Wat verwacht jij nou van een ponykamp?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Wat verwacht jij nou van een ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 17:52

Als het verkeerd staat mag het verplaatst worden!

Hallo! :wave:

Langzaamaan komen de topics over ponykampkeuze weer op bokt;
Welk ponykamp moet ik kiezen of is dit ponykamp wel leuk?

Soms zie ik dan een ponykamp dat sterk wordt afgeraden en als ik dan de redenen doorlees, dan vraag ik me wel eens af wat sommige mensen van een ponykamp verwachten. Ook als ik zelf op ponykamp ga, merk ik vaak op dat kinderen te hoge verwachtingen hebben of het zelfs niet leuk vinden omdat ze bij bepaalde dingen even moeten helpen o.i.d.

Om mezelf te verduidelijken zal ik even wat voorbeelden geven!
Het is niet een leuk ponykamp, omdat...
- we zelf het springparcours moesten opbouwen!
- we corvee hadden!
- ik de jongere kinderen moest helpen met opzadelen!
- we de tafel moesten dekken voor het eten!
- we onszelf veel moesten vermaken tussen het rijden door!


Ik kan me er blauw aan ergeren, maar goed, iedereen heeft zijn eigen beeld van een ponykamp.
Daarom vraag ik jullie dus:
Kunnen jullie je ook zo ergeren aan mensen die de verwachting hebben dat ze 24/7 geëntertaind worden, nergens mee hoeven te helpen en alleen komen om te rijden? En heb je bijvoorbeeld ook een voorbeeld?
Stel dat jij je aangesproken voelt, wat natuurlijk kan, dan moet je dit niet als een aanval zien hoor! Jij hebt natuurlijk jouw beeld van een ponykamp en er zal ongetwijfeld een ponykamp zijn dat aan jouw eisen voldoet. Maar dan zou ik graag willen weten; wat zijn jouw eisen/verwachtingen en waarom heb je deze?

Zelf vind ik het heerlijk om de hele dag te helpen als ik op ponykamp ben;
paardje opzadelen hier, kindje helpen opstappen daar, springparcourtjes bouwen, uitmesten, helpen met voeren, tafel dekken.
Ik vind het er bij horen en ik vind het ook gezellig om dat met elkaar te doen, maar ik ben heel benieuwd naar jullie mening!

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3



Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: Wat verwacht jij nou van een ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:55

Ik verwacht van een ponykamp trouwens dat we lol kunnen hebben, en we wel dingen leren. :)

Ik ga altijd naar een ponykamp waarbij ik o.a. de jongste ben eigenlijk haha. Veel trainen en tussendoor vermaken we onszelf wel :)

Ik begeleid ook bij andere ponykampen. Daar vinden de wat oudere kinderen het hartstikke leuk om de wat kleinere te helpen. Af en toe moeten we ze buiten de lessen om wel een beetje op gang laten komen met een spelletje, maar het grootste gedeelte vermaken ze zichzelf wel :)

Ik vind trouwens het heel normaal dat je op ponykamp corvee hebt, en dat je moet helpen met springmateriaal opruimen bijv.

Sylvester EINDSTAND Dressuur B+13 L1+19 L2+11 M1+3 Springen BB+2 | Mandy L1+5 eindstand onderling
[EJL-ITP] Mijn laatste jaar met schimmel Sylvester.

LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Re: Wat verwacht jij nou van een ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:00

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat we moeten helpen tafeldekken en dat we moesten vegen.. Corvee ook niet. Je betaald toch echt een hoop geld. Dan wil ik niet huishoudelijke klusjes doen. Stalklusjes is niet erg

Petrichor

Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:01

Persoonlijk vind ik corvee op een ponykamp echt slecht, je betaald tegenwoordig al snel tussen de 300 en 450 euro en ik dat geval vind ik niet dat niet dat kinderen huishoudelijke klusje moet laten doen. Klusjes tussen de paarden vind ik tot op een bepaalde hoogte wel kunnen maar alleen als de kinderen dit ook willen doen en leuk vinden het is en blijft natuurlijk een vakantie dus stallen schoonmaken vind ik ook not done.

Helpen met een springparcour op bouwen is voor jongere kinderen écht zwaar, dat weet ik nog van toen ik zelf een jaar of 8 was.
Ik vind echter wel weer dat kinderen elkaar kunnen helpen. :)

The smell of earth after rain!

roombolletje
Berichten: 1212
Geregistreerd: 06-06-12
Woonplaats: Daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:03

Ik vind dat je dingen moet leren op een ponykamp, en niet rondjes moet hobbelen in een treintje met zn twaalven

Save the earth, it is the only planet where you can get chocolate

CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:03

Ik heb er een enorme hekel aan als mensen zulke dingen gaan zeggen. Ik ben op ponykamp geweest, waar mijn verzorgpaarden ook staan, dus uiteraard helpen wij al zeker mee. Opdekken, afruimen, afwassen, etc. Maar de kinderen van d e (zij kwamen dus nar ons toe met hun paarden vanwege het gebied om te rijden etc) deden helemaal niks. Ze kwamen eten, gingen weg, ruimden hun eigen spullen niet op en weigerden zelfs wat kleine hoopjes mest uit het weiland te halen. Ze zagen ons dus als personeelndat alles maar moesten doen, wij hadden overigens ook wat betald voor dt kamp. De begeleider zei er ook niks van, en nu hebben de eigenaren van mijn verzorgpaarden ook gezegd dat ze nooit meer een kamp liet plaatsvinden bij hun voor iemand anders dan de verzorgers daar. Nu was dit wel en heel erg gevalletje, want ze aten kleurstoffen om wakker te blijven, en deden het ook door hun eten (gevolg: alles zat onder en na een paar keer soppen was er nog een blauwe kleur). Vermoedelijk zijn ook door hun enkele van onze paarden ontsnapt en zit er een krasnin de lak van de trailer.

Ik vind het gewoon normaal om wat mee te helpen, ook al betaal je.

loly

Berichten: 132
Geregistreerd: 29-05-12
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:05

Ik vind het wel normaal dat je af en toe helpt maar ik verwacht ook dat je tussen het rijden door ook beziggehouden word met spelletjes e.d. lekker afwisselen tussen rijden helpen niks doen en spelletjes vind ik het fijnst :)

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:07

Wat ik het belangrijkste vind is dat je echt wat leert! Dus niet alleen maar spelletjes maar echt leren.
En corve/spring parcours bouwen dat vind ik er gewoon bij horen, en als je corvee met een hele groep doet ben je er echt zo vanaf :D En je eet ook, dat bord snel even afwassen is dat toch ook niet erg naar mijn idee + waarom wel stalklusjes maar niet even een bord afwassen?

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:07

Ik kan me er niet aan ergeren. Moet wel zeggen dat ik niet heel veel ponykamp topics lees omdat ik die leeftijd toch een beetje ontgroeid ben. De dingen die jij hier opnoemt vind ik echter geen reden om een ponykamp niet leuk te vinden, ervan uitgaande dat je wel het grootste deel van de tijd met paarden en spelletjes bezig bent. Als je onderhand meer met klusjes (niet paard-gerelateerd waar je dus niks van leert) dan met paarden bezig bent, vind ik het een ander verhaal, daarvoor ga je niet op ponykamp. Ponykampen van een week zijn over het algemeen toch aardig duur, dan wil ik wel waar voor m'n geld krijgen, maar ik ben echt niet te beroerd om met dingen te helpen :)
Wat verwacht ik van ponykamp? Dat je toch vooral met paarden, de dingen eromheen en spelletjes bezig bent. Ik hoef niet de hele dag paard te rijden, maar leren poetsen, longeren, clinics, dat soort dingen, vind ik wel leuk op een ponykamp. Het moet niet zo zijn dat je 2 uurtjes rijdt en de rest van de dag jezelf moet vermaken, dan vind ik het zonde van het geld. Zolang het goed georganiseerd is, en er voldoende activiteiten zijn, vind ik het wel prima. (ook al is het al zo'n 9 jaar geleden dat ik voor het laatst op kamp ging)

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 18:08

NoreenJulia en Kir_Ples, wie zouden volgens jullie dan deze klusjes moeten doen?

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:16

Minpunten van mijn ponykamp vorige zomer:

1. Beperkt eten (bij het kampvuur maar twee stukjes deeg en twee knakworstjes)

2. Huishoudelijke klusjes (tafel dekken kan ik nog snappen, is ook leuk als je met meerdere doet ; maar ik bedoel iedereen een taak geven als pony's water geven, hond voer geven, eieren rapen etc, en dan ook nog gaan klagen omdat het meisje de waterslang was vergeten uit te zetten! Doe het dan zelf sjeez ...)

3. Naar bed moeten gaan om half 9.

4. Verwacht worden dat je al perfect kan rijden ; doe je dit niet krijg je een grote mond terug. Wij zijn kinderen. Wij willen graag dat je ons vriendelijk attendeert op wat we fout dan en dan te horen krijgen hoe we dit moeten oplossen. Maar vooral niet boos worden.

5. Boos worden omdat er paarden op hol slaan, boos worden omdat een kind weer iets fout doet. Gewoon niet boos worden haha (volgens mij hebben wij een boze eigenaar gehad haha :p)

Dingen die in een Ponykamp MOETEN zitten:

6. Heel veel tut-tijd :'D
7. Paardrijden zonder zadel/zwemmen (als duidelijk is dat je kan rijden)
8. Dropping
9. Spookverhalennacht
10. ik vergeet nog heeeeel wat ...

--

no. 4 en 5 deed de kampeigenaar waar ik heen was gegaan niet bij mij maar wel bij mijn vriendin, die vond het ook niet zo geslaagd ... dus gewoon niet humeurig zijn en dan kom je dr al een eind.

no. 1 en 2 omdat je dr wel ruim 300/400 euro voor betaald! Dan mogen we toch ook wat verwachten?

Fudge

Berichten: 1012
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:17

TS ik ben het met jou eens, maar ik bekijk het even van de andere kant (leiding). Hoe denken de ponykampers onder ons die niet willen afwassen/tafel dekken/parcoursje bouwen/uitmesten/vegen/ed dat het dan gedaan wordt? Oke, tegenwoordig zijn veel ponykampen duur, maar je moet ook kijken wat je ervoor terug krijgt; je mag een paar x per dag paardrijden (koop maar eens 10-15 lessen/buitenritten), je krijgt eten, je wordt vermaakt met spellen ed waar soms ook het een en ander voor aangeschaft moet worden, je verblijft op locatie incl sanitaire voorzieningen, eventueel worden er reguliere lessen afgezegd voor jullie ponykamp, etc. Daarnaast moet het voor een manege ook nog een beetje winst maken anders kun je net zo goed geen ponykampen organiseren. Als er dan ook nog eens een personeel extra ingezet moet gaan worden om de klusjes te doen die jullie niet willen doen, kun je verwachten dat een ponykamp nog duurder wordt, en dat willen jullie zeker ook weer niet?

Ik denk ook dat het er gewoon een beetje bij hoort, en met een beetje goede wil kun je ook die klusjes gezellig maken;)

Goldwynn

Berichten: 1425
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:19

Haha, leuk topic dit!
Ik heb mijn afstudeeropdracht van mijn paardenhouderij opleiding rondom dit onderwerp gedaan, in opdracht voor een manege.

Dus toch stiekem wel benieuwd hoe mijn gevonden resultaten samen gaan met de antwoorden hier :)

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:29

Klusjes vind ik er ook bij horen :j
Zolang het met het kamp te maken heeft natuurlijk, dus corvee etc ook (zoals hierboven word genoemd, hond voer geven of eieren rapen vind ik wel wat overdreven, maar pony's water geven, de wei uitmesten, paarden voeren, opzadelen enzo is vaak juist gezellig om te doen)
Parcours opbouwen kunnen ze natuurlijk ook mee helpen :) Kindjes van 8 zijn misschien een beetje jong, maar vanaf 10 jaar kan dat zeker wel!

Zelf vermaken tussen het rijden door vind ik juist goed, anders zit je de hele tijd vast aan een programma (ik ben nogal zelfstandig dus daar hou ik niet van haha) en kan de begeleiding verder ook niets uitvoeren. Zo weet je in ieder geval dat je iets doet wat je leuk vind (;

Ik vind wel dat de begeleiding goed moet kunnen omgaan met kinderen (niet te snel boos worden en begrijpen dat iemand een foutje kan maken) en zelf ook enthousiast moet zijn, niet de hele dag moet lopen zeuren dat 't zo veel werk is (heb ik een keer gehad, dat verpest de sfeer erg)
En iets later naar bed gaan dan normaal vind ik erbij horen haha, misschien even kamers op leeftijd indelen en de jongere kinderen wat vroeger laten gaan, maar op ponykamp wil je ook een beetje laat opblijven enzo

Het belangrijkste van een ponykamp vind ik eigenlijk dat je dingen doet die je in een normale les niet doet. Dus je hebt in een week een paar keer normale les, een springles, een voltige les (Bijv), een paar buitenritten, een paar keer spelletjes met paarden oid, dat soort dingen :)

Nou ga ik niet meer op ponykamp, maar dit vond ik een paar jaar geleden ook belangrijk haha

&if=1

[o]

Petrichor

Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:43

nadja15 schreef:
NoreenJulia en Kir_Ples, wie zouden volgens jullie dan deze klusjes moeten doen?

Personeel absoluut, ik vind niet dat ze van kinderen die op vakantie zijn mogen verwachten dat die gaan afwassen. Ze verdienen er voldoende aan dus kunnen ze iemand van de leiding deze taak wel geven (de meeste verdienen toch wel geld, zo niet dan is het tegen tijdelijke inwoning).

The smell of earth after rain!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 18:51

Kir_Ples schreef:
nadja15 schreef:
NoreenJulia en Kir_Ples, wie zouden volgens jullie dan deze klusjes moeten doen?

Personeel absoluut, ik vind niet dat ze van kinderen die op vakantie zijn mogen verwachten dat die gaan afwassen. Ze verdienen er voldoende aan dus kunnen ze iemand van de leiding deze taak wel geven (de meeste verdienen toch wel geld, zo niet dan is het tegen tijdelijke inwoning).

Heb je enig idee hoeveel tijd en moeite de leiding steekt in zo'n week? Voor hen is het echt niet alleen maar een beetje een hele week kindjes begeleiden op buitenrit hoor!
Ik vind niet dat je er van uit mag/kan gaan dat de leiding alle taken wel doet. In mijn ogen is dat pure luiheid en onwil. Je bord afspoelen na het eten en met zijn allen even de tafel afhalen is toch niet zo'n heel groot probleem en is gewoon niet meer dan normaal, als je het mij vraagt.

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:55

nadja15 schreef:
Kir_Ples schreef:

Personeel absoluut, ik vind niet dat ze van kinderen die op vakantie zijn mogen verwachten dat die gaan afwassen. Ze verdienen er voldoende aan dus kunnen ze iemand van de leiding deze taak wel geven (de meeste verdienen toch wel geld, zo niet dan is het tegen tijdelijke inwoning).

Heb je enig idee hoeveel tijd en moeite de leiding steekt in zo'n week? Voor hen is het echt niet alleen maar een beetje een hele week kindjes begeleiden op buitenrit hoor!
Ik vind niet dat je er van uit mag/kan gaan dat de leiding alle taken wel doet. In mijn ogen is dat pure luiheid en onwil. Je bord afspoelen na het eten en met zijn allen even de tafel afhalen is toch niet zo'n heel groot probleem en is gewoon niet meer dan normaal, als je het mij vraagt.

Inderdaad. Bezig zijn met de paarden is natuurlijk veel leuker maar corvee hoort er wel bij vind ik.

Sylvester EINDSTAND Dressuur B+13 L1+19 L2+11 M1+3 Springen BB+2 | Mandy L1+5 eindstand onderling
[EJL-ITP] Mijn laatste jaar met schimmel Sylvester.

Petrichor

Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:55

Als jij op vakantie gaat naar Spanje spoel je dan ook je eigen bord af? Ik niet.... Dat word voor mij gedaan omdat ik daar veel voor heb betaald. Deze kinderen (de ouders) hebben hier ook veel geld voor betaald.

The smell of earth after rain!

Goldwynn

Berichten: 1425
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: Wat verwacht jij nou van een ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:57

Afwas tja, leuk is het niet, maar als je het zo regelt dat ieder kind het max. 2 keer doet, is er niets mis mee toch? Ik ben gewend te kamperen op vakantie, dus ja, de afwas hoort daar dagelijks bij..

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 18:58

Kir_Ples schreef:
Als jij op vakantie gaat naar Spanje spoel je dan ook je eigen bord af? Ik niet.... Dat word voor mij gedaan omdat ik daar veel voor heb betaald. Deze kinderen (de ouders) hebben hier ook veel geld voor betaald.

Als ik op vakantie ga naar Spanje weet ik dat ik terecht kom op een camping en hier wel degelijk zelf mijn bord moet afwassen, met een beetje geluk ook die van mijn ouders en mijn broertje. En ook voor een camping betaal je behoorlijk wat geld!
Voor niets gaat de zon op!

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Petrichor

Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:01

nadja15 schreef:
Kir_Ples schreef:
Als jij op vakantie gaat naar Spanje spoel je dan ook je eigen bord af? Ik niet.... Dat word voor mij gedaan omdat ik daar veel voor heb betaald. Deze kinderen (de ouders) hebben hier ook veel geld voor betaald.

Als ik op vakantie ga naar Spanje weet ik dat ik terecht kom op een camping en hier wel degelijk zelf mijn bord moet afwassen, met een beetje geluk ook die van mijn ouders en mijn broertje. En ook voor een camping betaal je behoorlijk wat geld!
Voor niets gaat de zon op!

Dan kies je daar zelf voor, ik ga naar een hotel en kies er dus voor om dit niet te doen.
Jonge kinderen betalen vaak al tegen de 400 euro aan voor een klein weekje vakantie, dus corvee vind ik écht overdreven.
Zoals ik al eerder zij elkaar een beetje voort helpen in de stal vind ik wél kunnen.
Ik heb trouwens ook nooit kampen mee gemaakt waarbij ik corvee had, dus dan klinkt het mij al helemaal raar in de oren.

The smell of earth after rain!

BobbieLover

Berichten: 1950
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: naast me buren ergens in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:03

Ik vind op een pony kamp dat je vooral lol moet kunnen hebben met je leeftijd genootjes & de pony's

Ook dat je wat kunt leren , maar vooral leuke dingen gaat doen.. omdat je daar immers betaalt voor hebt.

Wel:
Leren omgaan met pony's
onderhoudt (bijv : hoe doe je de stal)
Spelletjes
rijden
wandelen
wandeltochten met de groep zelf beetje spoken door de omgeving :+


niet;
Stallen uitgebreid mesten
tafel dekken & afruimen
Pacours klaar leggen
corvéé

Bobby #verkocht missyou <'3 ❤ There's a story behind every person. There's a reason why they're the way they are. Think about that before you judge someone.
:¨·.·¨:♡♡
`·. Toeval❤Brownie https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t34.0-12/10168510_526406814138586_901301408_n.jpg?oh=4600f8e1ca0236923e0f0757a1eaf460&oe=5348AD0D&__gda__=1397278587_268afd440784410c7c465ec8c91ef8b8
If i only live once, i wanne die with you

Petrichor

Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wat verwacht jij nou van een ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:04

@ Bobbielover, wat is jouw redenen waarom je corvee niet vind kunnen op een kamp?

The smell of earth after rain!

Chroosje

Berichten: 937
Geregistreerd: 13-11-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:06

Ik vind het ook heeeerlijk om die kindjes te helpen, helpen met poetsen (met name hoefjes uitkrabben of op de rug als de kindjes zelf te klein zijn om erbij te komen :=)), of helpen met opzadel o.i.d, hindernisjes bouwen, allemaal geweldig :))

En ach, corvee is niet mijn favo onderdeel van een ponykamp, maar het hoort erbij en als je in een leuke corveegroep (wij maken die al aan het begin van het kamp, en we doen met deze groep dan ook 6-kamp) zit, valt het nog best mee, beetje lol maken tijdens het dekken/afruimen van de tafel, of afwassen/afdrogen, dan kom je er wel doorheen hihi.

Voor de rest, bij ons kamp moet je jezelf voor een deel ook maar zien te vermaken, maar wij hebben altijd een hele hechte groep (allemaal mensen die elkaar al kenden, eigen paarden, redelijk kleine groep), ook met nieuwe mensen erbij. Hartstikke gezellig! Dan gaan we met zijn allen voetballen, of Halli Galli (erg bekend spel bij ons, beetje gevaarlijk wordt het, nagels in je vel enzo :+) o.i.d

Dus mijn verwachtingen/eisen zijn vooral gezelligheid, meer niet :)

BobbieLover

Berichten: 1950
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: naast me buren ergens in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:07

Kir_Ples schreef:
@ Bobbielover, wat is jouw redenen waarom je corvee niet vind kunnen op een kamp?



Ik vind gewoon dat je betaalt voor
Een kamp waar je plezier hebt, en er dus voor jou gezorgd word.
Daarom vind ik het iets wat niet hoeft,
en ik bedoel beetje helpen vegen prima hoort erbij..
Maar tafel dekken, en dat soort dingetjes vind ik weer niet

Bobby #verkocht missyou <'3 ❤ There's a story behind every person. There's a reason why they're the way they are. Think about that before you judge someone.
:¨·.·¨:♡♡
`·. Toeval❤Brownie https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t34.0-12/10168510_526406814138586_901301408_n.jpg?oh=4600f8e1ca0236923e0f0757a1eaf460&oe=5348AD0D&__gda__=1397278587_268afd440784410c7c465ec8c91ef8b8
If i only live once, i wanne die with you


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers