Meer Bokkers die rollerderby spelen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Meer Bokkers die rollerderby spelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 13:48

De zoekfunctie gaf weinig resultaten, behalve het "Vreemde sporten" topic uit 2012, dus nu maar eens zo proberen!

Zijn er meerdere bokkers die rollerderby spelen? *\o/*

Voor de dames die in dit topic beland zijn, maar rollerderby niet kennen:

Wat is rollerderby?


Hoe ziet dat er dan uit?


Ik ben afgelopen juni begonnen met skaten bij Pink Peril in Heerlen. Het zomerseizoen begon net, dus buiten op een skateparkje in Maastricht de eerste euhh.. slagen op rolschaatsen gemaakt (in 15 jaar ofzo :Y) ). Toen de sporthal weer open ging, brak ik (achteraf gezien) tijdens de eerste binnentraining mijn stuitje :') Twee weken gewoon geskate/getraind, toen een operatie aan mijn elleboog en toch maar even naar de dokter voor m'n kont. Uiteindelijk heb ik dus een 1,5 maand vertraging opgelopen en probeer ik dat nu ruimschoots in te halen :D

Sindsdien ben ik heel veel met derby bezig. Bezoeken van scrimmages en bouts, tot het e.e.a. mee regelen binnen de league. Mijn derbynaam is Fatty Boom Boom met rugnummer 99, en ik hoop om toch wel binnen het jaar mijn minimum skills test te halen :D

Het zou leuk zijn als we hier een leuk kletstopic van kunnen maken, of misschien andere meiden enthousiast kunnen krijgen voor rollerderby! *\o/*

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:31

Ik weet dat Vivi het doet!
Haar boktnaam is _vivi_

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Re: Meer Bokkers die rollerderby spelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:30

En Vivi is nog keigoed ook!
Ik heb het zelf ook gedaan maar wegens tijdsgebrek en blessure op het moment niet meer.

Marjan1984

Berichten: 1067
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Grubbenvorst

Re: Meer Bokkers die rollerderby spelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:20

O wat gaaf. Wist helemaal niet dat ze dat in Nederland ook doen.
Zou me ook wel gaaf lijken.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Meer Bokkers die rollerderby spelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:24

Wist ook niet dat het in nederland kon, zag ht laatst op mtv bij een aflevering van made.
Lijkt me wel pijnlijk :=

Nietes

Berichten: 626
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Enschede

Re: Meer Bokkers die rollerderby spelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:28

Lijkt me zo leuk om te doen, maar helaas mag het pas vanaf 16? Dus nog ff wachten

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 19:04

Wat leuk dat er toch mensen geinteresseerd zijn! Er zijn in alle hoeken van het land leagues:

- Amsterdam: Amsterdam Derby Dames
- Utrecht: Dom City Dolls
- Den Haag: Parliment of Pain
- Rotterdam: Rotterdam Death Row Honeys
- Dordtrecht: Rotten Rebels
- Zeeland: Black Sheep Honey Rollers
- Breda: Suck City Rollerderby
- Eindhoven: Rockcity Rollers
- Heerlen: Pink Peril
- Arnhem: Arnhem Fallen Angels
- Enschede: Eastside Rock 'n Rollers
- Zwolle
- Groningen: Northern Lightning Roller Girls
- Friesland: The Pirate Pack

En dan heb ik ze geloof ik allemaal wel gehad :D Bij de meeste leagues moet je 18 zijn, maar sommigen laten je 2 jaar meetrainen vanaf je 16e.

Bij ons in Heerlen kun je gewoon meetrainen, de meeste leagues hebben speciale 'Fresh meat' dagen om nieuwe mensen te verwelkomen.

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Meer Bokkers die rollerderby spelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:15

Hee wat gaaf! Ik heb laatst een aflevering gezien van euh... Nouja, CSI ofzo, waarin het minder gezellig was.. Maar stoere sport!

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:10

Gaaf! Ik heb in het verleden gekunst rolschaatst ;) . Dit lijkt me wel heel gaaf om te doen. Jammer alleen dat de website van de rockcity rollers (Eindhoven) het niet doet.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Meer Bokkers die rollerderby spelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 21:15


olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:46


Anoniem

Re: Meer Bokkers die rollerderby spelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:03

Dat ze het in Nederland hebben wat gaaf lijkt me dat!

Anoniem

Re: Meer Bokkers die rollerderby spelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:29

Lijkt me echt super gaaf, maar ik kan totaal niet rolschaatsen :')

En serieus? Fatty Boom Boom?
_O-
Hoe kom je er op, ik vind hem briljant!

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:41

Anc schreef:
Lijkt me echt super gaaf, maar ik kan totaal niet rolschaatsen :')

En serieus? Fatty Boom Boom?
_O-
Hoe kom je er op, ik vind hem briljant!


Ach, ik was Penny Ponyplay :') (niet dat ik into ponyplay ben maar mijn teamgenoten kwamen er achter dat ik vroeger een gigantisch pennymeisje was hahaha _O-

AngeliqueB
Berichten: 1524
Geregistreerd: 29-02-08

Re: Meer Bokkers die rollerderby spelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:46

Is het echt een contactsport, is het goed te doen als ongetrainde 40+ dame die wel een beetje (nadruk op beetje) kan rolschaatsen? Wordt je echt van de baan geramd?

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 15:20

Anc schreef:
Lijkt me echt super gaaf, maar ik kan totaal niet rolschaatsen :')

En serieus? Fatty Boom Boom?
_O-
Hoe kom je er op, ik vind hem briljant!

Dikke reet, blocker en het is een vet nummer van Die Antwoord :D Ik had verschillende namen bedacht, maar m'n teammates vonden deze ook het leukste.

Penny Ponyplay is ook wel echt een geniale naam, Cubone!

@AngeliqueB: yep, het is echt een ram-bam contactsport waarbij je gegarandeerd neergebeukt wordt en blauwe plekken oploopt. Er zijn wel zat huismama's van 40+ die spelen trouwens :D

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:46

Misschien zijn er speciale 40+ huismama teams?
In dat geval, count me in. :D

Had er ook nooit van gehoord, zag t vorige week in Hawaï five O.

Milky_Way

Berichten: 1590
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:39

Ja daar ben ik dan ook een Derby speler van bokt :P

Ik skate bij Arnhem Fallen Angels sinds september 2012. Mijn Derby naam is Freeky Foxy #21 (Freeky komt ook van Die Antwoord hahah! ).
En ik mag mezelf gelukkig prijzen met een plekje in het Nederlandse derby team! yeeey!
Ik sta het liefste op de Jammer positie :D

Leuk dat er een topic nu weer eens van is! Het is blijkbaar een populaire combi paarden + roller derby :P

Cubone zat ook bij AFA wij kennen elkaar, helaas doet ze het nu niet meer :( (thnxx voor je lieve complimentje btw ;) je moet maar gauw een keertje komen kijken! )

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Meer Bokkers die rollerderby spelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 08:10

Hoi _vivi_! :wave:

Ik heb je naam wel voorbij zien komen in de lijst voor Team Netherlands (hij is catchy, haha), gefeliciteerd joh! Dan zie ik je vast op Bloed, Skates en Tranen in december :) Je was toevallig niet bij de bootcamp/scrimmage van ons afgelopen september? Ik weet dat er wat van AFA waren, maar weet de namen niet meer :')

Misschien ook een leuke voor geinteresseerde dames;

Bloed, Skates en Tranen is het Nederlandse kampioenschap rollerderby wordt op 14 en 15 december op de TU in Eindhoven gehouden. Wellicht is dat voor enkele dames leuk om eens te gaan kijken en de sport te ervaren? En nog belangrijker, de sfeer ervaren *\o/* Als er iets een tolerante sport is, is het rollerderby :) Kijk voor meer info eens op http://bloedskatesentranen.nl/

Mijn vriend is overigens in oktober met de mannelijke variant van rollerderby gestart; merby. Samen met onze trainer en teammate willen ze graag een mannenteam bij elkaar krijgen. Hij heeft net zijn eigen skates (Riedell Vixen) bestelt, dus met een beetje geluk zijn die er voor de kerst nog.

Milky_Way

Berichten: 1590
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Meer Bokkers die rollerderby spelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:40

Ik hoop dat ik naar Bloed, Skates en Tranen kan. Ik moet vaak in weekenden werken en speciaal vrij vragen voor scrimmages waarbij ik zelf mee speel. Ik vraag dus minder vaak vrij om te kijken naar wedstrijden, maar jah misschien 1 dagje BST ik twijfel nog (wij van AFA spelen zelf niet mee ivm niet compleet boutready team nog).

En klopt er waren paar van AFA bij jullie bootcamp, ik kon die dag niet ivm werk weer haha :P

Leuk dat je vriend ook is begonnen zeg! Bij AFA zijn er ook 2 jongen die op den duur ook een merby team willen starten.

Tja als je eenmaal met derby besmet bent dan kom je er niet meer van af zowat het neemt je leven echt over hé hahah :P

Marjan1984

Berichten: 1067
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Grubbenvorst

Re: Meer Bokkers die rollerderby spelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:42

Jammer dat er niets wat dichterbij is anders was ik er toch serieus over na gaan denken

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Meer Bokkers die rollerderby spelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 15:04

@Vivi: wij zitten met hetzelfde, te weinig mensen voor een boutklaar team, helaas. Er is wel contact geweest met Breda en Zwolle of ze een mixteam wilden maken voor BKeT, maar dat is niet gelukt. Besides that doet Breda nu zelf mee met een team :)

Ik heb net tickets bestelt voor de zaterdag. Hopelijk kun je ook nog gaan!

@Marjan; Eindhoven, Arnhem of Heerlen? Wij trainen 1x per week op woensdagavond. Hoe RCR en AFA trainen weet ik niet (maar vivi wel va AFA :D )

Vanavond weer trainen *\o/* Althans, als mijn rug zo blijft als nu... Maandag een spier verrekt waardoor derbystance nu behoorlijk oliebol is haha. Scheelt dat het endurance training is, dus ik hoop dat het gaat.

Siskiz

Berichten: 200
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:50

Ik wist ook niet dat dit in Nederland werd gedaan. Ik vind het echt zo'n stoere sport!
Er zit niet echt een team bij mij in de buurt, maar wie weet als ik volgend jaar ga studeren... Ik heb alleen echt al heel lang niet meer geskate :P .

Milky_Way

Berichten: 1590
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:32

Ik wil op zondag gaan zodat ik de finale kan kijken.

Wij hebben voor scrimmages vaak mixed gedaan met Den Haag, maar bouten willen de meeste van AFA alleen met eigen team.

Marjan, lijkt idd dat je beetje uit de richting woont al lijkt Eindhoven meest makkelijk voor jou.

Wij trainen 2x per week op de maandag en woensdag avond 2 uur achter elkaar. Wij doen altijd 1e 30 min kracht en conditie training op sportschoenen en daarna 1,5 uur training op skates en dan bij je eigen trainingsniveau groep. En 1x per maand doen we alles bij elkaar om gezamenlijk de basis te herhalen en ook spelletjes voor extra teambuilding.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 14:54

Ik krijg zojuist bericht van John dat AFA tegen ons wil scrimmagen :D Helaas mag ik nog niet meedoen, maar ik ga (als ik het haal!) wel mee om te kijken. Volgende week mogen we met Luik meetrainen geloof ik, maar wederom weet ik niet of ik dat haal qua werk... Hopelijk wel, en mag ik als freshie ook meedoen!

Wij hebben 8 januari een Fresh Meat training, dus alle dames en heren uit Limburg en omgeving die het eens willen proberen zijn welkom! Stuur me even een berichtje als je geinteresseerd bent.