druk in het oor, vocht achter trommelvlies???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sax89

Berichten: 4237
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

druk in het oor, vocht achter trommelvlies???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 08:20

Aller eerst het is voor mij niet mogelijk om vandaag of morgen naar de ha te gaan ivm werk, maar als het doorslaat ga ik zaterdag naar de huisartsen post.

Het begon woensdag morgen. Ik merkte dat mijn linker oor 'zwaar' was. Met auto rijden had ik moeite/pijn bij het draaien van mijn hoofd om in de spiegel te kijken. E verder op de dag merkte ik dat het draaien en bukken geen fijne situaties creeerden..

Maar ik dacht misschien een spier in kijn nek verrekt, aangezien ik sinds maandag ben begonnen weer met insanity. Ik heb tijdens de workouts niet gemerkt dat ik iets verrekte en woensdagavond ook zonder problemen insanity gedaan.

Donderdag was de druk al meer aan wezig en merkte ik dat als ik snel woilde omdraaien dat ik een beetje ging tollen en weer terug naar rechtstaan moest gaan.

S avonds kon ik geen houding vinden met slapen, links liggen, rechts liggen, op mijn rug of buik. Telkens had ik een ontzettende druk op het oor, ben uit eindelijk door vermoeidheid in slaap gevallen.

Zojuist werd ik wakker, en de druk is weer groter. Heb wel minder het idee dat ik slecht mijn hoofd kan draaien, maar die druk in het oor. Ik word er gek van.

Het voelt alsof er vocht achter mijn trommelvlies zit, maar kan dat ook.... het straalt ook uit in mijn nek..

Helaas heb ik voor 3 jaar terug een soort oor ontsteking/holte ontsteking gehad. Ha kon er ook niet wijs uit worden en na 3 antibiotica kuren was het eindelijk over, maar het is altijd gevoelig gebleven..

Heb vorig jaar voor we op vakantie naar thailand gigen mijn oor laten controleren of het goed is, omdat we gingen duiken en ik bang was voor de druk. Ha zei dat alles goed was en het duiken gaf ook geen problemen.

Sorry voor het lange verhaal, maar is het dus mogelijk dat ik een spier in mijn nek toch verrekt heb en dat doorstraalt in mijn oor. Okal heb ik het gevoel dat het van mijn oor naar mijn nek straalt.

Of kan er vocht of dergelijks in het oor zitten dat druk geeft?? Zoja hoe kun je daar vanaf komen? Wachten tot het breekt of antibiotica...
Groetjes

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: druk in het oor, vocht achter trommelvlies???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:43

Ik zou echt gewoon nu een afspraak maken met de huisarts. De huisartsen post is niet bedoeld voor mensen die doordeweeks niet naar de huisarts konden, maar voor mensen die in het weekend opeens flink ziek worden maar niet ziek genoeg zijn voor de EHBO... En serieus nemen, je hebt maar 2 oren en daar moet je nog lang mee doen, daar wil je niet nu al beschadigingen oplopen door een infectie te verwaarlozen.

ukje
Berichten: 3794
Geregistreerd: 30-03-06

Re: druk in het oor, vocht achter trommelvlies???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:47

Bij veel last zou ik van het weekend toch maar langs de HA post gaan. Mede omdat je niet exact aan kan geven of het je oor is of toch iets anders.

Bij vocht achter het oor, kan je dit verhelpen door te druppelen met oordruppels, maar hier zal je toch een recept voor nodig moeten hebben.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:49

Wanneer het trommelvlies 'vacuum trekt' ontstaat ook druk op het oor (afsluiting buis van Eustagius). Dat kan soms behoorlijk pijnlijk zijn.
Dat is met neusdruppels te verhelpen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:50

De huisartsenpost is er niet voor omdat jij nu niet naar de huisarts kan vanwege je werk. Niet raar opkijken als ze vinden dat je alsnog het weekend door moet, want hier zijn ze simpelweg niet voor bedoeld.

Het verhaal klinkt toch als iets waar ik niet te lang mee zou rondlopen, dus toch vandaag contact met de huisarts opnemen en in elk geval overleggen of je langs moet komen of dat je het aan kan kijken tot na het weekend.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:53

Als je bukt en je merkt dat je oor vol loopt dan helemaal dicht gaat zitten, dat zit er vocht met neusspray kom je al een heel eind werkt dat niet dan prikken ze je trommelvlies door.

sax89

Berichten: 4237
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

Re: druk in het oor, vocht achter trommelvlies???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 11:13

Ik snap ook wel dat je niet zo naar de ha post kan lopen. Als het niet erger word kan ik prima wachten tot maandag. Heb nu paracetamol op en dat helpt wel iets, maar bijv een rondje draaien met mn hoofd is echt not done. Blijf na 40% draaien letterlijk hangen...

Kan neusspray hier echt voor helpen? Ben namelijk helemaal niet verkouden en zit verder ook niet vol..
Niet geschoten altijd mis, zal in de pauze even naar de kruidvat lopen.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:17

Ja neusspray heeft op de buis van eustagius of hoe dat schrijft.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:23

Neusspray kan de buis van Eustachius helpen te openen/open te houden, dus het zou misschien een beetje kunnen helpen ja. Toch zou ik als ik jou was er echt een HA naar laten kijken. :)

sax89

Berichten: 4237
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 12:41

Vandaag bij de ha langs geweest. Vocht achter het trommelvlies.
Heb neusspray mee gekregen en het moet met twee weken over zijn.....
Zo niet word ik door verwezen naar de kno.

Hopelijk komt het niet zover, maar twee weken duurt ook nog lang -O-..
Even een baal momentje

PortRoyal
Berichten: 731
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:53

O bah, ik zit vanaf donderdag met hetzelfde probleem..ook neusdruppels meegekregen en afwachten maar. Ik kan overigens slecht tegen lage geluiden, dat dreunt echt door mijn hoofd heen,zwaar irritant.
Hopen dat het snel opknapt, beterschap!

sax89

Berichten: 4237
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

Re: druk in het oor, vocht achter trommelvlies???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 13:28

Ik kan weer niet tege. Hoge schelle geluiden. Vooral veel geluiden door elkaar is drama.
Wat nog het ergste is is dat ik niet kan bukken,Of opzij kan kijken zonder de druk te vergroten...

Jij ook beterschap.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:32

Oorkaarsen werken ook goed, maar dat mag je gebruiken mits je geen ontsteking hebt in je oor of een gaatje in je trommelvlies.