Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kescali

Berichten: 51
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Midden-Limburg

Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 09:36

Ik heb even een praktische vraag voor ons zelf. We hebben onze paarden aan huis in een buitenstal. Zelf hebben we er drie ( twee pony's en een paard) en er komen er binnenkort twee bij. Twee pony's een E en een D. Die twee die erbij komen zullen dus bij ons in "pension" komen te staan. Dit zijn pony's van vrienden. ( liever even geen discussie of dit verstandig is enzo, want dat is een ander verhaal)

Wat wij bieden als stal is het volgende:
- buitenstal van 3,5 x 4, paardjes staan dus altijd lekker met hun hoofden buiten als ze dat willen.
- alle paarden staan van zonsopkomst tot zonsondergang buiten. dus zomer en winter
- paarden kunnen overdag zelf in de stal als ze dat willen
- dagelijks wordt alle poep en indien nodig de ergste natte plekken uit de stallen gehaald
- één keer per week worden alle stallen volledig uitgemest ( in de koude wintermaanden, maken we potstallen voor een maand of 3, daarna gaan ze weer helemaal leeg)
- de wei wordt iedere dag uitgemest, zodat hij zo schoon mogelijk blijft.
- als er dekens gewisseld moeten worden, doen wij dat ook.
- er is de beschikking over een buitenbak van 20 x 40, maar bij nat weer of vrieskou kan je er niet in rijden. Gemiddeld zo'n 2 maanden per jaar. Hier zijn we wel aan het kijken of het te verbeteren is.
- uitrijden mogelijkheden naar het bos zijn perfect. 2 minuten stappen en je zit in het bos.
- we voeren twee keer per dag. zomer pavo condition en winter, pavo condition, bietenpulp en wortels voor extra vocht. Daarnaast hebben ze de hele dag de beschikking over hooi, kuil of in de zomer natuurlijk gras. op stal krijgen ze altijd hooi of kuil als ze naar binnen komen.
- de 2-paards trailer die van ons is, mag door pensionklanten ook gratis gebruikt worden.


Wat zou je hier voor betalen ? Wij dachten zelf aan € 200,- per maand. O ja. locatie is midden-limburg. dat zal ook verschil maken natuurlijk.
Alvast bedankt voor een reactie. Ik vind het erg moeilijk om een goede en redelijke prijs te vragen. Dus hoor graag wat anderen betalen bij hun stal.

Dogs and Horses are beter friends than humans ever can be....


shetjeIris

Berichten: 378
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:38

Per paard? Of voor beide? :o?

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:38

vragen kan altijd.
Persoonlijk zou ik niet op een stal gaan staan waar de bak in de wintermaanden niet of slecht te rijden is.
Maar je schrijft al hier mee bezig te zijn.
Ik vindt het wel een nette prijs, maar zit niet in die regio dus geen idee wat er "standaard " is bij jullie.

tja....

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:40

120 euro max (persoonlijk zou ik er niet willen staan)
- je kan in de winter dus niet rijden
- potstallen voor mij een groot minpunt

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:42

€200,- per maand zou ik voor bovenstaande stal betalen in provincie Utrecht, maar ik neem aan dat Limburg goedkoper is?

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:43

Tja die slechte bak zou voor mij echt een struikelpunt zijn. Is in de winter vrijwel niet bruikbaar, daarom zou ik daar max 125 euro voor over hebben per paard. Als de bak verbeterd worden vind ik rond de 200 wel redelijk, wel aan de hoge kant nog maar wel redelijk.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:44

200 per paard vind netjes. Alles wordt gedaan . Potstal in de winter zou ik super vinden.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:45

Wij hebben hier hetzelfde. Alleen dat de bak niet gebruikt kan worden als het vriest. Bij nat weer is hij wel nat, maar nog perfect te rijden. Van eten is het ook hooi, bieten en gerst wat er bij zit hier. Vragen ook 200 euro..

Siglos
Berichten: 269
Geregistreerd: 16-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:45

Rond de 200 lijkt mij goed! Wij betalen 215 en hebben ongeveer hetzelfde, behalve de dekenwisseling.

Origineel

Berichten: 5278
Geregistreerd: 07-07-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:47

Rond de 100 euro, per paard.
Als je meer accommodatie kan bieden, dan op zou je het kunnen verhogen denk ik.

          Vertrouwen, vriendschap en volmaakt geluk ♡

MarjanB

Berichten: 16305
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:48

Ik snap de reacties niet van 120 euro, ga maar eens rekenen wat je kwijt bent aan hooi en strooisel, dan heb je alleen de kosten er uit (als je dat al lukt) 200 euro voor full service vind ik een mooi bedrag! Je moet er als staleigenaar ook niet armer van worden.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:49

Ik betaal 200 voor dezelfde facaliteiten. Vind het een nette prijs aangezien alle werk, voer, bodembedekking er bij in zit.
Trailer te leen is wel een groot pluspunt want dan kunnen ze dus in de slechte maanden ook naar een binnenbak mocht daar behoefte aan zijn.

(woon trouwens in Overijssel)

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:50

Rond de 200,- is een mooi bedrag. Ik zou ze echter niet gratis de trailer laten gebruiken.

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:50

Ik betaalde €180 (twente)
stallen werden gemest, paarden stonden zoveel mogelijk buiten, s winters ong. 5 a 6 uur per dag, zomers hele dagen. Dekens werden gewisseld, er werd gevoerd 2x per dag en er was een buitenbak ong. gelijk aan die van jullie (ook 2 maand max niet te rijden)
Wasplaats met koud water en gebruik van katine met koffie en thee.
Geen trailer
Redelijke uitrijmogelijkheden
Geen onbeperkt hooi maar 2x per dag een berg in stal en s winters was er in de weide hooi.
Dan heb je wat vergelijking.

Nu betaal ik 160 moet zelf mesten, en zelf binnen halen en savonds zelf voeren.
Onbeperkt hooi en zomers en s winters hele dagen weidegang.
2 buitenbakken goed verlicht. Betere uitrijmogelijkheden.


RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:54

Je moet het vergelijken met stalling in de regio. Daarnaast zijn het vrienden, dus een redelijke 'vriendenprijs' zou ik kiezen. (Misschien kun je uitrekenen wat het jullie écht kost en hoeveel uur werk het jullie geeft, en een uurloon berekenen en zo tot een totaalprijs komen.)

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:55

Als je dat gaat uitrekenen denk ik dat je juist niet op een vriendenprijsje gaat uitkomen, RuthenRoos.

V_eraa

Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:55

Bij mij op stal word ongeveer hetzelfde aangeboden. Alleen ze staat in de zomer 24/7 op de wei. Ik betaal 120 euro in de maand!

Spelt

Berichten: 866
Geregistreerd: 09-06-10

Re: Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:58

Rond de 180 euro is een mooi bedrag, zelf vind ik de potstallen in de winter ook een heel groot min punt.

testes76

Berichten: 1028
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Noord brabant

Re: Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:10

200 euro lijkt me een prima prijs! Jullie doen eigenlijk alles begrijp ik. Dat is dus volpension, dus lijkt me de prijs aannemelijk. Goede verzorging is wel wat waard natuurlijk :j ik betaal ongeveer hetzelfde en sta in noord Brabant.

Anoniem

Re: Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:12

Is er ook mogelijkheid tot het voeren van ander voer?
Condition zou voor mij dan weer een struikelblok zijn, evenals de potstallen.

Ik zou er wel 200 voor over hebben aangezien de paarden veel buiten komen en dat zie je niet veel meer :)


Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:13

Ik denk idd ook 200,-... hier in de regio betaal je minimaal 250,- oid..

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:13

Wordt er gepot met vlas of stro? Dat maakt ook al een verschil. Ik pot met vlas wel en met stro niet bijvoorbeeld.
Verder denk ik 180-200 gezien er niets anders gedaan hoeft te worden dan tijd te besteden aan het paard. De bak is een minpuntje, maar de trailer een plus.
Bedragen van 100-120 begrijp ik ook niet. Althans niet volgens de standaard die ik zou willen zien.

Anoniem

Re: Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:17

Ik zou ook rond de 200 euro ervoor betalen, maar ligt inderdaad wel aan de manier van oppotten, heb vorig jaar zelf opgepot en ik doe het zelf nooit meer (in ieder geval geen 3 maanden!)
Wat wel een plus is, is dat je de trailer mag gebruiken, dat zie je niet veel :)

MissNienke1

Berichten: 151
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:18

waarom vraag je niet eens bij stallen in de buurt wat de prijs is voor volpension, en baseer je je prijs daarop. 180-200€ lijkt me prima.

JamieC

Berichten: 271
Geregistreerd: 14-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:18

Wij hebben ongeveer hetzelfde op de stal waar ik sta.
Stallen zijn alleen kleiner en krachtvoer zit er niet bij in.

Ook een buitenbak met hetzelfde verhaal en ook weidegang, alleen in de winter weinig vanwege de nattigheid en vorst.

Per 2014 betaal ik 200 euro hiervoor in de winter ('s zomers minder omdat ze dan dag en nacht op het land staan).
Dit is in Noord Holland.

Wat jullie bieden zou hier toch wel zo'n 250 euro kosten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, PowerPoef en 19 bezoekers