Achtergelaten poes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Achtergelaten poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 16:58

Op 14 oktober hebben wij de sleutel van onze nieuwe huurwoning gekregen. Al snel zijn we verhuisd, alles helemaal goed in orde maar nu staat er vanaf het moment dat wij in dit huis wonen elke dag een poes voor de deur. Ik heb aan de buren gevraagd of de oude bewoners misschien een poes hadden, maar er werd gezegd dat dit Turken waren en dat Turken niet van katten houden, dus die hadden vast geen poes. Helemaal zeker wisten ze dit niet. De poes zit hier nu echt dag en nacht voor de deur keihard te mauwen, heeft geen halsband om, maar ziet er op zich redelijk goed uit.

Vandaag hagelde het erg hard waardoor we het beestje dan toch maar binnen hebben gelaten. Ik ben bang dat hij niet kan blijven omdat ik allergisch ben voor katten (huidschilfers)

Mijn plan is nu om morgen naar een DA te rijden met de poes om te kijken of deze misschien een chip heeft en toch van iemand is. Mijn vraag is of dat de DA dit gratis doet.

Heeft iemand ervaring met dit soort situaties.

Negeren hebben we overigens geprobeerd, maar hij mauwt zo ontzettend hard dat je er echt gestoord van wordt en hij houd het erg lang vol (ruim twee weken)

Kerstmuts


Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Achtergelaten poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:00

Ik denk dat de dierenarts dat niet gratis doet :)
Ik zou de dierenambulance bellen, die kunnen het beest op komen halen.

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:01

Dierenambulance bellen. Die komen hem dan ophalen, kijken of ie gechip is oid. Nemen hem mee en gaan opzoek naar nieuwe/oude eigenaren.

DA doet er denk ik niks mee.

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.


Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:01

Zelf doe ik de opleiding paraveterinair (Dierenartsassistente) en belden er ook wel klanten of wij konden controleren of de kat ook een chip had ja of nee omdat die kat was komen aanwandelen. Dit lieten wij dan altijd gewoon gratis doen. Het is denk ik praktijk verschillend.

[ITP] Mijn GOUDEN Vriendje Coelenhage's Bungie!!

Coelenhages Bungie; Mennen Dressuur B+11 - L+9


saskiaojan

Berichten: 7239
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Achtergelaten poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:09

Bij onze da is dat ook gratis en dan krijg je ook nog de keus om het beestje daar te laten en evt op te laten halen door de ambulance of de eigenaren of hem bij je thuis op te vangen.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:20

Toch wel handig zo'n dierenambulance die dan de kat maar even komt ophalen :j .
Zo werkt het niet mensen, zou wel lekker makkelijk worden. Dierenambulance neemt niet zomaar een kat mee. Het is geen ophaaldienst voor voor mensen die van een kat afmoeten. Je kan ze bellen om te vragen of ze een chipcontrole willen doen en dan hoor je vanzelf wel de procedure hoe het verder moet als de kat geen chip blijkt te hebben
Of je belt de dichtstbijzijnde DAP en vraagt of je de kat mag na laten kijken op een chip en of daar eventueel kosten aan vast zitten.
Geen chip? Neem dan contact op met de opvang bij je in de buurt en vraag hoe te handelen.
Verder kun je het dier opgeven op www.amivedi.nl Misschien is het dier wel ergens vermist.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Achtergelaten poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 17:35

Nee ik weet uit ervaring dat de dierenambulance zeker niet zomaar dieren mee neemt..
Beestje ligt ondertussen heerlijk in de vensterbank. Zal ik haar vannacht binnen laten of toch naar buiten doen? Want vandaag is natuurlijk alles gesloten.

Kerstmuts

liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 17:50

Inmiddels gebeld, morgenochtend moet ik terug bellen want dan kunnen ze me doorverbinden met een asiel in Rotterdam die 'm dan op kan halen.

Kerstmuts

har166

Berichten: 2034
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Achtergelaten poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:56

Is de poes bangig binnen en sluipt ze rond? Zonee dan denk ik dat ze inderdaad er gewoond heeft. Toen ik net verhuisd was slopen mijn katten door het huis heen en gingen alles onderzoeken omdat het nieuw is. Het duurde wel een week voordat ze een beetje gewend waren in huis dus het lijkt me stug dat een wildvreemde kat denkt ' hee deze vensterbank is wel relaxt, ik denk dat ik hier blijf rondhangen'.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:57

je houd haar nu dus binnen? denk je dan om iets van een kattenbak? (en water)

ik ben met bovenstaande ook eens, waarschijnlijk heeft ze er dan wel gewoond.

The end

dierenfan
Berichten: 9599
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Achtergelaten poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:17

als het goed is wordt ze echt niet zomaar opgehaald als ze niets mankeerd (dat mag namelijk niet eens in het grootste gedeelte van NL). Een DA doet bij mij weten altijd gratis een chip controle als het om een gevonden dier gaat. Hier in de buurt in elk geval nooit mee gemaakt dat iemand die dat deed op ons advies heeft moeten betalen hier voor.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Achtergelaten poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:10

Is poes inmiddels al gescant en/of weggebracht?

Ik heb autisme, en zal soms bepaalde dingen anders verwoorden of opvatten als bedoeld.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Achtergelaten poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:07

is het diertje nog opgehaald?

The end

liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Achtergelaten poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 12:59

Hij heeft gewoon een huis :)

Kerstmuts

har166

Berichten: 2034
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Achtergelaten poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:10

is ie opgehaald of via het asiel een nieuwe woning??

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Achtergelaten poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 13:44

Ik heb de dierenambulance gebeld en hebben me toen doorverbonden met een asiel in de buurt. Ze hebben de poes gescand en het baasje van de poes woont gewoon hier in de buurt.

Kerstmuts

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Achtergelaten poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:45

de dierenambulance zou het gratis doen zowiezo... misschien dat de oude eigenaren het beestje wel extra voerde? dat hij daarom nu bij jou komt mauwen ?

Jayden 10-12-2011
Papa, we missen je, we houden van je
[LZP] Jayden in het bos!
[BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:46

Loopt hij dan niet terug naar zijn baasje? Anders even contact opnemen met de eigenaar dat die iig weet waar de kat is.

Aaron
Elmar
Lucky

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:48

liiza schreef:
Ik heb de dierenambulance gebeld en hebben me toen doorverbonden met een asiel in de buurt. Ze hebben de poes gescand en het baasje van de poes woont gewoon hier in de buurt.


:= Dat deed de kat van mijn vriendin ook! Is zelfs een keer bij visite van de buren in de auto gestapt.... Ze was hem dan ook heel regelmatig kwijt :+
Maar wel lief dat je je over hem bekommerd hebt!!
(bij ons kun je ook gratis bij de dierenarts chip laten checken!)

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:51

liiza schreef:
Nee ik weet uit ervaring dat de dierenambulance zeker niet zomaar dieren mee neemt..
Beestje ligt ondertussen heerlijk in de vensterbank. Zal ik haar vannacht binnen laten of toch naar buiten doen? Want vandaag is natuurlijk alles gesloten.

En ik weet uit ervaring dat de dierenambulance wel degelijk zomaar dieren meeneemt.
Gewoon gaan bellen. Anders naar de dierenartsenpraktijk gaan, even scannen of er een chip zit en kijken of hij in een database staat rekenen ze je echt geen geld voor.
Als die kat al dagenlang bij jullie voor de deur zit te mauwen is het wel erg aannemelijk dat hij daar woonde.
Is het geen optie dat je hem gewoon houd?

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:53

anneliesdj schreef:
liiza schreef:
Nee ik weet uit ervaring dat de dierenambulance zeker niet zomaar dieren mee neemt..
Beestje ligt ondertussen heerlijk in de vensterbank. Zal ik haar vannacht binnen laten of toch naar buiten doen? Want vandaag is natuurlijk alles gesloten.

En ik weet uit ervaring dat de dierenambulance wel degelijk zomaar dieren meeneemt.
Gewoon gaan bellen. Anders naar de dierenartsenpraktijk gaan, even scannen of er een chip zit en kijken of hij in een database staat rekenen ze je echt geen geld voor.
Als die kat al dagenlang bij jullie voor de deur zit te mauwen is het wel erg aannemelijk dat hij daar woonde.
Is het geen optie dat je hem gewoon houd?


Denk dat TS al update had gegeven :) Denk dus niet dat ze hem gaat houden, poesje woont iets verderop.

Citaat:
Ik heb de dierenambulance gebeld en hebben me toen doorverbonden met een asiel in de buurt. Ze hebben de poes gescand en het baasje van de poes woont gewoon hier in de buurt.

Jayden 10-12-2011
Papa, we missen je, we houden van je
[LZP] Jayden in het bos!
[BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers