Overstappen energieleverancier

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Overstappen energieleverancier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 10:04

Ik ben een beetje aan het rondneuzen om over te stappen. Heeft er iemand nog goede tips? En wat denken jullie dat beter (goedkoper) zal zijn: een vast of een variabel tarief?

Ik heb een aantal verschillende 'onafhankelijke' energievergelijkers bekeken (je weet natuurlijk nooit hoe onafhankelijk ze echt zijn), waaronder:
www.gaslicht.com
www.easyswitch.nl

Ik zit nu bij Greenchoice en voor mij komt Nuon Actie stroom & gas 1 jaar variabel er als goedkoopste uit.

Zijn er hier nog meer mensen die erover denken om over te stappen of die dat al gedaan hebben? Wat zijn jullie ervaringen?


Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Overstappen energieleverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:05

Ik zit er ook over te denken, maar moet nog even goed uitzoeken welke maatschappij voor ons het voordeligst is. We zitten nu bij Essent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:07

Ik kijk wel ieder jaar, met name voor welkomspremies kan het erg interessant zijn.. Je moet dan alleen ff rekenen of het tarief niet zoveel duurder is dat het niet uit kan. Ik zit nu bij Energiedirect en dat is bij ons steeds de goedkoopste.

Ik kijk trouwens op www.prizewize.nl, staan ook verzekeringen ed op. Erg handige en duidelijke site! Ook de welkomspremies en acties staan allemaal genoemd.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:15

Zeker de moeite waard om je goed te verdiepen in energieleveranciers :j Vanuit onze vorige leverancier kregen we ook het advies om elk jaar over te stappen, idd vanwege de welkomstpremies ed, en dus niet je contract voor 3 jaar vast te zetten. Met jaarlijks overstappen ben je het goedkoopst uit. Wij zitten nu ook bij EnergieDirect, kregen laatst wel een aanbod van Eon om weer terug te komen en hun tarieven waren wel voordeliger, maar door die welkomstpremie konden ze toch niet goedkoper worden voor ons.

Maar advies, hak op een gegeven moment knopen door want uiteindelijk kun je blijven rondkijken :+

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Overstappen energieleverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:39

Ik ga dit even volgen.
Wij kunnen volgens mij nog niet overstappen, maar dat meot ik nog even bekijken. Mijn Essent ligt er nu even uit dus ik kan niet zien hoe het met het contract zit en wanneer deze opzegbaar is.
Tevens mis ik dan de info over het verbruik voor een goede vergelijking.

Heb het nu gegokt en dan komt NUON als beste uit de bus.

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:26

Wij blijven gewoon lekker zitten waar we al jaren bij zitten, namelijk bij NUON ;).

Afgelopen september hadden we alleen een pittige eind afrekening maar dat had nog met onze oude heteluchtverwarming en de boiler te maken. Nu sinds we een nieuwe heteluchtverwarming hebben sinds april van dit jaar, gaat het veel beter weer maar komt ook doordat de boiler weg is (zijn stroom vreters). Nu hebben we heteluchtverwarming met cv, en merken en zien nu al duidelijk groot verschil.
Grote kans dat we volgend jaar flink wat terug zullen gaan krijgen.

Wij zijn wel keer overgestapt alleen was dit toentertijd nog in Amsterdam. Van Nuon naar Oxxio nou echt waar neem nooit geen Oxxio in ieder geval wij nooit meer, ene spook rekening na de andere en heel gedoe om je gelijk toch te krijgen uiteindelijk en dat zij degene waren die fout heel fout bezig waren.

Wij stappen niet meer over, allemaal leuk die welkomst premies maar als je het alleen maar daarvoor doet haalt ook niks uit.

Mama van al 2 prachtige zonen en 1 prachtig mooie dochter <3 <3 <3
En een prachtig 4e wondertje op komst, UD 17/09/´22 <3

Knoffer

Berichten: 4109
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:37

Check ook de collectief acties. Iig De Consumentenbond en Vereniging Eigen Huis organiseren collectieve energie inkoop.

Wij zijn over gestapt naar Energiedirect, maar tot nu toe erg veel problemen gehad met overstappen, dat resulteerde in 6 maanden een dubbele energierekening. Als je in een stad woont waar geklooid is met huisnummertoevoegingen (zoals Amsterdam), geef dan bij overstappen altijd de code van je meters door voor de zekerheid! Of check zelf bij Liander of de juiste meters bij je huisnummer+toevoeging staan. Die komen namelijk niet altijd overeen met de GBA.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Overstappen energieleverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:43

Mag ik dan ook vragen wat jullie betalen?

Wij wonen vrijstaand, zijn niet veel thuis, wel een groot huis en boven nog enkel glas.
Zitten nu op 170 euro in de maand. Komende zomer komt er boven dubbel glas in, dus dat wordt dan ook weer een besparing. Hebben een HR-ketel uit 2009 (vrij nieuw dus nog)

Voor ons slecht geïsoleerde huisje, met hele oude ketel, geschakeld wel op de hoek, betaalden we bijna het zelfde.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:06

Wij zijn voor het eerst overgestapt van leverancier vorig jaar. Deze week de afrekening gekregen: € 329 terug :D Dit ondanks de strenge winter.

Het loont dus zeker om over te stappen, al is het alleen al vanwege de welkomstkorting.

