Rijlaarzen voor mannen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RonTexel
Berichten: 28
Geregistreerd: 09-11-13

Rijlaarzen voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 15:08

Beste heren op Bokt,

Ik wil graag via deze weg advies inwinnen op het gebied van laarzen en wat jullie gedachtegang erover is. Ik heb zelf moeilijke kuiten, als ik meerdere verkopers mag geloven, ze zijn kort, maar erg gespierd en ik zou volgens hun niet in een standaard laars passen. Behalve de erg dure laarzen, of laarzen die op maat zijn gemaakt.

Mijn vraag aan jullie is of je ook tegen dit bent aangelopen of niet. Of hebben jullie een idee om het niet al te duur te maken?

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:24

RonTexel schreef:
Beste heren op Bokt,

Ik wil graag via deze weg advies inwinnen op het gebied van laarzen en wat jullie gedachtegang erover is. Ik heb zelf moeilijke kuiten, als ik meerdere verkopers mag geloven, ze zijn kort, maar erg gespierd en ik zou volgens hun niet in een standaard laars passen. Behalve de erg dure laarzen, of laarzen die op maat zijn gemaakt.

Mijn vraag aan jullie is of je ook tegen dit bent aangelopen of niet. Of hebben jullie een idee om het niet al te duur te maken?


Ik ben bang, als ik het zo lees, dat je laarzen op maat moet laten maken..
Ik rij al jaren met chaps, met rijschoenen er onder van harry horse, omdat ik geen wedstrijden meer rij

Toen ik nog wedstrijden reed, had ik alleen rijlaarzen voor de wedstrijden en heb die gewoon in de ruiterwinkel gehaald, dus tja.. denk toch op maat.

Heb je er wel aangehad in de winkel?

Andewi
Berichten: 330
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Rijlaarzen voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:28

Ik hoop dat ik als dame toch ook even mag reageren.. :D
Ik heb namelijk ook een ongelukkige maat.
Ik heb schoenmaat 45 en een brede kuit en lange benen..
Ik ben 2 jaar opzoek geweest naar betaalbaar passende laarzen.. Wilde ze ook niet op maat laten maken omdat ik dat te duur vond+/- 500 euro of meer.
maar ik ben een jaar gelden bij de Epple jack in drachten tegen een paar perfect zitten laarzen aangelopen.
leren laarzen van B merk denk ik. het is een huismerk van Epple jack.
heb ze nu al weer een jaar en ben er nog steeds super blij mee.

emily2105

Berichten: 345
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Best

Re: Rijlaarzen voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:35

ik ben ook een vrouw, maar ik heb juist hele dunne kuiten dus ook moeilijk om goed passende laarzen te vinden. Maar ik ben op marktplaats gaan zoeken en heb iemand gevonden die ze op maat had laten maken en ze voor 50 euro aanbood, terwijl het toch derby rijlaarzen zijn. Mij paste ze perfect en ben er nog steeds heel blij mee.

Misschien dus ook een idee om tweedehands te zoeken, mijne waren bijna nieuw, maar waren voor haar te klein geworden, misschien heb je ook wel geluk.

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:37

Andewi schreef:
Ik hoop dat ik als dame toch ook even mag reageren.. :D
Ik heb namelijk ook een ongelukkige maat.
Ik heb schoenmaat 45 en een brede kuit en lange benen..
Ik ben 2 jaar opzoek geweest naar betaalbaar passende laarzen.. Wilde ze ook niet op maat laten maken omdat ik dat te duur vond+/- 500 euro of meer.
maar ik ben een jaar gelden bij de Epple jack in drachten tegen een paar perfect zitten laarzen aangelopen.
leren laarzen van B merk denk ik. het is een huismerk van Epple jack.
heb ze nu al weer een jaar en ben er nog steeds super blij mee.


denk dat je Epplejeck bedoeld

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Rijlaarzen voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:38

Topicstarter wat voor maar laarzen heb je nodig , kuitmaat en hoogte?

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rijlaarzen voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:42

Welke kuitmaat, hoogte, maat?
En wat is je budget?

Ik heb juist het omgekeerde. Normale voetmaat (38/39) maar qua kuit vak ik in kindermaten maar qua hoogte weer niet.
Ik heb nu rijlaarzen van Pfiff.

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Rijlaarzen voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:47

de goedkoopste maat-laarzen kun je bestellen bij lipica. hoe vaak ga je ermee rijden? voor een paar keer per week is de kwaliteit van deze laarzen goed genoeg denk ik.

Ik heb zelf laarzen(van derby) gewonnen via een veiling, had ze dus nooit gepast, even met een lintje thuis mijn been opgemeten :P. bleek dat ze toch te krap waren op de kuit, toen heb ik ze dus zelf opgerekt, door middel van een voetbal erin, en daar de compressor erop. Ik heb wel laarzen zonder rits, dan gaat het oprekken beter als met rits.

RonTexel
Berichten: 28
Geregistreerd: 09-11-13

Re: Rijlaarzen voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 19:45

Ik heb meerdere laarzen geprobeerd. De beste waren van cavallo maar ook erg prijzig. De enige laarzen die goed aansloten waren tussen de 500 en 700 euro. Meer dan 300 euro wil ik eigenlijk niet voor uitgeven en het is om er 4 of 5 keer per week mee te rijden. Ik heb maat 44, hoogte 44 cm, kuitbreedte 44 cm. Ik zit te twijfelen over Lipica, maar als ik een beetje mag geloven is de kwaliteiten als je meerdere keren per week rijdt tegenvallend.

melvinrandy
Berichten: 500
Geregistreerd: 17-07-13
Woonplaats: Achterhoek

Re: Rijlaarzen voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:49

Pfoeh, laarzen, wat een gedoe heb ik daarmee gehad

Ik was eerst opzoek naar laarzen maar ten eerste was maat 45 er weinig, en die er waren pasten niet. Ik heb dus toen schoenen geprobeerd maar ook hier kreeg ik het advies: Die van 200 euro zouden perfect passen. Maar ik ben dus winkels afgegaan en alles gepast, en de enige die goed zat waren schoenen van 40,-

Chaps erbij en het was helemaal top :P

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:51

RonTexel schreef:
Ik heb meerdere laarzen geprobeerd. De beste waren van cavallo maar ook erg prijzig. De enige laarzen die goed aansloten waren tussen de 500 en 700 euro. Meer dan 300 euro wil ik eigenlijk niet voor uitgeven en het is om er 4 of 5 keer per week mee te rijden. Ik heb maat 44, hoogte 44 cm, kuitbreedte 44 cm. Ik zit te twijfelen over Lipica, maar als ik een beetje mag geloven is de kwaliteiten als je meerdere keren per week rijdt tegenvallend.



Ik heb een maat 44 staan met kuitmaat 44 cm haha. Doe er niks mee zal eens kijken hoe hoog ze zijn zijn nieuw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:55