Heftige pijn in voet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Heftige pijn in voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 12:02

Vannacht droomde ik dat er een aardbeving was en de kamer door geslingerd werd en daardoor pijn in mijn voet had. Eerst een beetje pijn, toen heel veel pijn. En toen werd ik wakker en deed mijn voet nog steeds heel veel pijn. Ik heb het dus schijnbaar gepresteerd om mijn voet te blesseren in mijn slaap. Ik wist wel dat ik blessuregevoelig was, maar zó erg? ^)

De pijn zit aan de onderkant, bij mijn grote teen en de bal van m'n voet. Ik kan mijn teen een klein beetje buigen en strekken, maar dat doet behoorlijk zeer. Lopen gaat nauwelijks. Het gebied lijkt niet heel gezwollen, het voelt wel warm. Ik heb online gezocht maar vind alleen dingen waarbij ze het hebben over een 'zeurende' of 'vage' pijn, of 'stekende pijn in de gehele bal van de voet.' Nou, ik ben echt geen watje maar dit is geen 'vage' pijn, dit doet gewoon verdomd zeer. Ik heb gisteravond wel gesport maar had toen echt nergens last van, ook niet later op de avond. Ik grapte al tegen mijn vriend dat ik al slapend uit bed ben gevallen en er weer in ben geklommen (de aardbeving uit mijn droom), maar ik heb geen historie van slaapwandelen en word normaal gesproken snel wakker als er iets gebeurt.

Heeft iemand toevallig een idee wat dit is? En hoe ik dit al slapend voor elkaar heb gekregen?

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:05

Ik zelf draai echt heel veel in mijn slaap, word soms ook met mijn hoofd aan het voeteneind wakker. :+ Misschien heb je ook onrustig geslapen en je ergens aan gestoten? Voor de pijn zou ik gewoon even langs de huisarts gaan, die weten het beter dan wij denk ik. :D

edit; En niet verder googlen want vaak vind je alleen maar diagnoses die erger zijn dan het is...

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 12:10

Het is zaterdag. Ik kan niet naar de huisarts :D
En de huisartsenpost bedankt ik vooralsnog even voor, daar heb ik nogal slechte ervaring mee. Overigens kan ik prima diagnoses googlen, ik kan heel aardig bepalen wat wel of niet van toepassing is. :) En ik vind nu toch alleen maar diagnoses die het niet kunnen zijn, haha. Gestoten kan trouwens bijna niet, tenzij ik dus uit ben ben gerold. Of ik moet heel hard tegen de verwarming geschopt hebben maar dan was ik wakker geworden van het lawaai. :+

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:14

Voel aan je teen of alles nog heel is , kan je hem buigen? Waarschijnlijk gestoten en verstuikt door de rare droom die je had. Als je hem kan buigen toch gaan lopen , Rust roest. Goede stevige schoenen aan doen in huis voor extra steun.

Plus tegen je bedrand kun je je ook hard stoten hoor. En zelfs op je matras kun je je teen mal dubbel knikken.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:15

Niet heel logisch maar jicht??

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Heftige pijn in voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:32

Verkrampt? Spiertje verschoten?

Ik herken het trouwens wel. Ik droom ook wel dat ik pijn heb en dan blijkt het dus daadwerkelijk zo te zijn, ik word daarna dan ook altijd wakker. Nou heb ik fibromyalgie en kan te lang in 1 houding liggen mij al erg pijn doen, dus het overkomt me regelmatig :+

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 12:38

Hmm. Ik heb sowieso problemen met gewrichtsontstekingen op het moment, dus jicht is misschien niet heel onlogisch. De omschrijving klopt wel, heftige pijn die 's nachts begint in de aanzet van de teen.
Ik kan mijn teen een beetje buigen en niet strekken, dat doet teveel pijn. We hebben een lage bedrand dus gestoten kan echt niet. Schoenen krijg ik niet aan (ook met dunne sok en veters heel los).

Ik heb trouwens best wat ervaring met blessures, het is niet dat ik me enorm zorgen maak of zo, maar ik kan het niet uitstaan dat ik geen idee heb wat er is gebeurd en wat ik heb. :+
Dit is trouwens wel erger dan een lichte kneuzing of verdraaiing, daar is de pijn echt te heftig voor. Ander soort pijn, ook.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Heftige pijn in voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:15

Ik zou zeggen je grote teen verdraaid. Dat doet heel erg zeer en de pijn blijf je wel even houden. Heb je bergschoenen? Anders zou je die aan kunnen doen voor steun. Doet even zeer maar als je ze goed stevig vastmaakt krijg je steun en zal de pijn (hopelijk) minder worden.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 15:40

Een dag verder en nog steeds pijn. Wel iets minder dan gister, en ik kan mijn teen iets meer bewegen. Gister zal ik echt te huilen van de pijn (en dat is me, ondanks meerdere heftige blessures, nog nooit overkomen), zo erg is het vandaag niet. Ik kan nog steeds niet lopen, schoenen aan gaat ook echt niet. Ik kan geen druk verdragen aan de onderkant van mijn teen en bal van m'n voet. Zal mij benieuwen hoe lang dit gaat duren..

_Patriesz
Berichten: 590
Geregistreerd: 06-08-02
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:29

Paar jaar geleden heb ik precies hetzelfde gehad als jij nu. Alleen de droom van de aardbeving dan niet ;)
Ben toen de volgende ochtend bij de dokter geweest, doorverwezen naar het ziekenhuis om een foto te maken, natuurlijk niets op te zien. Toen bloed geprikt om te testen op jicht, dat was het ook niet.
Ondertussen ging de pijn maar niet weg dus heb krukken geregeld om mijn voet maar niet te belasten, schoenen aan was absoluut geen optie dus heb lekker met sloffen & dikke sokken aan rond gestrompeld :+

Dokter heeft het toen na een week of 2 op overbelasting gegooid. Flinke pijnstillers en een doorverwijzing naar de podotherapeut voor steunzolen. Sindsdien gaat het wel beter maar er gaat geen dag voorbij dat ik volledig pijn vrij ben.

Natuurlijk ben ik geen dokter, en vertel ik alleen maar mijn eigen ervaring, maar wellicht kan je een pijnstiller nemen om de ergste pijn weg te nemen en probeer zo min mogelijk je voet te belasten.
Sterkte en succes bij de HA, hopelijk valt het voor je mee!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Heftige pijn in voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:34

Klinkt ook als jicht idd, gewoon rustig aan doen, evt sodabadje mocht er evt een ontsteking zijn of splinter.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:39

Het kan ook een ontsteking van binnen uit zijn ;) Paard was een week of 2 daarvoor op mijn voet gaan staan. En ik maar denken wat het toch kon zijn. Avond daarvoor nog gaan stappen maar ik kon de dag erna echt niet meer op lopen van de pijn.
http://www.mijnalbum.nl/Album=WCXOVJYQ
Jicht is mogelijk, moet je even naar de huisarts en bloed laten trekken. Ik heb soms nog steeds last van mijn teen en de HA dacht toen ook aan jicht.