waarom op slot?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 20:13

[OV] paard gestolen heinkenszand

Ik snap dat uit de titel iets anders opgemaakt kan worden dan uit het topic zelf. Daarnaast staat er hele waardevolle juridische informatie in dit topic.

Kan er misschien wat zorgvuldiger omgegaan worden met dit soort dingen?

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.


Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:21

Ik snap de reden dat dit topic op slot gaat niet, het topic [PP] [centraal] Gestolen paarden!! is gericht op paarden die verdwenen zijn en gezocht worden. Je kan hier een gestolen paard plaatsen zodat andere bokkers kunnen uitkijken of zij dit paard ergens zien.

Maar daar gaat dit hele topic niet over, de eigenaar weet waar het paard is en dit is een heel ander probleem.
Het doel van het topic, wat wil de ts?, is mij helaas nog niet duidelijk. Maar de reden van het sluiten van dat topic, is mij ook niet duidelijk.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 11-11-13 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:23

Ja inderdaad, was een interessante discussie en toen werd het opeens gesloten, terwijl er leerzame informatie instaat, jammer.

First love never dies ღ
P & K ღ

anhighwood
Berichten: 377
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:24

er worden vaker topics verplaatst waar de reden ?? is....
ik denk dat het voor die mensen erg lastig is om te beoordelen, is voor hun niet te doen om alles te lezen, dus lezen ze steekwoorden en dan op slot of verplaatsen.

Dier & Reform... de gezonde dierenwinkel online!
www.hoefdiertotaal.nl De natuurlijke voeding voor hond en kat!
www.hondendagopvangdehoef.nl De hond terug naar zijn natuur!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:31

Misschien had je ook gewoon de moderator in kwestie die het gesloten heeft even een pb kunnen sturen.
Ik weet zeker dat je netjes een antwoord van haar had terug gehad met de reden van sluiting.

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 20:35

Misschien had ik dat ook niet kunnen doen en dit hier neerzetten zodat er met input van bokkers een discussie kan ontstaan over het functioneren van moderators?

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:39

Het topic hoort in ieder geval niet op OV thuis. Behalve dat de openingspost en de topictitel niet aan de Regels en Richtlijnen van Opsporing Verzocht voldoet is OV alleen voor paarden zoeken waarvan niet bekend is waar ze staan.

Verder geeft de topicstarter zelf aan dat het paard gestolen is en daar is een centraal topic voor. Verder lijkt er sprake van een conflict tussen twee mensen en er is geen plaatst op Bokt om dat uit te vechten.
Als de topicstarter echt gerichte vragen heeft mag ze dat natuurlijk wel in het centrale topic plaatsen.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 20:41

en hoe zit het met alle waardevolle juridische informatie in het topic?

een topic kan je verhuizen, en het blijkt dat de moeder van ts het paard verkocht heeft, dus is het nog te betwijfelen of het echt gestolen is. Op bokt worden wel vaker conflicten tussen twee mensen besproken, ik denk dat als ik bij actieve topics ga kijken dat ik er binnen 2 minuten wel een stuk of 10 uithaal.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:43

Die informatie staat er nog, het topic is niet verwijderd.

Er is overleg geweest in het team en dit is de uitkomst. Als er echt conflicten openbaar worden uitgevochten op Bokt mag je daar natuurlijk gewoon op TeMmen.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 20:46

Maar Marga, welk conflict wordt er uitgevochten dan?

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:47

Het conflict tussen de topicstarter en degene waar het paard nu staat.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 20:49

O, Ik heb diegene waar het paard nu staat helemaal niet gezien in dat topic?

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:49

Volgens mij word er geen conflict uitgevochten. Er is maar 1 partij aanwezig op bokt, zij noemt geen namen of informatie geeft over de andere partij.

Ik heb het idee dat de TS graag wil weten wat ze kan ondernemen om haar paard terug te krijgen, maar dat is in haar posts een beetje ongemakkelijk verwoord.


delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:49

Ceriadwen schreef:
Misschien had ik dat ook niet kunnen doen en dit hier neerzetten zodat er met input van bokkers een discussie kan ontstaan over het functioneren van moderators?


Deze wil ik toch wel even op inhaken.
Er is heel duidelijk het verschil tussen beleid en het functioneren van een moderator.
Marga heeft hier haar werk zeer prima gedaan: had zij er geen slotje gezet dan had de volgende het wel gedaan.
Ik denk dat je dus beter kunt spreken over hoe je het beleid vindt.

:)ddd Wie laat zich niet koeioneren :)ddd

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:51

De reden van sluiting was, volgens de mod-opmerking, dat het ging om een gestolen paard (zoals ts zelf ook schrijft) en dat daar een centraal topic voor is.

echter is er naar mijn (juridische) mening geen sprake van diefstal, maar van een juridische vraag! (dus TAO!) en van een beschikkingsonbevoegde verkoper, in dit geval de moeder van TS.

Ik baalde toch echt flink toen ik mijn lap juridische info had geschreven, op verzenden drukte, en nog geen 5 min. later wordt ineens het topic gesloten om de één of andere vage reden :S
Dan kunnen alle topics op TAO ook wel gesloten worden, bij topics die gaan over 'wie is eigenaar van dit paard' of 'mag hij/zij dit zomaar doen met mijn paard' etc. etc. want daar is ook sprake van een 'conflict', dat wordt toch niet persoonlijk 'uitgevochten' op Bokt?

Zo ook in dit topic niet, er worden geen namen genoemd van paard, moeder, handelaar of huidige eigenaar, er wordt enkel in mijn ogen een juridische vraag gesteld.

Topic zou volgens de boktregels dus ook gewoon bij TAO horen.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 20:52


Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:55

Mjetterd schreef:
Volgens mij word er geen conflict uitgevochten. Er is maar 1 partij aanwezig op bokt, zij noemt geen namen of informatie geeft over de andere partij.

Ik heb het idee dat de TS graag wil weten wat ze kan ondernemen om haar paard terug te krijgen, maar dat is in haar posts een beetje ongemakkelijk verwoord.


juist, en vandaar het juridische en vandaar dat het volgens mij gewoon volgens eigen boktregels op TAO hoort.

bovendien heb ik haarfijn uitgelegd in mijn post in het topic dat TS misschien wel van 'gestolen' spreekt, maar juridisch gezien is daar hélemaal geen sprake van.

een onbevoegd persoon heeft haar paard verkocht. en laat dat nou nét iets zijn wat héeeeeeeeeeeeeel vaak gewoon op TAO staat en gewoon open blijft, en toch is er sprake van 'een conflict tussen mensen', terwijl die elkaar vaak niet eens in de haren vliegen in het echt of op bokt.

dus beste mod-team, ik vind dat jullie hier toch echt overijverig mee zijn geweest, om zo ineens het topic op slot te gooien. Verplaatsen naar TAO en weer openzetten lijkt mij een heel stuk logischer, ook gezien alle argumenten van de mods.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:58

Ik had net op je gereageerd met een lang verhaal, JoyCiej, maar bij het plaatsen stond het topic idd op slot.Ik vind het ook een rare actie, verplaatsen was naar mijn mening handiger geweest.

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:00

Het is idd gewoon een tao topic met onduidelijke eerste post.
Pas de titel aan, zet open en verplaats naar tao. Wat een idioot excuus om je fout niet toe te geven marga, jeetje...
En dan ook nog verklaren dat dit volgens beleid is.
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-11-13 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:01

We zijn inmiddels weer in overleg dus graag even wachten met overhaaste conclusies trekken. :)

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:02

Waar zie jij overhaaste conclusies?

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:03

Mooi, ik wacht het overleg even af.

liesjecryos
Berichten: 1971
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:07

Marga schreef:
We zijn inmiddels weer in overleg dus graag even wachten met overhaaste conclusies trekken. :)


waar staan die dan???

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:07

nynke55 schreef:
Mooi, ik wacht het overleg even af.

ik heb er alle vertrouwen in dat topic weer open gegooid wordt en daarbij wordt verplaatst naar TAO.

Volgens het eigen bokt-beleid zou dát precies kloppen (in tegenstelling tot topic dichtgooien met de gegeven redenen).

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:14

Sorry, ik ga niet al de aangehaalde topics lezen.
Er is echter een duidelijk onderscheid tussen fora die informatief zijn en fora die vertellend zijn. En dat vertellend is echt geen officiële term hoor, die heb ik ongetwijfeld weer eens zelf bedacht.
Het topic waarover het nu gaat stond op OV. Een forum met heel duidelijke richtlijnen. Het voldeed aan geen van die lijnen.
Dan kijken:
TAO: zou kunnen, maar er is helemaal geen sprake van een juridische vraag.
PP: zou kunnen. Maar dan zouden de mensen die zeggen "PP lijkt wel een grote prullenbak voor vanalles" best een sterk punt hebben.
VvdD: dan zou er een zekere verhalende lijn in het topic moeten zitten.

Eigenlijk past het dus nergens echt. TS is nieuw op Bokt, en kan dus heel prima even diep ademhalen en vervolgens bedenken wat ze wil. Is dat een OV-topic met "wie weet waar het paard staat"? of een TAO-topic met "dit en dit en dit is er gebeurd. Daarmee vind ik dat het paard gestolen is, dit is de huidige stand van zaken, wie heeft er goede ideeën of wijze woorden".
Of een PP "dit en dit is er gebeurd en ik heb er verdriet van", of een VvdD "dit is gebeurd, daarna dit en dat en zo en zo en nu is dit de stand van zaken". Net waar het accent komt. Maar een topic met "mijn paard is gestolen, wie weet waar het is en ik weet al waar het is maar ze willen het niet teruggeven dus rotzakken jullie zullen boeten" is contraproductief en doorspekt van emotie, en heeft geen vragen waarmee iets kan.
Is dat erg? Niet per definitie.
Wordt het akelig als er binnenkort iemand staat die aantoonbaar kan maken dat er sprake is van smaad/laster (de wereld kan klein zijn) en het topic moet helemaal weg? Zeker.
Daarom is het -hoewel het oprecht zonde is van een paar schitterende posts- best wijs gewoon een nieuw topic te starten, met iets meer doordachtheid en een duidelijker doel. Dan weet je zeker dat het kan blijven staan (mits/maar/tenzij/ikbeloofnietswantikhebgeenglazenbol) en zullen de waardevolle posts alleen nog waardevoller blijven.

:)ddd Wie laat zich niet koeioneren :)ddd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers