Monitor doet het enkel in veilige modus

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Monitor doet het enkel in veilige modus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 12:03

Ik zit hier met een probleem met de pc. Ik heb een monitor gekregen van een vriend die zelf een andere (grotere) gekocht heeft. Deze werkt nog perfect, maar ik krijg hem niet goed aangesloten op de pc. Zodra de computer opstart doet hij het, maar vanaf dat het aanmeld scherm tevoorschijn komt krijg ik een zwart beeld met in de rechter bovenhoek (links als je er naar kijkt) een venstertje met afwisselend analog en digital. Na ongeveer een halve minuut springt hij standby. Echter doet hij het wel als ik, zoals nu, via de veilige modus gebruik maak van de pc.

Hier wat gegevens:
Pc is een Medion met Windows Vista sp2, 32-bit met een Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2140 1.60GHz processor
Monitor is een Samsung SyncMaster 2333T

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren



Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Monitor doet het enkel in veilige modus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:12

Dan pak je de verkeerde aansluiting. Welke aansluiting had je oude scherm? Gebruik dezelfde aansluiting. Totdat de videokaart aansturing (de driver) geladen is geven veel videokaarten inderdaad beeld op alle aansluitingen tegelijk, maar eenmaal in Windows valt hij dan uit :)

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 16:24

De kabel zit in dezelfde aansluiting als de oude. Ook de oude monitor heb ik een aantal keren opnieuw moeten proberen omdat hij hetzelfde probleem geeft.
Ik heb de nieuwe monitor nu 1x aan de praat gekregen in windows zelf, maar toen heeft mijn zoontje hem uitgezet en nu doet hij het weer niet meer.

Dankzij de oude monitor heb ik de driver van de nieuwe kunnen instaleren, maar helaas heeft ook dit geen effect.

Edit
Nu krijg ik iedere keer een klein verschuivend venster met check signal cable, daaronders 3 gekleurde vakjes en daaronder een balkje met de ene keer digital en de andere keer analog.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Frits2008

Berichten: 383
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Groningen

Re: Monitor doet het enkel in veilige modus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:24

De resolutie voor het nieuw beeldscherm is 1920x1080 en als er om een 'frequentie gevraagd wordt dan is dat 60 Hz.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Malenka, Moonlight91, scappa en 25 bezoekers