Haflinger Maaike van 16 naar 25,5!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Haflinger Maaike van 16 naar 25,5!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 15:07

De droom van elk pennymeisje, een eigen paard. In december 2004 werd die droom voor mij werkelijkheid, mijn ouders hadden niet 1 maar wel 2 pony's aangekocht. Het ging mijn ouders er vooral om dat ik een pony had waar ik veel plezier aan kon beleven en veel van kon leren. En dat was Maaike, een haflingermerrie van toen 16 jaar oud. Maar Maaike stond niet alleen, bij haar stond nog een haflingermerrie genaamd Rixta, de merrie zag er erg slecht uit. En we kregen te horen dat ze mishandeld was geweest, en zo kort had vastgebonden gestaan dat ze bijna niet kon eten. Rixta beschouwde Maaike echt als moeder (wat ze nu nog doet). We hebben de beide merries een half jaar op proef gehad bij ons thuis. Ik straalde helemaal als meisje van 10 jaar en reed met veel plezier op Maaike! :) Met Rixta kon ik nog niet zoveel, ze was niet gewend aan het halster of aan het aanraken. Toen we besloten Maaike te kopen, kregen we te horen dat we Rixta er gratis bij mochten hebben of ze zou naar de slacht gaan. Mijn ouders hebben toen besloten dat ook Rixta mocht blijven.

Overzichtje:
Maaike
Haflinger
Merrie
29-4-1988
Moeder : Kim
Vader : Stein van den Hemel

Mijn eerste ritje thuis op Maaike:
Afbeelding

Ik heb nog een hele mooie foto maar die kan ik op dit moment even niet vinden, als ik heb gevonden zet ik hem in het topic :)

In het voorjaar van 2006 waren mijn zusje en een vriendin vaak bij de paarden te vinden, naast Maaike en Rixta liepen er nog een 20 tal paarden bij ons thuis voor de weidegang met welke wij alles mochten doen, echt super leuk! :D We vlechten Maaike ook vaak en toen der tijd heb ik een foto gemaakt waar ik dit van vond: 'er moet een foto worden gemaakt want ze heeft nu veel krulletjes in haar staart' Nu ik de foto bekijk denk ik waar zijn de krulletjes. :+
Afbeelding


Van ongeveer 2006 tot begin 2010 heb ik verder geen foto's kunnen vinden. Wel zijn er in die tussen tijd 3 nieuwe paarden bijgekomen, zo kwam in 2007 onze eerste Shetlander Floortje erbij zodat mijn zusje ook een eigen pony had waar ze op kon rijden. Daarna kwam heel onverwachts er nog een shetlander bij genaamd Chita, zij kwam bij ons om te revalideren van een bevalling op haar 2 jarige leeftijd, de handelaar heeft nooit betaald, wij hebben er een chip ingedaan en nu is Chita van ons! Toen mijn zusje te groot werd voor Floortje, had zij nog niet de kracht genoeg om onze haflingers te houden onder het zadel. We gingen opzoek naar nog een pony erbij. We waren nog niet eens zo actief opzoek, toen ik praatte met de eigenaar van Kirsten haar lievelingspony op de manege Cartouche, ze wouden Cartouche verkopen. En zo is het gestart een keuring verricht en in maart 2010 is Cartouche ook bij ons gekomen de teller op 5!

In September 2010 heeft mijn zusje de volgende 2 foto's van mij en Maaike gemaakt, waar ik heel blij mee ben:
Afbeelding

Afbeelding

Een foto van Maaike in Oktober 2010:
Afbeelding

Net iets na de winter liep Maaike, wat kreupel op haar linkervoorbeen. De dierenarts laten komen en het bleek een hoefzweer te zijn, gelukkig is ze snel hersteld!
Afbeelding

2011 tot najaar 2013! Maaike wordt ongeveer 3 tot 4x per week gereden, en er wordt veel afwisseling gemaakt tussen dressuur, springen en buitenrijden. Soms doen we eens mee aan een onderlinge wedstrijd of een open dag. In het begin vindt Maaike dit erg spannend omdat ze een binnenbak niet is gewend, later gaat het steeds beter.
Afbeelding


Afbeelding

Samen met Rixta:
Afbeelding

Samen met Rixta en Cartouche:
Afbeelding


Helaas heeft Maaike nu een ontsteking aan haar oog, en wordt ze 4x per dag behandeld door middel van druppels en zalf. De dierenarts zegt dat er misschien kans is op herstel. Wij duimen hiervoor!

