Aura's lezen bij paarden, zin of onzin?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GerrittJarig

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Aura's lezen bij paarden, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 21:41

Waarschijnlijk roept deze titel al allerlei dingen op bij mensen.

Ik heb van een kennis een stapel bit bladen gekregen die uit 2003 komen. Hierin las ik dat er vrouw in Nederland is (wellicht meer) die aura's kan lezen bij dieren.
Aura's zijn energievelden van dieren en mensen die bepaalde lagen hebben en kleuren waardoor je gemoedstoestanden kunt lezen.
De vrouw reed paard op een manege en kwam er zo achter dat ze ook kon communiceren met paarden, in bit stond heel duidelijk:
"Ik had eens een paard en deze vertelde dat hij helemaal niet die stomme kunstjes wou doen, maar het maar gewoon deed omdat hij van zijn baas hield." Of een koppel paarden die totaal niet met elkaar konden op schieten ook had ze een keer een paar die haar vertelde: "Mijn baas moet zich niet zo druk om mij maken, doodziek word ik ervan." Of paarden die steeds van eigenaren wisselde kon ze vertellen dat hij niet bang hoefde te zijn, en het paard knapte ziender ogen op (minder bang).

Ik vraag me dus af, is dit nu een dikke kletskoek of zit er waarheid in? Zijn er mensen die dit kennen?
(Site van die vrouw is overigens Ozzy.nl)

Ben heel benieuwd , heb er zelf namelijk zo mijn twijfels bij

Groetjes,
Angela

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:42

Dit wordt al jaren door heel veel mensen gedaan.

GerrittJarig

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 21:43

Kan je wat uitgebreider reageren want ben namelijk best benieuwd naar hoe zoiets in zijn werk gaat. Bit is van 2003 dus idd het is al meer dan 10 jaar sws

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Aura's lezen bij paarden, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:45


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Aura's lezen bij paarden, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:42

OPG -> PP

Ilaya
Berichten: 51
Geregistreerd: 25-09-13

Re: Aura's lezen bij paarden, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:49

Mijn moeder kan ook iets met dieren, zij kan bij mensen en dieren spanning en pijn verlichten. Zo heeft ze ooit contact gehad met mijn toenmalige paard van 3 op wedstrijd, deze schijnt gezegd te hebben dat ze zenuwachtig was omdat ze het graag goed wilde doen, daarna heeft het paard het contact verbroken omdat ze zich wilde concentreren.

Persoonlijk vind ik het een beetje zweverig, maar gelood wel dat er zoiets bestaat. Zo zijn er mensen die met paarden praten en daarna begrijpen paard en baasje elkaar veel beter..

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Aura's lezen bij paarden, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:59

Het is gewoon onzin. Aura´s bestaan niet. En telepathische communicatie? Kom nou toch, wie neemt zoiets serieus, lees alleen al de voorbeelden die de TS noemt, alsof paarden op een dergelijke manier zouden denken/communiceren (en dat is nog afgezien van de tovenarij waarbij dit op bovennatuurlijke manier tot stand zou komen).

Ilaya
Berichten: 51
Geregistreerd: 25-09-13

Re: Aura's lezen bij paarden, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:09

Stellig kugger, maar laat anderen een beetje in zijn waarde door het niet de grond in te boren.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:56

Ilaya schreef:
Stellig kugger, maar laat anderen een beetje in zijn waarde door het niet de grond in te boren.

Leg dat eens uit, dat soort opmerkingen krijg je ontzettend vaak van mensen die irrationele geloven koesteren. Er wordt echter nooit echt ingegaan op die aangenomen intrinsieke "waarde" van de betreffende (iha absurde) geloven)....

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Aura's lezen bij paarden, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 01:02

Dat jij het niet gelooft is prima, maar laat iemand anders in zijn waarde.

Ik geloof hier ook in. Zo kon me moeder aanvoelen als een paar ergens pijn had.
Ik denk ook niet dat ze op dezelfde manier communiceren hoe net werd verteld, maar maakt de mens zelf deze zinnen van

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 01:04

Kuggur schreef:
Het is gewoon onzin. Aura´s bestaan niet. En telepathische communicatie? Kom nou toch, wie neemt zoiets serieus, lees alleen al de voorbeelden die de TS noemt, alsof paarden op een dergelijke manier zouden denken/communiceren (en dat is nog afgezien van de tovenarij waarbij dit op bovennatuurlijke manier tot stand zou komen).


In hoeverre aura's, chakra's, 'praten met dieren' wel of niet bestaat of mogelijk is, weet ik niet. Ik ben /wel/ van mening dat paarden onderling of telepathisch kunnen communiceren, of dat alle levende wezens of energievelden beschikken. Hoe kan het anders dat een kudde paarden in 1 milliseconde tegelijkertijd op hol slaat? Lichaamstaal kan nooit zo verschrikkelijk snel dat effect hebben. En het is er niet 1tje die gaat en de rest volgt, ze gaan met z'n allen. Telepathische communicatie? Of de aura van 1 paard dat drastisch veranderd, het energieveld, waardoor de rest aangestoken wordt?
Hoe zou het kunnen dat paarden zo goed kunnen spiegelen, 'je ziel kunnen lezen'? Je kunt geen geheimen voor ze hebben. Lichaamstaal? Maar ook de beste acteur ter wereld kan een paard niet voor de gek houden. Of zou het toch iets te maken met de energie die je uitstraalt?

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:16

Ieder zijn ding, ik heb wel veel moeite met mensen die geld hiervoor vragen. Laatst trouwens een topic gezien waarin een aantal readers gevraagd werden een foto te readen. Ging prima, ieder gaf wel een iets andere analyse maar ok. Alleen bleek na publicatie van de analyses dat het paard al een flinke tijd dood was. Een 'klein detail' dat de readers gemist hadden (die overigens extreem pissig waren). Oepsie..

Trouwens mooie opzet voor een experiment, readers die het durven, vragen om van een x aantal fotos te beoordelen welke dood zijn en welke nog leven (eitje toch als je echt contact kan maken met een dier??). Als je dan ruim boven kans niveau scoort (zeg 90 goed van de 100 ofzo dat kan je uitrekenen hoe hoog dat getal moet zijn) dan hebben we iets te pakken lijkt me! Lijkt me fantastisch leuk!

floortje1001
Berichten: 99
Geregistreerd: 26-10-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:30

Mijn mening is als volgt:
Wanneer je er niet in gelooft is aura's lezen bij paarden onzin.
En wanneer je er wel in gelooft heeft aura's lezen bij paarden zin.
Je zult zelf wel weten welke van de twee het best bij je past.

Ilaya
Berichten: 51
Geregistreerd: 25-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:31

Op tv is er ook eens zo'n programma geweest beloof ik

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:29

Nee ik geloof er niet in dat paarden in die taal tegen mensen praten. Dus wat ik bedoel is dat ik er niet in geloof dat een paard denkt als een mens. Dus dat ze geen zin hebben in stomme kunstjes. Wat mij betreft denkt een paard dit niet en kan dat dus ook niet op die manier naar de mens communiceren op welke manier dan ook. Zelfde als dat het paard er doodziek van zou worden omdat de baas zich zorgen zou maken. Dat zijn menselijke gedachten en ik ben er van overtuigd dat een paard niet op deze manier denkt en dus ook niet kan doorgeven.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:34

Grote onzin, ik heb altijd een beetje medelijden met mensen die er zo vol van zijn en er geld aan uitgeven...

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:53

Ik geloof er zeker in, er zijn alleen ontzettend veel mensen die zeggen dat ze het kunnen maar het uiteindelijk helemaal niet kunnen. Deze mensen verpesten het voor de personen die deze gave wel degelijk bezitten, dat is erg jammer.

Ik snap ook dat er veel mensen zijn die er niet in geloven, dit zijn personen die wetenschappelijk bewijs nodig hebben om ergens in te geloven. Helaas is dit er niet, dat neemt niet weg dat het wel degelijk mogelijk is. Je moet het alleen een keer met eigen ogen gezien hebben, of er voor open staan.

Naar mijn mening staan deze mensen zichzelf in de weg.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Aura's lezen bij paarden, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:10

Het is niet zo dat ik er per definitie in geloof, maar die voorbeelden in de OP en die Ilaya geeft, maken het een stuk minder geloofwaardig. Ik geloof niet dat paarden op die manier kunnen denken en handelen :=

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Aura's lezen bij paarden, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:13

Ik heb er ooit eens wat over gelezen en daar stond inderdaad in dat dieren niet op 'onze' manier communiceren, maar aan 'plaatjesdenken' doen. En wij mensen moeten dat dan interpreteren en ik kan me voorstellen dat het daar fout (kan) gaat.

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ik zou willen geloven dat het zo was, maar vooralsnog ben ik er een beetje terughoudend over.

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:16

Zo werkt het ook niet, dieren geven dingen door in hun 'taal' en mensen ontvangen en interpeteren het op hun manier. Daarom kan het verschillen per persoon wat er aan informatie binnenkomt en kunnen er fouten gemaakt worden. Maar ik heb er genoeg ervaring mee en over gehoord en gelezen om er zeker in te geloven.

Edit: Zie dat iemand mij voor was

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Aura's lezen bij paarden, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:21

Ik geloof best dat de ene mens een dier intuïtief beter kan aanvoelen dan een ander, maar daar houdt het ook wel op, in mijn ogen. Het "readen" van foto's vind ik feitelijk oplichterij. Het zijn ook altijd erg algemene "waarheden" die naar boven komen: je paard heeft een trauma, maar jou vertrouwt hij. In het verleden is er iets gebeurd, misschien iets met water, misschien iets met vuur. Ik voel niet precies wat, want daar werpt je paard een blokkade op, hij wil me dit stukje niet laten voelen. Ik voel wel dat hij gelukkig bij jou en hij vertelt me graag voor je te werken. Oh ja, hij vraagt ook of je wat meer worteltjes wilt voeren."

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:07

Nirvana_ schreef:
In hoeverre aura's, chakra's, 'praten met dieren' wel of niet bestaat of mogelijk is, weet ik niet. Ik ben /wel/ van mening dat paarden onderling of telepathisch kunnen communiceren, of dat alle levende wezens of energievelden beschikken. Hoe kan het anders dat een kudde paarden in 1 milliseconde tegelijkertijd op hol slaat? Lichaamstaal kan nooit zo verschrikkelijk snel dat effect hebben. En het is er niet 1tje die gaat en de rest volgt, ze gaan met z'n allen. Telepathische communicatie? Of de aura van 1 paard dat drastisch veranderd, het energieveld, waardoor de rest aangestoken wordt?
Hoe zou het kunnen dat paarden zo goed kunnen spiegelen, 'je ziel kunnen lezen'? Je kunt geen geheimen voor ze hebben. Lichaamstaal? Maar ook de beste acteur ter wereld kan een paard niet voor de gek houden. Of zou het toch iets te maken met de energie die je uitstraalt?

Het scheermes van Ockham, gebruik het.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Aura's lezen bij paarden, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:17

Kugger: dus jij beweert in zekere zin dat paarden en andere dieren niet kunnen denken? Elk levend wezen kan denken en dingen opslaan.
Jij praat zeker nooit tegen je paard?
Ik praat altijd tegen paarden.
Heb 1 paard te rijden die ontzettend goed op stem reageerd en direct snapt wat ik bedoel.
Als ik rustig zeg dat het niks is en niet bang hoef te zijn dan is hij kalm, doe ik dit met een verheffende stem of angstige stem en precies zelfde zin, blijft hij bang.

Ik ben zeker van mening dat dit kan... Ik ben zelf niet zo zeer dat ik aura's kan lezen of echt kan communiceren met het paard, maar ik merk dondersgoed dat praten met mn knollie wonderen doet.
Ik was zondag na 2 week weer bij haar en ik riep haar naam en ze keek om en een hinnik wat eruit kwam. En dat is niet omdat ze op dat moment eten krijgt, want dan krijgt ze pas 's avonds... Ze weet dat ik het ben en weet dan gewoon dat we leuk gaan hebben.
In donker is ze behoorlijk angstig en afgelopen zondag was het licht maar het hagelde toen ik op haar zat, dus ik bleef normaal zitten en ben gaan praten met haar... Ik deed niks met zit en teugels maar madame haar oortjes gingen naar mij en ze was in stap.

Maar ach ik weet dondersgoed dat dit kan en ook bij mensen

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Aura's lezen bij paarden, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:19

Toevoeging: mn trainster van voetbal kan het ook.
Onze border collie (nu overleden) had ergens pijn en wisten niet waar. Zij was hem gewoon aaien en zegt ineens: zijn nek... Hij heeft last aan zijn nek. Dat klopte dus ook wel degelijk. Zij kon hem healen en in zijn ogen zag je het gewoon dat de pijn wegtrok.
Dit heeft zij ook al bij mij gedaan

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:20

xDaantjxx schreef:
Kugger: dus jij beweert in zekere zin dat paarden en andere dieren niet kunnen denken?

Nee, dat beweer ik niet. Ook niet "in zekere zin".
Verbazingwekkend dat je die conclusie trekt op grond van mijn bericht.