Aluminium trailer: welke merken (het best) en opties?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Aluminium trailer: welke merken (het best) en opties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 13:52

Ergens volgend jaar willen we graag gaan kijken naar een andere trailer. Momenteel hebben we nog een Humbaur Solo 1,5 paards uit, ik dacht, het jaar 2005.

Nu willen we graag kijken welke merken er zijn voor mijn eisen en welke de beste kwaliteit en veiligheid geven.

Wat ik graag zou willen:

* 1,5 paards
* aluminium
* met zadelkamer
* zo onderhoudsvriendelijk mogelijk
* niet te laag i.v.m. groot paard

Dan vraag ik mij af:
* Wat zijn de beste bodems?
* Welke merken kan ik beter niet nemen en welke beter wel?
* Prijzen? (niet algeheel onbelangrijk haha)
* Welke opties zijn er nog meer voor trailers (bijv. soort bodem/trapbescherming/etc.) waar ik over zou kunnen nadenken?

En nog mijn laatste vraag:
* Is het verstandiger om min huidige trailer in te ruilen of juist particulier te verkopen?
Deze trailer is overigens in oktober gekeurd, heeft nieuwe banden en is volledig goed(gekeurd).
* welke merken

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Re: Aluminium trailer: welke merken (het best) en opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:04

Ik heb een Humbaur Carrus, bouwjaar 2009 met kunststof bodem. Trailer bevalt prima, maar zie wel echt een kwaliteitsverschil met de Carrus van een vriend van mij, die hem 1 of twee jaar eerder heeft gekocht. Die van mij begon met 1 jaar al te roesten op de metalen delen, de coating is gewoon onder de maat. Ook de verf van de velgen is al voor de helft afgebladderd. Afwerking in zijn geheel is erg slordig. Vind ik echt niet kunnen voor een trailer van die prijs. Op de Atec die ik 10 jaar had was na die 10 jaar geen spatje roest te bekennen (was trouwens geen aluminium trailer).
Ik heb mijn trailer particulier verkocht. Als hij goed is en je vraagt niet de hoofdprijs ben je hem volgens mij zo kwijt, dan kun je bij je nieuwe trailer nog wat extra korting bedingen.
Ik vind trapbescherming erg fijn, dan blijven de zijkanten wat netter. Dat is ook de enige optie die ik erbij genomen heb.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:09

Als je tevreden bent over de Humbaur zou ik er zo een weer kopen.

Ik heb een Humbaur Single Alu plus, dit houdt in alu opbouw, alu-comb vloer erin (aluminium en kunststof) met zadelkamer. Het enige wat ik erbij heb gedaan is rubber trapbescherming tegen de zijwanden, als een paard een goede mep geeft zit er nl gelijk een deuk in het aluminium.

Mijn paard is 1,75 en de trailer is hoog genoeg voor hem. De trailer is nu 3 jaar oud en ziet er na een wasbeurtje nog als nieuw uit. Het aluminium is eenvoudig schoon te maken.

Ik heb destijds voor deze trailer gekozen ivm de duitse degelijkheid, de vloer die erin zat en het feit dat het zadelkamertje van buiten te bereiken was, dit was nl niet het geval bij een aantal andere trailers, die hebben het deurtje in de trailer zitten en dit vind ik niet praktisch, je kan er niet even simpel bij als het paard in de trailer staat namelijk. (Bijv Bockmann)

Nadelen zijn de kleine zadelkamer, het past er allemaal net in en je hebt beperkt ruimte voorin. Maar dat zal je bij alle anderhalfpaards trailers treffen, die hebben niet zo heel veel ruimte.

Prijs is echt meer dan houten of poly opbouw, een vriendin kocht gelijktijdig een tweepaardstrailer met zadelkast en was goedkoper uit.

XTrail zou ik afraden, is echt gammel vergeleken bij wat ik nu heb. Weijer is ook mooi, maar heeft zadelkast aan de deur vast. Blomert had ook een mooie trailer, maar qua prijs kwamen we er niet uit met de dealer.

Kenjiro

Berichten: 211
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:20

Wij hebben vorig jaar een cheval liberte trailer gekocht. Hele fijne trailer en de prijs-kwaliteitsverhouding is erg goed. Wij hebben een aluminium bodem en aluminium wanden het dak is wel van polyester en de bovenklep ook dat is minder aan te raden omdat het erg rammelt als die openstaat tijdens het rijden. Deze trailers zijn standaard al hoger.
Je oude trailer zou ik eerst particulier proberen te verkopen en als dat niet lukt kan je hem altijd nog inruilen.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Aluminium trailer: welke merken (het best) en opties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 16:41

Bedankt allemaal! Mijn oog is gevallen op de Bockmann Champion Uno C. Deze is 1,5 paards en aluminium.

Misschien een erg domme vraag, maar kan er ik een 1,5 paards trailer wel een zadelkamer geplaatst worden?

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:48

Dat kan, zoals ik al had geschreven.

Alleen is bij sommige (zoals de bockmann) het deurtje van de zadelkamer in de trailer zelf. Als je paard dus in de trailer staat kan je de deur dus lastiger op en dicht doen omdat de benen dan in de weg zitten.
Dat was echt de enige reden waarom ik geen bockmann hebt gekocht.

In deze advertentie zie je de binnenkant met zadelkamer en dus ook het deurtje zitten
http://www.bokt.nl/markt/ad/144468/bock ... xtras-2011

Verder, let op de vloer, dat de opbouw aluminium is, hoeft niet te betekenen dat de vloer dat ook is, er zijn dan evengoed nog heel wat trailers met een houten vloer. Vraag daar dus naar.

Ik zie dat je in Beverwijk woont, je mag mijn trailer wel een keer bekijken, anderhalfpaards aluminium trailers hebben de trailerboeren meestal niet op voorraad.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:12

wij hebben jaren lang een 2 paards aluminium Bockman gehad met grote tevredenheid, we hebben vorig jaar een nieuwe gekocht in mentraileruitvoering met ook een aluminium bodem en daar zijn we tot nu toe ook heel blij mee!

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Re: Aluminium trailer: welke merken (het best) en opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:46

Hier een 1,5 paards aluminium trailer van Weijer (wanden en bodem!)
Inclusief zadelkamer die van buitenaf toegankelijk is. Ik ben er erg blij mee.
www.weijer.nl

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 09:49

De Bockman is het deurtje in de trailer zelf met handvat, Door heeft haar been er aan open gehaald met schrapen, of was het handvat nou beschadigd :')
Trailer kost ruim 7500-8500 euro ligt aan de functies

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Aluminium trailer: welke merken (het best) en opties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 09:57

Ik heb het echt ontzettend druk gehad om uitgebreid te reageren hier, iedereen bedankt voor alle info!

Tot nu toe heb ik vooral interesse gekregen in de 1,5 paards Aluminium trailers van de merken Bockmann en Humbaur (misschien dat ik je aanbod wel aanneem ingvdh om bij je trailer te komen kijken!).

Eigenlijk vind ik het juist fijn als het zadelkamer deurtje in de trailer zit, dit i.v.m. diefstal/etc. Alleen het verhaal van Tita vindt ik dan minder fijn, wil ik dat risico wel lopen?

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Aluminium trailer: welke merken (het best) en opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 09:59

Mijn zadelkamer zit gewoon aan de zijkant en die is afgesloten als ze willen kunnen ze gewoon je laadklep open doen en de boel afbreken dus dat is een slecht excuus

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 10:01

Tuurlijk kunnen ze alles openkrijgen als ze willen. Gaat mij erom dat de zadelkamer dan uit het zicht is, dus imo geen slecht excuus.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Aluminium trailer: welke merken (het best) en opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:04

doen zij deurtje open en zien een zadelkamer, inbreken naast de trailer valt aanzienlijk meer op dan in de trailer met deurtje en klep dicht

Ik wilde ook de bockman tot ik hem leende...toen was ik er klaar mee :)

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:04

Ja, dan zitten ze in de trailer ook nog mooi uit het zicht.. Ik zou hem liever aan de buitenkant hebben, maar goed, at is je eigen gevoel denk ik. :)

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 10:09

Niet als je alles afsluit, wat ik altijd doe.

Zo opvallend inbreken naast de trailer is ook niet altijd waar, ken genoeg situaties waarbij het ongezien/onopgemerkt is gebleven.

Maar dit gaat geheel offtopic, dat ik het fijner vind is mijn mening.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:14

Er zit wel een slot op de deur van het kastje. En waar een wil is, is een weg, als ze je zadel willen hebben breken ze gewoon de boel open.

Maar ze zien aan de buitenkant wel dat er een zadelkamertje inzit hoor, de zadelsteun zit nl aan de buitenwand vast en je ziet de bouten hiervan zitten. Een geoefend oog ziet zo of er een zadelkamer inzit of niet.

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:18

Hoi,

Wij willen volgend jaar ook een trailer kopen. We zijn een aantal dealers langsgeweest en gevallen voor de Henra Performance 1,5 prds. Aluminium, lage instap, evt met zadelkamer en een degelijke trailer.

Wij hebben laatst een Humbaur Single gehuurd en die zwabberde achtee de auto, niet heel erg, maar toch.

Geka op bokt kan je alles over Henra vertellen.

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:50

Cardy schreef:
Ik heb het echt ontzettend druk gehad om uitgebreid te reageren hier, iedereen bedankt voor alle info!

Tot nu toe heb ik vooral interesse gekregen in de 1,5 paards Aluminium trailers van de merken Bockmann en Humbaur (misschien dat ik je aanbod wel aanneem ingvdh om bij je trailer te komen kijken!).

Eigenlijk vind ik het juist fijn als het zadelkamer deurtje in de trailer zit, dit i.v.m. diefstal/etc. Alleen het verhaal van Tita vindt ik dan minder fijn, wil ik dat risico wel lopen?

Dit zijn wel 2 merken met een langsligger-chassis wat de stabiliteit en duurzaamheid van de opbouw bevordert! Maarr... er gaat niks boven ifor williams ( in mijn optiek dan) Nadeel van Humbauer vind ik de gecoate delen. Dit gaat na verloop van tijd geheid afbladderen. Snap niet waarom ze dat doen Misschien kan iemand mij dat vertellen.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Aluminium trailer: welke merken (het best) en opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:44

Inderdaad Karreman, ifor williams is gewoon in mijn ogen de beste trailer. Ben er zo blij mee.
Lage instap, licht, je voelt hem amper achter de auto. Enige nadeel dat je zou kunnen noemen is de zadelkamer, dat die aan je deurtje moet hangen als je ook een vooruitlader heb.
Voor mij nooit meer een ander dan ifor williams.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Aluminium trailer: welke merken (het best) en opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:54

Hier ook een zeer tevreden Ifor eigenaar, ik wil niet anders meer.

Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Aluminium trailer: welke merken (het best) en opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:57

Ik heb een Böckmann aluminium 2 paardstrailer, met zadelkamer. En aan iedere kant een deurtje. Geweldige trailer.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Aluminium trailer: welke merken (het best) en opties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 22:18

Ik heb nog gekeken naar de ifor williams en vind het echt een mooie en goede trailer, lijkt zelfs qua prijs een stuk goedkoper.

Alleen.. Vind het gebrek aan een goede zadelkamer, zijltje achterin en uitzetbare raampjes toch erg vervelend.. Als dat anders was geweest dan had Ik niet niet eens getwijfeld.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Aluminium trailer: welke merken (het best) en opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:18

Ik moet zeggen dat ik juist de klapluikjes als fijner heb ervaren dan een zijltje, geen geklapper van wind enzo. Ik weet niet of ifor williams ook modellen heeft met wel uitzetbare raampjes. Als je geen vooruitlader heb zou je misschien ook wel costum een zadelkamer erin kunnen laten bouwen. Maar als dat geen standaard model is zit daar wel weer een prijskaartje aan.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Aluminium trailer: welke merken (het best) en opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:27

Ben toevallig bij dealer geweest en de ifor heeft wel een slap voordat, je duwt met handen alles omhoog, plastic raampje bovenin en haakje voor joint.
Als paard ruk aan geeft alle gevolgen vandien...wel ruimte.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Aluminium trailer: welke merken (het best) en opties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 13:51

Kan iemand mij vertellen wat de prijzen zijn van de Ifor Williams? En dan het liefst de HB403 (1,5 paards) en de HB506 (2 paards)? Kan er helaas weinig over vinden.

Ga van de week even langs een dealer bij mij in de buurt, die verkoopt zowel Bockmann als Ifor Williams. Maar dan ben ik in iedergeval beetje voorbereid :P .