Hoe verwijder je je account?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Selina16
Berichten: 48
Geregistreerd: 24-03-13

Hoe verwijder je je account?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 17:50

De titel zegt het al…
Hoe verwijder je je account?

Groetjes!


Maaike162

Berichten: 740
Geregistreerd: 06-11-12

Re: Hoe verwijder je je account?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:52

Ik dacht dat dat niet kan.....

Annabel

Berichten: 4868
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Hoe verwijder je je account?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:52

Niet.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:52

Niet, dat kan niet op bokt, of alleen onder hele speciale omstandigheden geloof ik.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:52

Volgens mij niet.
Je kunt je profiel leeghalen en jezelf laten bannen als je hier niks meer wilt doen. Je account blijft echter. Als ze dat zouden verwijderen verdwijnen jouw posts uit topics en dan kloppen de discussies etc niet meer.

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hoe verwijder je je account?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:53

Waarom zou je dat willen? Als je niet meer op bokt wil komen dan kun je jezelf altijd bannen, of gewoon simpelweg niet meer inloggen. Verwijderen is geen optie.


Suzanne F.

Berichten: 49170
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:47

Selina16 schreef:
De titel zegt het al…
Hoe verwijder je je account?

Groetjes!


Niet. :)

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

lisetteexx

Berichten: 3051
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Kop van noord holland

Re: Hoe verwijder je je account?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:50

Waarom wil je verwijderen?

Anouska me vriendinnetje

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Hoe verwijder je je account?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:53

Een account kan wel verwijdert worden maar dan moet je daar hele goede redenen voor hebben. Je berichten blijven echter staan, je usernaam kan worden veranderd. Dus kijk uit wat je plaatst, mensen kunnen je altijd achterhalen...ook als je naam veranderd is en je je profiel hebt leeggehaald.

Je suis Charlie.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Hoe verwijder je je account?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:29

Klopt inderdaad, en het als ik het goed begrijp op een legaal gezien (donker)grijs gebied (wet persoonsgegevens). Eigenlijk zouden gebruikers de mogelijkheid moeten hebben hun gegevens posts etc te (laten) verwijderen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Hoe verwijder je je account?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:44

Dat kan resulteren in topics die niet meer te volgen zijn, als iedereen alle berichten zomaar kan laten verwijderen.

Uiteindelijk blijft het internet, dus kijk uit wat je plaatst. Het kan zomaar een eigen leven gaan leiden.

Je suis Charlie.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 01:06

Ik vind dat argument niet zo sterk; Waarom zouden zoveel bokkers ineens hun account willen opheffen dat een significant aantal topics "niet meer te volgen zijn".
Die kleine hoeveelheid berichten die verdwijnen als dit wel mogelijk zou zijn zouden nauwelijks opvallen.
Uiteraard is je caveat over het internet waar (ik heb geen facebook account), maar niet zo relevant in dit verband.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Hoe verwijder je je account?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 01:09

Het is de beslissing van de oprichters en beheerders van Bokt om geen berichten te verwijderen. En ik vind het wel storend: ik heb andere fora meegemaakt waar meer dan de helft van de topics niet meer te volgen was nadat een aantal hun berichten hadden gewist. Ik ben blij dat het op Bokt niet zo gaat.
En als je echt dingen hebt waarvan je wilt dat ze verwijdert moeten worden, dan kan daar gehoor aan gegeven worden. Maar nogmaals, daar zal een goede reden voor moeten bestaan.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 01:16

Dat doen ze eenvoudigweg niet. Waarom niet is mij niet bekend. En waarom moet je een goede reden hebben? Alsof mensen je berichten zullen missen. :+
Ik weet wel dat wanneer je een keertje een berisping hebt gekregen (geen OW) dat je dan niet meer in aanmerking komt voor het verwijderen van je profiel.
Ook willen de mods je accountnaam niet veranderen in gast. Eigenlijk begrijp ik nog steeds niet waarom je je account op Bokt voor eeuwig hebt. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 01:17

Cassidy schreef:
Het is de beslissing van de oprichters en beheerders van Bokt om geen berichten te verwijderen. En ik vind het wel storend: ik heb andere fora meegemaakt waar meer dan de helft van de topics niet meer te volgen was nadat een aantal hun berichten hadden gewist. Ik ben blij dat het op Bokt niet zo gaat.
En als je echt dingen hebt waarvan je wilt dat ze verwijdert moeten worden, dan kan daar gehoor aan gegeven worden. Maar nogmaals, daar zal een goede reden voor moeten bestaan.

Ze kunnen toch berichten van een half jaar geleden gewoon verwijderen als een bokker dat aangeeft.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Hoe verwijder je je account?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 01:23


Je suis Charlie.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 01:35

Ik heb er persoonlijk geen problemen mee in de zin van dat ik simpelweg geen zaken publiceer op bokt (of waar dan ook) die niet door iedereen gelezen mogen worden.
Ik vraag me alleen serieus af of de rechten die het bokt beheer zich toe eigent (of beter gezegd zijn gebruikers ontzegt), wel legaal zijn.
Waarom is het zo´n probleem bijvoorbeeld een account op te heffen en te anonimiseren, zonder berichten te verwijderen? (Moet je ook "een goede reden" voor aanvoeren).

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 01:43

In bovenstaande link lees je dat Bokt de regels in richtlijnen volgt die door de wetgever zijn opgesteld. Er staat zelfs een link naar een document, namelijk deze:

http://www.cbpweb.nl/downloads_rs/rs_20 ... nitief.pdf

En in de link die ik heb geplaatst wordt ook verwezen naar deze discussie:

http://blog.iusmentis.com/2008/01/09/wa ... rwijderen/

Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik het eerste document niet heb doorgenomen, en dat ga ik vanavond ook niet doen, en misschien wel helemaal niet. Ben geen jurist maar ik ga er van uit dat de oprichters en beheerders van Bokt eea hebben kortgesloten, en ik weet van ex-Bokkers waarvan de namen zijn gewijzigd. Dus mocht je een gaatje hebben, ga vooral je gang en spit dat document even door. Ik ga het iig niet doen, het beetje vrije tijd dat ik heb kan ik en ga ik anders besteden.

Je suis Charlie.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Hoe verwijder je je account?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 01:47

Nah, ik heb er geen uitgesproken mening over; Mijn "ik vraag me af" opmerking was letterlijk zo bedoeld.
Ook ik heb betere dingen te doen dan juridische details van persoonsgegevens wetgeving uitpluizen (puppy uitlaten en gaan slapen bijvoorbeeld). Laat ik liever aan mensen over die daar plezier aan beleven, goedenacht.

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:49

Anoniem schreef:
Dat doen ze eenvoudigweg niet. Waarom niet is mij niet bekend. En waarom moet je een goede reden hebben? Alsof mensen je berichten zullen missen. :+
Ik weet wel dat wanneer je een keertje een berisping hebt gekregen (geen OW) dat je dan niet meer in aanmerking komt voor het verwijderen van je profiel.
Ook willen de mods je accountnaam niet veranderen in gast. Eigenlijk begrijp ik nog steeds niet waarom je je account op Bokt voor eeuwig hebt. :n



Dat is echt dikke onzin hoor, dat je dan niet meer in aanmerking zou komen. Zijn ook bokkers die geband zijn die op verzoek geanonimiseerd zijn.

Zo krijg je onrust op een forum.

Anoniem

Re: Hoe verwijder je je account?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:14

Nee hoor :n , ik had enige tijd terug ook mijn account willen wissen maar omdat ik schijnbaar ooit een waarschuwing heb gehad kwam ik er niet voor in aanmerking.

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Hoe verwijder je je account?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:19

Dan zou ik dat nog maar een keer opnieuw navragen. Ik kan me niet voorstellen dat dat klopt.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoe verwijder je je account?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:23

Eens met Lente. Ik kan er zo een aantal opnoemen die geanonimiseerd zijn en meerdere ow's gehad hebben.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Anoniem

Re: Hoe verwijder je je account?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:33

Nou, waar is de moderator met het antwoord. Mijn account werd om die reden niet gewist.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:16

Ben eigenlijk ook beniewd, vind het een rare reden dit te weigeren.
Ik vind het trouwens sowieso raar dat dit niet gewoon mogelijk is, zonder dat je daar "goede redenen" voor hoeft aan te voeren (en wie legt daar wat voor criteria aan?).
Nogal een aanmatigende opstelling van het bokt beheer in mijn opinie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 25 bezoekers