[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:45

lieskehh schreef:
k ben al gestart, maar het is alleen bij binnenwedstrijden, ik sta nu B+8 mede door de buitenwedstrijden daar is die super fijn te rijden. Maar binnen wordt die nerveus ofzo.


Dan kan je toch alsnog gewoon oefendressuur starten?? Doen er genoeg... is allemaal niet officieel. Heb je lekker een extra momentje om te oefenen en de rust erin te krijgen!

Foto's van mijn knappe van afgelopen vrijdag... :D
[RIJ-ITP] Palominohengst Dylano weer eens aan het werk

Overigens vlecht ik ook altijd met naald en draad.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:49

In Udenhout hebben ze dat wel regelmatig geloof ik. Het oefenspringen is daar iig wel leuk :j

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:55

Ik rij de proeven ook uit mn hoofd, vind het uiteindelijk wel fijn, geeft ook rust.
Goldy heeft me daar min of meer toe gedwongen :+ Die begon te dribbelen en stuiteren zodra er iemand ging voorlezen.
Meestal heb geen problemen met de proeven uit mijn hoofd te leren, maar ik heb 1 keer een black out gehad. Mag eigenlijk niet, maar toen is iemand halverwege de proef toch maar voor mij gaan lezen. Na afloop kreeg ik gelijk te horen dat ze helemaal snapten waarom ik de proef uit mijn hoofd reed :') (maw, zodra de lezer begon compleet andere pony onder mn kont)

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:56

Ik vlecht gewoon altijd met elastiekjes.. Ze zien er net zo uit als hoe jij met naald en draad vlecht Astrid. Ik rol ze zeg maar op ipv vouwen, dan krijg je wel zo'n paddestoel-effect. :P Naald en draad wil ik nog wel ooit een keer proberen, maar heb ik het geduld niet voor ben ik bang.

Proeven uit m'n hoofd rijden kan ik ook echt niet, ben veel te druk met het rijden an sich. Heb nu nog wel dat m'n lezer het soms 3 keer heeft gezegd en ik het vervolgens nog niet weet. :')
Ik ken ze wel uit m'n hoofd in de zin van dat ik ze zo op kan noemen, maar ze uit m'n hoofd rijden lukt echt niet.

Nou wij zijn gisteren ook weer heelhuids teruggekomen van concours... weliswaar weer twee keer vroegtijdig afgegroet ivm een verliespunt. Met losrijden loopt ie zo superstoer rond en dan kom je de ring in en dan sluit ie zich af en kan ik niks meer. Toen ik eenmaal bij het juryhokje aangekomen was en me aan wilde melden kreeg ik al gelijk een sneer van de jury: "Denk je dat het nog gaat lukken vandaag of?!".. Nou nou, ik doe m'n best hoor. -O- Heb dan ook 4 1en gereden, 5 2en en een hoop verdere onvoldoendes door alle spanning, heb gewoon echt geen lijn normaal kunnen rijden.. Tweede proef was al beter, maar nog zo'n hoop spanning, gelukkig wel een iets begripvollere jury.

Ik weet echt niet meer wat ik eraan moet doen.. Dus lieskehh, ik ken het.. Inmiddels hebben we toch al flink wat kilometers gemaakt, maar die spanning blijft. Buiten overigens niet hoor, puur indoor.

Volgende keer beter laat maar zeggen.. :Y)

Anoniem

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:06

Lisanne, dat is zo frustrerend als je paard thuis en bij het losrijden als een zonnetje loopt en er dan in de ring geen land meer mee te bezeilen is. Ik heb dit ook gehad met mijn Ferromerrie, verschillende pogingen gedaan maar telkens leek de strijd erger te worden. De lol ging er voor mij zo af dat ik op een bepaald moment tijdens een wedstijd, waarop ze bij het losrijden als een zonnetje liep maar eenmaal in de ring allerlei hogeschool dingen ging doen, ik heb afgegroet en nooit mee met haar ben gestart.
We zijn wel thuis blijven dressuren en hebben veel buiten gereden maar wedstrijden waren uit de agenda geband. Jammer want paard had veel talent en kon heel goed bewegen.

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:14

Ja ik ben op dit moment ook in staat om het indoor-starten gewoon op te geven. Kost allemaal geld en levert alleen maar frustraties op bij mij en pony. Outdoor is er niks aan de hand, dus dan leggen we de focus daar wel. En wat ik ook zo lastig vind is dat er maar weinig jury's zijn die begrip tonen... En dingen op de coupon zetten als: blijven rijden. Dat is nou juist net iets wat niet werkt. Hoe meer ik doe, hoe meer hij blokkeert. Ik moet gewoon wachten tot hij de knop omzet en weer doorgaat.

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:15

Lisanne, 14 december is oefendressuur in Vragender... misschien een idee? :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:18

Idd de best bedoelde commentaren van de jury dragen er ook niet aan bij dat je er vrolijker van wordt.
Bij mijn laatste wedstrijd met mijn [***] heeft ze wel zoveel indruk op de jury gemaakt dat als ik de beste man eens tegenkwam hij altijd vroeg hoe het met mijn schitterende merrie ging. Mijn antwoord was dan: "Ze is nog steeds schitterend net als haar karakter" :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:31

Dat vragen ze van mijn merrie ook nog altijd... bijna 6 jaar na datum weten ze nog steeds exact wie Pret is... :+

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:32

Shanna, heb me er voor opgegeven inderdaad! :)

Het punt is een beetje.. De binnenbak waarin hij 5 keer per week loopt blijft zelfs eng op bepaalde plekken, dus heb er een beetje een hard hoofd in dat het gaat werken. Maar niet geschoten is altijd mis he! ;)

Gast8253, inderdaad! Hoe goed bedoeld ook, soms werkt het averechts. Haha, dan heeft ze inderdaad veel indruk gemaakt.

Ayasha, ohjee, dat zegt genoeg. :Y)

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:32

Of ik nou oefenwedstrijd rij of een officiel mijn zenuwen blijven het zelfde :=
ik moet gewoon zelf leren ontspannen en beetje rijden, ik rij zelfs met hem nog winst wel net aan. maar hij is binnen gewoon totaal anders en net als wat lisanne zegt met inrijden echt super gewoon maar zodra ik de ring in rijdt denk die ja daag ik ga niet alleen rijden.. 2e proef gaat daarentegen voortaan stuk beter aangezien die dan blijkbaar weet dat die weer terug maar naar de rest .. heb nu aankomende weekend weer wedstrijd en die week erop dus ben heel benieuwd :j

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:33

lisannee93 schreef:
Shanna, heb me er voor opgegeven inderdaad! :)

Het punt is een beetje.. De binnenbak waarin hij 5 keer per week loopt blijft zelfs eng op bepaalde plekken, dus heb er een beetje een hard hoofd in dat het gaat werken. Maar niet geschoten is altijd mis he! ;)

Gast8253, inderdaad! Hoe goed bedoeld ook, soms werkt het averechts. Haha, dan heeft ze inderdaad veel indruk gemaakt.

Ayasha, ohjee, dat zegt genoeg. :Y)



ik heb echt precies hetzelfde elke keer begin in onze eigen binnebank weer opniuew met allerlei enge hoeken terwijl hij die bak wel 5 keer per week ziet :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:34

Pret had hetzelfde "probleem" als jullie paarden binnen maar dan ook buiten zeg maar... :) :+
Onze eerste wedstrijd was indoor en is ze bijna door het kantine raam geklommen. De wedstrijden er na verliepen beter maar ik heb niet 1 proef gereden zonder dat ze iets uit stak al werd ze op het einde in 75% van de proeven wel rijdbaar.

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:55

ja buiten heb ik nergens problemen mee daar reed ik altijd in de prijzen, toevallig reed ik vorige wedstrijd ook in de prijzen maar waarschijnlijk omdat de rest ook niet denderend was want mijn proef was iniedergeval verknalt :-

heb alleen 1 voordeel ravelli naait er vaak tussen uit op momenten dat je geen oefeningen moet doen dus krijg ik voor me oefeningen nog een 7 ofzoiets.

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:28

Jeetje wat balen Lieskehh!! Ik zou denken: "Vooral veel kilometers maken"... Wellicht dat dat zou helpen... Of inderdaad HC/oefenwedstrijden rijden, zodat je volledig prestratiedruk-vrij kunt rijden?

Annash: Wat ziet Dylano er toch mooi uit! Wat loopt hij al netjes zeg!!! Dat wordt zeker een blikvanger in de ring :D

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:31

Annash: Dylano ziet er super uit reageer straks even in je topic. :)

ja veel kilometers maken doe ik ook zeker, maar doe ik liever met officiele wedstrijden, wedstrijddruk heb ik toch niet want presteren hoeft die van mij niet vind ik, als ik vind dat hij braaf gelopen heeft is het goed. Dus rij ik liever officiele heb ik dan boven de 180 is het mooi meegenomen en rijden gewoon voorlopig nog even in de B.

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:51

rij met mijn E-pony tussen de paarden en gaan volgende week M1 starten *D
het is jammer genoeg zo dat sommige juryleden het niet heel erg leuk vinden maar als je je proefjes netjes rijden en gewoon je best doet krijgen wij meestal wel gewoon netjes onze punten. soms ook niet maar dan lachen we er om en gaan gewoon weer veder:)

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:09

Hihi thanks dames :D Ben ook heel blij met mijn pony!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:09

Ik heb eigenlijk nog nooit een jury gehad "die het niet leuk vond".
Volgens mij is dat echt een eigen ide.

cp112

Berichten: 14723
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:09

Jeetje, na al die verhalen ben ik blij dat die van mij dus echt nergens van op of om kijkt :=

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:11

Ik ben zelf ook jurylid en heb wel eens collegajuryleden horen praten over 'pony's horen gewoon niet thuis tussen de paarden!'. Over die uitspraken verbaasde ik me toen, maar blijkt dat ze wel objectief jureren, want ik had altijd gewoon keurige punten bij die juryleden gereden met mijn pony's. :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:21

cp112 schreef:
Jeetje, na al die verhalen ben ik blij dat die van mij dus echt nergens van op of om kijkt :=

Nu ik een paardje heb dat ook nergens van opkijkt moet ik zeggen dat ik daar toch wel heel erg blij mee ben. Maar... ik heb van mijn zwartje wel veel geleerd en dat is me meer waard dan die verloren wedstrijdcarriere met haar. En nu doe ik gewoon nieuwe poging om een wedstrijdcarriere te creëren met mijn trakkie. En daarbij gaat het me er vooral om dat ik lol heb en 's avonds thuis op de bank kan zeggen " Lekker gereden vandaag" en of dat dan hoge punten opgeleverd heeft maakt me niet uit. Het gevoel is vele malen belangrijker.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:20

Hier hoor ik het ook wel eens hoor, dat bepaalde juryleden niet echt fan van pony's zijn.
Maar ja zo zullen er ook juryleden geen fan van vossen zijn, of van bonten.
De ene pony is de andere ook niet natuurlijk.
Een hele brede, grof gebouwde pony is heel wat anders dan een ranke hoogbenige.

cp112

Berichten: 14723
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:45


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:11

Ook bij paarden zijn er vooroordelen hoor. Ik heb wel bij jury's zitten schrijven die als er een paard van bepaalde afstamming de ring in kwam zeiden zo nu zullen we eens iets gaan zien. Bleek zo.n combi helemaal niet zo goed te zijn als verwacht werd. Dat zal altijd wel blijven maar zolang het de boel niet beïnvloed is het geen probleem.