[SCH] Bellypaintings

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

[SCH] Bellypaintings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 14:05

Naast mijn acrylschilderijen en naambordjes, vind ik het ook heel leuk om te schminken en ook om bellypaintings te maken (schminken van buiken van zwangere dames). Dat doe ik niet zoveel als ik zou willen, maar daar komt steeds meer verandering in. Ik wil hier in de regio ermee gaan adverteren, maar om te oefenen en een portfolio op te bouwen, bied ik 5 gratis bellypaintings aan. Ik wil de eerste resultaten graag laten zien. Tips zijn namelijk altijd welkom.

Deze heb ik een paar jaar geleden al eens gemaakt:
Afbeelding

Deze twee zijn van de laatste week ivm met die actie die ik nu dus heb:
Afbeelding

Afbeelding

Lente
Berichten: 27781
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: [SCH] Bellypaintings

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:12

Wauw, ik vind ze supergaaf!

Wat kan jij toch nette lijnen maken! +:)+

0verwijderd
Berichten: 1311
Geregistreerd: 26-01-12

Re: [SCH] Bellypaintings

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:17

Waauww wat leuk!!!
en dat op iets ronds! echt knap <3

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: [SCH] Bellypaintings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 15:41

... en bewegends... want de baby's reageren op de kwast. :P

Heel gaaf om te doen! En bedankt voor de leuke reacties!

mieske

Berichten: 2470
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:44

Wat gaaf , jammer dat je niet in de buurt zit. <3 <3

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: [SCH] Bellypaintings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 17:40

Om even de pb's zo te beantwoorden ook: de 5 gratis bellypaints zijn al vergeven. Staan nog 3 op de planning en ik werk nog niet met een tarief voor ik ze alle 5 gemaakt heb.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [SCH] Bellypaintings

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:43

Heel gaaf zeg!!

0verwijderd
Berichten: 1311
Geregistreerd: 26-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:46

Duke schreef:
... en bewegends... want de baby's reageren op de kwast. :P

Heel gaaf om te doen! En bedankt voor de leuke reacties!

aaaaaahh <3 das best schattig :P

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:49

wauw wat gaaf. Heb je netjes gedaan en inderdaad lijkt het me knap lastig als de buik ook nog eens mee beweegt. Ik zou zo niet kunnen zien dat je het bijna niet doet, zien er gaaf uit hoor!

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: [SCH] Bellypaintings

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:56

Pfoe, lastig hoor. Het is toch vooral lastig om de verhoudingen goed te krijgen, vanwege de ronde vorm (en de beweeglijkheid van de baby). Het beertje is om die reden denk ik ook wat uit verhouding.

Hoe sterk verdun je? (En met water neem ik aan?)
Denk je niet dat bodypaint verf hiervoor beter geschikt is of heb je bewust voor acryl gekozen?
Zijn sjablonen geen idee?

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: [SCH] Bellypaintings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 11:31

Dit is geen acrylverf, maar schmink. Dus bodypaintverf. Ik denk dat het beertje vooral eerder uit verhouding is (wat ik wel mee vind vallen, maar ieder ziet het anders) omdat je het in een keer zonder hulplijnen o.i.d. op de buik moet zetten.

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:34

Ik neem aan dat je werkt met bodypaint?
Ziet er erg leuk uit. Tip: je hoeft niet per se een ronding van de buik als achtergrond kleur te maken. Je kan ook een figuur op de buik painten zonder achtergrond, kan ook heel mooi zijn. Eventueel kan je de afbeelding zijwaarts neerzetten en meenemen naar boven (naast de borst).
Google maar eens op Tera Bakker, zij is hier echt fantastisch in.

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Re: [SCH] Bellypaintings

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:36

Overigens zijn hulplijnen wel een goede uitkomst hoor. Ik gebruik meestal een dun penseel met witte paint hiervoor, zo kun je de grote lijnen alsvast neerzetten

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 11:41

Oooh dank je wel! Dat de buik niet gekleurd hoeft te worden, weet ik, maar bij alledrie was dat wel de wens van de dame zelf. Plus dat ik denk dat het scheelt met de zwarte schmink eraf halen. Als je zwarte schmink rechtstreeks op de huid doet, gaat dat er lastiger af met wassen en blijft er zo'n zweem geel/groen zitten.

Edit: heb even gezocht op Tera Bakker, maaruh... _/-\o_ Dat niveau ga ik niet halen. Wel mooie inspiratie met idd meer van het lijf meenemen.

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:46

Duke schreef:
Oooh dank je wel! Dat de buik niet gekleurd hoeft te worden, weet ik, maar bij alledrie was dat wel de wens van de dame zelf. Plus dat ik denk dat het scheelt met de zwarte schmink eraf halen. Als je zwarte schmink rechtstreeks op de huid doet, gaat dat er lastiger af met wassen en blijft er zo'n zweem geel/groen zitten.



Hmm, welk merk paint gebruik je?

Met wassen moet je ook even instructie meegeven. Het beste is om de paint in de soppen met lauw water en daarna is het er zo af te halen. Dus niet meteen onder de hete douche (dan gaan namelijk de poriën dicht waar verf in zit).
Ben al een aantal jaar bodypaint model en ook painter (nu helaas even in een dip wegens weinig tijd haha), ik ben ondertussen een expert geworden in paint van mijn lijf te halen :)

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 11:53

Wow, fijn dat je even de tijd neemt om te reageren in mijn topic dan! Ben blij met deze tips. Ik geef mee dat ze eerst met babydoekjes de schmink eraf moeten halen en dan onder de douche de rest eraf. Maar kan dit natuurlijk ook erbij vertellen.

Ik gebruik die in die grijze doosjes zit, Grimas Paletten, geloof ik.

En ik heb deze splitcakes:
Afbeelding

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:00

Prachtig, heel speciaal!

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:08

Tuurlijk vind het hartstikke leuk dat er iemand hier op bokt ook aan de bodypaint is :)

Babydoekjes zijn goed om te corrigeren, maar zou persoonlijk niet adviseren om de schmink er helemaal mee af te halen, omdat hier dan als gauw 10 doekjes voor nodig zijn, en dat spul best wel kan irriteren op een gevoelige huid. Gewoon naar huis sturen, met shampoo de buik insoppen (met lauw water) en dan lekker douchen. Is het er zo af. Rode kleuren willen nog wel eens een gloed achterlaten (rotkleur).
Als je verder wilt gaan met schminken, en dan met name de bellies, raad ik af om verder te gaan met Grimas, ik persoonlijk vind dat spul verschrikkelijk. Vind de cakes erg rot om mee te werken, vaak moet je het natter dan normaal maken om mee te werken met gevolg dat je druipers ed krijgt. Daarnaast krijg ik het niet voor elkaar om er netjes mee te werken.
Ik zelf werk voornamelijk met Superstar, goed spul, makkelijk te blenden. Heeft 2 kleuren zwart en wit, een om te schaduwen en highlighten, en een voor lining. Vind ik super.
Daarnaast Camleon, echt een supermerk, heeft alle voordelen van Superstar, maar maakt gebruik van basecolours en topcolours, waardoor je echt superkleuren krijgt.

Het goeie spul is wat duurder, maar goed materiaal is het halve werk haha.

Qua penselen gebruik ik veel van de Action ( ja echt), ik geloof 2 euro voor een pakje van 10 verschillende penselen (blauwe stelen), let op dat je niet de penselen pakt voor het doekschilderen van echt haar, die dingen zijn niet te gebruiken.
Daarnaast heb ik voor de speciale dingen wel echte merkpenselen van oa Mark Reid, maar dat is onmisbaar als je echt verder komt en nieuwe technieken leert.

Anders kom je een keertje bij me langs, zorgen we dat er een model ook meekomt en kunnen we samen knutselen. Altijd leuk :)

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Re: [SCH] Bellypaintings

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:12

Mooie splitcakes trouwens, het lijken dezelfde doosjes als van Diamond FX, maar gezien het penseel wat erop ligt lijkt dat me niet, daar krijg je namelijk ook FX penselen bij.

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: [SCH] Bellypaintings

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:28

Ah, het is dus toch met bodypaint! My mistake.
Dan verschillen we over het beertje denk ik van mening, want ik vind hem toch echt wat te langgerekt. Prima hoor. :)
Verder denk ik dat hier genoeg markt voor is en zou ik me dan gewoon verder toeleggen op het ontwikkelen van bodypaint technieken.
En je kunt ongetwijfeld veel halen uit de tips van PowerReiner.

Je kunt ook veel inspiratie opdoen als je googled op pregnancy belly painting of pregnant belly art. Ook idd hoe je meer dan alleen de buik erbij kunt betrekken.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: [SCH] Bellypaintings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 13:53

PowerReiner, dat zou ik echt te gek vinden!!! En heel erg bedankt voor je tips!!!

JoSav, ik google idd al veel op Bellypaintings, maar ik laat de wensen vooral over aan de dames zelf. Zij mogen van mij wat opzoeken en dan bekijk ik of het haalbaar is.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [SCH] Bellypaintings

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:38

Gaaf Tamaar!

Weet ik meteen wie ik moet contacten als ik zwanger ben en een belly painting wil hebben ;)

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 10:35

En nummertje 3 gemaakt gisteren!

Afbeelding

Afbeelding

dolfie2133
Berichten: 45
Geregistreerd: 03-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:31

Hee wat leuk! Medepainters!

De splitcake'jes zijn waarschijnlijk van PartyXplosion? Ben benieuwd of hier nog meer paintings komen te staan. En Tera… Die is geweldig!

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: [SCH] Bellypaintings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 11:44

Ik ben toevallig met nog 2 ontwerpen bezig voor opdrachten, dus er volgen er meer. ;)