[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 10:56

wij hebben hier ook wel eens een tijdje gehad dat het gevoel niet kloppend was met de punten.
Mijn pony is erg heet en dat is het laatste jaar wat minder geworden en ze heeft meer haar rust gevonden.
Wij waren eerder altijd bezig met een zo ontspannen mogelijke proef te rijden. Toen dit dus goed ging, kregen we vaker impulsverlies en mag actiever erop staan.
Terwijl wij juist superblij waren met eindelijk een ontspannen proef.
Toen moesten we dus weer ff gaan omschakelen :D
Maar ik zou je niet teveel zorgen maken Urielle. Kan zomaar een keer voorkomen hoor.
En bij sommige juryleden rijd je inderdaad nooit meer dan een zes en is dat onverklaarbaar...

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 11:07

Def schreef:
wij hebben hier ook wel eens een tijdje gehad dat het gevoel niet kloppend was met de punten.
Mijn pony is erg heet en dat is het laatste jaar wat minder geworden en ze heeft meer haar rust gevonden.
Wij waren eerder altijd bezig met een zo ontspannen mogelijke proef te rijden. Toen dit dus goed ging, kregen we vaker impulsverlies en mag actiever erop staan.
Terwijl wij juist superblij waren met eindelijk een ontspannen proef.
Toen moesten we dus weer ff gaan omschakelen :D
Maar ik zou je niet teveel zorgen maken Urielle. Kan zomaar een keer voorkomen hoor.
En bij sommige juryleden rijd je inderdaad nooit meer dan een zes en is dat onverklaarbaar...

Hier ga ik helemaal in mee :j

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 11:26

Gewoon een keer laten filmen,dan weet je of het klopt.
En verder kun je niets anders doen dan gewoon doortrainen.
Je best doe je immers al.

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 11:38

Inderdaad, als je het laat filmen kun je er ook altijd een keer je instructie naar laten kijken om te zien of zij het terechte punten vindt en dan kun je ook samen eraan verder werken. Maar jurysport is gewoon helaas nog altijd niet objectief, smaak heeft altijd invloed, dus daar hou ik me maar gewoon aan vast.

Heb in augustus de voorrondes op de regiokampioenschappen in het M2 mogen rijden en daar reed ik een prima proef voor 184 punten van de hoofdjury en de H-jury gaf me 179 punten. Met de finale reed ik de volgende dag eenzelfde proef, vond hem zelf fijner, meer ontspannen, maar kreeg ik van de H-jury 155 punten en van de C-jury 176... Waarbij de ene een 7 gaf en de andere een 4 voor dezelfde schouderbinnenwaarts bijvoorbeeld... Zo zie je maar weer, dat er tussen jury's ongelofelijk veel verschil kan zitten.

Wij mogen om kwart over vijf nog verschijnen in de ring vandaag, ben benieuwd of hij dit keer meer ontspannen door de baan gaat en of ik überhaupt over de helft kom. :)

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:08

Def schreef:
wij hebben hier ook wel eens een tijdje gehad dat het gevoel niet kloppend was met de punten.
Mijn pony is erg heet en dat is het laatste jaar wat minder geworden en ze heeft meer haar rust gevonden.
Wij waren eerder altijd bezig met een zo ontspannen mogelijke proef te rijden. Toen dit dus goed ging, kregen we vaker impulsverlies en mag actiever erop staan.
Terwijl wij juist superblij waren met eindelijk een ontspannen proef.
Toen moesten we dus weer ff gaan omschakelen :D
Maar ik zou je niet teveel zorgen maken Urielle. Kan zomaar een keer voorkomen hoor.
En bij sommige juryleden rijd je inderdaad nooit meer dan een zes en is dat onverklaarbaar...


Bij mij was het net andersom. Mijn pony was lekker ontspannen en rustig maar te, waardoor hij niet goed reageerde. Toen hij voor het eerst wat alerter was, was ik super tevreden maar de jury minder omdat hij ook wat onrustig werd met zijn hoofd.
Maar ik was super blij dat ik eindelijk contact kreeg tijdens de proef.
Nu zijn we een beetje op zoek naar een midden weg.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:19

Wat eeb bout weer he :(

Ik had gisteren mijn L2 debuut en heb 1 wp gereden *\o/*
super trots, ruin met ballen was weer super braaf ook :)
Was het alleen niet zo eens met de opmerking van de jury dat mijn paard niet schoon genoeg was. Hij was de dag ervoor helemaal gesopt en was echt spierwit. Alleen had hij 1 vlek op zijn achterbeen, had daar al met droogshampoo op zitten boenen maar helemaal weg ging het niet meer.
Hoorde later van dschrijfster dat ze zijn sokken ook smerig vond. Ja duh, zn sokken komen tot op de grod en het zand van de bak is bruin :Y) goh :') nouja toe maar :P

Als hij er nu zo uit zag snap ik het :+
Afbeelding


Hij was ook strak gevlochten (bobbel is omdat hij zijn koppie hier in de lucht heeft, als hij er netjes aan loopt is zijn vlecht mooi recht.)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cp112 op 10-11-13 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:22

@michelle, die van mij is ook zodood tijdens de proef. Heeft dan zo'n bubbel om zich heen en reageerd gewoon niet :n
Rijd niet lekker dan.

Gisteren was hij veel meer gefocust op mij, voor het eerst, kon er dan ook lekker aan rijden en dat komt het algehele beeld dan ook echt ten goede. Ik kon er waarachtig een fatsoenlijke middendraf uit rijden ipv veel te late en lauwe reactie en t nét niet zeg maar

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:51

Wow, dat is zeker een verschil Lisanne! Wel ooit met kur op muziek gehad een 4 en een 7 voor mijn achterwaarts! Was ie nou wel of niet goed? :+ Succes straks iig

Verzorging van Tinkers blijft toch moeilijk, wat je zegt, je rijdt een rondje door de bak en de sokken zijn weer smerig. Ik heb dat altijd wel enorm onderschat.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:54

Goed gedaan zeg :D!
Ik vind het wel verzorgd dat hij is ingevlochten voor een wedstrijd, losse manen vind ik echt geen aanzicht..
En zo zie je zijn nek veel beter uitkomen :j.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:55

Opnemen op video is een goed idee, alleen ik ben altijd alleen dus het is al een gedoe om een lezer te hebben, laat staan ook nog iemand die opneemt

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:58

Als je een keer hier in de buurt start wil ik best filmen hoor, geen probleem.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:01

Oh wat tof! Ik zal je inlichten dan :)

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:02

Niet gevlochten vind ik ook geeb porem. Het mag wel maar het staat gewoon niet zo netjes.
En inderdaad komt zn hals (en mooie hengsten kap :D) zo veel mooier uit

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:10

Hier bij de LRV mogen de pony's niet gevlochten worden, ik vind dat zo onverzorgd staan!

Itsme_annie
Berichten: 177
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:17

Bij ons op de manege staat een pony die tot aan de Z dressuur goed kon meekomen tussen de paarden. Gisteren onderlinge wedstrijd op de manege op haar gereden en ze werd eerste en tweede in de M1 (ik was tweede). Ze wordt nu gebruikt als lespony, dus ze moet (net als de andere manegepaarden) meerdere keren in de wedstrijd meelopen voor de mensen die geen eigen paard hebben (waar ik ook onder val).

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:23

Urielle schreef:
Hier bij de LRV mogen de pony's niet gevlochten worden, ik vind dat zo onverzorgd staan!


Dat vind ik dat echt niet staan.. Ook totaal geen wedstrijd/show gevoel krijg ik dan van.

Jullie hebben veeeeel gepraat!

Vrijdag kwam de zadelmaker, nooit geweten dat paarden echt voorkeuren hebben altijd beetje gedacht dat fabeltje was maar zand van dichtbij gezien :') au

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:46

Nicole schreef:
Urielle schreef:
Hier bij de LRV mogen de pony's niet gevlochten worden, ik vind dat zo onverzorgd staan!


Dat vind ik dat echt niet staan.. Ook totaal geen wedstrijd/show gevoel krijg ik dan van.

Jullie hebben veeeeel gepraat!

Vrijdag kwam de zadelmaker, nooit geweten dat paarden echt voorkeuren hebben altijd beetje gedacht dat fabeltje was maar zand van dichtbij gezien :') au

Huh? :wow: vertel!

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:47

Urielle schreef:
Hier bij de LRV mogen de pony's niet gevlochten worden, ik vind dat zo onverzorgd staan!

Wss als voorzorg van die überlelijke mislukte knotjes ofzo :') :))
Niet ingevlochten vind ik ook not done :P
Tenzij ze zo'n hanenkam hebben =:)

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:49

Ik had vorige week eerste keer met naald en draad ingevlochten en waaaaauw ik ben echt superfan <3
Vanavond terug (morgen gaat ze met eigenaar op keuring) volgende week opnieuw voor eerste wedstrijd :D
Afbeelding
Afbeelding

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:49

PS: ik ben van plan om een pot gel te halen, no worries :+

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:51

Zal ik Angel vandaag eens proberen te knotten? Heb het niet meer gedaan sinds mijn manegetijd dus ben reuze benieuwd :')

Ik snap al niet eens hoe mensen met lange losse manen kunnen rijden, ik had het altijd in vlechten.

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:02

Ik ook, zonder zweep gaat t nog net, maar met zweep zat ik na 10 min altijd in de knoop :=

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:13

__Astrid schreef:
Ik had vorige week eerste keer met naald en draad ingevlochten en waaaaauw ik ben echt superfan <3
Vanavond terug (morgen gaat ze met eigenaar op keuring) volgende week opnieuw voor eerste wedstrijd :D
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]


Je moet begin stuk stukkk losser vlechten en laatste paar slagen wat strakker. Vervolgens begin je met je eerste steek maar druk je je knotje zeg maar goed plat in midden en dan paar keer goed steken, dan krijg je echte roosjes effect.

Afbeelding

Ik zal straks even verhaal doen van mijn avontuur vrijdag :') type gaat moeizaam op telefoon :P

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:15

Ja maar dat vind ik zo mooi niet :P
Ik hou van strakke knotten :')

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:19

__Astrid schreef:
Ja maar dat vind ik zo mooi niet :P
Ik hou van strakke knotten :')


Ik vind dan altijd padastoelen lijken :') het geeft de hals net dat beetje extra en meer kap te hebben. Proberen kan altijd :P anders is de hele kunst van naald en draad weg haha