x

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 20:00

.
Laatst bijgewerkt door xTesske op 11-11-13 20:26, in het totaal 2 keer bewerkt


maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Rijd mee achter de kont van Admiraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:02

Leuk.

Maar zou ik mogen vragen, waarom je met je leidsels op zijn kont tikt, ipv een boogzweepje te gebruiken?

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 20:04

maralyn@ heb ik genoemd in het topic, kon niet camera en zweep samen vast houden :+

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Rijd mee achter de kont van Admiraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:09

Sorry, ik moet maar eens naar pearl gaan denk ik, of hans anders
Mijn excuus!

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

Re: Rijd mee achter de kont van Admiraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 20:12

haha geeft niet hoor :P

Muffin01

Berichten: 391
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:12

Wat een leuk filmpje zeg! :D

A smile is the prettiest thing you can wear!

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:17

Leuk filmpje hoor! ben nu benieuwd geworden naar een foto van de gehele aanspanning en pony :)

xTesske schreef:
Ook gaat filmen en zweet vast houden niet tegelijk dus doen we even ouderwets kontje klap :o


.... nooit gehoord van stemcommando's????? De zweep is er in principe niet voor om je pony voorwaarts te krijgen en/of houden, en ook niet om hem 'harder' te laten gaan. Dat behoor je met je stem te doen.

Als jij dan niet én kan filmen én zweep kan hanteren, dan is het echt een not-done om dan met de leidsels op z'n kont/rug te gaan slaan/klapperen om hem van stap in draf te krijgen! Pony krijgt een gigantische ruk in z'n mond en daarbij hele tegenstrijdige signalen.

Ik weet niet waar je dit hebt geleerd maar ik zou het écht niet meer doen. Je hebt het over 'ouderwets kontje klap' maar ik denk eerder dat je teveel western films hebt gezien........ Zó hoort het igg niet!

:oo Moet je eens bij mijn Welsh merrie proberen, zo met de leidsels klapperen en slaan....... die leert het je héeel snel af!

xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 20:20

.
Laatst bijgewerkt door xTesske op 11-11-13 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:24

xTesske schreef:
JoyCiej007@ ja die gebruik ik ook maar dit heeft hij van de vorige eigenaar nooit geleerd dus snapt hij het nog niet echt en dat ben ik heb nu nog aan het leren met longeren etc. Ook de rede dat ik grotendeels alleen stap. Hij krijgt geen ruk ik zijn mond hoor daar let ik wel op het de teugels heel los.


Dan hoort deze pony (bij jou) nog niet voor de wagen.
Die pony kríjgt een ruk in zijn mond. Daar valt niet over te twisten, dat is een logisch gevolg als jij met die leidsels gaat slaan/klapperen op zijn rug/kont om hem in draf te krijgen. Die staan in verbinding met zijn bit en die beweging vóelt hij (en flink ook!), al denk jij misschien van niet.

overigens ben je aan het mennen dus spreekt men niet van teugels maar van leidsels, en van leidsels los zal hij al helemaal niets leren want er moet toch contact zijn tussen hand v/d menner en mond van het paard, dat op zijn minst.

Ik denk dat je hem beter even niet meer voor de wagen kan zetten en zelf eens een paar goede menlessen en/of mencursus gaan volgen, want volgens mij hebben jullie beiden dan nog een hoop te leren ;)

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:27

:= waarom haal je nou ineens het filmpje weg?

Omdat je niet alleen maar 'oehs' en 'ahs' krijgt, maar ook eerlijk en netjes gegeven opbouwende kritiek en tips??

:n vreemd.
En eigenwijs/arrogant bovenal. Stuur je op een slotje aan?

In dat geval:

+:)+ Ga vooral zo door +:)+ en sta vooral níet open voor tips en hulp, want jijzelf weet het dan vast wel beter.

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:34

En van jou buitengewoon brutale pb die ik zojuist ontving ben ik ook zéker niet gediend!

lisetteexx

Berichten: 3051
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Kop van noord holland

Re: x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:35

??

Anouska me vriendinnetje


Riannnnnne

Berichten: 34
Geregistreerd: 10-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:36

@JoyCiej007
Als ik jou eerste reactie als een buitenstaander lees vind ik je erg aanvallend overkomen. Dit is dan ook zeker geen opbouwende kritiek. Ik snap best goed, dat TS hier van kan schrikken. Natuurlijk kan jij je mening hebben, maar dit had op een andere manier best geuit kunnen worden.
Om haar hierna nog eigenwijs en arrogant te noemen vind ik zeker onder de maat.
Jammer dat dit op deze manier moet en dat er weer een topic is verpest waarbij iemand iets post waar hij of zij trots op is. Los hiervan staat of dit op een goede manier gebeurde of niet.. Dit had zeker op een andere manier gezegd kunnen worden en die schop na was zeker weten niet nodig!

Everything happens for a reason

Chroosje

Berichten: 937
Geregistreerd: 13-11-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:38

Wat een liefde hier mensen :')
Ik ben toch wel benieuwd naar het filmpje, wie heeft deze voor mij?

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:38


LiannePuthzy

Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:38

ik wil filmpje wel zien hoor

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

LiannePuthzy

Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Re: x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:40

ze houd de leidsels ook verkeerd vast

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:40

Haha opeens staat er alleen maar een . ?

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:46

aangezien ik niet weet wat er allemaal is gebeurt, heb ik dat filmpje van denise gekeken. zoals al is gezegd is het niet juist om met de leidsels 'te slaan'!! en misschien kunnen jullie samen menlesjes nemen van iemand die het kan... jullie komen er samen wel, en een leuke pony! misschien de volgende keer iemand meenemen voor de veiligheid... groom
Laatst bijgewerkt door ApplePapple op 11-11-13 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:46

Heb je ook een groom bij je, als ik vragen mag?

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

countryhorse
Berichten: 40
Geregistreerd: 17-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:03

Nou dat van die ruk in de mond zie ik niet en ook niet in het filmpje. De pony gaat echt niet dood van een beetje kontje tik met de teugels, dit ziet er vriendelijker uit als menig aanspanning die hier voorbij komen op een zondag middag, met geoefende koetsiers.
Ze (menner en pony) hebben plezier samen en dit wilde TS met ons delen, en als het op een veilige manier gebeurt maakt het toch niet uit HOE de teugels vastgehouden worden en op wat voor (vriendelijke) manier hij voorwaarts gedreven wordt. Want dat beetje wiebelen met die teugel voelt die pony echt niet met dat wollige vachtje. TS troost je maar mijn dochter heeft altijd gesprongen en rijdt op het moment Z dressuur en ook ik heb z dressuur gereden en wij weten allebei dat we niet op zo'n manier horen te mennen maar wij doen het lekker ook zo. Gewoon niks van aantrekken en lekker gaan en blijven rijden.

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:16

Riannnnnne schreef:
@JoyCiej007
Als ik jou eerste reactie als een buitenstaander lees vind ik je erg aanvallend overkomen. Dit is dan ook zeker geen opbouwende kritiek. Ik snap best goed, dat TS hier van kan schrikken. Natuurlijk kan jij je mening hebben, maar dit had op een andere manier best geuit kunnen worden.
Om haar hierna nog eigenwijs en arrogant te noemen vind ik zeker onder de maat.
Jammer dat dit op deze manier moet en dat er weer een topic is verpest waarbij iemand iets post waar hij of zij trots op is. Los hiervan staat of dit op een goede manier gebeurde of niet.. Dit had zeker op een andere manier gezegd kunnen worden en die schop na was zeker weten niet nodig!


Beste Rianne,

die 'schop na' was een reactie op het feit dat ze ineens filmpje, topictitel en alles weghaald, én een ontzettende, ongepaste, brutale en ronduit asociale pb mijn kant op stuurde, waarvan ik de inhoud niet openbaar zal maken omdat dat (geheel begrijpelijk) tegen de boktregels is. Als men dan zo reageert door zo'n pb naar mij te sturen vind ik dat inderdaad arrogant en eigenwijs.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 11-11-13 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardje_2009

Berichten: 430
Geregistreerd: 16-09-13
Woonplaats: Den Bosch

Re: x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:19

Jeeetje ongeloofwaardig verhaal. Komen er steeds meer van. Ik word gek van dit soort topics en vooral van deze mensen!

In the cookie of life, friends are the chocolate chips♥

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:19

countryhorse schreef:
Nou dat van die ruk in de mond zie ik niet en ook niet in het filmpje. De pony gaat echt niet dood van een beetje kontje tik met de teugels, dit ziet er vriendelijker uit als menig aanspanning die hier voorbij komen op een zondag middag, met geoefende koetsiers.
Ze (menner en pony) hebben plezier samen en dit wilde TS met ons delen, en als het op een veilige manier gebeurt maakt het toch niet uit HOE de teugels vastgehouden worden en op wat voor (vriendelijke) manier hij voorwaarts gedreven wordt. Want dat beetje wiebelen met die teugel voelt die pony echt niet met dat wollige vachtje. TS troost je maar mijn dochter heeft altijd gesprongen en rijdt op het moment Z dressuur en ook ik heb z dressuur gereden en wij weten allebei dat we niet op zo'n manier horen te mennen maar wij doen het lekker ook zo. Gewoon niks van aantrekken en lekker gaan en blijven rijden.


Als jullie 'beter weten' maar het wel zo doen, vraag ik mij af waarom. Volgens mij is het algemeen bekend dat dit zo niet hoort, omdat het niet vriendelijk is én omdat pony tegenstrijdige hulpen krijgt én omdat hij een ruk in z'n mond krijgt.

Je ziet het niet in het filmpje want het is van achteren gefilmd, bovendien wordt het lastig om te filmen wat er in de mond van een paard gebeurd. Daarnaast is het niet 'wat wiebelen' wat TS met leidsels doet, maar er echt flink mee klapperen. Speel het filmpje vertraagd af of maak een screenshot en dan zie je hoe hoog de leidsels komen en weer hard neerlanden.

Dat zal idd niet zeer doen op z'n kont of rug maar wél in z'n mond. Je maakt mij niet wijs dat als leidsels met de mond en bit verbonden zijn, die pony daar niets van voelt in z'n mond.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:21

Ik vind het een schattige pony en ja, dat er een iets fout gaat lijkt me normaal, toch bokkers?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers