Annelette @ Work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
monikasweety

Berichten: 350
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Slootdorp

Annelette @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 17:14

De foto's zijn alweer van eind oktober.
Maar wil ze toch met jullie delen.

Annelette is een ondertussen 8 jarige merrie.
Die ik nu een kleine 1,5 jaar rij. (wat ook de periode is dat ze onder het zadel is)
We hebben samen veel ups en downs gehad,
En zijn eigenlijk vanaf oktober weer helemaal overnieuw begonnen met de training.
Omdat er toch een hoop gebeurd is we in korte periode 3x verhuisd zijn, en het voor ons beide veel stress opgeleverd heeft.

We hebben een hoop punten waar we aan moeten werken,
Zo moet ik meer op mijn kont zitten, en proberen minder naar voren te vallen.
Ook moet ik meer ontspannen in mijn armen en lichaam.
Anne vind het heel moeilijk om zelfstandig te lopen, en ook om zichzelf te ontspannen.
Rechtsom is haar moeilijke kant, waar ze het ook heel moeilijk vind om goed te buigen in haar lichaam (Osteopaat is al langsgeweest)

Ons niveau is B

Tips zijn van harte welkom, mits ze uiteraard op een normale manier gegeven worden.
'
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(ik moet niet naar voren vallen)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(geen idee wat ik hier doe :P)
Afbeelding

Afbeelding

Trots op mijn merrie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Webshop hoge kwaliteit tekenmaterialen & Portretten in opdracht
https://www.melaniesportretten.com
Hele maand November & December alle producten in de webshop in de aanbieding!!!

Een paard galopeerd met zijn longen, Wint door zijn karakter en houd vol met zijn hart


FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Annelette @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:14

Het naar voren zitten bij een jong paard is lang niet zo erg als bij een wat meer volwassen paard, maar ik denk dat je nu wel tot een punt bent gekomen dat je haar ook om wat verzameling mag vragen.
Probeer haar hoofdhalshouding vaak te veranderen, met het losrijden lekker lang en laag, ook een beetje dieper dat je echt haar los maakt en alle spieren oprekt. Daarna kan je haar wat meer oppakken.

Probeer voor het losrijden veel voltes te rijden, slangevoltes, voltes 10m etc. Neem bijvoorbeeld eens een L proef en rijd alle figuren eruit. In de L wordt al veel meer buiging en flexibelheid verwacht: iets wat je thuis makkelijk kan oefenen. (ook handig voor de B)

Verder op de binnenhoefslag rijden zodat ze niet de muur heeft voor houvast, waar ze zich dus ook niet eventueel scheef door kan maken. Veel schakelen zal haar ook helpen scherper en sterker te maken. Simpel op de lange zijde 1 maal wegrijden en terug op je zit/één ophouding. Bouw het bijvoorbeeld uit naar 2 keer kunnen wegrijden en wissel veel af zodat ze jouw truucje niet doorkrijgt :). Op de diagonaal kan je ook meepakken, zeker met haar bewegingen: je hebt wel iets leuks onder je gat :D dan heeft ze iets meer de ruimte en zal ze misschien ook meer en groter willen bewegen

Ik vind je houding verder echt super netjes en je paard heeft prachtige gangen, kan er niets anders van maken. Heb je wedstrijdambities, want ik denk dat je het wel een eind met haar kan schoppen ;)

Nikita :knuffel:

monikasweety

Berichten: 350
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Slootdorp

Re: Annelette @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 23:38

FelineNanet:
Heel erg bedankt voor de tips. hier ga ik zeker wat aan hebben.
En tnxs!, ik ben ook heel erg blij met haar, is zeker een paard met potentie.
We hebben dit jaar al een paar wedstrijden gereden, maar dat was enkel om ervaring op te doen op vreemd terrein.
De planning is om in het aankomende outdoor seizoen weer te gaan starten, als ze er helemaal klaar voor is :)
Laatst bijgewerkt door Coby op 08-11-13 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde reactie verwijderd.

Webshop hoge kwaliteit tekenmaterialen & Portretten in opdracht
https://www.melaniesportretten.com
Hele maand November & December alle producten in de webshop in de aanbieding!!!

Een paard galopeerd met zijn longen, Wint door zijn karakter en houd vol met zijn hart

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Annelette @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:09

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.


xGjilke

Berichten: 63
Geregistreerd: 20-08-10

Re: Annelette @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:39

Ze valt hier en daar nog wel wat naar voren, of lijkt dat alleen zo? :) Had je topic al op HPS gezien haha :)

Let op dat je niet naar voren valt, dat stoorde me omdat je verder netjes zit! Maar dat gaf je zelf al aan, dus lekker verder werken en over een poosje weer een topic plaatsen, zodat we die vooruitgang kunnen zien! :D

Going down to the river - Doug Seegers
http://majbrittphotography.weebly.com

zaffie
Berichten: 45
Geregistreerd: 16-03-12

Re: Annelette @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:39

Wat goed dat je haar de tijd geeft om even te wennen. Een verhuizing is niet niks en veel mensen onderschatten dat vaak. Het ziet er verder ontspannen en vriendelijk uit. Het naar voren zitten is idd niet heel storend. Probeer meer te ontspannen in je bovenbeen waardoor je onderbeen mooier af kan hangen en je wellicht al iets rechter komt te zitten. Oefeningen op een bal kan je ook helpen om je bekken beter te kantelen.

Verder ga ik mee in het commentaar hierboven. Rustig aan meer schakelen om dr meer op achter te krijgen en sterker te maken, maar voor dit niveau ziet het er goed uit hoor

Veel plezier saampjes

Sjarina Z1+1 eindstand
Don't touch me M2 startgerechtigd eindstand
Zafira ZZ Licht eindstand

SteM

Berichten: 120
Geregistreerd: 10-01-12
Woonplaats: Blankenberge, België

Re: Annelette @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:20

Je houding is inderdaad vrij netjes, al zou ik liever zien dat je meer op je kont gaat zitten. Maar dat geef je eigenlijk zelf al aan. Verder is het inderdaad zo dat ze op haar voorhand valt, maar ik zie je op veel foto's naar haar kijken in plaats van naar waar je aan het rijden bent. Je kijkt haar als het ware de grond in. Meer op je kont gaan zitten en kijken naar waar je rijdt en het wordt zowel voor jou als je paard gemakkelijker om niet naar voren te vallen.

Maar je bent goed op weg hoor, het ziet er aangenaam uit.

'There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man'

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Annelette @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:22

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers