hij MET bontje ook goed past.

Ik ben me er bewust van dat een bontje een zadel niet passend maakt en dat een correct passend zadel van belang is ;)

Dus nu zou ik graag alleen reacties ontvangen met meningen over het bontje zelf en geen reacties meer over het feit dat ik niet met een bontje moet rijden omdat ik een correct passend zadel moet hebben!


Decathlon is over het algemeen vrij goedkoop en de kwaliteit is nihil en in jou geval heb je wel een bontje van goede kwaliteit nodig en dus zou ik niet voor deze gaan, maar voor eentje van FRA of Christ. Twee erg goede merken.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Zadelbontje van de Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 20:40

Bedankt voor je reactie!

En Mattes? Dat is toch ook goed he? Ze zijn nieuw in ieder geval best prijzig maar prijs hoeft niks over de kwaliteit te zeggen.

Een vriendin heeft er namelijk eentje liggen die amper gebruikt is en mag hem overnemen voor een leuke prijs :)

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Zadelbontje van de Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:42

Mattes is ook goed.

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

YOURLOVER

Berichten: 340
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Eijsden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:45

M_hartje_M schreef:
Ik wist dat jullie dit soort reacties gingen geven, had gehoopt van niet maar dat is weer typisch bokt... Ik zal het dan maar uitleggen :)

Paard en ik hebben veel pech gehad. Erg veel zadels gekocht, waaronder 1tje bij een zadelmaker en 10 maanden mee rond gereden en uiteindelijk bleek deze 4 cm te lang te zijn (schandalig!)

Ik heb na dit zadel veel problemen gehad met de rug van mijn paard. Op aanraden van osteopaat EN zadelmaker zeiden ze dat een bontje niet verkeerd zou zijn voor de rug van mijn paard aangezien ze al veel last er van had en zelfs na meerdere behandelingen nog steeds last ervan heeft.

Mijn huidig zadel past goed maar word na aankoop van een bontje zodanig aangepast dat hij MET bontje ook goed past.

Ik ben me er bewust van dat een bontje een zadel niet passend maakt en dat een correct passend zadel van belang is ;)

Dus nu zou ik graag alleen reacties ontvangen met meningen over het bontje zelf en geen reacties meer over het feit dat ik niet met een bontje moet rijden omdat ik een correct passend zadel moet hebben!


Misschien handig om dit meteen in de beschrijving te zetten, dat voorkomt onnodige reacties :)
Verder raad ik Decathlon ook niet aan in jou geval, kijk beter bij Christ of Mattes. Ik heb er gewerkt, ben wel tevreden over de producten :j

vier elke kleine vooruitgang

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Zadelbontje van de Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 21:29

@YOURLOVER: Het is overbodig voor het in de OP te zetten eigenlijk...!
Je geeft het zelf al aan 'onnodige reacties'. Die hoefden in eerste instantie al niet gegeven te worden aangezien ik vroeg naar ervaringen van het bontje en niet naar reacties over hoe een zadel moet liggen :) Maar goed, dat is de bezorgdheid van de meeste bokkers en dan neem ik ze ook niet kwalijk!

Bedankt voor de reacties. Ik ga het decathlon bontje inderdaad niet nemen! Ik ga het Mattes bontje van die vriendin volgende week eventjes passen. Als hij er mooi onder past kan ik mijn zadelmaker weer bellen voor een aanpassing. Er word gewoon een klein beetje vulling weggehaald uit het zadel en het bontje vult dit weer bij. Zo past die zoals die hoort te passen en verdeeld het bontje nog beter de druk voor haar gevoelige rugje!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

jokari

Berichten: 8761
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Zadelbontje van de Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:46

Ik zou idd voor mattes, christ of fra gaan.

Ik heb een decathlonbontje voor op het zadel, dus gewoon voor mijn eigen achterwerk, en dat is echt niets in vergelijking met mijn christ.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:50

Eh Decathlon verkoopt prima spul hoor donna123??
Volgens mij is dat een prima bontje hoor TS, als het gewoon echt lamsvel is is daar echt niets mis mee.
Ik snap echt niet waar dat vandaan komt dat de kwaliteit slecht is, ik heb er zat gekocht en alles is prima.
Ja voor 20 euro een nepbontje is niet veel, dat weten we allemaal, maar dit is geen bontje van 2 tientjes.

Ik heb zelf al jaren rijbroeken van de decathlon, echt niets mis mee.

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:58

moonfish13 schreef:
Eh Decathlon verkoopt prima spul hoor donna123??
Volgens mij is dat een prima bontje hoor TS, als het gewoon echt lamsvel is is daar echt niets mis mee.
Ik snap echt niet waar dat vandaan komt dat de kwaliteit slecht is, ik heb er zat gekocht en alles is prima.
Ja voor 20 euro een nepbontje is niet veel, dat weten we allemaal, maar dit is geen bontje van 2 tientjes.

Ik heb zelf al jaren rijbroeken van de decathlon, echt niets mis mee.


Decathlon heeft lang niet zulke goede kwaliteit als bv Christ of FRA.
En ik zeg toch ook helemaal niet dat het slecht is, maar ik zeg dat als je echt goede kwaliteit wilt je beter voor een ander merk kan gaan.
Ik spreek uit eigen ervaring.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:06

Ik heb FRA gezien in het echt, nou de kwaliteit van FRA vond ik voor het geld echt om te janken als ik eerlijk ben.
Stug leer en duur. Dus dat is een verschil in mening, maar het is jammer dat de decathlon naar beneden gehaald wordt.
Het is allemaal prima spul, echt niets mis mee en ik ben aardig kritisch.

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Zadelbontje van de Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:17

De rijbroeken, caps en laarzen van decathlon zijn in ieder geval heel goed...
Bontje geen ervaring mee maar ik vond het er netjes uitzien en echt goedkoop zijn ze ook niet

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Zadelbontje van de Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 22:24

Mhhh nu twijfel ik toch!

Ik ben rond de kerst toch in de Decathlon voor de inkoop van nieuwe borstels en spul voor mn leer te onderhouden, dan ga ik zelf eventjes kijken hoe het bontje is! En dan ga ik het tot die tijd met de Mattes doen :)

Ik zal toch 2 bontjes moeten hebben voor af te wisselen als de ene in de was is.

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:36

Nu je het zegt, ik dacht dat het bontje imitatiebont was, maar ik lees nu dat het gewoon écht schaap is.
Dan zou ik persoonlijk niet twijfelen... normaal is daar alles wel erg soepel van.

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 08:23

Vraag anders jou zadelmaker of osteopaat om advies

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Zadelbontje van de Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 09:44

Die zei gewoon een bontje haha, heeft geen merk genoemd!

Kzal haar straks wel eventjes een belletje geven :)

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Zadelbontje van de Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:56

Tja het is ook logisch dat mensen aangeven niet zomaar een bontje onder je zadel te leggen. Ik vind het geborduurde logo niet slim in dit bontje. Vooral paarden die gevoelig zijn kunnen last van dat soort dingen krijgen. Mijn zadelpasser had het zelfs over paarden met drukkingen van het anky logo op de pads.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:01

MarjanB schreef:
Tja het is ook logisch dat mensen aangeven niet zomaar een bontje onder je zadel te leggen. Ik vind het geborduurde logo niet slim in dit bontje. Vooral paarden die gevoelig zijn kunnen last van dat soort dingen krijgen. Mijn zadelpasser had het zelfs over paarden met drukkingen van het anky logo op de pads.

Onder dat borduurwerkje zit wel een dik pak bont hè.

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Zadelbontje van de Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:23

Ja en een anky pad is ook dik maar toch kunnen paarden er drukkingen van krijgen.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Zadelbontje van de Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:23

Een anky vind ik niet dik hoor, maar oké.

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Slmt9 en 46 bezoekers