stalling te duur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fanta2
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-11-12

stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 12:00

heb sinds een paar maanden een stukje voor mezelf, daarbij een goede rijbak, die is altijd te gebruiken, op stallen die ik ken zijn ze of te zwaar of nat, en bij mij kun je altijd rijden, heb een groot stuk wei, daarbij nog wat kleinere weitjes, heb een schuur met buitenstallen en een schuur met binnen en buitenstallen, het is wel kleinschalig hoor, maar verder heb ik een grote paddock en nog een paddock en je kunt hier goed buitenrijden


echter ik dacht ik zal eens adverteren omdat er nu maar 3 paardjes staan,en ik er nog wel twee bij zou willen in pension, ik wil het beste voor de dieren dus krijgen ze onbeperkt hooi, ook in de wei of in de paddock,want ik wil ze hele dagen buiten hebben staan, ben zeker 80 euro per paard kwijt aan goed weidehooi, omdat ze ook s nachts krijgen van mij, en aan stro ook wel 50 per paard, verder voer ik vier keer per dag, zet ze binnen en buiten, ik mest iedere dag uit, en zelfs doe ik nog de verzorging als de eigenaar niet komt, nu krijg ik regelmatig reacties en ze vinden het allemaal te duur, ik vraag 195 all in, ben pas al wel wat goedkoper aan het worden maar dan nog vinden ze 175 te duur, is dat zo of niet? heb er een berg werk aan en ik doe zelfs ook voor sommige hun paard poetsen en hoeven uitkrabben

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:03

In welke provincie ligt deze stal?

fanta2
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-11-12

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 12:04

zuid holland tegen zeeland aan

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:04

Vergelijk het met andere stallen in de buurt qua prijs en wat je ervoor krijgt.

Want persoonlijk vind ik € 195.- all in niet duur, ik neem aan dat dagelijks mesten en krachtvoer erbij zit?

pdn123

Berichten: 66
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: ergens in een fijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:07

Ik zou de pensionstallen in je omgeving eens bellen wat ze aanbieden en ervoor vragen. Natuurlijk, mensen proberen er minder voor te vragen. Tegenwoordig is strooi hooi best prijzig aan het worden. Het lijkt mij een faire prijs.

gr. Petra

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:07

Ik vind het een goede prijs, zou het zelf zo doen. Ik heb alleen geen idee hoe het daar is qua concurrentiëler daar zou het aan kunnen liggen. Weet je prijzen e.d van stallen in de buurt? Vergelijk dat eens met elkaar.
Als er veel grote stallen zijn kunnen zij het misschien goedkoper aanbieden ivm met bulkaankopen.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:07

Ik vindt 195 all in absoluut niet duur. Ik betaal in Zuid holland 185 exl biks en mesten.

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:07

Nee dat vind ik ook niet duur, ik sta in provincie Utrecht. Ik betaal iets minder, maar heb geen bak, paddock en moet alles zelf doen. Ik vind dit een eerlijke prijs!

Natasja22
Berichten: 702
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:09

Ook ik vind het voor all in niet duur. Voor die prijs had ik graag bij je gestaan toen ik nog een paard had :-).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:10

Je hebt de stal sinds een paar maanden, hoe weet je dat de bak "altijd" goed is? Ik denk dat mensen met dit weer gewoon nogal huiverig zijn, alle stallen roepen begin van de herfst dat de bak altijd te rijden is, en dan is de praktijk in de winter toch net wat anders.
Afhankelijk ook van de ruimte waarin de paarden de hele dag in staan, een postzegel paddock is een paddock, maar wat mij betreft dus niet 'paddock genoeg' zegmaar. 195 all in is niet duur, maar dat is dus wel maar net hoe het eruit ziet; hoe zijn de paddocks, hoeveel paarden zijn er voor die twee paddocks et cetera. Zijn allemaal dingen die meetellen.
Enerzijds vind ik het niet duur, afhankelijk welk stukje zuid holland het is. Aan de andere kant sta ik voor 3 tientjes meer op een stal met een binnenbak, en het uitmesten is bij mij niet het grootste werk omdat ik een schone merrie heb. Dus als mensen kunnen kiezen, dan heeft dat toch bij veel de voorkeur denk ik, dus ik denk dat je ook een beetje afhankelijk bent van wie je concurrentie is en wat je concurrentie aan kan bieden.

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:10

Ik zou ook zeggen dat dat niet duur is gezien de service die ze erbij krijgen. Ik sta in Gelderland op de Veluwe op een stal met vergelijkbare faciliteiten als jij. Echter onze paarden staan dag en nacht buiten, zonder stal (jij hebt wel stalling erbij in). Ik betaal 175 euro per maand. En daar zit nog geen krachtvoer bij in. Alleen kuilgras of hooi en het houden van de paarden en zo goed verzorgen ze onze paarden niet als jij.

Dus als je bij mij in de buurt zou zijn, zou ik graag mijn paard bij je willen stallen!

Maar idd goeie tip van kiki1976, vraag eens rond in de buurt wat ze daar voor pensionstalling vragen. Vergelijkend warenonderzoek. Als je dan wat duurder uitkomt dan de rest, kun je in een advertentie bijv aangeven dat je extra service biedt door de paarden te poetsen en verzorgen als de eigenaar niet kan bijvoorbeeld. Daar willen sommigen best voor betalen die druk zijn oid.

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:11

Hier in de kop van Noord Holland betaal ik wel minder, maar.....

Zelf stal, weide en paddock mesten.
Excl. krachtvoer
Zelf voor de nacht hooi klaarleggen op stal voor de nacht
Binnen en buitenzetten volgens schema.

Wel....
Weidegang met de zomer
Paddocks overdag met onbeperkt hooi
Longeer paddock
Rijbak, verlicht en met polyvlokken (hindernis materiaal)

Prijs hiervoor is € 160.- incl hooi en stro

Gee
Berichten: 167
Geregistreerd: 03-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:15

Spotgoedkoop. Ik betaal hier in de randstad EUR 250 voor hetzelfde, maar moet wel zelf uitmesten!
Natuurlijk is het op andere plekken in Nederland goedkoper. Kijk dus inderdaad even wat anderen vragen bij jou in de regio. Dat je kleinschaliger bent is - in mijn ogen - alleen maar gunstiger.
Jij biedt echt veel voor weinig. Er zijn altijd mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Succes!

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:22

fanta2 schreef:
zuid holland tegen zeeland aan

Dan zeg ik goedkoop woon zelf ook in Zuid-Holland, maar dan wel de randstad kant. Goedkoopste die ik hier in de omgeving ken die heeft geen bak alleen een hele zware paddock en zelf mesten en biks geloof ik en in de winterperiode met sneeuw en ijs kunnen ze ook niet het terrein af. Wel op loop afstand rijvereniging waar je lid van moet worden om te rijden in de bak. En deze kost geloof ik 150 euro.

sandra8
Berichten: 1002
Geregistreerd: 21-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:23

€195 klinkt reëel voor wat je aanbied. Maar zoals hier al opgenoemd wordt hoelang staan ze in de paddock en hoe is de bak na veel regenval?
Ik betaal in n-h €225 voor een stal van 4bij 3,5 eigen paddock 2x krachtvoer 5x ruwvoer zomer's weidegang super rijbak en longeerbak zelf uitmesten en super goede staleigenaar.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:33

Ik denk dat 195 euro voor de service die je bied een heel erg leuke prijs is.
Maar je zou inderdaad eens kunnen rondkijken wat je conculega's rekenen voor om en nabij de zelfde soort accomodatie.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:37

Ik vind het echt niet zo veel geld.

Ik sta op een stal in flevoland dan wel met een binnenbak maar wij betalen 300 euro p.m. all in.

fanta2
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 13:23

heb het sinds eind vorig jaar maar in de winter wilde ik paddocks aanleggen maar door die sneeuw duurde het langer eer mijn paarden er stonden, en dat ik alles een beetje netjes heb gemaakt naar mijn zin, vandaar dat ik er net een paar maanden gebruik van maak, al voelt het nog maar zo en de maanden voorbij vliegen, en dat ik weet dat de rijbak super is, en er is al wat regen en sneeuw gevallen, maar kan gewoon lekker rijden en in een droge bak :') en verder is alles mogelijk bij mij,willen ze op de wei prima, willen ze binnen prima willen ze dag en nacht buiten ook goed, ik mest ook iedere dag de wei uit, maar er is gewoon weinig animo hier omdat ze het te duur vinden, terwijl op een stal waar ik heb gestaan het 200 kostte en dan moest je zelf mesten voeren en nog eens je eigen strooisel betalen, ik denk dat ik dan maar ga adverteren voor rusthuis of zo?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:46

