Penny meisjes?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chivanah
Berichten: 224
Geregistreerd: 21-10-12

Penny meisjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 19:53

Hoi:) (geen flauw idee waar dit moet staan sorry! :o )
ik merk dat hier op bokt pennymeisjes als negatief worden beschildert?
Ik zelf ben wel eens samen met mijn vriendin de "pennymeisjes van stal"genoemt.
Maar mijn defenitie van pennymeisje is dan dat je wel uren met je paard kan poetsen, knuffelen wandelen etc. en dat je niet perse hoeft te rijden.
En is zie vaak voorbij komen dat ze overmatig met sporen en slofteugels rijden enz. En.z maar dat vind ik juist het tegenover gestelde ervan
maar wat is jullie defenitie van pennymeisje en vinden jullie dit in een negatief opzicht?
Ik namelijk niet en vind het absoluut niet erg om pennymeisje genoemt te worden:)

even beschrijving van mezelf
ik hou van poetsen wandelen en longeren etc.
Maar ben niet ster i rijden hoewel ik er wel van houd
heb 3 vzponys
enhou ervan om ponys lekker te vertroetelen maar niet te erg dat ze ervan doodgaan ofzo :+
Laatst bijgewerkt door Chivanah op 09-11-13 20:18, in het totaal 3 keer bewerkt

"It's the things we love most, that destroy us"
Great, We're bloody inspired


Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Penny meisjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:54

Mijn definitie van pennymeisjes is hetzelfde als die van jou, wat ik ook niet als negatief ervaar.

Maar sommige meisjes gaan er te ver in door waardoor ze dingen doen die niet mogen, dan wordt het wel negatief.

Chivanah
Berichten: 224
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 19:55

__Lauraa schreef:
Mijn definitie van pennymeisjes is hetzelfde als die van jou, wat ik ook niet als negatief ervaar.

Maar sommige meisjes gaan er te ver in door waardoor ze dingen doen die niet mogen, dan wordt het wel negatief.

en wat bedoel je dan met te ver meedoor gaan? lijkt mij niet dat je met poetsen of wandelen te ver door kan gaan dat het negatief word :+ tenzij je natuurlijk naar australie wandelt ofzo :+

"It's the things we love most, that destroy us"
Great, We're bloody inspired

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Penny meisjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:00

Bij pennymeisjes denken veel mensen aan jonge kinderen die denken dat ze verschrikkelijk veel kunnen en weten omdat ze met een jaartje manegeles al op de 'moeilijke' pony's mogen rijden. Dan worden het vervelende kleine betweters :+

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Penny meisjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:00

Of van andermans paarden de staarten afknippen etc....

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:01

Chivanah schreef:
__Lauraa schreef:
Mijn definitie van pennymeisjes is hetzelfde als die van jou, wat ik ook niet als negatief ervaar.

Maar sommige meisjes gaan er te ver in door waardoor ze dingen doen die niet mogen, dan wordt het wel negatief.

en wat bedoel je dan met te ver meedoor gaan? lijkt mij niet dat je met poetsen of wandelen te ver door kan gaan dat het negatief word :+ tenzij je natuurlijk naar australie wandelt ofzo :+

Je hebt er ook bij die het zonder toestemming met de paarden van een ander doen ;)

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:01

Chivanah schreef:
__Lauraa schreef:
Mijn definitie van pennymeisjes is hetzelfde als die van jou, wat ik ook niet als negatief ervaar.

Maar sommige meisjes gaan er te ver in door waardoor ze dingen doen die niet mogen, dan wordt het wel negatief.

en wat bedoel je dan met te ver meedoor gaan? lijkt mij niet dat je met poetsen of wandelen te ver door kan gaan dat het negatief word :+ tenzij je natuurlijk naar australie wandelt ofzo :+

Dat ze zo goed kunnen rijden dat ze makkelijk eventjes op de niet-zadelmakke arabische hengst stiekem kunnen gaan zitten, staarten en manen afknippen, zomaar je pony komen verzorgen etc etc :D

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Penny meisjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:02

Exact wat ik bedoel :+

Anoniem

Re: Penny meisjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:02

Yeaa :D

Chivanah
Berichten: 224
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 20:03

IngeK schreef:
Bij pennymeisjes denken veel mensen aan jonge kinderen die denken dat ze verschrikkelijk veel kunnen en weten omdat ze met een jaartje manegeles al op de 'moeilijke' pony's mogen rijden. Dan worden het vervelende kleine betweters :+


Oh op die manier :P ja dat vind ik ook erg irritant, ja als ze daar mee pennymeisjes bedoelen hier op bokt snap ik al die negativiteit wel ja

"It's the things we love most, that destroy us"
Great, We're bloody inspired

Mila11
Berichten: 1003
Geregistreerd: 20-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:03

In sommige opzichten heb je goeie penny's en slechte. De slechte zijn weer diegene die andermans paarden verzorgen en rijden zonder toestemming, ja, zo zou ik niet genoemd willen worden :o

I do believe in second chances, I just don't think everyone deserves them

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:03

'Echte' Penny's zijn meisjes(veelal jong, maar er zijn ook zat oudere pennys!) die denken dat ze alles zijn. Ze hebben over het algemeen minstens één wilde arabische hengst getemd en komen bij vraag naar foto vaak met een foto van google aan.
Ook hebben zij duizend en een verzorgpony's, rijden ze op de állermoeilijkste paarden en weten ze álles van paarden af, ook al zouden ze het zadel er nog net niet verkeerd om op leggen in werkelijkheid..

Dit is mijn definitie van Penny :)

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:03

Mijn definitie van pennymeisjes:

Meisjes (vaak manege) die elke pony die ze ooit hwbben gepoetst, gereden of uberhaupt geaaid of gezien heeft , als 'MIJN SCHATJEEE LOVE U FOREVER' beschouwd. *nekharen gaan overeind staan*

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:04

Even van de penny-patrouille gejat :+

Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.


* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:05

StableDoor schreef:
Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.


* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

^Dit dus. _/-\o_

Chivanah
Berichten: 224
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 20:05

SuperAssie schreef:
'Echte' Penny's zijn meisjes(veelal jong, maar er zijn ook zat oudere pennys!) die denken dat ze alles zijn. Ze hebben over het algemeen minstens één wilde arabische hengst getemd en komen bij vraag naar foto vaak met een foto van google aan.
Ook hebben zij duizend en een verzorgpony's, rijden ze op de állermoeilijkste paarden en weten ze álles van paarden af, ook al zouden ze het zadel er nog net niet verkeerd om op leggen in werkelijkheid..

Dit is mijn definitie van Penny :)


Aha dat kan natuurlijk ook;) maar zo ben ik niet en dat weet ik ook wel :P heb wel 3 vzpony's maar dat zijn er niet duizend en een :P

"It's the things we love most, that destroy us"
Great, We're bloody inspired


Edisons
Berichten: 194
Geregistreerd: 26-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:07

StableDoor schreef:
Even van de penny-patrouille gejat :+

Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.


* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

:')

Chivanah
Berichten: 224
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Penny meisjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 15:24

Grappig dat hier in gezegt word :

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

Want dat is juist mijn tegenovergestelde van mijn defenitie.. want dat vinden ze dan weer zielig

"It's the things we love most, that destroy us"
Great, We're bloody inspired

Anoniem

Re: Penny meisjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:09

ik wordt ook wel eens het "pennymeisje"op stal genoemd, maar dat omdat bij mij het liefst alles glitters moet hebben of van lak moet zijn, en graag roze :=

Chivanah
Berichten: 224
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 19:43

Anoniem schreef:
ik wordt ook wel eens het "pennymeisje"op stal genoemd, maar dat omdat bij mij het liefst alles glitters moet hebben of van lak moet zijn, en graag roze :=

Dat kan natuurlijk ook;)

"It's the things we love most, that destroy us"
Great, We're bloody inspired

Sure_lee

Berichten: 10384
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Penny meisjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:48

Ik ben nu 30 jaar. Maar vind mezelf wel een pennymeisje hoor haha. Tutten en vlechtjes maken vind ik heerlijk. Heb luikjes aan de stalramen met kleine hartjes erin en sinds kort een shetlander die Penny heet! Die naam had ze al hoor. Ik ben een Trotse Penny!!!

16Denters

Berichten: 131
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Voor mij een weet, voor jou een vraag

Re: Penny meisjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:51

Die penny ''eisen'' vind ik nog steeds geniaal!

It's impossible to see the future in a place where time stands still - Peter Pan

KusWillemijn
Berichten: 15
Geregistreerd: 31-10-13

Re: Penny meisjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 02:35

Boos worden omdat iemand anders een keer op jou lievelings pony wilt rijden. Ook typisch penny!

Some day youre dream will come true...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers