Probleem: benen optrekken in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djangotime

Berichten: 30
Geregistreerd: 01-10-13

Probleem: benen optrekken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 12:28

Hebben jullie misschien tips? Ik merk dat ik in galop een opgekropte houding aanneem. Ik trek mijn benen automatisch op om in balans te blijven. Hoe kan ik dit afleren?

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:29

les ?

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Probleem: benen optrekken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:33

En veel oefenen op een paard dat stabiel in galop blijft. Vaak ontstaat het optrekken door overmatig moeten aandrijven om het paard in galop te houden. Op een paard dat wel door galoppeerd is het gemakkelijker om het been wel lang te laten. Tijdens je les het paard (met jou erop) aan de longe laten galopperen helpt. Het tempo wordt door de longeur bepaalt en je hoeft dan alleen maar de beweging te volgen.

Maar een beetje instructie zou je dat ook al geadviseerd hebben.

Itsme_annie
Berichten: 177
Geregistreerd: 06-10-13

Re: Probleem: benen optrekken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:55

Ik heb dat probleem ook heel lang gehad, tot ik met een vriendin mee ging naar haar verzorgpony's. Daar hebben we vaak de beugels opgestoken en zonder beugels verder gereden. Na een tijdje ging het steeds beter en kon ik me steeds meer ontspannen.
Ik heb ook les, waar ik ook veel daarop heb geoefend.

Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Re: Probleem: benen optrekken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:11

Tja, niet doen gewoon;)
Misschien dan het handig is inderdaad om zonder beugels te rijden, verder je schouders naar achter en probeer je lekker mee te laten gaan in de beweging van het paard:)

Djangotime

Berichten: 30
Geregistreerd: 01-10-13

Re: Probleem: benen optrekken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 15:19

Bedankt voor de tips. Het gebeurde inderdaad bij een pony die niet door wilde lopen en waarschijnlijk was hij ook wat aan de kleine kant voor mij.

Eline_Dance

Berichten: 140
Geregistreerd: 30-05-13

Re: Probleem: benen optrekken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:20

Misschien helpt het om een keer zonder beugels te rijden en dan extra diep te gaan zitten in het zadel

Susan88

Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Re: Probleem: benen optrekken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:07

Ontspannen in je bekken dan gaat de rest vanzelf.

Djangotime

Berichten: 30
Geregistreerd: 01-10-13

Re: Probleem: benen optrekken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:53

Vandaag heb ik les gehad en het ging al een stuk beter. Ik was meer ontspannen en ben ook op mijn ademhaling gaan letten. De instructrice heeft inderdaad voorgesteld om een keer een zitles te doen. Wellicht doe ik dat binnenkort.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Probleem: benen optrekken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:20

Optrekken van je benen komt vaak door een paard dat niet genoeg voorwaarts is en ook niet aan het been is.

Ik zou eens beginnen te controleren of je paard voorwaarts is aan je been, als je kuitdruk geeft gaat je paard dan voorwaarts? Wanneer dit niet het geval is zal dat waarschijnlijk de oorzaak zijn van het optrekken van je benen.

Eerst je paard aan het been en voorwaarts laten denken, dan komt het(kunnen) lang houden van je benen vanzelf.