en again, waar op kamp?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

en again, waar op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 21:01

ik zoek ook een kamp, om mijn volgende zomervakantie door te brengen.

mijn eisen liggen hier wel een beetje:
-slapen op de manege (slaapzaal, stal, tent dat maakt niet uit)
-onder de 350 euro het lieft.. mag niet meer dan 400 euro zijn!
-voor de jeugd van 12 t/m 15 a 16 jaar ongeveer
-hoeft geen eigen paard mee, (heb ik niet)
-in noord holland of in het noorden van zuid holland
-les op je eigen niveau, liefst wil ik een leuke buitenrit (strand, duinen, heide...) en een springles voor 'de beginners' doen. verder niet te grote groepen zodat je een beetje begeleiding krijgt, en de ruimte :)

weet je iets wat redelijk/compleet aan de eisen voldoet? zeg het maar!

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: en again, waar op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:58

Manege Poelenburgh in Schoorl

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: en again, waar op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:44


LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:45


Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Re: en again, waar op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:01

Ik was altijd fan van www.ervemeenderinkboer.nl wat een geweldige tijd heb ik daar door gebracht, helaas licht dit in het oosten van het land maar het is wel het overwegen waard! :)

Als ik dit soort topics voorbij zie komen vind ik het jammer dat ik geen 13/14 meer ben.

16Denters

Berichten: 131
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Voor mij een weet, voor jou een vraag

Re: en again, waar op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:29

Helaas niet echt in de buurt,

Maar manege van loon in Loon op Zand is meestal wel gezellig! Iedere dag Les + Buitenrit in de bossen/duinen. Prijs ook binenn budget, even googelen en je vind veel informatie

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: en again, waar op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:50

bedankt voor alle tips! ik zal het allemaal even bekijken!

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: en again, waar op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 17:56

beetje gekeken en ik kwam in een ander topic de patriciahoeve tegen :) lijkt me ook een leuke! als mn ouders het goedvinden dan.. anders ga ik naar poelenburg denk ik!

floortje1001
Berichten: 99
Geregistreerd: 26-10-13
Woonplaats: Utrecht

Re: en again, waar op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:10

misschien manege de roosberg

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 17:15

Markelo...
denk erover na :)
vraaje erbij trouwens.. hoe groot zijn de groepjes waarin je rijd?

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Re: en again, waar op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:47

Heb je het tegen mij? Omdat Erve Meenderinkboer in Markelo is..
Als je wilt kan ik je wel een heel verslagje geven ben er namelijk best vaak geweest, als je dat wilt hoor ik het wel. :)

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 18:54

Kir_Ples schreef:
Heb je het tegen mij? Omdat Erve Meenderinkboer in Markelo is..
Als je wilt kan ik je wel een heel verslagje geven ben er namelijk best vaak geweest, als je dat wilt hoor ik het wel. :)

Graag!! Lijkt me leuk om in te lezen

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:31

Oke, komt ie. :D

Bij Erve Meenderinkboer begint het kamp altijd op zaterdag om 3 uur, dan kan je je kamp week betalen en worden de kamers in gedeeld. Als jij met een vriendinnetje komt kan je daar aangeven dat je bij haar op de kamer wilt en dat gebeurd dan ook altijd. Bij Erve Meenderinkboer hebben ze een paar 4 persoonskamers en enkele 6 persoonskamers ook is er een kamer op zolder en dat is echt ontzettend gaaf. :D Als jij liever een 4 persoonskamer wilt omdat je dan beter kan slapen kan je dit ook gewoon aangeven.

