Iets bijverdienen maar hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xmyhorse
Berichten: 79
Geregistreerd: 27-01-13

Iets bijverdienen maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 10:04

Hoi!
sorry als dit topic al bestaat / hier niet hoort... ;)
Ik wil heel erg graag wat geld bijverdienen, niet veel maar iets is al genoeg.

Nu is het probleem dat ik 13 jaar ben. (dus nog niet in bijv. supermarkt mag werken.)
Ook doe ik gymnasium (zit in de 2e) en heb een eigen pony. :+
Het enige moment dat ik een beetje geld binnenkrijg (buitengezien mijn zakgeld, maar dat wordt vaak uitgegeven aan cadeautjes, of iets wat ik zelf moet betalen voor ponylief) is op mijn verjaardag, en zoals velen onder ons: Ik ben maar 1x per jaar jarig! :P En wij hebben nou niet echt een hele grote familie ofzo dus veel bezoek krijg ik nooit, al hoeft dat niet van mij!
Alles wat ik heb gespaard van verjaardagen wordt ook na verloop van tijd uitgegeven aan bijv. een dikkere deken voor mijn pony (ik betaal vaak de helft mee :o haha)
Dus hoewel ik dolgraag bij een supermarkt of iets in die richting wil werken, het kan (nog) niet.

- Oppassen vond ik wel een goeie maar... in onze straat zijn geen kleine kinderen meer, alleen de buren en die hebben vaak opa & oma. Verder had mijn moeder aan kennissen gevraagd, die hadden al een oppas maar zouden aan mij denken! Wel zou ik naar andere straten kunnen gaan ....

- Spullen op marktplaats verkopen doe ik ook regelmatig, ook voor familieleden zo af en toe. Maar ja, ik krijg dan maar voor de moeite een keer wat euro`s maar dat is dus eens in de paar maanden. -O-

- Klusjes doen bij familie, mijn oma woont zo ongeveer zo ver fietsen als naar de pony, alleen een andere richting :') En mijn broer doet al wekelijks grasmaaien, etc.

- Folderwijk op zich niet zo`n probleem, alleen mag ik niet in het donker lopen en na ben pas na 18.00 uur thuis doordeweeks, dan moeten de folders al bezorgt zijn :( .

Goed om te weten is dat ik heel graag een betere mobiel wil :j (mag ook tweedehands!)
Voorderest wil ik gewoon sparen, voor als ik een keer nieuwe springschoentjes wil enzovoort.

Wie o wie heeft tips / ideeën voor mij? _/-\o_

!! het is niet de bedoeling om via bokt/internet werk te krijgen hoor...!!


edit: Folderwijk erbij gezet ;)
Laatst bijgewerkt door Xmyhorse op 09-11-13 10:22, in het totaal 2 keer bewerkt

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Iets bijverdienen maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:05

folders lopen?

Xmyhorse
Berichten: 79
Geregistreerd: 27-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 10:09

naomi_g1998 schreef:
folders lopen?

Zou wel kunnen maar heb er slechte verhalen over gehoord, zoals dat je zelf vervanging moet zoeken enz. plus dat ik alleen na 19.00 tijd heb, en mijn ouders willen niet dat ik in het donker loop :n s' ochtends is ook geen optie, ik moet altijd pony voeren vóór school, dus 7.25 op de fiets *\o/* Weekend, zou eventueel wel kunnen....

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Iets bijverdienen maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:22

Briefje ophangen in de supermarkt voor het oppassen? Advertentie op MP om stallen te mesten/paarden te verzorgen?

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Iets bijverdienen maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:23

Bij folders zelf vervanging zoeken is niet bij elk bedrijf, Daarbij zijn er ook wijken die je bv in weekenden kan lopen.
Ik zou gewoon eens informeren en met inschrijven en dan kun je nog altijd kijken wat je doet
Op jouw leeftijd is vrij weinig aan baantjes
Waar woon je ergens?

Xmyhorse
Berichten: 79
Geregistreerd: 27-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 10:26

Iris82 schreef:
Briefje ophangen in de supermarkt voor het oppassen? Advertentie op MP om stallen te mesten/paarden te verzorgen?

Mijn ouders zeiden ook wel dat ik een briefje in de brievenbus van mensen 3 straten verderop moest stoppen voor oppassen. Maar ik ken die mensen niet en vind het best wel eng, heb nog nooit opgepast. := Misschien toch maar doen dan.... Stallen uitmesten vinden mijn ouders geen goed idee: Ben al teveel bij m`n pony volgens hun :# Vooral in weekenden....

Xmyhorse
Berichten: 79
Geregistreerd: 27-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 10:28

Lynn_Nikita schreef:
Bij folders zelf vervanging zoeken is niet bij elk bedrijf, Daarbij zijn er ook wijken die je bv in weekenden kan lopen.
Ik zou gewoon eens informeren en met inschrijven en dan kun je nog altijd kijken wat je doet
Op jouw leeftijd is vrij weinig aan baantjes
Waar woon je ergens?

Bedankt voor de info, ik zal eens verder kijken.
Ik woon in Overijssel (twente). :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Iets bijverdienen maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:09

ED -> STW

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Iets bijverdienen maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:12

Er zijn niet fruittelers ofzo in de buurt te vinden? Want vanaf je 13de mag je in een kas werken. En dat verdient best wel goed en is alleen zaterdagochtend en in de vakanties. (Iig waar ik werkte)

Afanaisa91

Berichten: 1343
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Iets bijverdienen maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:34

Vanaf je 14e mag je enkele klussen in de supermarkt doen! Geen kassa helaas, maar bij alle supermarkten waar ik gewerkt heb waren 14 en 15-jarigen aanwezig om te spiegelen. Zij rolden vaak automatisch in kassa/vulploeg toen ze 16 werden.

Anoniem

Re: Iets bijverdienen maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:37

of je nu werkt of stallen mest voor een zakcentje, dat maakt toch geen verschil? :)