Welke kerstmarkt moet ik kiezen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Voor welke kerstmarkt zou jij kiezen?

Kerstmarkt 1.
8 (88%)
Kerstmarkt 2.
1 (11%)

Totaal aantal stemmen: 9


dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Welke kerstmarkt moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 19:00

Beste paarden vriendjes en vriendinnetjes,
Zouden jullie mij willen helpen? Ik wil graag op een kerstmarkt staan met mijn bedrijfje. Nu heb ik de luxe dat ik mag gaan kiezen uit 2 kerstmarkten. Voor welke markt vind jij dat ik moet gaan?

Kerstmarkt 1,
Dit is een zeer groot opgezette markt, waar veel reclame voor gemaakt gaat worden. Niet veel kramen maar wel veel winterse activiteiten er om heen. Men verwacht 15.000 tot 20.000 bezoekers over 3 dagen. Deze markt duurt 3 dagen. Je krijgt een kerstchalet met stroom. De huur voor dit alles is 175,-(incl. koffie en thee).
Op deze kersmarkt kan ik veel reclame maken voor mijn bedrijfje, maar heb ik wel genoeg op voorraad en wat als ik uitverkocht ben voor die dag?

Kerstmarkt 2,
Een kerstmarkt die voor de 2de maal gehouden word. Men verwacht 2000 bezoekers en deze markt duur 1 dag. Je hebt de beschikking over een kraam met stroom. De huur voor deze markt is 40 euro.
Bij deze kerstmarkt heb ik minder voorbereiding, na een dag is het immers al klaar. Alleen tref ik hier mijn bereik wel mee?


Mijn man staat achter mij en steunt mij in beide keuzes. Hij zal ook helpen om alle producten te verpakken en tijdens alle marktdagen. Ik zal gaan staan met 1 type fondanttaart, bokkenpoten en cranberry cup cakes. Daarnaast ga ik ook nog cup cake papiertjes, cup cake bakblikken en eigen taart/koek/cupcake mixen verkopen. Ik vind het zelf erg moeilijk om een keuze te maken. Het is niet mogelijk om op beide markten te gaan staan, want de markten worden gehouden in hetzelfde weekend.

sietske83

Berichten: 1709
Geregistreerd: 19-08-07

Re: Welke kerstmarkt moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:04

Ik zou voor de eerste gaan.
Meer mensen die langskomen dus meer reclame voor het bedrijf.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:05

Welke is bij jouw in de buurt zodat je er mischien klanten aan over houd? Ik zou zeggen nm 1.

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:09

Zo te lezen heb je nog nooit eerder op een markt gestaan. Daarom zou ik voor optie 2 kiezen. Dan krijg je een goed beeld van wat er allemaal bij komt kijken en krijg je ook een idee hoeveel je mee moet nemen en wat goed verkoopt. Drie dagen op een evenement staan is zwaar en je moet veel meenemen en voorbereiden. Dan kun je beter klein beginnen en dat volgend jaar uit gaan breiden.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 11-11-13 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:09

Gaat het om een hobbybedrijfje of is het je enige vorm van inkomsten? Hoe veel verwacht je te verkopen? En hoe veel meer moet je verkopen om €135 winst (vergeet dan die extra 2 dagen werk niet!) te hebben?

Anderzijds : wat is je doel met je bedrijfje? Hoe groots wil je het gaan aanpakken? Kan je op een of andere manier inschatten hoeveel je zal verkopen en heb je back-up om voor je te gaan bakken als alles na 1 dag onverhoopt op blijkt?

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Welke kerstmarkt moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:13

weet je ook hoeveel andere bedrijfjes die ongeveer hetzelfde maken op elke markt staan?
Als er 1 andere bij markt 1 staat heeft dit natuurlijk een andere uitwerking als 1 iemand bij markt 2 ;)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:49

kohtje schreef:
Welke is bij jouw in de buurt zodat je er mischien klanten aan over houd? Ik zou zeggen nm 1.


Inderdaad, vind de afstand vanaf je eigen woonplaats ook wel iets om mee te nemen in de beslissing :)

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Re: Welke kerstmarkt moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 21:10

De beide markten zijn bij mij in de buurt, maximaal 15 minuten rijden. Dit is dus in de buurt. Alleen markt 1 is dichterbij.

Ik heb wel eerder op een markt gestaan, maar niet op een kerstmarkt en niet met deze producten. Ik weet wat ik wil en de voorbereiding is het halve werk immers. Op het laatst hoef ik alleen de cupcakes, rudolf's en bokkenpoten te doen.

Dat extra bakken als het op is, is inderdaad een puntje. Daarbij zal ik eens vragen aan de organisatie hoeveel zij verkopen, mede omdat zij ook gebak willen verkopen, echter dit een heel andere stijl als waar ik mee kom.

Het is meer een hobbybedrijfje, ik hoop op meer reclame en uiteindelijk meer opdrachten.

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Re: Welke kerstmarkt moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 14:55

Hoeveel moet je ongeveer meenemen naar een markt, is hier en percentage voor?