Met de service die je bied zou een rusthuis ook een goed alternatief voor je zijn. dan is 195 tot 200 euro echt zo gek niet. ook niet voor gewoon pensionstalling hoor. begtijp me niet verkeerd. Maar je vergroot je markt.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:57

Ik ben die kosten ook kwijt, dus in dat opzicht denk ik niet dat je te duur bent.
Je hebt ook nog je kosten van afvoer mest water en stroom.
Hoe is de omgeving, veel stallingsmogelijkheid? heb je het kenbaar genoeg gemaakt?
Misschien is dat de reden dat je stallen vrij hebt.

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:02

fanta2 schreef:
heb sinds een paar maanden een stukje voor mezelf, daarbij een goede rijbak, die is altijd te gebruiken, op stallen die ik ken zijn ze of te zwaar of nat, en bij mij kun je altijd rijden, heb een groot stuk wei, daarbij nog wat kleinere weitjes, heb een schuur met buitenstallen en een schuur met binnen en buitenstallen, het is wel kleinschalig hoor, maar verder heb ik een grote paddock en nog een paddock en je kunt hier goed buitenrijden


echter ik dacht ik zal eens adverteren omdat er nu maar 3 paardjes staan,en ik er nog wel twee bij zou willen in pension, ik wil het beste voor de dieren dus krijgen ze onbeperkt hooi, ook in de wei of in de paddock,want ik wil ze hele dagen buiten hebben staan, ben zeker 80 euro per paard kwijt aan goed weidehooi, omdat ze ook s nachts krijgen van mij, en aan stro ook wel 50 per paard, verder voer ik vier keer per dag, zet ze binnen en buiten, ik mest iedere dag uit, en zelfs doe ik nog de verzorging als de eigenaar niet komt, nu krijg ik regelmatig reacties en ze vinden het allemaal te duur, ik vraag 195 all in, ben pas al wel wat goedkoper aan het worden maar dan nog vinden ze 175 te duur, is dat zo of niet? heb er een berg werk aan en ik doe zelfs ook voor sommige hun paard poetsen en hoeven uitkrabben



Dat vind ik gemeen van die zeikerds, echt waar! Over dat het te duur is.

Het is absoluut niet duur, je mag zelfs wel wat meer gaan vragen. Je bent veel te goed.

als je ook nog eens voor de paarden moet zorgen, omdat de eigenaar te lui is om te komen zou ik zelfs 250 voor gaan vragen.

Ik zou niet gaan poetsen en of de hoeven uitkrabben, dat is de zorg voor de eigenaar, die wilden toch zo graag een eigen paard???

Daar hoort ook verzorging bij en daar moet de eigenaren maar tijd voor gaan maken, kunnen ze niet, prima 1 dag niet gepoetst overleeft de paarden heus wel.

fanta2
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-11-12

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 16:20

Heb er zelfs een gehad die kwam drie weken niet, maar dan kun je toch niet zo n beestje laten staan? heb m toen maar gepoetst en hoeven gedaan en vond het zielig

fanta2
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-11-12

Re: stalling te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 16:21

o ja en dan achteraf natuurlijk weer verhuizen omdat het elders goedkoper was om m in de wei te gooien en dan alsnog weer verkopen, beestje had in bijna een jaar tijd op 5 adressen gestaan

Heukeltje

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-10
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:24

Ik vind dat totaal niet te duur! Ik woon ook in Zuid Holland tegen de grens van Zeeland maar gemiddeld betaal je op zulke stallen toch echt €230 - € 260 en dan staan ze niet onbeperkt op kuil en buiten in de winter en worden ze zeker niet elke dag uitgemest.

Lisanne1988

Berichten: 99
Geregistreerd: 22-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:25

Ik vind het echt niet te duur. betaal voor de zelfde faciliteiten ongeveer hetzelfde (200 euro). en betaal daarnaast mijn eigen bix. Wat je zegt je hebt er een hoop werk aan.. bent zelf ook een hoop kosten aan kwijt en als je het nog goedkoper zou doen hou je er niks aan over!! gewoon lekker die 195 aanhouden :)