Mijn grote vriend Ami onder het zadel!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Mijn grote vriend Ami onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 18:31

Haii bokkers :D

Het is alweer een tijd geleden dat ik überhaupt een topic heb geopend, maar volgensmij heb ik nog nooit mijn rijkunsten bij RIJ-ITP durven te vertonen. :+
Omdat ik toch wel een aantal leuke en positieve reacties heb gekregen op deze foto's, open ik nu voor de verandering toch maar weer eens een topic. Tips en commentaar zijn uiteraard van harte welkom, maar ik wil wel even zeggen, ik ben geen topruiter. Dus houd het alsjeblieft een beetje lief, ik weet zelf ook wel dat ik nog een hoop te leren heb! :D
Het paard waar ik op rijd heet Mon Ami. Hij is echt het perfecte leerpaard, want naast het feit dat hij ontzettend lief is, heeft hij ook nog ZZ-licht dressuur gelopen. Knap paard! :D

Eerst even snel drie linkjes van foto's die gemaakt zijn tijdens mijn (eerste :)) ) priveles. Niet echt denderende kwaliteit, maar ach :')
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 4435_n.jpg
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 6352_n.jpg
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos ... 6379_n.jpg

Oeps, zei ik ik lief? :D
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 4492_n.jpg

Dit zijn wat duidelijkere foto's. Ik zie wel dat ik veel meer moet gaan loslaten op mijn binnenhand. Ik vind dit moeilijk omdat ik dan bang ben dat ik de controle kwijt raak. Zit tussen mijn oren natuurlijk, maar is toch wel wat vervelend :+ Ik denk wel dat de foto's een klein beetje vertekenen, had mijn teugels niet helemaal gelijk vast en de foto's zijn ook op hetzelfde moment genomen. Maar blijft een aandachtspunt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meneer heeft nog wel eens eens de neiging om zijn tong uit zijn mond te gooien. Hij gooit zijn tong NIET over het bit en doet dit ook wanneer je met een losse teugel aan het uitstappen bent. Tandarts is erbij geweest, het is dus niks uit pijn. Het is een tik die hij heeft overgehouden aan iets in zijn jeugd.
Afbeelding
En even wat screenshots uit een filmpje, altijd dressuur is ook maar saai, Ami is ook een heus circuspaard :)) :')
Ik rijd op sokken omdat ik net voor de grap op z'n rug had gestaan en met zo'n groot paard is het een hele kunst om er zonder zadel even snel op en af te springen . :+
Afbeelding
Afbeelding
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 5972_n.jpg

De eigenaar van Ami heeft laatst een erg leuk filmpje gemaakt van ons, dankjewel Lisanne! :D


Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: Mijn grote vriend Ami onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:38

Ziet er netjes uit Kirsten :D

Anoniem

Re: Mijn grote vriend Ami onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:45

Wat me meteen opvalt is dat hij behoorlijk op de voorhand loopt, ik zou m graag wat meer op de achterhand zien maar iig in balans. Verder zou ik chaps of laarzen aan doen want ik heb het idee dat je wat balans mist. Je onderbenen zijn steeds terug en daardoor kun je nooit fijn zitten en de juiste balans hebben.
Succes :)

eline10

Berichten: 2317
Geregistreerd: 26-12-10
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:47

Dat ziet er heel netjes uit Kirsten! +:)+
Wat oogt 'ie groot zeg! :oo

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 18:51

Dankjewel voor de tips joolien. Mijn chaps zijn helaas te klein geworden en ik ben er nog niet aan toe gekomen om even goede rijlaarzen te kopen. Ik besef inderdaad dat rijlaarzen net dat beetje extra steun geven, dus moet dit toch maar even snel gaan regelen. Ami loopt inderdaad snel op de voorhand en is van zichzelf geen paard dat altijd lekker vooruit denkt en vlot doorloopt. Heb je helemaal gelijk in!

Eline, hij is ook best wel groot :))

laurajoy15

Berichten: 519
Geregistreerd: 24-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:13

Nettieees, jullie maken al een mooie vooruitgang!
Je mag alleen nog wel wat trotser gaan rijden kirsten, wat minder in elkaar gedoken etc.
Maar super hoor, jullie zijn een leuke combi! En wat een leuk filmpjeee *\o/*

Edit: respect dat je even zo met neckrope door de bak crost op zo'n mega huge paard! :D

Joy Of Live ♡♡

Op de hoogte blijven van mijn werk in de fotografie? Like dan mijn facebook pagina!
https://www.facebook.com/LauraKalsbeekfotografie


Calice

Berichten: 9789
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Mijn grote vriend Ami onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:31

Ziet er netjes uit Kirsten :D , hij is wel echt groooottt :oo .

Instagram @shetlanderpoow

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Mijn grote vriend Ami onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:49

Ziet er netjes uit Kirsten en ik ga mee met mijn voorgangers, je mag wat trotser gaan zitten!

_Balou
Berichten: 2976
Geregistreerd: 04-05-12
Woonplaats: Rheeze (Hardenberg)

Re: Mijn grote vriend Ami onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:28

Ik vind dat je heel netjes rijd! Inderdaad rechter op gaan zitten :)
Leuk filmpje!
En ga zo door +:)+

Balou & Amber

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Re: Mijn grote vriend Ami onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 15:54

Dankjulliewel voor de leuke reacties! Ik ga helemaal mee in jullie commentaar, aan mijn houding valt nog een hoop te sleutelen. :')

_Balou
Berichten: 2976
Geregistreerd: 04-05-12
Woonplaats: Rheeze (Hardenberg)

Re: Mijn grote vriend Ami onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:13

Vind ik mee vallen hoor, mooi rechtop gaan zitten en aan je handen werken en je hebt een heel mooi plaatje :)

Balou & Amber

Lindee

Berichten: 2928
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Zwolle

Re: Mijn grote vriend Ami onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:06

Vind het er netjes uit zien Kirsten! Inderdaad wat mijn voorgangers zeggen, je mag wat trotser gaan zitten. Dat maakt het plaatje ookal heel anders.
En vind die tuigloze plaatjes ook heerlijk om te zien :))


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers