Vrijwilligerswerk Dominicaanse Republiek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Vrijwilligerswerk Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-13 23:08

Hoi allemaal,

Ik zit nogal in dubio...
Mijn studie (Ergotherapie) bevalt niet en ik heb besloten om te gaan stoppen en iets anders te gaan zoeken.
Momenteel zit ik te kijken naar HBO-V (duaal) en SPH (normale leerweg). HBO-V begint in september pas, SPH in februari.
Hoogstwaarschijnlijk weet ik na komend weekend wat ik ga doen, want ik ga van het weekend naar de open dagen.

Nu is bij mij de vraag: wat te doen in de tussentijd? Reizen, werken, toch maar propedeuse halen...
Ik weet het niet meer. Maar mijn propedeuse halen zie ik echt niet zitten omdat de studie mij gewoon echt niet bevalt.

Nu ben ik gaan nadenken over wat voor mogelijkheden er zijn.
Werken heb ik al over na gedacht, maar aan de andere kant: ik mag de rest van mijn leven nog gaan werken.
Toen kwam het woord 'vrijwilligerswerk' in mij op.

Na vele sites te hebben bezocht over vrijwilligerswerk in Amerika en Europa bedacht ik mij ineens dat ik al 2x op een ranch op het Dominicaanse Republiek ben geweest waar ik hartstikke goed klikte met de mensen (Canadezen) daar.
Direct maar een Facebook-berichtje gestuurd of ze nog mensen zochten voor vrijwilligerswerk en of ze mij nog herinnerden.
Kreeg direct een bericht terug: Of course I remember you! Yes you coming here to teach riding to our Youth Club would be an awesome gift. Let me know when you are arriving and we will make sure we are ready for you.
Wauw, die reactie had ik niet verwacht. :oo
Na wat heen-en-weer geklets via Facebook is dit eruit gekomen: ik kan wanneer ik maar wil daar vrijwilligerswerk komen doen. Voor 4 uur werk per dag (lesgeven, tours begeleiden en de paarden verzorgen (staan niet op stal)), 5 dagen in de week mag ik daar wonen en eten. Minimaal 1 maand, meer mag altijd. Met een toeristenvisum kan ik daar vrijwilligerswerk komen doen.

Nu ben ik met mijn moeder erover gaan praten, en die ziet het totaal niet zitten.
- Het land is te gevaarlijk
- Ik kan mijn paard niet een maand achterlaten (qua rijden/longeren)
- Ik wil niet dat je zo lang zo ver weg bent

Wie oh wie kan mij helpen?
Wie heeft de juiste do's en don'ts voor een land als deze?

Toen ik op de ranch was afgelopen zomer
Afbeelding

Alvast bedankt!

Caroline

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7


CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Re: Vrijwilligerswerk Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:33

Wat een gaaf idee!!! Ik zou zeggen: doen! De argumenten van je moeder snap ik, maar dat zijn volgens mij vooral argumenten van een bezorgde moeder. Qua gevaar: je woont tussen mensen die het land goed kennen, en mijn ervaring is dat het dan wel meevalt met gevaar. Zij kennen de do's en don'ts als geen ander. Je bent eerder op de ranch geweest en had een goede klik met de mensen daar. Dus ook dat is geen bezwaar. En volgens mij is het een ervaring voor het leven. Ik zou ook wel willen!

Kun je paard niet een tijdje vakantie geven, en zorgen dat een paar mensen hem in de gaten houden? Als hij lekker met vriendjes buiten komt zal hij er echt niet wakker van liggen :-)

"Don't you know there ain't no devil? It's just God when he's drunk."

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Vrijwilligerswerk Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:53

Doen! Anders krijg je geheid spijt! Paard kun je altijd wel iemand voor vinden en wat betreft de veiligheid, ik zou er absoluut niet voor thuis blijven.
Ik ben zelf net ook een klein half jaar weggeweest in australie en azie en mijn paard heb ik verleast in die tijd. Er zijn altijd oplossingen. Echt meid, gaan!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Vrijwilligerswerk Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:49

Wat gaaf! Zoeken ze niet nog iemand? O:)
Ik wil zelf ook graag een tijdje weg en in die tijd staan mijn paarden gewoon lekker op het land, mijn vader verzorgt ze. Ik weet niet hoe je je paard houdt, maar volgens mij is er geen paard ontevreden wanneer hij gewoon voldoende buiten komt en goed verzorgd wordt.
Het land zelf ken ik totaal niet, dus daar kan ik helaas weinig over zeggen. Ik zou deze kans wel echt grijpen als ik jou was :)

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Vrijwilligerswerk Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:55

Klinkt interessant Caro. Maar ik snap moeders redenen ook wel hoor! Zelf zou ik toch je prop halen, ook ivm studiefinanciering. Dat is toch van invloed op elkaar?

Je paard kan prima een maandje stil staan. Ik heb Savanne noodgedwongen een maand stil gehad, en dat leverde geen problemen op. En anders tijdelijk iemand erop laten rijden?

Het is een lastige beslissing, succes!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Caaroo

Berichten: 349
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:10

Als 6vwo'er die eigenlijk niet zo goed leert omdat ze alleen maar bezig is met soortgelijke plannen maken voor haar tussenjaar... zeg ik DOEN! Ik ga zo met je mee :D Veiligheid hoef je je denk ik niet druk om te maken als je bij die mensen woont. Het feit dat je er al vaker geweest bent en dat het goed klikt helpt al enorm mee. Voor paard zijn heus oplossingen te vinden. Grijp deze kans (en gauw, anders grijp ik 'm muhaha)! :j

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Vrijwilligerswerk Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:15

Leuk!!!
Maar ik vraag je me eigen af waar je die andere 2 dagen in de week gaat verblijven?


Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:17

Waaauuw! Wat super leuk zeg!
Ik zoek ook heel lang zoiets om te doen.. wauw!
Kan/wil je mij het adres pb'en? :o

Even ontopic:
Vrijwilligerswerk staat leuk op je cv, (vooral in het buitenland!)
Onwijs goed voor je 'persoonlijke ontwikkeling'
goed voor je talen
etc.
Kan zo nog wel meer redenen bedenken!

xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Vrijwilligerswerk Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 19:44

Bedankt voor de reacties!

Ik heb momenteel besloten het toch niet te gaan doen en mijn propedeuse te gaan halen.
Misschien ga ik in de zomervakantie, maar daar moet ik nog even over na denken.. :)

Die mensen hebben mij toen zelf gevraagd en niet een specifiek vrijwilligers-programma dus ik weet niet of ze het fijn vinden als ik hun adres aan iedereen geef...

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Vrijwilligerswerk Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:46

Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat je deze keuze gemaakt hebt, je Propedeusen zijn niet onbelangrijk, en je kan inderdaad altijd nog in een vakantie gaan.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 bezoekers