Paarden houden maar .. ..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Paarden houden maar .. ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 01:43

Je bent er een beetje op uitgekeken, uiteraard niet op mijn paarden zelf maar het gebeuren er omheen qua rijden.
Ik heb dan wel 2 oudere paarden ( ruin van 30 met pensioen en merrie van 24) heb ze aan huis staan en geniet ook echt wel van de verzorging van ze etc maar dat is dan ook alles heb niet echt de ambitie meer om te moeten rijden of om fanatiek spullen voor ze te kopen ( natuurlijk wel gewoon qua voer enz)

wie heeft dat nog meer?

ik hou mijn paarden tot ze dood gaan en ik hoop dat ze nog lang bij me mogen blijven maar qua tijd en zin denk ik niet dat ik hierna gauw weer een paard zal aanschaffen wie herkent zich hier in ??


friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Paarden houden maar .. ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 08:54

Ik hoef niet perse te rijden om plezier te hebben aan mijn paarden. Geniet ook al van het kijken naar en de verzorging van.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl


Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 08:57

Ik heb juist andersom, ik vind het rijden nog leuk maar heb geen zin meer in de verzorging. Maar dat hoort bij het seizoen, er zit weinig charme in met een volle kruiwagen door de diepe blubber moeten sjouwen. Soms denk ik dat ik ermee ga stoppen, het andere moment zit ik weer naar jonge paarden te kijken.

EDIT typfout eruit
Laatst bijgewerkt door Urielle op 10-11-13 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 09:04

Ik denk dat ik dit jaar ook niet meer dan 10x op mijn paarden gereden heb. Niet vanwege ouderdom ze zijn namelijk 11 en 16 jaar. Maar gewoon door omstandigheden erg druk met werk, verhuizing enz. Maar ik geniet ook zo van mijn paarden door gewoon daar te zijn, het verzorgen, ik vind het heerlijk om stallen uit te mesten.. gewoon even tijd voor mezelf en mijn paarden.

izzy1985

Berichten: 2679
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Kr'dieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 09:09

Hier een trekpaard van 20 met pensioen en een trekpaard van 4 met hoefkraakbeen verbening op rust. Ben erg druk elke dag met de verzorging ervan en hoewel mijn jongste bedoelt was om uiteindelijk mee te gaan rijden, heb ook geen behoefte om persee te rijden ook niet op een ander paard. Want ik heb er zelf tenslotte 2.

»Het Trekpaard«
"Het mooiste paard van de wereld!" ♥ ™

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Paarden houden maar .. ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 09:19

inderdaad het mesten op zich en vooral de bestrating van de paddock die deze natte periode heel vies en vooral heel zwaar werk kan zijn is ook niet mijn ding maar als die kruiwagens op de mesthoop liggen en ik loop terug kan ik er toch wel van genieten. Zoals vanmorgen toch wel vroeg om zes uur te gaan voeren maar dan kom je op stal en het gehinnik maakt toch wel dat ik het niet erg vindt zo vroeg op te staan en in de regen te moeten voeren.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Paarden houden maar .. ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 09:20

Ik vind het wel lekker als ze weer in een schoon fris stalletje staan maar om eraan te beginnen is wel pffffff elke keer.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Paarden houden maar .. ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 10:08

Ik herken het wel TS, ik heb nu 14 jaar eigen pony's en de lol voor het rijden is er bij mij af. In plaats daarvan wandel ik. De verzorging zelf vind ik nog wel leuk.
Om de pony's beweging te geven heb ik hier verzorgsters rond lopen. Heel gezellig ook nog eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 11:57

Wat betreft het rijden herken ik het wel. Als ik 10 keer per jaar een lekker stapritje door het bos maak is het veel. :+ Ik heb er gewoon zelden behoefte aan. Het verzorgen en lekker bij ze zijn, wandelen of wat grondwerk doen vind ik echter heerlijk. Ik kan me in die zin ook geen leven zonder paarden voorstellen, maar als ik nooit meer zou rijden zou ik het niet missen geloof ik.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Paarden houden maar .. ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:02

ik vind het verzorgen juist veel leuker.Rijden zegt mij niets.Ik heb al 13 jaar niet meer de beschikking over een bak en dat rondje in het bos is 1x leuk.
Dat doe ik meer voor mijn paard dan voor mijzelf.

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Refagreni
Berichten: 1003
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:05

Urielle schreef:
Ik heb juist andersom, ik vind het rijden nog leuk maar heb geen zin meer in de verzorging. Maar dat hoort bij het seizoen, er zit weinig charme in met een volle kruiwagen door de diepe blubber moeten sjouwen. Soms denk ik dat ik ermee ga stoppen, het andere moment zit ik weer naar jonge paarden te kijken.

EDIT typfout eruit


Hoe herkenbaar. :D

Soms wens ik dat ik een fijn stalgebouw en bak met verlichting had ipv een donker weiland in deze tijd van het jaar. Het geploeter in het donker door de blubber is niet altijd een feest. Toch zou ik de verzorging nooit uit handen willen geven en daarbij zou ik dan drie van de vier moeten verkopen. Ammenooitnie. Ik roep al steeds "was het alvast maar maart". De herfst/winter periode is er altijd eentje van afzien. Nog 5 maanden te gaan mensen. :D
Laatst bijgewerkt door Refagreni op 10-11-13 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

melvinrandy
Berichten: 500
Geregistreerd: 17-07-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:05

Ik kocht mijn paarden om te rijden, maar uiteindelijk kochten we een shetlander en een veulen waar ik uiteindelijk op zou rijden. Maar door 3 jaar veel plezier met haar heeft het rijden nu geen prioriteit. Maar ze is nogmaar 3, dus nog vele jaren met haar te gaan :D

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Paarden houden maar .. ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 12:40

Misschien is het wel een tijdelijk iets , maar ik zie veel mensen elke dag in de bak rijden en dan denk ik hoe houd je het vol of wat vind je daaar nou leuk aan haha

Heb het momenteel ook onwijs druk misschien heeft dat er ook wel mee te maken..
zorgen om mijn oudje

het stal uitmesten vind ik totaal niet erg

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Paarden houden maar .. ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:47

Ik had het juist toen ik niet kon rijden. Op die momenten deed ik minder met mijn paarden, en kreeg er daardoor ook minder plezier in. Ondertussen ben ik van meerdere paarden terug naar 1 paard, en hij staat in een pensionstal, niet meer thuis. Ik ga bijna dagelijks naar hem toe en heb enorm veel plezier in het rijden, EN in de verzorging. Vind het echt heerlijk om zijn stal netjes te maken, van mesten tot voerbak schrobben.

Voor mij is het echt hoe meer ik met mijn paard bezig ben, hoe leuker ik het vind.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Paarden houden maar .. ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 12:50

Misschien ligt het daar wel aan kom momenteel niet veel verder dan de dagelijkse verzorging en wandelingen maar goed loop veel naar ze toe gezien ze aan huis staan

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:56

Herkenbaar :)

Ik neem ook geen echt paard weer. Ik kijk wel uit naar het voorjaar, omdat er dan veel minder werk in zit. Maar ook dan denk ik wel; pfff gaan wij weer...

Ik ben gek op mijn paard, maar nu is hij ziek en heeft extra zorg nodig en het kost veel geld. Het is veel geregel; ik moet eerder beginnen op mijn werk, omdat de dierenarts komt. Het is al dat extra werk (ook als de paarden weer eens door het draad gaan bv...) dat erbij komt dat het voor mij wel echt minder leuk maakt.

Na al die jaren, zit ik nu wel echt op een punt in mijn leven waarop ik zeg; ja, hij blijft tot zijn dood bij mij, maar daarna echt geen paard meer.

Helemaal als ik een gezin wil stichten, dan is het helemaal een gegoochel met de tijd...

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:58

SecretLIN schreef:
Misschien ligt het daar wel aan kom momenteel niet veel verder dan de dagelijkse verzorging en wandelingen maar goed loop veel naar ze toe gezien ze aan huis staan


Ik was er thuis ook echt wel 5 keer op een dag mee bezig (voeren, uitmesten, even poetsen,knuffel brengen), maar het is toch anders als echt iets met je paard doen, als is het maar hardlopen aan de hand :)

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:00

Angela schreef:
SecretLIN schreef:
Misschien ligt het daar wel aan kom momenteel niet veel verder dan de dagelijkse verzorging en wandelingen maar goed loop veel naar ze toe gezien ze aan huis staan


Ik was er thuis ook echt wel 5 keer op een dag mee bezig (voeren, uitmesten, even poetsen,knuffel brengen), maar het is toch anders als echt iets met je paard doen, als is het maar hardlopen aan de hand :)


Hoe combineerde je dat met werk? Want ik werk een groot deel van de dag. Dus t is nu geen hol aan om het maar even hard te zeggen: als ik thuiskom is het al bijna donker en kan ik niets doen. (Paarden niet aan huis, wel heel dichtbij)

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:01

Refagreni schreef:
Hoe herkenbaar. :D

Soms wens ik dat ik een fijn stalgebouw en bak met verlichting had ipv een donker weiland in deze tijd van het jaar. Het geploeter in het donker door de blubber is niet altijd een feest. Toch zou ik de verzorging nooit uit handen willen geven en daarbij zou ik dan drie van de vier moeten verkopen. Ammenooitnie. Ik roep al steeds "was het alvast maar maart". De herfst/winter periode is er altijd eentje van afzien. Nog 5 maanden te gaan mensen. :D

Indeed! Ik moet met de kruiwagen door de bak rijden, momenteel loop je daar tot halverwege je kuiten door het water (en dan heb je een gedraineerde bak :') ) dus die kruiwagen komt bijna niet vooruit, valt steeds bijna om, ondertussen loopt het water via je ritsen je laarzen in dus zeiknatte voeten die soppen in de volgezogen voering... blehhhh!
Maar de paardjes zijn lief hoor :+

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Paarden houden maar .. ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:03

Of mijn favoriet; even snel voeren ivm tijd in de gewone kleding, net in die ranzige plek stappen en alles onder de blub hebben zitten... Of het paard dat even z'n vieze snoet afveegt aan je jas die je morgen ook weer aan moet :')

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:07

vuurneon schreef:
Hoe combineerde je dat met werk? Want ik werk een groot deel van de dag. Dus t is nu geen hol aan om het maar even hard te zeggen: als ik thuiskom is het al bijna donker en kan ik niets doen. (Paarden niet aan huis, wel heel dichtbij)


Toen ik nog fulltime aan het werk was, was dat 's ochtends eerder op staan om te voeren en te mesten, zodra ik thuis was direct even poetsen, dan zelf eten en daarna paarden voeren. Paard ging in de avond op de trailer naar de rijhal. Kortom: leven bestaat uit paarden en werken

Maar de winter was lastig hoor, vaak kwam er van het rijden niets, en was je alleen maar aan het verzorgen, nu werk ik niet meer fulltime (heerlijk zo'n eigen bedrijfje) en heb ik overdag ruim de tijd om naar mijn paard te gaan. Een absolute luxe, dat zeker.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:08

vuurneon schreef:
Of mijn favoriet; even snel voeren ivm tijd in de gewone kleding, net in die ranzige plek stappen en alles onder de blub hebben zitten... Of het paard dat even z'n vieze snoet afveegt aan je jas die je morgen ook weer aan moet :')

Ja, op je nette pumps heel even een schep voer overal erin gooien 'want je hebt toch een betonnen stalgang dus wat kan er mis gaan?' Nou, genoeg :+

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Paarden houden maar .. ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:09

Lol, zo herkenbaar. Kom je op je werk, zit er een pluk hooi in je haar en een vieze veeg op je jas :+

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:10

Angela schreef:
Lol, zo herkenbaar. Kom je op je werk, zit er een pluk hooi in je haar en een vieze veeg op je jas :+


En dat jij het zelf niet ziet, maar je collega even vraagt; wat heb je toch in je haar zitten :?
Heel fijn hahaha

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:12

:))
Of een paard wat proest en dat je compleet onder de zwarte paardensnotspatten zit :r (en altijd, altijd met een witte bloes of een cremekleurige broek ofzo)

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, sorayamagic2, Vagabondo en 89 bezoekers