[DIGI][WIP] Eerste digi

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

[DIGI][WIP] Eerste digi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 19:57

Voor mijn verjaardag heb ik een tekentablet (Wacom Intuos Pen Small) gekregen, waar ik helemaal weg van ben! Ik tekende voorheen wel eens wat met de muis, maar omdat dat zo lastig ging werd ik snel ontmoedigd en stopte ik er weer mee. Nu ben ik druk aan het oefenen.

Ik zou graag tips krijgen, het is de eerste keer dat ik een schets uitwerk dus ik moet nog veel leren! Alles is welkom, ik kan tegen een stootje ;)

Ik ben begonnen met flink wat schetsen voor houdingen, tot ik uiteindelijk een schets had waar ik tevreden mee was.

Afbeelding

Toen heb ik de schets overgetrokken om hem wat handzamer te maken.

Afbeelding

Vervolgens heb ik een basis aangelegd, om een beetje een idee te krijgen van waar ik de schaduwen en lichtaccenten wil hebben.

Afbeelding

En toen ben ik begonnen met uitwerken. Ik ga heeel erg langzaam, omdat ik alles nog een beetje moet uitzoeken (ik werk ook voor het eerst met GIMP), maar er komt langzamerhand wat meer tempo in.

Afbeelding

Close-upje:

Afbeelding

Nogmaals, commentaar is heel erg welkom! Ik ga proberen om regelmatig een upje te plaatsen, het worden geen grote updates omdat ik iedere dag ongeveer een uurtje heb om te tekenen, en ik ga al zo langzaam :') Maar ik hoop dat iemand de moeite wil nemen om me te volgen.

Bedankt voor het kijken!


JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: [DIGI][WIP] Eerste digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:01

Probeer je lijnen wat zekerder neer te zetten. Dat vergt nogal wat oefening natuurlijk. Ik kon nl. op papier al prima tekenen, en ook al met de muis, maar moest met een tablet helemaal opnieuw leren tekenen.

Ik denk dat je als basiskleur een iets verzadigerde tint zou kunnen pakken. Het geheel leunt nu wat sterk op geel en groen. Het mag wat warmer, denk ik.
Hoe ik altijd werk met los, grof schetsen is dat ik op een gegeven moment (bijv. in een nieuwe laag) met een iets dikkere lijn 'de juiste' lijn neerzet die ik uit de wat lossere, grove schetslijntjes haal, ipv simpel over te trekken. Dat kun je nl. makkelijk corrigeren.

Ik denk dat het ook handig is als je eerst vooral veel schetst, en nog niet direct denkt aan uitwerken of afwerken. Gewoon veel schetsen, het gevoel van het tablet in de vingers krijgen.
Succes.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: [DIGI][WIP] Eerste digi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 15:24

Bedankt voor je tips, hier heb ik echt wat aan! Ik begrijp wat je bedoelt met een warmere kleur, ik merk ook steeds meer dat het geheel een beetje eentonig wordt. Kleurgebruik vind ik echter heel lastig, omdat ik ook op papier niet kan tekenen :') Maar ik zal erop oefenen.
Ik ga hier wel mee verder, maar zal ondertussen ook meer schetsen maken als oefening tussendoor. Hopelijk komt er dan vooruitgang.

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: [DIGI][WIP] Eerste digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:26

Ik vind dit al super knap, ben zelf echt een kneus met mijn tekentablet... Lijkt het zo of ligt het zwaartepunt niet helemaal goed? Ik heb het gevoel dat je paard voorover kukelt zeg maar

12-09-2016 <3
04-04-2019
<3


Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:26

Welk programma werk je mee? Ik kan je SAI heel erg aanraden, is van het Photoshop type maar minder ingewikkeld en meer gericht op tekenen :j

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: [DIGI][WIP] Eerste digi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 15:37

Ik denk dat dat zwaartepunt wel meevalt, hij staat namelijk een beetje scheef :o Ik zal kijken of het beter is als ik hem wat draai. Bedankt!

Ik werk met GIMP, voorheen Photofiltre maar die deed niet leuk mee met mijn tablet... Ik ga eens naar SAI zoeken, is het gratis?

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [DIGI][WIP] Eerste digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:38

Nee...maar je weet wel...

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: [DIGI][WIP] Eerste digi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 15:40

Haha, ik snap het al :P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: douschka, Jespri, xSannee en 4 bezoekers