Romantische vakantie

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
xNathaliee

Berichten: 2873
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: onbekend

Romantische vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 21:27

Hallo allemaal!

Voor volgend jaar zomer ben ik op zoek naar romantische vakantiebestemmingen voor mij en m'n lief. Hier wat achtergrond info van ons:
We zijn bijna 6 jaar samen
Zijn allebei begin 20
Zijn al 3x samen naar Indonesie geweest en 1x naar Maleisie
Zoeken een vakantie die niet zo duur is als Indonesie/Maleisie
Ik zat zelf te denken aan Venetie. Maar heb daar nog geen ervaringen over gehoord.
We kunnen rond de bouwvak weg willen tussen de 12 en 21 dagen. Houden van zon, lekker eten, en een goede mix tussen relaxen en dingen doen. Mooie plekken bezoeken zijn we gek op!
Graag hoor ik tips met wat meer informatie dan alleen een stad of land.

-


moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:30

Ik vond het Griekse eiland Zakynthos erg mooi en betaalbaar. Ben je ook niet zolang op weg. De heldere blauwe zee, mooie stranden en uitzichten. Er is een toeristisch gedeelte, maar wij zaten in een andere plaats en daar vond ik het echt top.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Romantische vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:32

Wat Moonsparkle zegt: Griekenland is echt geweldig.
Kroatië is ook echt top, alleen het eten is echt niet te eten eigenlijk... Ik ben dan ook kieskeurig, maar veel zout en teveel doorgebakken. Verder super lekkere temperatuur, mooie blauwe zee en prachtige bekende plaatsen.

xNathaliee

Berichten: 2873
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 21:49

moonsparkle schreef:
Ik vond het Griekse eiland Zakynthos erg mooi en betaalbaar. Ben je ook niet zolang op weg. De heldere blauwe zee, mooie stranden en uitzichten. Er is een toeristisch gedeelte, maar wij zaten in een andere plaats en daar vond ik het echt top.

Klinkt goed! Waar zaten jullie en hoelang en hoeveel was je kwijt? :D

-


Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: Romantische vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:55

Ik ben absoluut geen Griekenland fan :$ Ik vond de Canarische eilanden een stuk leuker (komt misschien ook door de fijnere hotels, meer dingen in de buurt te doen etc.) Maar daar wil ik nog wel een keer naar toe... Geen idee wat het tegenwoordig kost... Bulgarije schijnt ook heel leuk te zijn? (Zelf ook nog nooit geweest)

Meeleesmodus - Mijn mening ja ;)

MissAnnemijn

Berichten: 2371
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:57

Wat is je budget? Ik heb eigenlijk geen idee wat Maleisie en Indonesie kosten. Wij zijn naar de Dominicaanse republiek en Mexico geweest, zo'n heerlijk resort onder de palmbomen :D Koste iets van 900 pp. Vooral in Mexico hebben we mooie plekken bezocht, oude Maya steden ed.

<3 Geef mij maar Amsterdam <3

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Romantische vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:58

Ik lees even mee, vriendlief en ik willen ook op "romantische vakantie". Maar hebben ook weinig ideeën.

[/list][/size]

xNathaliee

Berichten: 2873
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: onbekend

Re: Romantische vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 22:17

Nou zo'n ticket naar Azie ligt al rond de 1000 dan komt het hotel plus zakgeld bij dus ben je 1500 a 2000 pp kwijt. We willen nu graag zo goedkoop mogelijk (oke niet in een budgethotel dus ook niet weer zo goedkoop) laten we zeggen plus minus 900 euro pp met zakgeld. Of is dat niet te doen?

-

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:18

We zaten in de plaats argassi kostte destijds (3 jaar terug) 450 pp voor 8 dagen. Turkije ligt er dichtbij en is nog goedkoper maar dat vond ik toch veel minder dan griekenland.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:27

Afbeelding

Ook wij hebben een heerlijke vakantie gehad op Zakynthos, het is daar zeker mooi en het appartementencomplex Pierros is een aanrader.

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

xMarloes

Berichten: 4236
Geregistreerd: 14-10-08

Re: Romantische vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:49

Eilanden van griekenland, allemaal geweldig!
Kos, Kreta, Rhodos <3

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Romantische vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:51

Is een rondreis misschien een idee? Door bijvoorbeeld Frankrijk of Italië?

A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care.

Sure_lee

Berichten: 10348
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Romantische vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:54

Kijk eens op de website van elizawashere. Heeft hele leuke romantische plekjes en er zit altijd een auto bij. Ben je dus lekker flexibel. Wij hebben onze huwelijksreis via deze organisatie gedaan. Was fantastisch!

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:55

Ik zou Venetië niet aanraden in de zomer, heel erg warm en het stinkt daar dan heel erg i.v.m. al dat stilstaande water.
Ik vond Barcelona een geweldige stad, niet zo schikbarend duur en zowel zon, strand en zee, maar er is ook heel veel historie te zien daar. Ik vind het ook fijn dat je in Barcelona veel niet toeristische plekken kan ontdekken.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

xMarloes

Berichten: 4236
Geregistreerd: 14-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:02

Sure_lee schreef:
Kijk eens op de website van elizawashere. Heeft hele leuke romantische plekjes en er zit altijd een auto bij. Ben je dus lekker flexibel. Wij hebben onze huwelijksreis via deze organisatie gedaan. Was fantastisch!


Klopt het dat bij elizewashere je geen all-inclusieve kan boeken?

Sure_lee

Berichten: 10348
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:10

xMarloes schreef:
Sure_lee schreef:
Kijk eens op de website van elizawashere. Heeft hele leuke romantische plekjes en er zit altijd een auto bij. Ben je dus lekker flexibel. Wij hebben onze huwelijksreis via deze organisatie gedaan. Was fantastisch!


Klopt het dat bij elizewashere je geen all-inclusieve kan boeken?


Ja dat klopt. Het zijn hele mooie plekjes waar dus niet de massa naartoe gaat die all-inclusive zoeken. Wij hadden dat de eigenaar zelf kookte en alles vers van het land haalde of bij lokale boeren vandaan haalde.

xMaritt

Berichten: 468
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:13

Venetië is een prachtig mooie stad, maar wel erg duur.
Ik weet niet of hotels ed duur zijn, ik ben er maar één dag geweest, maar het eten alleen al is behoorlijk prijzig.
Ik vond Kroatië heel erg mooi, vond het eten itt MarMarieke lekker maar ik vind bijna alles lekker dus dat is misschien ook niet echt een goede maatstaaf. Enige nadeel vond ik dat het heul erg toeristisch is, bij ijswinkeltjes hoor je constant kreten als 'Lekker ijsje voor meisje'..

xMarloes

Berichten: 4236
Geregistreerd: 14-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:20

Sure_lee schreef:
xMarloes schreef:
Kijk eens op de website van elizawashere. Heeft hele leuke romantische plekjes en er zit altijd een auto bij. Ben je dus lekker flexibel. Wij hebben onze huwelijksreis via deze organisatie gedaan. Was fantastisch!


Klopt het dat bij elizewashere je geen all-inclusieve kan boeken?


Ja dat klopt. Het zijn hele mooie plekjes waar dus niet de massa naartoe gaat die all-inclusive zoeken. Wij hadden dat de eigenaar zelf kookte en alles vers van het land haalde of bij lokale boeren vandaan haalde.[/quote]

Mm ik vind als je naar zulke mooie landen gaat je ook niet zelf moet gaan koken :+ Dan moet gewoon alles goed geregeld zijn.
Maar bij die mensen aten jullie dan ook altijd?

heidy_wilco

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Romantische vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:22

Ook ik raad Zakynthos zeker aan!

*pum**pum**pum**pum**pum*

Sure_lee

Berichten: 10348
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:31

Klopt het dat bij elizewashere je geen all-inclusieve kan boeken?[/quote]

Ja dat klopt. Het zijn hele mooie plekjes waar dus niet de massa naartoe gaat die all-inclusive zoeken. Wij hadden dat de eigenaar zelf kookte en alles vers. van het land haalde of bij lokale boeren vandaan haalde.[/quote]

Mm ik vind als je naar zulke mooie landen gaat je ook niet zelf moet gaan koken :+ Dan moet gewoon alles goed geregeld zijn.

Ik en zelf koken op vakantie? No way haha. Een aantal dagen aten we bij het hotel zelf (11 kamers) en maakte de eigenaar een 3 gangen menu voor 25euro pp. Andere dgen gingen we gewoon lekker op zoek naar leuke restaurantjes in de omgeving. Soms erg leuk als je de taal niet spreekt en ze dierengeluiden gaan maken om de kaart toe te lichten! Maar bij eliza hebben ze ook wel accomodaties met half pension. Maar dat heeft niet de meerderheid.

xNathaliee

Berichten: 2873
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: onbekend

Re: Romantische vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 19:46

Iemand ervaring met het gebied rondom de dode zee, lijkt mij ook erg mooi! Ik zit op internet te kijken en zag 15 dagen Tunesië all inclusive voor 851 pp. Hoe is Tunesië ?

-

xdniesje
Berichten: 2032
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: Romantische vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:09

Ik hoor over Tunesie dat het in het hotel of resort geweldig is, maar daar buiten prut. Zelf geen ervaring mee. Met Egypte wel, dat vond ik echt geweldig!

Tamara_089

Berichten: 1026
Geregistreerd: 12-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:19

Egypte geweest sharm el Sheik echt top. Tunesië ook geweest sousse vlak bij port el kantoui of zoiets. Mooie plaats ligt aan.het water.. Zijn opzich wel dingen te doen. Nadeel vond ik Tov Egypte dat in Tunesië (toen.wij er waren) de winkels om 7 uur al dicht gingen. Weet niet of dat in t hoogseizoen anders is. Wij zaten overigens in een top hotel. Thalassa sousse erg mooi top service aan de zee en vriendelijke mensen

sometimes loving means letting go Zavijah Mijn knappe puppy
dag lieve Aziz <3

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Romantische vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:03

Bali,absoluut mooi als je even verder zoekt dan K uta!

WowAmigo
Berichten: 4818
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Romantische vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:07

Santorini! (Ook Griekenland)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domiinooo_, Jussem, Miiej, Suliko, UnderIlse en 71 bezoekers