Afbeelding


Sinds 15 oktober staat de teller op 6! Tijdens de Zuidlaardermarkt, heb ik een shetland merrieveulen gekocht Maria! Een super lief paardje! Ongeveer 25 jaar verschil met Maaike!
Afbeelding

En om even het verschil te laten zien, hoe de verwaarloosde merrie Rixta bij ons kwam en hoe ze er nu uit ziet, net bij ons:
Afbeelding

En nu:
Afbeelding

Respect voor iemand die het hele verhaal heeft gelezen, we hopen op een reactie! Heb ongeveer 1,5 de foto's uit zitten zoeken heb van mijn meisje zoveel mooie foto's! Ik ben super blij met mijn meisje, en hoop dat ze nog lang bij ons zal blijven! :)

Met vriendelijke groet,
Judith Beukema

Nieuwe paardenspullen voor zeer leuke prijzen!


AfricanLady

Berichten: 8002
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Haflinger Maaike van 16 naar 25,5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:12

Die Rixta is goed opgeknapt zeg
Je heb een mooie kudde *\o/*


Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 15:27

AfricanLady schreef:
Die Rixta is goed opgeknapt zeg
Je heb een mooie kudde *\o/*


Dankjewel voor je leuke, lieve reactie! Wij zijn ook erg blij hoe Rixta is opgeknapt, het is echt een paardje wat voor je door het vuur gaat en ze kan ook nog eens extra goed bewegen!

Nieuwe paardenspullen voor zeer leuke prijzen!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Haflinger Maaike van 16 naar 25,5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:30

Wat ene leuk overzicht, je kan helemaal niet aan Maaike zien dat ze wat ouder is.

AfricanLady

Berichten: 8002
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:31

Dat zie je vaak als je een paard neemt die mishandelt is en als hij je eenmaal vetrouwt doet hij echt alles voor je en heb je een maat voor het leven..

Anoniem

Re: Haflinger Maaike van 16 naar 25,5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:44

Oh wat een geweldige kudde!

Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Re: Haflinger Maaike van 16 naar 25,5!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 15:54

Dankjewel voor jullie reacties! :)

Lieke, 5 jaar geleden was ik met Maaike op wedstrijd het ging niet geweldig, en ik moest huilen omdat ik zo had geoefend maar het lukte niet. Kwam er een vrouw naar me toe rustig maar meisje het is nog maar een jong paard, en ik keek haar aan ?! En toen zei ze ze is nog maar 4 toch, terwijl ze dus al 20 was..

AfricanLady, daar heb je gelijk in! Ze hebben door wat je voor hun hebt gedaan en doen het graag terug dit zie ik zowel bij Rixta als bij de shet die we hebben gered heel erg terug!

takkie_muis Dankjewel! :D

Nieuwe paardenspullen voor zeer leuke prijzen!

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Haflinger Maaike van 16 naar 25,5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:46

Wat een leuke paarden allemaal en ook leuk om weer een foto van Cartouche te zien. Dat geweldige dier heeft mij echt leren rijden. :D
De Haflingers zijn erg leuk! Mooi opgeknapt en Maaike ziet er nog goed uit voor haar leeftijd! En Maria, wat een dotje is dat toch. <3

Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 20:58

PeerAppel schreef:
Wat een leuke paarden allemaal en ook leuk om weer een foto van Cartouche te zien. Dat geweldige dier heeft mij echt leren rijden. :D
De Haflingers zijn erg leuk! Mooi opgeknapt en Maaike ziet er nog goed uit voor haar leeftijd! En Maria, wat een dotje is dat toch. <3


Dankjewel voor je reactie! *\o/*
Ik vind het altijd zo leuk als jij reageert! Echt superleuk om reacties te lezen over Cartouche! :)

Nieuwe paardenspullen voor zeer leuke prijzen!

cowgirlie

Berichten: 23
Geregistreerd: 02-05-13
Woonplaats: Westerkwartier (GN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:03

Leuk om te zien hoor!

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:03

Wat ziet je kudde er mooi uit, vooral Rixta! Die is mooi opgeknapt zeg :) Is ze nu te rijden/aan te raken/te poetsen, of nog steeds erg schuw?

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:04

Cartouche blijft speciaal voor mij. Zo'n lief paard die mij de eerste stap in de "paardenwereld" heeft laten zetten. Zonder hem had ik waarschijnlijk nooit mijn Haflinger gehad omdat ik dan nog steeds zo angstig was als eerst.
Hoe gaat het nu met hem? Hoe oud is hij eigenlijk?

Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 22:14

UMayDream schreef:
Wat ziet je kudde er mooi uit, vooral Rixta! Die is mooi opgeknapt zeg :) Is ze nu te rijden/aan te raken/te poetsen, of nog steeds erg schuw?


Rixta loopt nu onder het zadel en doet het erg goed, ze is nergens meer schuw voor en gaat zelfs mee op buitenrit en wedstrijd!
Afbeelding

Foto is al wat ouder maar zo loopt ze er dus ongeveer bij!

Nieuwe paardenspullen voor zeer leuke prijzen!

Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 22:16

PeerAppel schreef:
Cartouche blijft speciaal voor mij. Zo'n lief paard die mij de eerste stap in de "paardenwereld" heeft laten zetten. Zonder hem had ik waarschijnlijk nooit mijn Haflinger gehad omdat ik dan nog steeds zo angstig was als eerst.
Hoe gaat het nu met hem? Hoe oud is hij eigenlijk?


Cartouche is ook echt een topper! Het is zo fijn om te horen dat mensen door hun het vertrouwen hebben gekregen. Mijn zusje zegt weleens als ik op ponykamp zou gaan met Cartouche zou ik de hele nacht kunnen doorhalen, en dan hartstikke slaperig op hem zitten en er zou nog niks gebeuren. Het gaat echt supergoed met Cartouche! Toen we net Maaike behandeld hadden, en nog even langs Maria lopen om haar te meten (66 cm :+), hoorde we ineens een harde knal. Het bleek dat Maaike en Rixta (de boefjes) waren uitgebroken, Cartouche stond netjes nog achter het draad wat op de grond lag het is zn braaferd! Hier nog een foto!
http://i39.tinypic.com/25s9y5u.jpg
Deze foto is trouwens al wel een paar jaar oud, misschien vindt je het leuk om eens langs te komen?
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 13-11-13 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Nieuwe paardenspullen voor zeer leuke prijzen!

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:35

Likemaaike schreef:
UMayDream schreef:
Wat ziet je kudde er mooi uit, vooral Rixta! Die is mooi opgeknapt zeg :) Is ze nu te rijden/aan te raken/te poetsen, of nog steeds erg schuw?


Rixta loopt nu onder het zadel en doet het erg goed, ze is nergens meer schuw voor en gaat zelfs mee op buitenrit en wedstrijd!
[ Afbeelding ]

Foto is al wat ouder maar zo loopt ze er dus ongeveer bij!


Jeetje, wat een verschil :wow: Echt super dat ze zo is opgeknapt. Respect hoor!!

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

bibstertje
Berichten: 417
Geregistreerd: 31-12-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Haflinger Maaike van 16 naar 25,5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:41

Onwijs leuk overzicht en ik hoop dat maaike er weer bovenop komt

schoentje

harigelolly
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-11-09

Re: Haflinger Maaike van 16 naar 25,5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:04

Heel veel succes met je paardjes, volgens mij hebben ze het wel bij je getroffen :)

Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Haflinger Maaike van 16 naar 25,5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:14

Wat een leukerds allemaal. Volgens mij hebben jullie er een neus voor om de meest leuke paarden uit te zoeken en daar vervolgens lang van en mee te genieten.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

ayla31

Berichten: 534
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:17

Ik zie alleen maar hele gelukkige paardjes <3

ElfiL92

Berichten: 544
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Helmond

Re: Haflinger Maaike van 16 naar 25,5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:48

Wauw, hele leuke foto's! Inderdaad allemaal leuke en vrolijke paarden.
Heerlijk om te zien dat ongelukkige paarden zo op kunnen knappen en een goed leven hebben. Ga zo door meid, ziet er top uit. :j

Why Not Sunnyboy x Lector L1 + 3
Enzo Westenwind x Flemming B + 0 (nog niet gestart)

janouk
Blogger

Berichten: 17848
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:58

Mooi stel paarden hebben jullie lopen. Veel plezier met ze. En hopelijk gaat het snel beter met het oog van Maaike .

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

patricia2403
Berichten: 371
Geregistreerd: 28-10-09
Woonplaats: Deventer

Re: Haflinger Maaike van 16 naar 25,5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:05

super leuk! good job

6y/o kwpn horse Legend
Numero uno x Epilot ❤️
Dressuur B+19 / L1+14 / L2+1 <3
Springen BB
Cross BB

Insta: Legend_kwpn - van puppy naar powerpaard

cartouche18
Berichten: 48
Geregistreerd: 16-05-10

Re: Haflinger Maaike van 16 naar 25,5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:32

Aahw!! wat een onwijs leuke reacties, ik zit nooit op bokt.nl maar wou ook graag hier even een foto bijvoegen met mij en Maaike.

Afbeelding

PeerAppel, wat onwijs gaaf dat je hebt leren rijden op Cartouche! Cartouche was altijd mijn lievelings paardje en is dat zeker nu nog steeds! :)

P.s ik ben het zusje van Likemaaike :P

Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Re: Haflinger Maaike van 16 naar 25,5!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 19:01

Helaas gaat het nog niet beter met Maaike en gaan we donderdag met haar naar een kliniek om rontgenfoto's te laten maken. We hopen dat er geen tumor achter haar oog zit.

Nieuwe paardenspullen voor zeer leuke prijzen!

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Haflinger Maaike van 16 naar 25,5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:06

Leuke foto's zeg! Jammer van dat oog, hopelijk komt het goed!

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Xayah en 38 bezoekers