Van vegetarisch naar weer vlees, hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Van vegetarisch naar weer vlees, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 20:06

Hoi Bokkers

Ik ben nu meer dan 10 jaar vegetarisch en moet zeggen dat ik er voor mijn idee niks aan mis.
Maar.. ik vind het toch jammer dat ik in restaurants zo'n beperkte keuze heb, dat mensen altijd rekening met mij moeten houden bij het koken en nu ik niet meer thuis woon, dat mijn huisgenootje af en toe verplicht vegetarisch moet eten vanwege mij.
Natuurlijk hoeft mijn huisgenootje niet vegetarisch te eten, maar koken voor twee mensen is goedkoper dan individueel en gezelliger.
Dan komt er ook nog bij dat ik volgend jaar in het buitenland ga werken, in een dorpje waar niet heel veel keuze is qua vegetarisch eten.

Oftewel, ik wil eigenlijk weer (wat) vlees gaan eten. Het enige probleem is dat ik het niet meer lust. Het enige wat ik wel lust zijn frikadellen en knakworstjes :+
Ik probeer wel regelmatig weer wat te eten, maar zelfs kip vind ik niet lekker. En dan heb ik t niet over de smaak maar over de structuur ervan..

Zijn er bokkers die ook na lange tijd geen vlees eten, het wel weer zijn gaan eten? En zo ja, hoe hebben jullie dit gedaan? :)

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:06

Vlees heel fijn maken?

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:09

Kip is ook helemaal niet lekker qua structuur :+ Denk dat je beter met malser vlees kan beginnen, zoals rundvlees. En deze dan ook niet zwaar doorbakken want dat doet ook niet veel goeds voor de structuur en de smaak :)

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:23

Worstjes en tartaar zijn vrij los van structuur, zonder vezelig te zijn zoals kip.
Maar het ligt ook maar net aan de bereiding. Een gebakken kipfilet is lang niet zo sappig (en lekker) als braadstoom kipdrumsticks.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:31

Als je perse vlees moet eten in restaurants bv dan zou ik gewoon kiezen voor iets waar je de vleessmaak en structuur niet zo goed merkt, dingen als lasagne en quiche enzo.

Ik zou ook echt geen vlees meer weg krijgen, na 15 jaar vegetariër te zijn.. Dus persoonlijk zou ik gewoon veel zelf koken in het buitenland, met groente en rijst en pasta. Ik weet niet waar je heen gaat, maar veel buitenlandse culturen eten juist veel minder vlees dan wij.

Jolliegirl

Berichten: 32967
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Van vegetarisch naar weer vlees, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:35

Waarom was je vegetarisch? Om het dierenwelzijn?

Want dan zou ik sowieso, als je dat standpunt wilt houden, biologisch gaan eten.
Kijk of er in de buurt een boer is die zelf zn slachtvee heeft staan.. en kijk of je daar vlees van kan kopen.

Dit dus even daarover.

Ik ben 15 jaar lang vegetarier geweest en gek genoeg ben ik begonnen met paardenvlees... Serieus.
Ik eet ook gewoon alles weer, als ik maar weet waar het vandaan komt...
Ik heb er weinig moeite mee gehad omdat ik kwaliteitsvlees voorgeschoteld kreeg.. Dus geen euroknaller van de c1000 ofzo.. :)

Lara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:39

Ik ken wel wat je bedoeld, ik ben inmiddels 12 jaar vegetariër, en lust eigenlijk maar een bepaald type vleesvervanger.

Soms haalt mijn moeder een ander type voor me, maar deze vind ik meestal niks. Waarna ik een ander laat proeven en ik dan te horen krijg dat het 'net echt' is. Het is dan ook inderdaad niet perse de smaak, maar juist de structuur.

Ik zou zelf juist wel kip eten en niet mals rund, omdat dat imo minder overeenkomt met type vleesvervanger. Gehakt kan natuurlijk wel :)

Je moet sowieso wel in de gaten houden, dat je darmen ook zullen moeten wennen. Dus langzaam stapsgewijs weer opbouwen met dus bijv pasta met wat gehakt.

Ik blijf lekker nog vegetariër, maar blijf nog even meelezen want ben wel nieuwsgierig hoe t zal gaan :)

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Van vegetarisch naar weer vlees, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 17:25

Bedankt voor de tips tot nu toe, heb verder nog niet echt vlees gegeten op die ene keer kip na dan.

Voor degenen die willen weten waarom ik vegetarisch ben/was: op mn 7e besloten een paar klasgenootjes en ik om vegetarisch te worden, want we vonden het zielig voor de dieren. Toen vond ik veel soorten vlees ook al niet lekker. Dat is nu dus nog steeds zo. Ik vind het nu overgens niet meer zo zeer zielig.

M'n darmen moeten er heel erg aan wennen ja.. Dat merk ik wel.

Denk dat ik voorlopig ga proberen om pasta's en andere gerechten te eten met echt gehakt, dat merk je dan toch niet zo heel erg lijkt mij.

Ohja, ik ga wel naar t buitenland volgend jaar, maar naar een gedeelte waar vooral Nederlanders werken en wonen, maar mijn ervaring dit jaar was dat er weinig vegetarisch eten was.. Vleesvervangers heb ik sowieso amper kunnen vinden.

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Van vegetarisch naar weer vlees, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:45

klinkt heel gek hoor, maar gehakt bakken en dan een vleugje kaneel!