Communicatie met vriend

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maya_Mariel
Berichten: 92
Geregistreerd: 07-10-10

Communicatie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 11:27

Ik heb op dit moment een vriend, maar de communicatie gaat af en toe zo moeizaam...
We wonen op dit moment zo'n 400 km uit elkaar in verband met studie, dus de meeste communicatie gaat via facebook en skype. Er zijn periodes dat er gelijk geantwoord wordt op wat dan ook, en periodes dat er met moeite na 2/3 dagen een (kortaf) antwoord komt. En tsja, ik moet zeggen, dat laatste irriteert mij enorm. Niet zozeer dat er niet gelijk antwoord komt, maar dat ik onzeker wordt. Waarom duurt het deze keer zo lang, is er iets aan de hand, dat soort dingen.

Ik ben op mannengebied sowieso al wat onzeker, en dit helpt dan niet. Uit onzekerheid wil ik dan juist nog meer contact gaan zoeken, maar dat werkt eigenlijk averechts (en meestal lukt het ook wel om het niet te doen, maar ja niet altijd).
Zijn er meer die hier 'last' van hebben? Hoe gaan jullie er mee om?

When the worlds says 'Give up', Hope whispers 'Try it one more time'.


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:04

Hebben jullie geen telefoon? :+
Mijn vriend is voor zijn werk vaak doordeweeks dag en nacht van huis, en als we niet compleet langs elkaar heen willen leven moeten we echt wel een beetje contact houden hoor, we bellen iig om de dag, vaak vaker. En da hoeft helemaal niet over belangrijke dingen te gaan, gewoon ff bijkletsen samen.
Ik zou er gewoon eens met hem over praten met hem, dat het je niet lekker zit.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Maya_Mariel
Berichten: 92
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Communicatie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 12:18

We gebruiken meestal skype in plaats van de telefoon :)
Je hebt inderdaad contact nodig om niet langs elkaar te leven, en dat is eigenlijk een beetje het probleem. Ik wil graag bijkletsen, maar ik heb het idee dat hij daar niet goed mee om weet te gaan, alsof hij alleen maar wat hoeft te zeggen als er iets belangrijks is. Terwijl op andere momenten het dus wel goed gaat.
Hij weet al dat ik het niet leuk vindt, misschien nog een keer aangeven inderdaad.

When the worlds says 'Give up', Hope whispers 'Try it one more time'.

Jurrian1993
Berichten: 265
Geregistreerd: 19-09-08
Woonplaats: Leerdam

Re: Communicatie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:22

Mannen willen meestal ook alleen de belangrijke dingen vertellen, waar vrouwen altijd alles willen vertellen. Dit heb ik met mijn vriend ook en hij vergeet soms ook gewoon wat hij allemaal gedaan heeft want het was toch niet belangrijk.
Probeer erover te praten, en benoem dan ook dat jij die 'bevestiging' nodig hebt in het contact.

Houden van is loslaten, en erop vertrouwen dat de ander bij je blijft..

Als ik vandaag bij je zou zijn, dan zou ik je morgen missen..

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Communicatie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:38

Tegenwoordig met het mobiele tijdperk zijn de verwachtingen ook veel groter als vroegen. Toen ik mijn ex man leerde kennen konden we schrijven of bellen op een vaste telefoon (ik voel me ineens heel oud) Nu herken ik je onzekerheid. Ik weet vaak dat mijn vriend waarmee ik een lat relatie nog heb, gewoon thuis is maar als ik dan geen bericht terug krijg op mijn whattsapp wordt ik ook onzeker. Mannen vinden het contact sowieso minder belangrijk als wij vrouwen. Hun hebben die onzekerheid niet. Ze vinden het vooral irritant als je daar steeds op doorhamerd.
Spreek je onzekerheid uit en maak samen afspraken. Bijv sowieso om de dag om een bepaalde tijd contact. Als je verder uit elkaar woont heb je allebei een eigen leven. Daar moet je samen mee leren omgaan.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:33

De sleutel van een afstandsrelatie is communicatie. Mijn vriend woont dan 140 km verderop, dat is ook geen afstand dat je even snel op en neer kan rijden. Dus veel zien wij elkaar ook niet.

Ik merk ook heel goed dat je daarom echt moet praten, praten praten. Alleen maar What's Appen heel de dag, daar schiet je ook niets mee op. Daar worden vaak dingen anders opgevat dan dat werkelijk de bedoeling is.

Probeer gewoon even elke dag te Skypen of te bellen, dan hoor je elkaars stem en hoef je ook niet onzeker te zijn.

Als ik mijn vriend een paar dagen niet heb gebeld, en alleen matig spreek via Whats App, dan word ik ook echt knettergek.

    BE BLESSED WITH LUCK AND LOVE ❤

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:27

Elke dag even bellen? Daar zou ik zelf gek van worden. Wat belangrijk is is om te beseffen dat jij onzeker bent, dus dat jij daar iets mee zal moeten doen. Natuurlijk heb je hier ook de steun van je vriend bij nodig dus zul je met een compromis moeten komen.
Zo kan je afspreken dat je elke dag even de belangrijke dingen doorspreekt of bijv. 1x in de week gewoon lekker kletst over vanalles en nog wat.

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...


xdniesje
Berichten: 2052
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: Communicatie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:24

Als je hem nou dit topic laat lezen? Ik zou eerlijk zeggen hoe jij je voelt en dat je hem zo mist maar heus niet wilt claimen. Misschien zit er gewoon iets simpels achter wat wij vrouwen niet begrijpen.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Communicatie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:55

Waarom bespreek je juist dít niet met hem? Hier gaat het om, als het gaat om communiceren. Niet om de koetjes en kalfjes en de laatste roddels die je met elkaar bespreekt, maar juist om fundamentele dingen als dit. Door te delen hoe jij het ervaart geef je hem de kans om er vervolgens wat mee te kunnen doen. Nu word je enorm onzeker, maar heeft hij er waarschijnlijk geen benul van, en al helemaal niet dat het komt door iets wat hij (niet) doet.

Mijn blog lees je hier en kun je natuurlijk ook volgen op Facebook en Twitter.
Mama van een heel bijzonder meisje

Maya_Mariel
Berichten: 92
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Communicatie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 19:04

Dank je wel allemaal voor de reactie's.
Jullie hebben gelijk, dit is iets om met hem te bespreken. Jammer genoeg heb ik dit al geprobeerd, maar de enige reactie die ik krijg is dat hij niet altijd zin heeft om (uitgebreid) te reageren. Hij reageert verder niet echt op hoe ik het voel. Daarom heb ik er niet echt zin om het nog een keer ter sprake te brengen. Behalve dat ik niet denk dat het iets oplevert, ben ik er ook wel een beetje huiverig voor dat er ruzie uit voort komt.

When the worlds says 'Give up', Hope whispers 'Try it one more time'.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Communicatie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:06

Irritaties en ongenoegen laten sluimeren en sudderen is funest voor elke relatie. Zulke dingen moet je juist bespreken, ook al komt er ruzie van. Ruzie hoeft niet slecht te zijn ;) bovendien voorkome je met het praten een grotere ruzie want de bom gaat ook eens barsten als je dingen niet bespreekt.

[o]

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:12

Maya_Mariel schreef:
Jullie hebben gelijk, dit is iets om met hem te bespreken. Jammer genoeg heb ik dit al geprobeerd, maar de enige reactie die ik krijg is dat hij niet altijd zin heeft om (uitgebreid) te reageren. Hij reageert verder niet echt op hoe ik het voel. Daarom heb ik er niet echt zin om het nog een keer ter sprake te brengen. Behalve dat ik niet denk dat het iets oplevert, ben ik er ook wel een beetje huiverig voor dat er ruzie uit voort komt.


Waarschijnlijk heeft hij ook niet door dat dat is waar je naar zoekt. Ook is jouw onzekerheid niet iets wat hij kan veranderen, vaak krijgen mannen het gevoel dat ze het op moeten lossen, dit kan hij niet, dus krijg je niet de reactie die je wenst. Wil natuurlijk niet zeggen dat dat het geval is bij hem, maar je zou het eens kunnen proberen:
"Ik ben van mezelf al onzeker en vindt het weinige contact daarom extra lastig. Aan m'n onzekerheid zal ik zelf moeten werken, maar kun je me hierbij ondersteunen door wat vaker/langer/spontaner te bellen?"

Klinkt misschien wat kinderachtig dat je het dan zo uit moet spellen, maar als je dan nog steeds dezelfde reactie krijgt weet je in ieder geval zeker dat dat niet door een gebrek aan herkenning van jouw behoeftes komt. (En heb je dus een ander probleem, namelijk dat hij er geen energie in wilt steken)

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Lalidan, LiDi, luuntje, Maren, pony33 en 201 bezoekers