Wij gingen van Essent naar Budgetenergie. Geen last gehad met overstappen :)

@Sakkia, vind het er weinig. Wij betalen meer voor een hoekhuis dat wel volledig dubbelglas heeft.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 13:19

Ik woon samen met mijn vriend in een goed geisoleerd appartement, werken beide fulltime, dus overdag niet thuis.
Wij betalen per maand 82 euro voor gas en 24 euro voor stroom.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Overstappen energieleverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:23

Ik woon in een (kleine) 2-onder-1-kap uit 1950, slecht geïsoleerd en boven nog enkel glas. Wel hebben we een nieuwe HR-ketel (2011). Ik ben overdag zelden thuis, mijn vriend werkt onregelmatig, dus die zet overdag nog weleens de verwarming aan in de winter. We betalen 150 per maand, dit jaar moest ik iets bijbetalen. We hebben twee maanden geleden de muren laten isoleren, dus ik ga er vanuit dat we volgend jaar geld terugkrijgen.

lisanne87

Berichten: 1041
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:24

Ik ben ook overgestapt via easyswitch. Is mij prima bevallen :j ik stap elk jaar over, die welkomst bonussen zijn altijd mooi meegenomen :)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Overstappen energieleverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:35

Het is voor mij niet rendabel om over te stappen, dus ik blijf lekker zitten waar ik zit.

- Offline -

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Overstappen energieleverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:09

Mmmmm dus zo verkeerd zitten wij nog niet.

Nou ga er toch eens naar kijken of we niet goedkoper kunnen :o
Vind het altijd wel leuk om zulke dingen uit te zoeken en nog beter als we er dan een klein voordeeltje uit kunnen halen :j

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Overstappen energieleverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:11

Ik zou graag willen, maar lijkt me erg veel werk om alles uit te zoeken en ben bang dat dingen misgaan

waar moet je dan allemaal opletten?
Ik betaal nu 230 om aan stroom en gas , erg veel ja

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Overstappen energieleverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:12

Wat voor huis heb je?

- Offline -

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Overstappen energieleverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:14

Voor ons kwam greenchoice het beste uit de bus.
Wij wonen in een oude boerderij van bijna 100 jaar oud en betalen echt veel meer dan de rest als ik die bedragen zo zie...

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:14

Hee leuk topic dit!
Hier ook een vergelijker en overstapper :D Alleen voor gas en licht overigens. De zorgverzekering heb ik al jaren hetzelfde.

Prizewize is ook mijn bron. Ik zit nu bij NUON, welke nog steeds erg goedkoop is vergeleken met de rest, dus ik ga me er eens in verdiepen welke nog beter is!

Daar heb je een punt
--> .

EstherMe

Berichten: 2207
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:18

Wij stappen ook ieder jaar over, zijn nu net naar dong gegaan. Ben benieuwd :)

Trotse mama!
19-01-2014 Justin
19-06-2016 Feline

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:19

Sammie schreef:
Wat voor huis heb je?


bedoel je mij?
vrijstaand, is wel dit jaar geisoleerd dus benieuwd of dat gaat schelen

wendyenbram
Berichten: 1561
Geregistreerd: 22-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:23

Wij zijn ook bezig geweest met overstappen. Zitten nu bij energie direct en wilden naar Essent. maar na de officiele maandbedragen vergeleken te hebben (zijn toch altijd net ietsje anders als met eerst voorschotelt) zou het maar 1 euro per maand schelen. We zouden dan een tablet cadeau krijgen (met als addertje onder het gras dat als deze niet voorradig meer was je iets anders uit mocht zoeken (bijv. de slimme thermostaat.) tja je zult altijd zien dat net datgene waarvoor je overstapt (prijs was dat dus niet) dan er niet is. Dus wij blijven lekker bij energie direct. wel nog een prijsvergelijking gedaan en dan zou budget energie goedkoper uitpakken. Maar ja... wat is wijsheid.

www.mijnnutrimetics-lisette.nl Natuurlijke huidverzorging


Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Overstappen energieleverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:45

Ik heb nu budget energie, wij gaan wel overstappen tenzij budget energie een mooi tegenbod doet :) Wij hebben in ieder geval goede ervaringen met hen.

Aryana
Berichten: 319
Geregistreerd: 13-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:52

Lynn_Nikita schreef:
Ik zou graag willen, maar lijkt me erg veel werk om alles uit te zoeken en ben bang dat dingen misgaan

waar moet je dan allemaal opletten?
Ik betaal nu 230 om aan stroom en gas , erg veel ja


Heel veel werk is het niet hoor, je moet even kijken wat je bij je huidige leverancier betaalt en dat naast andere leverancier prijzen neerleggen.
Op de eerste plaats is het belangrijk om te weten of je nog aan een contract vastzit i.v.m. een boete wanneer je deze tussentijds verbreekt. Een goede service is ook wel belangrijk, dus zijn ze makkelijk te bereiken of sta je lange tijd in de wacht en wat betaal je per minuut, dat is bij de een (bijna) gratis en bij de ander betaal je een euro per minuut. En hoe gaan ze met klachten om etc. En als je overstapt moet je misschien de oude leverancier nog geld terugbetalen, kan dat dan evengoed nog in termijnen of wordt dit ineens geïncasseerd.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Overstappen energieleverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:29

Ik heb Energiedirect, betaal 70 euro per maand en krijg 350 euro terug. Ik heb vorig jaar via de consumentenbond de (voor mij) goedkoopste uitgezocht.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Re: Overstappen energieleverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:33

Wij zijn vorig jaar overgestapt naar Nuon en ons contract was bijna afgelopen. Toen kreeg ik een telefoontje met een nieuw contractaanbieding en flinke korting, dus besloten daar te blijven! :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carineken, Daphne1402, Doef, IASCrawler, LiDi, MDWStables, mika11, Rinkex, Wopkebrok, xChanelx en 74 bezoekers