Wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 12:44

Mijn paard heeft een hele droge gevoelige huid, dit barst in de herfst dan ook gewoon open. Ik heb de dierenarts er al bij gehad maar die wil er meteen een antibiotica kuur in gooien, iets waar ik zelf geen voorstander van ben. Ik zat nu zelf te denken aan blauwspray, heeft iemand hier ervaring mee? of weten jullie nog andere middeltjes die kunnen helpen?

alvast bedankt

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:25

blauw spray? droogt dat niet nog meer uit?? Ik zou zelf niet gaan lopen klooien, en raad van de DA opvolgen.. Een dierenarts hoort niet zomaar een antibiotica kuur voor te schrijven, dus waarschijnlijk is het wel nodig voor je diertje

Anoniem

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:26

moet je niet juist de huid vet houden als het zo droog is? geen ervaring mee maar als ik exceem heb dan smeer ik er altijd vaseline op :+

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:31

ik zou ook het advies van de DA opvolgen en op opengebarsten huid zou ik eerder vaseline doen van spray.

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 13:32

MissDonna schreef:
blauw spray? droogt dat niet nog meer uit?? Ik zou zelf niet gaan lopen klooien, en raad van de DA opvolgen.. Een dierenarts hoort niet zomaar een antibiotica kuur voor te schrijven, dus waarschijnlijk is het wel nodig voor je diertje

hij heeft net een zware antibiotica kuur gehad, dit sloeg niet aan dus daarom ben ik niet een voorstander van weer antibiotica

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:37

Heeft je paard geen rainrot? Dat is een bacteriƫle infectie van de huid als gevolg van onvoldoende kunnen opdrogen na regen ed. De huid wordt dan week en de gewone, normaal onschadelijke, huidbacteriƫn zien dan hun kans schoon. Daar helpt idd antibiotica tegen, maar als je paard geen deken op heeft is het dweilen met de kraan op. Letterlijk :D

Kedevr

Berichten: 701
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: Ergens in Twente

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:51

Vaseline ademd niet maar je dicht het af. Ik zou er eerder uierzalf op doen. En wat Ibbel zegt voorleggen aan je da.

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 14:31

net met de DA gebeld rainrot is het niet hij wil bloed afnemen voor de zekerheid

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:27

Misschien dan juist iets van pre-biotica geven om de boel van binnen uit weer gezond te krijgen. Wondjes behandelen met honingzalf en de droge huid kun je insmeren met bijvoorbeeld bio olie van Leovet.

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 15:47

Jessix schreef:
Misschien dan juist iets van pre-biotica geven om de boel van binnen uit weer gezond te krijgen. Wondjes behandelen met honingzalf en de droge huid kun je insmeren met bijvoorbeeld bio olie van Leovet.

daar heb ik wat aan, ik zal het met de DA overleggen