Lange relatie beeindigd maar ik voel me zo slecht!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Lange relatie beeindigd maar ik voel me zo slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 06:34

Ik heb gisteren een relatie van 3 jaar beeindigd omdat ik al langer merk dat de fysieke aantrekkingskracht er niet meer was ( al maanden niet ). We hadden echter wel een lange afstands relatie.
Het punt is het is echt zo'n lieve jongen en hij heeft mij altijd zo gesteund en ik voel me er zo rot over.
Ik had niet echt zin meer om naar hem toe te gaan en om hem te zoenen of wat dan ook.

Ik voel me er nu zo slecht over, alsof het een foute keuze was en dat ik alleen de leuke en goede dingen kan herrineren. Is dit normaal?


friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Lange relatie beeindigd maar ik voel me zo slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 07:02

Na een relatie zie je de leuke dingen vaak beter omdat je dit gaat missen. Maar je hebt niets voor niets de relatie verbroken, daar waren dus wel redenen voor dus hou die ook voor ogen.

Maar waarom zou iemand met wie je een relatie had geen goede vriend kunnen blijven?
Als dit voor beiden maar duidelijk is dat er niets te verwachten valt.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

Sneeuwelfje

Berichten: 220
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 08:02

Mwah, als er geen fysieke aantrekkingskracht meer is, snap ik wel dat niet meer zo lekker liep... Ik zou voor mezelf nagaan waarom die aantrekkingskracht er niet meer was, dat kan al door iets banaal als een hormonenverandering (bv. door de pil), maar kan ook andere redenen hebben...

Sterkte ermee, die zaken zijn nooit leuk :(:)


Anoniem

Re: Lange relatie beeindigd maar ik voel me zo slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:04

Ik had ook vaak geen zin om hem te zien en vond het meer leuk als een goede vriend. Maar nu heb ik het uitgemaakt na al maanden en maanden dat het niet lekker liep en nu mis ik hem..

xalm

Berichten: 418
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Perth Australia

Re: Lange relatie beeindigd maar ik voel me zo slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:06

Ik ken het gevoel helemaal, ik had een relatie van 6 jaar. Je moet jezelf eerst de tijd geven om het te verwerken, je denkt nu niet rationeel omdat het nog vers is. Geef het eerst een aantal weken/maanden te tijd om te verwerken/wennen en daarna kan je kijken of je wel echt de goede beslissing heb gemaakt.

A wise girl kisses but doesn't love, listens but doesn't believe, and leaves before she is left.

Anoniem

Re: Lange relatie beeindigd maar ik voel me zo slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:37

Dankjewel, ik ben denk ik ook gewoon een beetje bang om alleen te zijn nu ofzo

Century

Berichten: 5899
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Lange relatie beeindigd maar ik voel me zo slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:16

Het is ook niet makkelijk, een relatie verbreken, wat de reden ook is. Ik heb zelf ook nog veel moeite met mijn laatste twee relaties, het is nog elke dag in mijn gedachten.
Mijn pb-box staat open.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Re: Lange relatie beeindigd maar ik voel me zo slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:21

Het hoort er ook bij... ondanks dat die aantrekkingskracht er niet is heb je natuurlijk ook veel meegemaakt en gedeeld samen. Ik kom ook uit een lange relatie, en ik snap helemaal dat je dan even alleen de goede en de leuke dingen kunt herinneren. Geloof me, dat gaat ook weer voorbij, dan zie/praat je met hem en dan denk je "ohja, dit is dus precies wat ik niet leuk vond". En alleen zijn is altijd spannend, en ook dat hoort er bij... helaas. Dus zijn er ook echt momenten dat je je rot voelt of wat dan ook... Mijn advies is lief zijn voor jezelf. Gewoon toestaan dat het ook verdrietig is dat het uit is, en lekker kopjes thee maken voor jezelf en met dekentjes op de bank zitten. Of juist uitgaan en genieten van dat hte leven ook nog leuk is. sterkte in elk geval!

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: Lange relatie beeindigd maar ik voel me zo slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:24

het is logisch dat je verdriet hebt en dat mag!

deze reden was voor jou doorslaggevend om de relatie te beƫindigen en buiten het verdriet om zal je gevoel vanzelf een plekje krijgen..

sterkte :(:)

**Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**

Aryana
Berichten: 319
Geregistreerd: 13-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:27

Misschien kan je nog gewoon vriendschappelijk contact houden. Bang om alleen te zijn daar hebben veel mensen last van, maar het wend ook wel en het is geen reden om dan maar bij iemand te blijven waar je je niet meer tot aangetrokken voelt. Stel dat je straks iemand ontmoet die je erg leuk vindt en je zou nog aan iemand vastzitten? dan kan je je daar ook niet helemaal voor openstellen. Een deurtje dicht en een ander deurtje gaat weer open;) veel sterkte om het een plekje te geven.
Laatst bijgewerkt door Aryana op 13-11-13 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Unicornetto
Berichten: 2379
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:30

Het is idd logisch dat je je nu zo voelt, dat is heel normaal, maar heeft tijd nodig.
Ik had dit ook nadat ik het na 6 jaar had uitgemaakt, om precies dezelfde reden als jij. Ik voelde me net zo, maar uiteindelijk ben ik heel blij dat ik het heb gedaan. :) Het komt goed, maar in het begin is het lastig. Veel afleiding zoeken en leuke dingen doen werkte voor mij goed. :)

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:02

Ik heb nu bijna 4 weken geleden mijn relatie na 6 jaar verbroken.
Natuurlijk twijfel je en vraag je je af of dit de juiste keuze was/is, maar je bent niet voor niks op dit punt gekomen.

Ik vroeg mezelf vooral af, als ik nu terug ga..word dan alles ineens anders?
Waarschijnlijk niet.. Neem tijd voor jezelf en ga leuke dingen doen! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie