2013: een droom die uitkwam

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

2013: een droom die uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 19:54

2013 begon nog met mijn oude verzorgpony, Thunder. Hier ben ik lelijk van af gevallen en zijn eigenaar besloot dat er niet meer op hem gereden werd(niet door één val, maar het ging al maanden achteruit en hij had er geen plezier in, en ik ook niet meer). Door een collega en (nu) goede vriendin(Judith1601 op bokt) kwam ik aan een nieuw bijrijdpaard: Andor. Het was een eigenwijze Haflinger.

Met hem heb ik veel doorgemaakt, hebben veel goede maar ook veel slechte momenten gehad. Na flink wat tijd en heel veel lessen groeiden we dichter naar elkaar toe. We gingen niet meer door de bak als een stel kamelen, maar konden daadwerkelijk rijden, we leerden veel, genoten veel en reden heerlijk buiten voor zover dat ging(als hij niet weer op de kletter ging :') ).

Door omstandigheden ben ik zo'n 3/3,5 maand geleden met hem gestopt. Hier had ik veel spijt van, ook al stond ik achter mijn beslissing. Ik ging op zoek naar een eigen paard, ja dat ging het worden. Wel duizend keer gekeken of ik zeker wist dat ik het kon betalen en já, dat ging! Maar Andor was toen niet te koop.. Ik baalde flink maar ging toch op zoek naar een ander paardje. Dat moest wel een Haflinger worden want ik ben nou eenmaal gek van Haflingers..

Eerste paard waar ik ging kijken was Wodan, ik was op slag verliefd op een groene 5 jarige ruin waar nooit wat mee gedaan was. Ja die ging het worden! Dierenarts laten komen, trailer mee en ik was óp van de zenuwen. Maar het mocht niet zo zijn, hij werd 'afgekeurd'.. Lege trailer mee naar huis en een flink potje janken. Daarna maar weer verder op zoek.
Bij verschillende paarden geweest, maar niks beviel me volledig. Toen kwam daar Vera, een 4 jarige merrie. Bij haar had ik een goed gevoel dus ook arts laten komen en weer resulteerde dat in slecht nieuws. Ook zij was niet 'goed'.

Ik zat in een dipje, wilde het opgeven totdat ik iets hoorde van Andor's eigenaresse. Ze wilde hem misschien dan tóch verkopen. Maar dan ook alleen aan mij, omdat hij absoluut niet weg hoefde.
Na een tijdje was het dan eindelijk zo ver. 6 november is het contract getekend, 8 november is hij opgeladen en nu staat hij al twee dagen lekker bij mij! Ik geniet enorm van hem, en hoop dat nog járen te kunnen doen!

Dan nu genoeg gekletst, hier wat info en de foto's uiteraard!
Linkjes zijn ook de moeite waard :)

Andor van de Olde Stee
Ambassador x Magister
11/05/05
+- 1.50m
Draakje! Heel eigenwijs en nieuwsgierig, een uitdaging onder het zadel en soms niet helemaal 100% :o

1. Zo begonnen we in januari/februari, weet t niet precies. Vooral lekker poetsen en manieren aanleren :)
Afbeelding

2. Kusje proberen te stelen
Afbeelding

3. Op de wei
http://i42.tinypic.com/2ltoy28.jpg

4. Dit vergt enige uitleg :')
Meneer had besloten een nachtelijk ommetje te maken over het terrein. Met zijn behendige lippen wist hij de grendel los te krijgen en ging bij de buren in de gang hun voer keizer maken.. Oeps..
Afbeelding

5. Rijden, begin voorjaar denk ik?
Afbeelding

6. Helemaal in set! *neusnetje heeft hij op ivm pollenallergie*
Afbeelding

7. Even gek doen tijdens het rijden hoort erbij!
Afbeelding

8. Het rijden ging hier al veel fijner, alleen moet ik echt op mijn voeten letten..
Afbeelding

9. Heel fijn beeld dit, alleen die voeten _-:(
Afbeelding

10. Beter :)
http://i39.tinypic.com/2drc942.jpg

11. Een heerlijk buitenritje door het Vijlense(Zuid-Limburg) landschap!
Afbeelding

12. Knuffelmoment.
Afbeelding

13. Dit was het moment dat ik met hem gestopt ben. Hier heb ik mijn 'laatste' afscheid genomen. Heel lang bij 'm gezeten, gejankt, gepraat en me verontschuldigd. Uiteindelijk toch maar weg gelopen en hij hinnikte me gewoon na. Toen brak mijn hart..
Deze foto heb ik ook op 100x70 canvas doek laten maken en hier ben ik onwijs blij mee, hier hangen zo veel dubbele gevoelens aan..
Afbeelding

