Ponykamp manege gerner

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Ponykamp manege gerner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 13:49

Hoi, ik was wat rond aan het zoeken, en opeens kwam ik ergens 'manege gerner' tegen. Dus, ik gebruikte de zoekfunctie en kwam een paar mensen tegen die zeiden dt het daar heel erg goed was! Als ik zo het stukje op hun site lees lijkt het me een erg fijn kamp. Ik las namelijk iets van tainchi 's ochtends, lessen in dressuur en springen, en ook leren longeren, kruiden EHBO, leren masseren, etc. Als ik de beschrijving zo lees is dit hét kamp wat ik zoek.
Maar nu vroeg ik me af of er mensen zijn die er geweest zijn en wat van hun ervaringen kunnen vertellen? Ook wat je ongeveer gedaan hebt, want ik z u graag weten of ze ook echt andere dingen doen met het paard dan alleen maar paardrijden. ;)
Ook zag ik op de site de datums staan voor het ruiterkmp, maar die waren voor de zomer van 2013. Weet iemand of ze nog steeds kampen doen en of die datums dan nog geupdate worden ofzo?

Heel erg bedankt alvast! :)

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Ponykamp manege gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:56

Ik ben hier op kamp geweest! Echt een aanrader!
Je begint inderdaad met tai-chi in het bos.
Qua paardrijden, je rijd elke dag ong anderhalf uur. Ik heb in een week twee maal dressuurles in de binnenbak gehad, eenmaal binnen springen, een keer in de buiten-springbak gesprongen (heel erg leuk!) en een keer een buitenrit gedaan.
leren longeren hebben wij niet gedaan, maar iets veel gavers: het paard in een longeerbak rondsturen met je lichaamstaal, zonder touw er tussen. Het was wel met een pony'tje dat de oefening al goed kende, dus een hele pure reactie was het niet meer, maar ik heb het later ook met verzorgpaarden gedaan en ook daarbij werkte het goed, dus da's echt leuk om te leren.
Het leren masseren was ook heel leuk, er kwam een professionele masseuse lesgeven. Kruiden EHBO kan ik me niet meer herinneren tbh xD
Het enige was dat ik van te voren het idee had dat het enigszins NH gericht was vanwege het lichaamstaal-longeren en het masseren enzo, maar tijdens de dressuurles werd er wel meerdere keren geroepen dat je harder moest slaan :(
Verder doe je ook nog wat niet-paardgerelateerde dingen, standaarddingen zoals een spooktocht, maar ook dingen zoals een 'helende reis', en dromenvangers maken.
Ik vond het iig een heel leuk kamp :)

CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Ponykamp manege gerner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 14:07

Wauw, dan klinkt het iig als een heeeeel fijn kamp! Behalve dat ae dan zeiden dat je harder moest slaan, maar dat soort dingen kun je gelukkig altijd negeren, ze kunnen je moeilijk dwingen. :)

CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Ponykamp manege gerner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 15:01

Oja,nook nog een vraagje, zit je de hele week op hetzelfde paard?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ponykamp manege gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:44

Je zit de hele week op hetzelfde paard. tenzij je niet met dat paard overweg kan (mijn geval) Het is er super gezellig en erg leuk maar ik zou er niet nog een keer naar toe gaan... Dit omdat ik liever 2x per dag voor de zelfde prijs rijd en omdat het rijden niet echt fijn vond. Was helaas bang geworden vanwege een paard daar. Maar het is wel een aanrader hoor! Alleen niet per se voor mij haha

CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Ponykamp manege gerner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 19:48

En wat vond je dan niet fijn aan het rijden als ik dat vragen mag?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ponykamp manege gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:18

Pff even nadenken. Ik denk dat ik nog te onervaren was en mijn paard niet eerlijk genoeg behandelde en daardoor andersom ik ook niet fijn behandeld werd. Maar als ik er nu misschien weer heen zou gaan dat het anders is.

CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Ponykamp manege gerner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 20:42

Oké, goed om te weten dat het dan niet aan de instructeurs lag?
Hoe zit het trouwens met de hoeveelheid personen in één les? En leren ze je ook echt dingen in de les. Dus stoppen ze er een beetje tijd in om bij iedereen tijdens de les op wat verbeterpunten te wijzen? Op een ander ponykamp deden ze dat namelijk niet, vooral niet met springen, en als ik een springlesje heb zou ik het w fijn vinden dat het voor mij ook een beetje les was en ik naar huis ga met wat dingen die ik heb bijgeleerd. :)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ponykamp manege gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:53

Eerlijk gezegd geen idee met hoeveel je rijdt. Ik dacht met 6? Je leert wel wat. Ze zeggen tijdens het rijden wat je verkeerd doet en met de tai-chi wordt daar aan gewerkt. (Bijvoorbeeld bij galop)

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:53

Ik heb altijd bij manege Gerner gereden en ben een aantal keren op ponykamp geweest. De laatste keer was echter in 2007 dus al wel een tijd geleden. Ik vind het een geweldige plek om te zijn, je kunt jezelf zijn en ze gaan geweldig met de paarden om. De activiteiten bij de ponykampen zijn ook erg leuk!

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:05

Hi! Het topic is al van een maandje geleden maar misschien kan ik je nog wat wijzer maken :)

Een aantal jaren geleden ben ik zelf begonnen bij manege Gerner als kampganger en ondertussen help ik tijdens de zomerkampen als leiding en kom ik er regelmatig. M'n eigen pony staat er nu momenteel ook omdat ik in het buitenland zit voor school.

Elk jaar is er wel weer iets nieuws, maar over het algemeen rijd je 1x per dag + uitstappen in het bos en vaak ga je 'middags nog iets anders met de paarden doen (inderdaad massage, t-touch, grondwerk, freestylen) Er wordt altijd geprobeerd om minimaal 1x een grote buitenrit te maken en 1 of 2x springles te geven.

De groep (verschilt per week maar meestal zijn er rond de 25 man per week) wordt meestal in 3en gesplitst voor de lessen, ingedeeld op niveau en leeftijd. Er wordt een paardje voor je uitgezocht die in principe de hele week 'voor jou' is. Mocht het nou niet klikken dan kun je dat gewoon zeggen en dan wordt er gekeken hoe dat komt en zoeken ze daar een oplossing voor :)
Doordat de groepen niet mega groot zijn is er ook aandacht voor iedereen. Naar mijn weten komt iedereen altijd weer vol nieuwe informatie van zijn/haar paard af :)
Slaan en schoppen zijn ze trouwens absoluut niet van, duidelijkheid naar het paard wel.

Naast het paardengedeelte zijn er inderdaad spooktochten, bonte avond, zwemmen, spelletjes, dromenvangers maken, kruidentheorie, zalfje maken, theorie over paarden en ook bepaalde oefeningen waar je jezelf en anderen beter door leert kennen (onwijs leerzaam en mooi, wil je het niet dan hoef je ook niet perse mee te doen)

Volgens mij is dit wel de algemene info, mocht je meer willen weten kun je het altijd vragen :)

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Ponykamp manege gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:13

Hee Dielle! :D
Hoe is 't? en met Zorro? :)
(Weet je nog wie ik ben? :p vriendin van Candide. En ik sta zelfs op een aantal foto's in je profiel :D)
Hoe bevalt 't kampen begeleiden? Net zo leuk als zelf op kamp gaan?

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:26

Hi! Ja dat weet ik nog :D Leuk je hier ook voorbij te zien komen.
Zorro staat sinds deze zomer dus op Gerner omdat ik in verweggistan zit, en hij doet het heel erg goed :)

Kampen begeleiden is ook onwijs leuk. Je krijgt alles vanaf een ander standpunt mee (al liep ik er als kampganger natuurlijk ook wel een beetje bij om te helpen enz.) en het is heel mooi om te zien hoe alle kampgangers met elkaar omgaan en hoe ze ontwikkelen!