roest bij auto en nu?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

roest bij auto en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 19:06

Ik ben langs een paaltje geschuurd met de auto ;( nu was er een beetje lak af en jawel nu met die regen zit er na een week al roest. De auto is nog vrij nieuw uit 2009 en wil zeker niet dat het verder gaat roesten. Echter heb ik het niet zo breed en heb geen idee wat de kosten zijn? Ik ben ook helaas niet technisch met auto's.hoe snel moet ik het laten maken? Kan ik hier simpel zelf wat aan doen en wat zouden de kosten kunnen doen?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Yviertje

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Yf's Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:10

Bij de Action verkopen ze een antiroest-spray. Dik er op spuiten en de roest 'verdwijnt' . Dit is natuurlijk niet een blijvende oplossingn maar je zou zo wel even wat kunnen sparen om het netjes op te laten knappen.
Je verzekering opbellen en dit voorleggen, kan je ook doen. Mijn vriend heeft een flinke kras laten herstellen en de verzekering heeft het voorgeschoten, het bedrag heeft hij pas geleden volledig terug betaald. Je zal misschien wel iets stijgen in je premie.

Maar ik zou het zeker niet onbehandeld laten!

Laat een ander in zijn waarde, want niemand is heiliger dan Holy Pope!
Ik ben niet lui, ik ben extreem gemotiveerd om niets te doen!

speurneusc

Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:14

nou is het niet roest van slijtage maar roest als chemische reactie van ijzer met de buitenlucht dus een gat zal er voorlopig nog niet invallen hoor. maar als je er wat tegen wilt doen zou ik er een ontroester op doen en dan met bv een spuitbusje wat over een spuiten of met wat lak met dezelfde kleurcode als je autolak bijtippen (bij merk dealer te krijgen)

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:17

Je moet het zeker niet onbehandeld laten.
Roest is 'besmettelijk' voor je het weet zit er een gat in geroest.

Beginnende roest plekjes kun je heel goed verwijderen met WD 40 en een stukje doek.
Als je financieel echt heel krap zit doe wat blanke nagellak over de kras, nadat je de roest hebt verwijderd.
Je hebt bij de Halfords ook van die kleurlak stiften maar die kosten gauw weer 2 tientjes.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 20:37

Als je dan iets van anti roest er op sprayed hoef je het dan niet direct over te lakken of moet dat wel? Het is niet piepklein dus ik ben bang dat als ik zelf met lak aan de slag ga het niet mooi zal worden. Als ik een half jaar vooruit zou kunnen met anti roest zou dat fijn zijn :+ dan moet hij toch voor een beurt en heb ik alles dan maar in een keer. Het is helemaal mijn eigen schuld dus ik denk dat de verzekering er ook niks voor zal doen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Yviertje

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Yf's Paradise

Re: roest bij auto en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:44

Ik heb zelf de antiroest van de Action gebruikt vorig jaar voor de winter en pas deze zomer bij laten werken. Maar dat was een klein plekje, weet niet hoe groot jouw roestplek nu is?

Laat een ander in zijn waarde, want niemand is heiliger dan Holy Pope!
Ik ben niet lui, ik ben extreem gemotiveerd om niets te doen!

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 20:52

het beschadigde(waar het lak af is) is denk ik 2 cm bij 7cm, maar daar zit nu nog maar een klein plekje roest in

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Dorus

Berichten: 13181
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:58

Een garage die auto onderhoud doet is wat anders dan een schadebedrijf die auto's repareert en beschadigen in de lak hersteld. Om het tegelijk met de beurt te laten doen kan best wel eens duurder uitvallen, omdat ze het moeten uitbesteden aan een ander bedrijf.
Ik zou contact opnemen met een schadeherstelbedrijf of een autospuiterij voor een prijsopgave.

Hoe groot de schade zelf is doet er niet toe. Om kleurverschil te voorkomen moet het hele onderdeel gespoten worden, minimaal van scherpe vouw tot scherpe vouw.

Yviertje

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Yf's Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:01

Dan zou ik even zo'n antiroest spray halen en ook het nog niet roestende gedeelte onder handen nemen. Misschien dat je over een week of 2 nog een extra laag erover kan spuiten.
Zorg wel dat het een dag even goed kan indrogen.
Dan zou je volgens mij het wel moeten halen tot het beter weer is en het echt kan laten bijwerken.

Laat een ander in zijn waarde, want niemand is heiliger dan Holy Pope!
Ik ben niet lui, ik ben extreem gemotiveerd om niets te doen!

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 21:01

Dorus schreef:
Een garage die auto onderhoud doet is wat anders dan een schadebedrijf die auto's repareert en beschadigen in de lak hersteld. Om het tegelijk met de beurt te laten doen kan best wel eens duurder uitvallen, omdat ze het moeten uitbesteden aan een ander bedrijf.
Ik zou contact opnemen met een schadeherstelbedrijf of een autospuiterij voor een prijsopgave.

Hoe groot de schade zelf is doet er niet toe. Om kleurverschil te voorkomen moet het hele onderdeel gespoten worden, minimaal van scherpe vouw tot scherpe vouw.


ojeej :+ dat klinkt of het flink wat gaat kosten.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: roest bij auto en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:32

Heb je de auto niet in de all risk verzekering? Hij is nog jong dus lijkt me dat wel logisch. Als dat zo is betaald de verzekering. En je kunt natuurlijk altijd een prijsopgave laten doen bij een herstel bedrijf. Het kost echt geen kapitaal.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 21:34

Nee niet all risk :o volgens mij krijg je zelfs dan enkel schade betaald als het door een ander veroorzaakt is?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Dorus

Berichten: 13181
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:27

Als je auto all risk verzekerd is krijg je altijd de schade vergoed. Ongeacht wie schuldig is. Als een ander de schade veroorzaakt krijg je ook altijd vergoed, ongeacht hoe er verzekerd is.

Mijn ervaring met kleine schades is dat het wel meevalt, maar dat is mede afhankelijk van de locatie van de schade. Ik zou gewoon een schadebedrijf bellen, dan weet je meteen hoeveel het gaat kosten.

En voor de volgende keer zo'n lakstift kopen zodat je meteen kan aanstippen en erger kan voorkomen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: spookyskippy en 12 bezoekers