Twijfels, wat is de goede keuze.

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissFloorx

Berichten: 767
Geregistreerd: 27-07-12

Twijfels, wat is de goede keuze.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 22:44

Hallo,

Ik zit ergens mee.
Inmiddels rij ik al bijna 7 jaar elke zaterdag met veel plezier.
Ik vind het heerlijk en kijk/keek altijd uit naar de zaterdag.
Maar nu de winter eraan komt begin ik twijfelen.
In de winter worden de manegepaarden lastiger, meer voorwaarts en drukker, jullie kennen het wel.
Nu is het niet zo dat ik dit niet aankan, maar paardrijden is een hobby en ik vind het in de winter veel minder leuk.
Sowieso werd het paardrijden de laatste tijd meer een verplichting dan iets leuks.
Nu weet ik niet wat ik moet doen.
Als ik stop met rijden ga ik de paarden erg missen.
Want de paarden, verzorging en alles eromheen vind ik nog steeds geweldig.
Maar als ik doorga met rijden, ga ik in de winter elke week met tegenzin.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. :D

Groetjes,
Floor

Magiccc

Berichten: 1027
Geregistreerd: 05-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Twijfels, wat is de goede keuze.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:46

Kan je niet even stoppen en dan als je zin hebt een paard huren op de manege? of een losse les?

MissFloorx

Berichten: 767
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Twijfels, wat is de goede keuze.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 22:49

@magiccc dit was ook mijn idee, maar dit vinden mijn ouders niet goed...

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Twijfels, wat is de goede keuze.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:50

Misschien een verzorgpaard zoeken?

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:50

Is er niet iemand in jouw buurt die een paardje heeft waar je eens af en toe op mag rijden of mag verzorgen?

Zo blijf je toch met paarden in contact en hoef je niet verplicht te rijden!

Paardrijden is idd een hobby die leuk moet blijven en geen verplichting :) Ik vond in de winter rijden ook nooit leuk maar dan hoopte ik stiekem altijd dat ik op de brave oudere pony's mocht die niks deden.

BenteMaxime

Berichten: 1115
Geregistreerd: 07-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:52

Ik had dit ook. Ging altijd met tegenzin in de winter paardrijden. Had niet zoveel lol in de lessen als ik heel de tijd op moest passen of mijn paard niet ineens een sprintje ging trekken ofzo. Niet echt fijn dus. Ik heb het geluk gehad dat ik een verzorgpaardje ben tegengekomen die tijd, en dit heeft mij overgehaald om te stoppen.. Tot nu toe nog geen spijt van (3 jaar geleden)

MissFloorx

Berichten: 767
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 22:52

@M_hartje_M vind maar eens een verzorgpony in zuid-limburg voor 1x per week.. Haha al heel lang op zoek.

Magiccc

Berichten: 1027
Geregistreerd: 05-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:53

Snap eerlijk gezegd niet waarom jouw ouders het wel goed vinden dat je op de manege rijdt elke week, maar het niet goed vinden als je af en toe eens zou rijden op de manege. :P
Je zou inderdaad kunnen kijken voor een verzorgpaard die wel braaf is. Dan hoef je ook echt niet altijd te rijden maar gewoon poetsen en lekker tutten is ook al verzorgen :)

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:53

Hey dat is toevallig! Ik woon ook in Zuid - Limburg :)

Het is hier inderdaad echt super moeilijk een verzorgpaard/pony te vinden hoor!

Kala

Berichten: 749
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:54

Zoek een manege waar de paarden ook 's winters naar buiten gaan, veel in de wei/paddock staan. Dat scheelt een héle hoop in 'vervelend gedrag'. Paardjes hebben het gewoon koud... ;)

MissFloorx

Berichten: 767
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 22:54

@magiccc ja ze vinden het niet kunnen tegenover de manege eigenaren om maar af en toe te gaan.

MissFloorx

Berichten: 767
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Twijfels, wat is de goede keuze.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 22:55

@kala ja dat is ook wel logisch, maar ook niet zoveel goede maneges hier...

Soraya10

Berichten: 1027
Geregistreerd: 08-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:56

Tja, ik snap t probleem niet zo. Ik vind paardrijden fantastisch in elk seizoen en hoe moeilijk t paard ook dus als je er geen zin hebt kun je net zo goed een winterstop houden. Van het geld dat je daarmee bespaart kun je misschien een paar keer je favoriet huren om een uurtje mee te poetsen, wandelen etc. Mis je niet de hele winter de omgang met de paardjes en is lessen geen verplicht nummertje.

MissFloorx

Berichten: 767
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Twijfels, wat is de goede keuze.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 22:58

@soraya10 ja dat was ook mijn idee om een winterstop te houden. Maar mijn ouders vinden dit niet kunnen tegenover de manege eigenaren ivm kosten enz.

Kala

Berichten: 749
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:02

MissFloorx schreef:
@kala ja dat is ook wel logisch, maar ook niet zoveel goede maneges hier...

Hmmm, dat is jammer...
Bij mij hielp het besef altijd wel dat ze het koud hadden (voordat de paarden 24/7 lekker buiten konden staan) om er plezier in te houden. Lekker actief warm rijden en goed bezighouden.

Succes!

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:04

Toen ik nog geen bijrijdpaard had (m'n eigen paard is jaarling momenteel) ben ook gestopt op de manege, omdat ik het niet leuk meer vond. Als je voor manegelessen betaald kun je voor dat geld niet een leuk leasepaardje vinden? Dat is vaak beter te vinden dan verzorgpaarden en van een privé paard leer je vaak veel meer. Of zoek een instructrice die op haar eigen paard les geeft? Dat zie je ook nog eens, mensen die les geven op hun eigen paard.
Ik ging op een gegeven moment alleen nog maar paarden huren voor vrijerijen en buitenritten maken, veel beter dan rondjes draaien in de manegeles.

melvinrandy
Berichten: 500
Geregistreerd: 17-07-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:06

Precies hetzelfde probleem had ik vroeger. Ik vond het een verplichten om er heen te gaan, en het was elke keer weer een verassing welke lastpost ik kreeg...

Ik ben toen gestopt en hebben toen een paard aangeschaft. Dat laatste is natuurlijk niet voor iedereen mogelijk, maar probeer toch te kijken naar een verzorgpony :P

Of inderdaad een instructrice die lesgeeft met haar eigen paarden. Dan bouw je ook meer een band op met een paard en is het minder een "machine"

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Twijfels, wat is de goede keuze.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:22

Onder maastricht zit spirit horses. Erg leuke plek om een andere blik op paarden te leren kennen. Ontzettend leerzaam! Ik zou daar een paar keer naartoe gaan als ik jou was.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 08:44

troi schreef:
Onder maastricht zit spirit horses. Erg leuke plek om een andere blik op paarden te leren kennen. Ontzettend leerzaam! Ik zou daar een paar keer naartoe gaan als ik jou was.


Hier sluit ik me bij aan

Die paarden staan altijd buiten en zijn altid erg braaf en rustig