Nadat de kamers zijn ingedeeld heb je even tijd voor jezelf je kan dan even rond kijken en wat kennis maken met elkaar, rond een uur of 6 gaat er een bel en dan betekend dat iedereen naar de eetzaal moet komen want het is uiteraard tijd om te eten. :D Na het eten vragen ze wie er allemaal op een pony wil rijden en wie er liever al op een paard wil. Je moet zelf van te voor even aangeven wat jouw rij niveau is zodat ze geen paard op pony aan jou geven terwijl deze bijvoorbeeld bokt. Uiteraard mag je zelf een paard uitkiezen en als hun denken dat je op dat paard kan rijden mag je hem gaan poetsen en zadelen, dit mag je allemaal zelf doen maar word wel gecontroleerd voor dat je opstapt. Dan ga je in groepjes de grote les hal in en worden jullie ingedeeld op niveau, het is dan wel te hopen dat jij en je vriendinnetje op het zelfde niveau rijden is dat niet zo moet de gene die beter rijd zich aanpassen aan de gene die minder ver gevorderd is. (De groepjes bestaan uit 5-8 personen)

Wanneer het rijden voorbij is mag je je die avond zelf gaan vermaken, je kunt tv kijken spelletjes doen verstoppertje doen op het erf etc.

zondag ochtend word je circa rond half 8 gewekt meende ik, je hebt dan een halfuur tijd om je klaar te maken en om 8 uur staat het ontbijt voor je klaar. Om half 9/9uur is iedereen uit gegeten en word je om half 10 of bij de pony wei of bij de paardenstallen verwacht je gaat dan je paard of pony halen poetsen en opzadelen. Vervolgens ga je dan een buitenritje maken en die kunnen variëren van heel hard tot een lekker rustig ritje, in ieder geval is de omgeving geweldig. (Ouders: om in het bos te komen hoeven de kinderen geen weg over, de wei door en je bent in het bos) Wanneer je terug komt is het weer tijd om het paard af te zadelen en af te spoelen met water, je staat dan allemaal in de rij en de leiding spoelt de paarden dan af. :D Tegen de tijd dat je klaar ben is het vaak al weer tijd om te eten. Na het eten ga je vaak een spel doen meestal iets van volleybal dat houd wel een paar uurtjes aan en is reuze gezellig! Na dit spel ga je weer lekker iets doen wat je zelf leuk vind, als je overlegt met de eigenaren mag je soms ook even buiten de poort daar zit een supermarkt en kan je weer even lekkere dingen inslaan, indien jullie nog heel erg jong zijn gaat er altijd iemand van de leiding mee. :) De avond is weer de paardjes halen maar dit keer voor een training. Uiteraard volgt er weer een rustig avondje tv kijken of een spelletje!

Maandag ochtend gaat het zelfde als de zondag ochtend, alleen is er dit keer een training de ene groep krijgt een dressuur les en de andere groep een springles, s'avonds word dit omgewisseld, ook ga je de maandag middag alleen bij mooi weer meestal zwemmen met elkaar bij een zwembad in Markelo ook heel gaaf, volgens mij gingen wij daar zelfs naar toe op de huifkar maar dat weet ik niet meer heel zeker. De maandagavond ga je weer lekker wat doen voor jezelf.

De dinsdag ochtend volgt ook weer het zelfde met een training en een buitenrit, later op de avond volgt een stoelendans te paard dit is echt zeer lachwekkend maar ook ontzettend leuk om te doen.

Woensdags is altijd een hele leuke dag op Erve Meenderinkboer, je gaat namelijk op dagtocht die ook echt de hele dag duurt dat betekend dus de volgende dag ontzettende spierpijn, je ziet tijdens de dagtocht echt van alle soorten natuur, bos maar ook ontzettend veel heide en zandvlaktes waar je lekker hard kan galopperen. Op de helft van de toch is er een pauze waar je met z'n allen gaat lunchen, de dagtocht is echter alleen voor de mensen die kunnen stappen draven en galopperen. Je gaat wel gewoon met de zelfde groepjes als dat je de rest van de week ook hebt gedaan. Tijdens deze dagtocht word ook een video opname gemaakt het is erg leuk om deze aan het eind van de week aan te schaffen. Na de dagtocht is het weer tijd om te eten en heel vroeg naar bed te gaan want iedereen is echt kapot na die dag. :D (Ouders: Tijdens de dagtocht gaan ze een klein stukje over de weg de leiding houd dan het verkeerd tegen zodat iedereen veilig over kan steken)

Op donderdag is er weer een training en een buitenrit op de planning, in de middag is er een poetswedstrijd vaak wat meer voor de jongere meisjes, maar iedereen mag gewoon deelnemen dus op zich is dat ook wel erg leuk, later op de middag krijg je nog een theorie les van een van de eigenaren met een paard waar hij alles op duidelijk maakt dit is echt ontzettend leerzaam en leuk!!

Vrijdags is de grote dag de dag van de wedstrijd! De ochtend is er eerst weer een training dressuur of springen dat ligt er aan welke training je op donderdag hebt gehad en aan het eind van de middag heb je een dressuur en een spring wedstrijd, echt super gaaf. Als de wedstrijd is afgelopen staat de barbecue al aan en kan iedereen lekker gaan eten na het eten volgt dan ook de prijs uitreiking van de wedstrijden. Helaas is dit al weer de laatste avond en die word heel gezellig afgesloten.

Zaterdag ochtend bestaat uit je kamer opruimen en zo goed mogelijk schoonmaken om 12 uur moet je weer opgehaald worden door je ouders, want om 3 uur komt de volgende groep al.

Bij Erve Meenderinkboer hebben ze zeer goede bedden en alles is er écht schoon in tegenstelling van best veel andere kampen.
Je kan ook je eigen paard of pony mee nemen en deze kan je ook weidegang bieden. :)

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: en again, waar op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 20:09

Ik zag op de site bij die foto s juist dan je met zn 14en rijd.....

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:11

Dat klopt, je gaat met z'n allen naar het bos en vanaf daar spreiden de groepen zich. Er is namelijk maar een ingang naar het bos, zodra je in het bos bent gaat de ene groep linksaf de andere rechtsaf en weer de andere groep gaat recht door. :D

Als iedereen de zelfde tocht wil maken laten ze er vaak 10 minuten per groep tussen zitten dus dan moet elke groep even 10 minuten op stal wachten.

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: en again, waar op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 20:17

Oh. Zo dus.. en tijdens de springles enzo gaat dat ook zo?

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Re: en again, waar op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:28

Dan gaat de ene groep dressuren de andere springen en misschien nog een groep naar buiten. Wanneer er nog meer mensen zijn gaat de andere groep een uurtje later.

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 09:16

Kir_Ples schreef:
Dan gaat de ene groep dressuren de andere springen en misschien nog een groep naar buiten. Wanneer er nog meer mensen zijn gaat de andere groep een uurtje later.

aha! en per ponykamp kunnen er zo'n 20/25 mensen inschrijven dacht ik te lezen? das wel lekker rustig!

Heidi95

Berichten: 157
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Groningen

Re: en again, waar op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:37

Kleinoever! Altijd erg gezellig, en je verveelt je nooit. 2 uur per dag paardrijden en altijd activiteiten tussen de lessen door. Altijd heen geweest als kampkind, en ga nu nog elke keer weer terug als leiding (:

StellaxBDD
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-11-13

Re: en again, waar op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:44

Ponykamp Ameland? Ze hebben buitenritten door de duinen en op het strand. Ook is er een springlesje met lage sprongetjes. Erg gezellig!

spiritajax
Berichten: 100
Geregistreerd: 07-09-13
Woonplaats: Vlissingen

Re: en again, waar op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:45

Ponyhof Aagtekerke !
Je gaat iedere dag op het strand rijden, geweldige leiding + pony's, echt hele leuke activiteiten, zoals pimp je pony, veel buitenritten, wedstrijden, pony racejes, enz enz.
De burght organiseerd ook leuke kampen, maar ík vind die van Ponyhof 1000 x leuker

http://www.ponyhof.nl

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 15:55

StellaxBDD schreef:
Ponykamp Ameland? Ze hebben buitenritten door de duinen en op het strand. Ook is er een springlesje met lage sprongetjes. Erg gezellig!

sorry, aangezien het (waarschijnlijk wel) op een eilandje ligt... te 'ver' (boot en die zooi...)

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 15:56

spiritajax schreef:
Ponyhof Aagtekerke !
Je gaat iedere dag op het strand rijden, geweldige leiding + pony's, echt hele leuke activiteiten, zoals pimp je pony, veel buitenritten, wedstrijden, pony racejes, enz enz.
De burght organiseerd ook leuke kampen, maar ík vind die van Ponyhof 1000 x leuker

http://www.ponyhof.nl

das te duur :(