14. Dan, na 2,5 maand is het eindelijk zo ver! 1 november ging ik hem opzoeken, en wat was ik blij! Hij hinnikte naar me toe ik de wei in kwam, heb heerlijk met hem gekroeld en flink wat vreugde traantjes gelaten.
Afbeelding

15. Gisteren is hij dan eindelijk aangekomen, hier heb ik helaas geen (goede) foto's van, maar vandaag mocht hij naar buiten met een playdate! Eerst wat grasjes pikken natuurlijk..
Afbeelding

16. Dan wilt je playdate die je wel erg gezellig vind ook nog met je kroelen terwijl jij mooi poseert voor een foto..
http://i43.tinypic.com/i5usmh.jpg

17. En als afsluiter een super leuke foto van die twee, Andor en Jan :)
Afbeelding

Ik hoop nog onwijs veel jaar van hem te kunnen genieten. Echte rij topics komen nog wel langs, ik zal hem vaak genoeg showen hier op bokt :)

Indira(brudoe) als je dit leest, ik ben je onwijs dankbaar, ik ben intens gelukkig met hem en zal altijd goed voor hem zorgen, dat weet je, en je mag áltijd langskomen, nogmaals: bedankt voor deze super kans. :(:)

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.


Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Re: 2013: een droom die uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:20

Wat super gaaf dat je hem alsnog hebt kunnen kopen zeg, wat moet dat fijn zijn geweest :D. Heel veel plezier samen de komende jaren!

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 21:27

Shinedown schreef:
Wat super gaaf dat je hem alsnog hebt kunnen kopen zeg, wat moet dat fijn zijn geweest :D. Heel veel plezier samen de komende jaren!

Ja het is echt geweldig! En dat gaat wel lukken, ben gister en vandaag de hele dag op stal geweest, en breng ieder vrij uurtje bij hem door haha.

Vanaf morgen ga ik hem langzaamaan wat oppakken. Hij heeft niet veel gedaan afgelopen maanden dus moet alles weer opbouwen met conditie enz :)

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: 2013: een droom die uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:45

leuk zeg :D
een vriendin van mij rijd altijd op jan in de les ( dyonne , misschien ken je haar ? )
anders moet ik je maar eens komen opzoekn op stal :D

Enne gojje mins blieft altied leave ~ Rowwen Hèze

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 22:55

romyloverrr schreef:
leuk zeg :D
een vriendin van mij rijd altijd op jan in de les ( dyonne , misschien ken je haar ? )
anders moet ik je maar eens komen opzoekn op stal :D

Ja dyonne ken ik wel, van zo zien dan, ken dr niet echt goed maar ze was vandaag op stal :D
Jan is echt een leukerd, als hij 10cm groter was, had ik hem gekocht denk ik(toen andor nog niet te koop was dan), maar hij is echt te klein voor mij helaas.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:59

ja , dyonne is zowat de hele zaterdag daar te vinden :P
ze woont trouwens bijna naast jou _O-

ik vind het ook eengeweldig dier.
maar ik heb momenteel genoeg om te rijden :=

Enne gojje mins blieft altied leave ~ Rowwen Hèze

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 23:03

romyloverrr schreef:
ja , dyonne is zowat de hele zaterdag daar te vinden :P
ze woont trouwens bijna naast jou _O-

ik vind het ook eengeweldig dier.
maar ik heb momenteel genoeg om te rijden :=

Ik woon daar nu zo'n beetje XD
't is dat ik thuis avond eet en slaap, maar dat is 't ook zo'n beetje :')
En ja dat weet ik, mn pa kent haar pa haha

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Nens77

Berichten: 1172
Geregistreerd: 12-05-12

Re: 2013: een droom die uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 10:34

Van harte gefeliciteerd met je haffie !
Heel veel geluk en plezier toegewenst

Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg !

nola12_Oud

Berichten: 72
Geregistreerd: 13-10-13
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:39

Wauw, super gaaf zeg dat je hem alsnog tot je bezit heb!
Heel veel geluk met hem!


BeauWertz

Berichten: 538
Geregistreerd: 12-01-12
Woonplaats: Limburg

Re: 2013: een droom die uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:44

omgosh ik heb hem gewoon live gezien ik herken de plaatsen op de foto's wij gaan best vaak in vijlen wandelen en komen er ook regelmatig met de moter ;) heel gaaf verhaal!!! veel plezier samen!

http://www.bengelshaof.nl/
ℒℴνℯ ℒινℯ ℬℯℓιℯνℯ.
Divayen2007 Springen: B+23, L+18 M+2 Dressuur: B+5 Dayano X Contango KWPN Merrie Bruin
Peter 1979 DZZ springen DZ1 dressuur ijslander X newforest klop hengts zwart/bruin (R.I.P 18/7/'14)
Indy 2012 Appaloosa merrie
Veni, Vidi, Vici

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:53

Supertof dat je uiteindelijk toch je droomhaflinger hebt kunnen kopen!
Veel plezier met elkaar! :)
En wat een prachtige omgeving, jaloers!!

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 21:19

BeauWertz schreef:
omgosh ik heb hem gewoon live gezien ik herken de plaatsen op de foto's wij gaan best vaak in vijlen wandelen en komen er ook regelmatig met de moter ;) heel gaaf verhaal!!! veel plezier samen!

Hee wat leuk!
Hij staat nu wel niet meer in Vijlen, zou 't graag willen want ik vond het er super, maar het is toch een stukje duurder qua stalling en ook moet ik er dan altijd met de auto heen enz, dat lukt me gewoon niet. Nu ben ik op 10 minuten fietsafstand!

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Anoniem

Re: 2013: een droom die uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:52

Jaa ik ben zo blij voor je he dat je nu eindelijk echt je droompaardje hebt, en zo onverwachts!

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: 2013: een droom die uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 07:16

Hey wat leuk, andor komt ook van engwegen toch? als ik me goed herinner, met de haflingers had ik altijd wat moeite ze uit elkaar houden haha. Heb zelf een aantal jaar op engwegen gestaan met mijn paarden. Veel plezier met hem!

09.07.'16 is ons wondertje geboren <3

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 11:35

twinducklin schreef:
Hey wat leuk, andor komt ook van engwegen toch? als ik me goed herinner, met de haflingers had ik altijd wat moeite ze uit elkaar houden haha. Heb zelf een aantal jaar op engwegen gestaan met mijn paarden. Veel plezier met hem!

Klopt, zijn vorige eigenaresse heeft hem gekocht van Engwegen, en ik sta er nu met hem op pension :)

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: 2013: een droom die uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:03

Jaaaaaaaa Ans! Leuk overzichtje^^ hopelijk komen er nog meer (ondanks dat ik veel live meemaak, hihi) tot straks xD

Anouk <3

brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: 2013: een droom die uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:28

Ondanks de dubbele gevoelens denk ik dat dit voor hem de beste keuze was. Hoop dat je nog lang plezier van hem hebt en ik hem nog vaak op kan komen zoeken en we een keer samen buiten kunnen rijden. (en wees vooral heel lief voor hem!)

Bruintje <3

xRobin919

Berichten: 239
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Gelderland, Apeldoorn

Re: 2013: een droom die uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:34

Leuk dat het zo gelopen is, en jullie nu gelukkig nog steeds bij elkaar zijn!
Echt een mooie haflinger :D

Sjonnie, Bonnie, Heidi & Nadja <3

sandra8
Berichten: 1002
Geregistreerd: 21-11-09

Re: 2013: een droom die uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:01

Heb je hem ook laten keuren?

Biwilarda .C keur prestatie sport Sandreo X Goya bevallen van een merrieveulen van Brandon op 18 april 2015.
Lobri veulenkampioen nrps in Ter Aar 2015 ( stermerrie)
Hengstveulen van bright's hero in 2019
Merrie veulen van Dai ko myo in 2021

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 19:17

sandra8 schreef:
Heb je hem ook laten keuren?

Nee dit is bewust niet gebeurt. Hier hoef ik verder ook geen commentaar over, dit was een bewuste keuze en ik had hem toch wel gekocht, ongeacht de uitkomst van de keuring.
Ik weet dat hij voor mijn doeleinden in orde is, en ik weet hoe hij is en hoe hij loopt.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: 2013: een droom die uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:39

He, Andor! Ik heb weer een hoop gemist lees ik wel..

Heel veel geluk met hem, 't is een leukerd!

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: 2013: een droom die uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:37

Super dat je hem hebt kunnen kopen dan en dat hij weer terug is op zijn oude stekje! Had hem tijdje terug al te koop zien staan en vroeg me af waar hij terecht zou komen. Bij elk paard hoop je dat hij goed terecht komt, maar bij eentje die je kent net een beetje extra.. Veel plezier met hem!

09.07.'16 is ons wondertje geboren <3

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Re: 2013: een droom die uitkwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:28

Gefeliciteerd met je aanwinst!!

Voor altijd in m'n hart, Tommie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ingrid_92, Jolynne en 42 bezoekers