Pijn aan mijn hand .. Enkel gekneusd of toch meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silhouette

Berichten: 75
Geregistreerd: 19-08-13

Pijn aan mijn hand .. Enkel gekneusd of toch meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 12:18

Beste bokkers,

Anderhalve week geleden hebben we voor iemand jonge paarden verhuisd van de wei naar stal.
Nu om een lang verhaal kort te maken had ik een jong paard vast die niet meer van de vrachtwagen wilde.
Na een eindje standbeeld te spelen ging hij er plots met veel kabaal af. Wat er toen precies gebeurt is, weet ik niet precies meer,
maar in het afspringen heeft hij met zijn hoofd vol mijn hand geraakt.

Sindsdien heb ik vrij veel pijn aan de zijkant van mijn rechterhand. De eerste dagen zat mijn hand dubbeldik aan die zijkant en was het ook wat blauwgroen.
De eerste dagen kon ik ook mijn pink amper bewegen, dit gaat nu wel, met wat pijn.
Verder is het moeilijk te omschrijven hoeveel pijn het precies doet, de ene dag gaat het wel beter dan de andere.
Nu had ik gisteren voor het eerst ook sinds het rijden pijn aan mijn hand,
nadien zat er ook een verdikking op het bot die van mijn pink naar mijn hand gaat (ik denk dat dit het middenhandsbeentje is?).
Daarnaast merk ik ook als ik een bepaalde inspanning doe, zoals vegen of stallen uitmesten, de verdikking ook komt.
Deze verdikking blijft sowieso, maar wordt erger bij inspanning en doet dan ook meer pijn.

Eerst dacht ik zelf dat het misschien enkel (zwaar) gekneusd is, maar enkele mensen op stal dat er misschien een barst in mijn hand is. En daar wordt ik nu wel een beetje bang voor.
Zelf heb ik momenteel weinig tijd om naar de dokter gaan met school en daarnaast heb ik ook nog autorijlessen die ik graag wil afwerken,
dus probeer ik een doktersbezoek zo lang mogelijk uit te stellen.
Ondertussen smeer ik zalf, en hoop ik dat het zo zal overgaan. De pijn is toch nog dragelijk en ik blijf hopen dat het overgaat.

Ik hoop dat ik hiermee genoeg informatie heb kunnen geven, en dat iemand van jullie mij misschien kan vertellen of het normaal is dat een kneuzing nog steeds pijn doet, of er inderdaad iets meer is ..

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:21

Niemand heeft hier rontgenogen. Het zal goed kunnen dat er inderdaad iets gebroken is en daar kom je maar op een manier achter...

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Pijn aan mijn hand .. Enkel gekneusd of toch meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:22

Als je wil weten wat er is dan moe je langs de dokter gaan. Sorry wij hebben geen rontgenogen

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:22

Je kan beter gelijk naar de dokter gaan.. Wij zijn geen dokters

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:22

Ik ben behalve dierenfysiotherapeut óók handtherapeut, en adviseer je met klem foto's van je hand te laten maken. Kan maar zo een breuk zijn, van een middenhandsbeentje bijvoorbeeld, en als dat verkeerd heelt, houd je een beperkte en mogelijk pijnlijke hand voor de rest van je leven. Denk niet dat dat opweegt tegen wat ongemak van mogelijk een poosje gips en wat handterapie nu...
Beterschap!

pinto_1

Berichten: 2554
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:50

Ik las de titel verkeerd, dacht: hoe kan je nou je enkel gekneusd hebben als je hand zeer doet... :D

Maar ga mee met de anderen, gewoon even langs de dokter dan weet je het zeker.

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Pijn aan mijn hand .. Enkel gekneusd of toch meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:53

Ik zou inderdaad, zoals hierboven gezegd wordt, even een foto laten maken.

Zo heb ik jaren geleden 6 weken rondgelopen met een hand waarvan ik dacht dat die gekneusd was. Ook dik en pijnlijk eerst maar het zakte toch weg.Wel bleef het in de laatste weken nog pijn doen als ik er in een bepaalde hoek tegen stootte, verder had ik er al helemaal geen last van. Toch maar naar de dokter en wat bleek: buitenste middenhandsbeentje gescheurd. Gelukkig niet helemaal door maar ik denk dat ik het dan weer eerder door had gehad :Y)

Anoniem

Re: Pijn aan mijn hand .. Enkel gekneusd of toch meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:05

Net als de anderen heb ook ik de mening dat je beter naar de dokter kan gaan. Als het gebroken blijkt, en je had er keilang mee rondgelopen kan het best zijn dat je hand pijnlijk blijft.

Zo heeft een keer iemand die ik ken een pony afgezadeld, ineens deed dat beessie keiraar en ze wou net het halstertouw losklikken toen haar hand keihard tegen de muur geplet werd door het hoofd van de pony. (zijkant hoofd) 'Nee, het gaat wel hoor..' na een pijnlijke week toch maar naar de dokter en daar bleek dat ie gebroken was.. Nu, 2 jaar later heeft ze nog steeds pijn met dingen waarbij ze haar hand moet draaien..

Dus even het zekere nemen, kan een rijles niet een andere keer?

xx

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:40

En ts hoe gaat het nu? Ben je al bij de dokter geweest?

silhouette

Berichten: 75
Geregistreerd: 19-08-13

Re: Pijn aan mijn hand .. Enkel gekneusd of toch meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 12:06

Alvast bedankt voor jullie tips.
Ondertussen lijkt mijn hand toch al wat beter. Het is al minder dik en heb gisteren bijvoorbeeld weinig pijn gehad.
Ik ben van plan om maandag langs te gaan bij de dokter om dan een afspraak te maken voor foto's, dus vanaf dan zal ik meer weten.